Постанова
від 16.07.2010 по справі 2а-2787/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 16 липня 2010 року   < Текст >                                    Справа №  2а-2787/10/0870

 Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Янюк О.С.,

при секретарі судового засідання Світлицькій О.В.,

за участю представників:

позивача –   не з’явився;

відповідача – не з’явився

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за  позовною заявою Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя

до Малого приватного підприємства «Будівельник»,  м. Запоріжжя.

про стягнення податкового боргу  

ВСТАНОВИВ:

У травні 2010 року Державна податкова інспекція у Комунарському  районі м.Запоріжжя (далі –ДПІ у Комунарському районі, позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Малого приватного підприємства «Будівельник» (далі - МПП «Будівельник», відповідач), у якому просить стягнути з відповідача податковий борг зі сплати податку на прибуток у розмірі 2 550,00грн. та з комунального податку у розмірі 6 120,00грн. В обґрунтування позовних вимог посилається на  закони України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181-III (далі - Закон №2181-ІІІ) та  "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 № 509-XII (далі - Закон №509-XII) і  зазначає, що відповідач має заборгованість у розмірі 8 670,00грн.  

Представник позивача у судове засідання не з’явився, проте 15.07.2010 надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.  

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про причини неприбуття суд не повідомив, письмові заперечення чи інші документи від відповідача суд не отримував. Про дату, час та місце проведення судового розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення від 25.05.2010 №655975, від 06.07.2010 №713509, які повернулися на адресу суду з поштовою відміткою - «організація вибула». Згідно із довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 14.07.2010 юридична адреса відповідача не змінювалася та відповідає адресі, вказаній у позовній заяві.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представників сторін, за наявними у справі матеріалами.

На підставі ст. 160 КАС України в судовому засіданні судом проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Посадовими особами ДПІ у Комунарському районі проведено невиїзну документальну перевірку МПП «Будівельник» з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт від 18.11.2008 №6338151/19274243. Під час перевірки  встановлено неподання відповідачем податкової звітності з податку на прибуток та податкових розрахунків з комунального податку з моменту реєстрації.

За результатами проведеної перевірки, з урахуванням виявленого порушення ДПІ у Комунарському районі щодо відповідача прийняті податкові повідомлення-рішення, якими нараховані штрафні санкції, а саме: з комунального податку від 18.11.2008  № 0013751502/0 – 6 120,00грн. та з податку на прибуток  від 18.11.2008 №0013741502/0 – 2550,00грн.

Згідно п. 4.9 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 №253, у разі, якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення, то податковий орган оформляє відповідний акт, із зазначенням причини неможливості вручення такого повідомлення. У такому випадку податковий орган розміщує податкове повідомлення на дошці податкових повідомлень (оголошень). При цьому день розміщення такого повідомлення та дошці оголошень, вважається днем вручення його платнику податків.

Оскільки відповідач за юридичною адресою не знаходиться, що підтверджується актом від 19.09.2007 №250 та повідомленням про відсутність платника податків за місцезнаходженням від 10.10.2007 №21519/9/29-4/015, указані податкові повідомлення рішення були розміщенні по дошці оголошень ДПІ у Комунарському районі м. Запоріжжя, про що складений акт від 18.11.2008 №678.

Оскільки у встановлені законодавством строки відповідач податковий борг не сплатив, позивачем прийняті податкові вимоги: перша - від 05.12.2008 №1/756, друга - від 26.02.2009 №2/268. Податкові вимоги розміщенні на дошці податкових оголошень ДПІ у Комунарському районі, про що позивачем складені акти про неможливість вручення податкових вимог від 19.01.2009 №3 та від 02.04.2009 №256.

Податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги відповідачем у адміністративному чи судовому порядку не оскаржувались.

02.05.2009 позивачем прийняте рішення №136 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Зважаючи на несплату у добровільному порядку відповідачем податкової заборгованості ДПІ у Комунарському районі звернулася до суду.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з  наступних підстав.

Відповідно до Закону №509-XII, податкові органи здійснюють контроль, зокрема,  за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових  платежів).

Як встановлено пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону №2181-ІІІ платник  податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Відповідно до пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону №2181-ІІІ, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідачем не подавалися до податкового органу податкові декларації з податку на прибуток та розрахунки з комунального податку, що встановлено та зазначено в акті перевірки від 18.11.2008 №6338151/19274243.  

Відповідно до приписів ст. 17 Закону  №2181-ІІІ штрафні санкції за порушення податкового  законодавства накладаються  на  платника  податків  у розмірах,  визначених цією статтею,   крім   штрафних   санкцій   за   порушення    валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.  Штрафні санкції  накладаються  контролюючими  органами .

          Згідно з пп.17.1.1 п 17.1 ст. 17 Закону №2181-ІІІ платник податків,  що не подає податкову декларацію у строки,  визначені законодавством,  сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних   мінімумів   доходів  громадян  за  кожне  таке неподання або її затримку.

Аналізуючи вище викладені норми, суд вважає, що позивачем правомірно та у відповідності до приписів чинного законодавства позивачу нараховані штрафні санкції за неподання податкових декларацій з податку на прибуток та з комунального податку.

Податковий борг згідно п 1.3 ст.1 Закону №2181-ІІІ, це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання

Згідно п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону №2181-ІІІ, податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пп. 4.2. та 4.3. ст. 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених пп. 5.2.2. цього пункту.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Відповідачем податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги не оскаржувались, а отже є узгодженними.

На час розгляду справи у суді відповідач доказів сплати заборгованості не надав, проти позову не заперечив, доводи позивача не спростував.

Згідно ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до  ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст.161-163, 167  КАС  України, суд

                                            ПОСТАНОВИВ:

 1.   Адміністративний позов  задовольнити.

2. Стягнути з Малого приватного підприємства «Будівельник» (код ЄДРПОУ 19274243, р/р 290329011 у філії Комунарського відділення ПІБ, МФО 313344) податковий борг у розмірі 8 670,00грн (вісім тисяч шістсот сімдесят грн.. 00 коп) на користь Державного бюджету у Комунарському районі м. Запоріжжя (р/р 34128999700005, код платежу 99999999, призначення платежу «податкова застава», ГУДКУ у Запорізькій області, ЄДРПОУ 34677119, МФО 813015). Видати виконавчий лист.

          

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

          Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 29.07.2010

Суддя                                                              О.С. Янюк

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2010
Оприлюднено17.08.2010
Номер документу10733841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2787/10/0870

Постанова від 16.07.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 19.05.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні