Ухвала
від 10.11.2022 по справі 914/3781/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

10.11.2022Справа№ 914/3781/21

Господарський суд Львівської області у складі судді Коссака С.М., при секретарі судового засідання Брожко І.Б., розглянувши матеріали заяви: Товариства з обмеженою відповідальністю Західземлепроект Плюс, м. Львів

про заміну боржника виконавчого провадження та видача нового виконавчого листа

у справі №914/3781/21

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Західземлепроект Плюс, м. Львів

до відповідача: Бродівської міської ради, м. Броди, Львівська обл.

про стягнення заборгованості

Від заявника (позивача): не з`явився;

Від відповідача: не з`явився

ВСТАНОВИВ:

18.04.2022 року господарським судом Львівської області ухвалено рішення по справі №914/3781/21, яким позов задоволено та стягнуто з Бродівської міської ради (80600, Львівська обл., м. Броди, площа Ринок, 20, код ЄДРПОУ 26525941) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Західземлепроект Плюс (79041, м. Львів, вул. Героїв УПА, 73, код ЄДРПОУ 41027977) 28 923,76 грн. заборгованості та 2270,00 грн. судового збору.

На виконання рішення Господарського суду Львівської області від 18.04.2022 року Господарським судом Львівської області 10.05.2022 року видано наказ по справі №914/3781/21.

Товариство з обмеженою відповідальністю Західземлепроект Плюс, м. Львів звернулось до Господарського суду Львівської області з заявою від 20.10.2022р. (вх. №3507/22 від 27.10.2022) про заміну боржника виконавчого провадження та видача нового виконавчого листа у справі №914/3781/21.

Ухвалою суду від 01.11.2022 року прийнято заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Західземлепроект Плюс, м. Львів про заміну боржника виконавчого провадження та видача нового виконавчого листа у справі №914/3781/21 до розгляду, розгляд заяви призначено в судовому засіданні на 10.11.22 о 14:00 год.

В судове засідання 10.11.2022 року заявник, боржник та виконком Бродівської міської ради явку уповноважених представників не забезпечили.

Розглянувши і дослідивши матеріали поданої заяви та справи в їх сукупності, суд встановив наступне.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 18.04.2022 року по справі №914/3781/21 позов задоволено та стягнуто з Бродівської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Західземлепроект Плюс 28 923,76 грн. заборгованості та 2270,00 грн. судового збору.

На виконання рішення Господарського суду Львівської області від 18.04.2022 року Господарським судом Львівської області 10.05.2022 року видано наказ по справі №914/3781/21

Відповідно до матеріалів поданої заяви, заявник просить замінити боржника по справі №914/3781/21: Бродівську міську раду на Виконавчий комітет Бродівської міської ради Львівської області та видати новий виконавчий лист у цій справі.

ТзОВ «Західземлепроект Плюс» звернулось в звернулось у Головне управління державної казначейської служби України у Львівській області. Однак листом від 22.07.2022 року № 04-08/1-06/7187 Головним управлінням державної казначейської служби України у Львівській області повідомлено, що боржник - Бродівська міська рада не має будь-яких рахунків, відкритих в органах Казначейства, а для здійснення місцевого самоврядування міською радою створено виконавчий комітет Бродівської міської ради (код ЄДРПОУ 04055989), який має відкриті рахунки в Головному управлінні державної казначейської служби України у Львівській області.

Відповідно до матеріалів заяви, листом виконавчого комітету Бродівської міської ради від 05.09.2022 року №976/03-01, повідомлено, що останній має відкриті рахунки в органах державної казначейської служби в Україні, а також зазначено банківські реквізити таких.

Листом Бродівської міської ради від 05.09.2022 року №978/03-01, повідомлено, що у Бродівської міської ради відсутні відкриті банківські рахунки.

Суд зазначає, що на підставі ст. 25, 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, відповідно до підпункту 4 пункту 2 розділу II Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад, ст. 104, 105, 107 Цивільного кодексу України, Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань та рішення Бродівської міської ради № 23 від 15.12.2020 року Про реорганізацію сільських рад, шляхом приєднання до Бродівської міської ради, розпочато процедуру реорганізації Шнирівської сільської ради (ЄДРПОУ 35603048), місце знаходження: 80620, Львівська обл., Бродівськи р-н, с. Шнирів, шляхом приєднання до Бродівської міської ради (ЄДРПОУ 26525941), місце знаходження: 80600, Львівська обл., м. Броди, площа Ринок, 20.

Відповідно до п. 1.8, 1.2 рішення Бродівської міської ради № 23 від 15.12.2020 року Про реорганізацію сільських рад, шляхом приєднання до Бродівської міської ради, Бродівська міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Шнирівської сільської ради.

Відповідно до безкоштовного запиту Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Шнирівська сільська рада припинена 15.11.2021 року (підстава: рішення щодо реорганізації).

Згідно зі статтею 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до п. 18 статті 2 Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень, а п. 12 цієї ж статті визначено, що бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок, відповідно, державного бюджету чи місцевого бюджету. У разі визначення рішенням відповідної місцевої ради виконавчого комітету головним розпорядником бюджетних коштів з метою здійснення загальнодержавних функцій управління у межах встановлених йому бюджетних повноважень він має бути створений у статусі юридичної особи відповідно до норм чинного законодавства.

Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Бюджетного кодексу головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Відповідно до матеріалів справи, рішення у даній справі та наказ суду залишаються невиконаним.

Таким чином, юридична особа «Бродівська міська рада» (код за ЄДРПОУ 26525941) не є розпорядником бюджетних коштів та будь-яких рахунків, відкритих в органах казначейської служби та банківських установах, не має. Виконавчий комітет Бродівської міської ради (код ЄДРПОУ 04055989) є головним розпорядником коштів бюджету територіальної громади. Для виконання повноважень, покладених на виконавчий комітет, та обліку коштів загального і спеціального фондів бюджету виконавчому комітету в Державній казначейській службі України відкрито реєстраційні та спеціальні рахунки, що підтверджується листами, копії яких знаходяться в матеріалах справи.

Статтею 129-1 Конституції України визначено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Судове рішення за своєю суттю охороняє права, свободи та законні інтереси фізичних та юридичних осіб, а виконання судового рішення є завершальною стадією судового провадження, яким досягається кінцева мета правосуддя - захист інтересів фізичних та юридичних осіб і реальне поновлення їхніх порушених прав. Отже, судове рішення, яке набрало законної сили, підлягає безумовному виконанню особою, на яку покладено такий обов`язок.

Відповідно до статті 326 Господарського процесуального кодексу України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції (частина 1 статті 327 ГПК).

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до статті 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб. Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження. Ухвала про заміну сторони виконавчого провадження надсилається (надається) учасникам справи, а також державному виконавцю, приватному виконавцю в порядку, передбаченому статтею 242 цього Кодексу. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржникаабо стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

При розгляді питання замінити сторони виконавчого провадження суд також враховує правову позицію, викладену в постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі №910/5953/17, згідно якої при реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності. При реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже, правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий. Якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями.

З урахуванням наведених законодавчих приписів, заміна однієї з сторін у виконавчому наказі її правонаступником здійснюється господарським судом шляхом винесення відповідної ухвали, новий наказ при цьому не видається. Підставою для заміни сторони у виконавчому наказі, тобто процесуального правонаступництва, є наступництво у матеріальних правовідносинах, внаслідок якого відбувається вибуття сторони зі спірних або встановлених судом правовідносин і переходу до іншої особи прав і обов`язків вибулої сторони в цих правовідносинах. В даному випадку юридична особа «Бродівська міська рада» (код ЄДРПОУ 26525941) не є розпорядником бюджетних коштів та будь-яких рахунків, відкритих в органах казначейської служби та банківських установах, не має. Виконавчий комітет Бродівської міської ради (код ЄДРПОУ 04055989) є головним розпорядником коштів бюджету територіальної громади. Для виконання повноважень, покладених на виконавчий комітет, та обліку коштів загального і спеціального фондів бюджету виконавчому комітету в Державній казначейській службі України відкрито реєстраційні та спеціальні рахунки.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про задоволення заяви та заміни сторони у виконавчому документі наказі господарського суду Львівської області від 10.05.2022 у справі № 914/3781/21, а саме зазначити боржника: виконавчий комітет Бродівської міської ради (80600, Львівська обл., м. Броди, площа Ринок, 20, код ЄДРПОУ код ЄДРПОУ 04055989).

Враховуючи вищенаведене, керуючись ст.ст. 234, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Західземлепроект Плюс(вх. №3507/22 від 27.10.2022) про заміну боржника виконавчого провадження та видачу нового виконавчого листа у справі № 914/3781/21 задоволити.

2. Замінити боржника у наказі господарського суду Львівської області від 10.05.2022 у справі № 914/3781/21, а саме:

Боржник: Виконавчий комітет Бродівської міської ради (80600, Львівська обл., м. Броди, площа Ринок, 20, код ЄДРПОУ код ЄДРПОУ 04055989).

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://court.gov.ua/fair/sud5015, а також у Єдиному державному реєстрі судових рішень за веб-адресою - http://reyestr.court.gov.ua.

Ухвала набирає законної сили в порядку ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки встановлені ст. 256 ,257 ГПК України.

Суддя Коссак С.М.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення10.11.2022
Оприлюднено18.11.2022
Номер документу107351653
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/3781/21

Ухвала від 10.11.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 01.11.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 12.10.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 29.09.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 14.09.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Рішення від 17.04.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 08.02.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 15.12.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні