ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Зигіна, 1, м. Полтава, 36000, тел. (0532) 61 04 21
E-mail: inbox@pl.arbitr.gov.ua, https://pl.arbitr.gov.ua/sud5018/
Код ЄДРПОУ 03500004
УХВАЛА
10.11.2022 Справа № 917/1421/21
Суддя Мацко Оксана Сергіївна, розглянувши заяву Приватного підприємства «Ватерпасбуд» б/н від 21.10.2022 р. (вх. № 7824 від 24.10.2022 р.) про зміну способу виконання рішення господарського суду Полтавської області від 09.08.2022 р. у справі № 917/1421/21
за позовною заявою Приватного підприємства «Ватерпасбуд», 37700, Полтавська обл., смт. Оржиця, вул. Центральна, 21,
до Семенівської селищної ради, 38200, смт. Семенівка, вул. Незалежності, 44-а,
про стягнення 872 176,60 грн.,
Секретар судового засідання Токар А.В.
Представники: відсутні
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Полтавської області від 09.08.2022 р. стягнуто з Семенівської селищної ради на користь Приватного підприємства «Ватерпасбуд» 872 176.60 грн. заборгованості, 13 082,65 грн. судового збору, 14 000,00 грн. витрат на правову допомогу адвоката.
На виконання вказаного рішення 13.09.2022 року судом було видано наказ.
24.10.2022 року від Приватного підприємства «Ватерпасбуд» до господарського суду Полтавської області надійшла заява про зміну способу виконання рішення господарського суду Полтавської області від 09.08.2022 р. у справі № 917/1421/21.
Зазначена заява мотивована тим, що фінансові ресурси, власником яких виступає боржник Семенівська селищна рада, закріплено за Відділом культури та дозвілля Семенівської селищної ради, який і є розпорядником коштів бюджету селищної ради. Відтак, стягувач вважає, що єдиним правильним та ефективним способом захисту права Приватного підприємства «Ватерпасбуд» є безспірне списання коштів з рахунку Відділу культури та дозвілля Семенівської селищної ради.
Ухвалою суду від 25.10.2022 р. вказану заяву призначено до розгляду на 10.11.2022 р. Сторони та Відділ культури та дозвілля Семенівської селищної ради явку представників у засідння не забезпечили, хоча про час і місце його проведення були повідомлені належним чином. Від Відділу культури та дозвілля Семенівської селищної ради до суду 07.11.2022р. надійшли пояснення (в електронній формі, з повідомленням про направлення оригіналу поштою на адресу суду), згідно яких відділ не має заперечень щодо задовлення заяви позивача та посить розглянути її без участі представника відділу.
Розглянувши заяву ПП «Ватерпасбуд», суд дійшов висновку про наступне:
Згідно зі ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.
Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом (ст. 326 ГПК України).
У рішенні Конституційного Суду України від 13 грудня 2012 року N 18-рп/2012 зазначено, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.
Невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини Рішення КСУ від 25 квітня 2012 року N 11-рп/2012).
Відповідно до практики Європейського Суду з прав людини право на суд, захищене ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін (рішення у справі «Горнсбі проти Греції» (Hornsby v. Greece), від 19 березня 1997 року, п. 40, Reports of Judgments and Decisions 1997-II).
Держава зобов`язана організувати систему виконання судових рішень, яка буде ефективною як за законодавством, так і на практиці (рішення від 7 червня 2005 року у справі «Фуклев проти України», заява N 71186/01, п. 84).
Отже, саме на державу покладається обов`язок вжиття у межах її компетенції усіх необхідних кроків для того, щоб виконати остаточне рішення суду та, діючи таким чином, забезпечити ефективне залучення усього її апарату. Не зробивши цього, вона не виконає вимоги, що містяться у пункті 1 статті 6 Конвенції.
Згідно зі ст. 1 Бюджетного кодексу України рішення про місцевий бюджет - нормативно-правовий акт Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи відповідної місцевої ради, виданий в установленому порядку, що затверджує місцевий бюджет та визначає повноваження відповідно Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації або виконавчого органу місцевого самоврядування здійснювати виконання місцевого бюджету протягом бюджетного періоду.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети, можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
За змістом ст.ст. 1, 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Рада є виборним представницьким органом місцевого самоврядування, який складається з депутатів, і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення. Виконавчі органи створюються радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування. Відповідно до ст. 16 вказаного Закону органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Згідно зі ст. 1 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.
Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи (ч. 1 ст. 11 Закону).
Рішенням Семенівської селищної ради від 16.11.2020 року (а.с. 83) було створено юридичну особу Відділ культури та дозвілля Семенівської селищної ради, затверджено положення та структуру Відділу культури та дозвілля Семенівської селищної ради.
Також в матеріалах справи міститься лист Фінансового управління Семенівської селищної ради № 01-19/309 від 04.10.2022 р. (а.с. 84), у якому зазначено, що відповідно до поданої мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів на 2022 рік код типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 4060 «Забезпечення діяльності палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів» відкритий головному розпоряднику бюджетних коштів Відділу культури та дозвілля Семенівської селищної ради.
Враховуючи, що рішенням суду від 09.08.2022 р. у даній справі було стягнуто з Семенівської селищної ради на користь ПП «Ватерпасбуд» 872 176,60 грн. заборгованості за договором підряду № 302 від 13.04.2020 р. на виконання капітального ремонту покрівлі над глядацьким залом та бібліотекою сільського будинку культури по вул. Центральній, 45 у с. Крива Руда, а також 13 082,65 грн. судового збору та 14 000,00 грн. витрат на правову допомогу адвоката, а фінансові ресурси, власником яких виступає боржник Семенівська селищна рада, закріплено за виконавчим органом ради, який саме і здійснює забезпечення діяльності будинків культури (Відділ культури та дозвілля Семенівської селищної ради), заявником обрано правильний та ефективний спосіб для захисту права шляхом безспірного списання коштів з рахунків вказаного виконавчого органу ради.
Відповідно до ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 331 ГПК, ця стаття не вимагає. Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.
Керуючись ст.ст. 234, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Заяву Приватного підприємства «Ватерпасбуд» б/н від 21.10.2022 р. (вх. № 7824 від 24.10.2022 р.) про зміну способу виконання рішення господарського суду Полтавської області від 09.08.2022 р. у справі № 917/1421/21 задовольнити.
2. Змінити спосіб виконання рішення Господарського суду Полтавської області від 09.08.2022 у справі № 917/1421/21 шляхом стягнення з Семенівської селищної ради (38200, Полтавська область, Семенівський район, смт. Семенівка, вул. Незалежності, 44А, код ЄДРПОУ 22538295) в особі розпорядника бюджетних коштів Відділу культури та дозвілля Семенівської селищної ради (38200, Полтавська обл., Семенівський р-н, смт. Семенівка, вул. Незалежності, 44А, код ЄДРПОУ 44072268) на користь Приватного підприємства «Ватерпасбуд» (37700, Полтавська область, смт. Оржиця, вул. Центральна, 21, код ЄДРПОУ 37934560) 872 176.60 грн. заборгованості, 13 082,65 грн. судового збору, 14 000,00 грн. витрат на правову допомогу адвоката.
Ухвала складена та підписана 14.11.2022 року
Ухвала набирає законної сили 14.11.2022 р. та може бути оскаржена у апеляційному порядку протягом 10 днів з дня підписання (ст.ст.235, 255-256 ГПК України). Апеляційна скарга подається в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК України.
СуддяО.С. Мацко
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2022 |
Оприлюднено | 18.11.2022 |
Номер документу | 107351976 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Мацко О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні