Рішення
від 16.11.2022 по справі 400/7116/21
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 листопада 2022 р. № 400/7116/21 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М. розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Приватного підприємства "ОНИКС-ОЙЛ", вул. Червоних Майовщиків, 15-Б, кв. 10, м.Миколаїв,54058,

до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв,54001,

про:визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 20.08.2021 № 712814290707, № 712714290707,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «ОНИКС-ОЙЛ» (далі: Позивач) звернулось до суду з вимогами до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі: Відповідач) та просило: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №712814290707 від 20.08.2021 р.; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення за № 712714290707 від 20.08.2021 р.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ГУ ДПС в Одеській області були допущені грубі порушення вимог податкового законодавства під час призначення фактичної перевірки (щодо наявності підстав для проведення фактичної перевірки) та оформлення її результатів. Наказ № 4762-п від 08.07.2021 р. не містить жодної інформації щодо того, в рамках яких заходів ГУ ДПС в Одеській області встановило наявність та/або отримало в установленому законодавством порядку інформацію про порушення Позивачем вимог законодавства. Крім того, фахівцями ГУ ДПС в Одеській області акт фактичної перевірки від 22.07.2021 р. уповноваженій особі ПП «ОНИКС-ОЙЛ» вручено для підписання без реєстрації в органі ДПС. що є порушенням п. 86.5 ст. 86 ПК України. Позивач також вважає помилковими висновки акту фактичної перевірки від 22.07.2021 р. №15023/15/14/РРО/38395764 про порушення вимог законодавства. не встановлено факту не проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи та невидачу відповідного розрахункового документа, а висновки акту фактичної перевірки про порушення ПП «ОНИКС- ОЙЛ» п.1. п. 2 ст. 3 ЗУ від 06.07.95 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», є помилковими. Так, актом технічного стану СЕККА, складеного на замовлення ПП «ОПИКС-ОЙЛ» виконавцем ТОВ «Фірмою «ЮТИС» відносно виробу: фіскальний принтер СЕККА «Марія-3О3А1», Фіскальний номер: 3000220963. Заводський номер: ЗВ1991011930 підтверджено відповідність роботи СЕККА нормам закону № 265/95-ВР від 01.01.2021. Також позивач не погодився з висновком про порушення п.п. 230.1.3. п. 230.1 ст. 230 ПК України, та застосуванням до позивача штрафних (фінансових) санкцій на суму 3000.00 грн. Позивач вважає, що з технічних причин неналежної роботи серверів ДПС України на початку січня 2021 року подані своєчасно звітні документи в електронній формі ПП «ОНИКС-ОЙЛ» не були своєчасно зареєстровані, а квитанції № 1 та № 2, не обліковані у встановленому порядку.

Відповідач надав відзив на позов, в якому обґрунтував свою правову позицію, вважає позов необґрунтованим, факт наявності порушень встановлений з додержанням необхідної процедури, зафіксований актом перевірки, а спірні податкові повідомлення-рішення, такими, що відповідають нормам діючого законодавства.

На підставі норм ч.3 ст.194 КАС України суд розглянув справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

08.07.2021 р. заступником начальника ТУ ДПС в Одеській області видано наказ за № 4762-п «Про проведення фактичної перевірки ПП «ОНИКС-ОЙЛ» (код за ЄДРПОУ 38395764). Як зазначено в наказі, на підставі ст. 20. п.п. 80.2.2.. 80.2.5. п. 80.2 ст. 80. п. 52-2 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, керівником контролюючого органу прийнято рішення про проведення фактичної перевірки ПП «ОНИКС-ОЙЛ». податкова адреса: Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Червоних Майовщиків. буд. 15-Б. кв. 10. адреса господарського об`єкту: Одеська область. Великомихайлівський район, с.Чапаєве. а/шлях Київ- Одеса. 387 км з 13.07.2021 року тривалістю 10 діб. Перевірку провести за період діяльності з 01.01.2021 року по дату закінчення фактичної перевірки з метою здійснення контролю щодо дотримання норм законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків: обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками: здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку.

23.07.2021 р. ПП «ОНИКС-ОЙЛ» листом за № 12/0721. звернулось до ГУ ДПС в Одеській області про вручення акту фактичної перевірки.23.07.2021 р. ГУ ДПС в Одеській області платнику податків вручено акт фактичної перевірки від 22.07.2021 р.

Актом перевірки зафіксовано, що 14.07.2021 р. о 16 год. 20 хв. ревізорами на підставі направлень № 8568 та № 8569 від 12.07.2021 р. розпочато перевірку АГЗС АЗС «Оникс», розташована за адресою с. Чапаєве. а/шлях Київ-Одеса, що належить суб`єкту господарської діяльності ПП «ОНИКС-ОЙЛ» 38395764. Перевірку закінчено 22.07.2021 р. о 19 год. 25 хв.

Перевіркою встановлено порушення :

-п.1, п. 2 ст. 3 ЗУ від 06.07.95 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг; п.п. 230.1.3. п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України .

-Не проведення розрахункових операцій на повні суму покупки через зареєстрований у встановленому порядку РРО та не створення й неподання розрахункових документів встановленої форми та змісту на повні суми проведених операцій в період з 01.01.2021р по 14.07.2021 на загальну суму 325 641.61 грн. 02.08.2021 р.

Позивач, не погоджуючись з підставами для проведення фактичної перевірки та висновками акту фактичної перевірки, подав до ТУ ДПС в Одеській області заперечення до акту фактичної перевірки без номеру від 22.07.2021 р.. яким просило контролюючий орган внести зміни та скасувати висновки акту фактичної перевірки, скласти довідку. До заперечення було долучено копії акту технічного стану СЕККА та додаток до сертифікату відповідності/свідоцтва про визнання.

06.08.2021 р. ПП «ОНИКС-ОЙЛ» отримано від ГУ ДПС в Одеській області поштовий лист, в якому містились наступні документи: відповідь про розгляд заперечення від 16.08.2021 р. за № 10243/КПР/15-32-07-06-07, якою позивача повідомлено про залишення акту фактичної перевірки без змін, а заперечення без задоволення;

30.07.2021 р. листом за № 8142/КПР/15-32-07-06-07 ГУ ДПС в Одеській області, у відповідь на звернення підприємства від 23.07.2021 р. за № 12/0721. повідомило про те. що за результатами фактичної перевірки складено акт від 22.07.2021 р., зареєстрований 23.07.2021 р. за № 15023/15/14/РРО/38395764. та в якості додатку до цього листа долучено незавірену належним чином копію акту фактичної перевірки від 22.07.2021 р. № 15023/15/14/РРО/38395764.

23.08.2021 р. ПП «ОНИКС-ОЙЛ» засобами поштового зв`язку отримано :

- податкове повідомлення-рішення № 712814290707 від 20.08.2021 р.. прийняте ГУ ДПС у Миколаївській області на підставі акту перевірки від 22.07.2021 р. № 15023/15/14/РРО/38395764. про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій на суму 162 729.40 грн. за порушення п. 1. п. 2 ЗУ від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстратора розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Згідно розрахунку сум штрафних (фінансових) санкцій загальна сума складається з фінансової санкції у розмірі 10 % від суми порушення на підставі п. 1 ст. 17 з урахуванням п. 11 р. II Прикінцевих положень Закону № 265/95 на суму 150.00 грн. та фінансової санкції за кожне наступне вчинене порушення у розмірі 50 % від суми порушення на підставі п. 1 ст. 17 з урахуванням п. 11 р. II Прикінцевих положень Закону № 265/95 на суму 162 579.40 грн.

- податкове повідомлення-рішення № 712714290707 від 20.08.2021 р.. прийняте ГУ ДПС у Миколаївській області на підставі акта перевірки від 22.07.2021 р. № 15023/15/14/РРО/З 8395764. про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 3 000.00 грн. за порушення п.п. 230.1.3. п, 230.1 ст. 230 ПК України. Згідно розрахунку сум штрафних (фінансових) санкцій загальна сума складається із фінансових санкцій, передбачених п. 128-1.3 ст. 128-1 ПК України, у розмірі по 1000.00 грн. за порушення строків подання довідки про зведені за добу підсумкові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі за звітний період 01.01.2021.02.01.2021. 14.06.2021.

Щодо доводів Позивача про допущення грубих порушень Відповідачем вимог податкового законодавства під час призначення фактичної перевірки (щодо наявності підстав для проведення фактичної перевірки) та оформлення її результатів суд зазначає таке.

В силу приписів частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження податкового органу щодо проведення перевірок, в тому числі й фактичних, визначено положеннями пункту 75.1. статті 75 та підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України. При цьому така перевірка повинна проводитися в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 75.1.3. ст. 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок проведення фактичних перевірок визначено положеннями статті 80 ПК України.

Згідно з п.п.80.2.2 та п.п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема:

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

Отже, передумовою проведення фактичної перевірки з підстав, передбачених підпунктами 80.2.2 та 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 ПК України, є отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на органи державної податкової служби.

Як вбачається з наказу від 8.07.2021 р. № 4762-п правовою підставою для призначення та проведення фактичної перевірки ПП «ОНИКС-ОЙЛ» відповідачем було вказано підпункти 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України.

З аналізу норм п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України вбачається, що в даному підпункту поєднано дві окремі підстави для призначення проведення фактичної перевірки, а саме: першою підставою є наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення платником податків вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; другою (самостійно, незалежною від першої) підставою є здійснення функцій, визначених законом у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

Отже, здійснення платником податків функцій визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального є самостійною та достатньою підставою для прийняття рішення про проведення фактичної перевірки і не ставиться у залежність від наявності у контролюючого органу чи отриманням ним інформації про порушення вимог законодавства у сфері обігу пального.

Правова позиція стосовно застосування підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України викладена у постанові Верховного Суду від 12.08.2021 №140/14625/20.

За таких обставин суд дійшов висновку щодо правомірності призначення та проведення відповідачем фактичної перевірки позивача, відтак посилання останнього в позовній заяві на відсутність законних підстав для проведення такої перевірки не знайшли свого підтвердження.

Щодо порушення позивачем п.1. п. 2 ст.3 ЗУ від 06.07.95 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», у зв`язку з яким прийнято спірне податкове повідомлення-рішення № 712814290707 від 20.08.2021 р. про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій на суму 162 729.40 грн., суд зазначає таке.

Згідно пунктів 1. 2, 11. 12 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок: надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку видається розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій рК-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти); проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості; вести в порядку, встановленому законодавством облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Таким чином, при продажу пального ПП «Оникс-Ойл» розрахунки мають проводитись із застосуванням РРО на загальних підставах.

Згідно статті 8 вищевказаного Закону, форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов`язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Форма, зміст та порядок ведення розрахункових документів, а також форма та порядок подання звітності, пов`язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій при здійсненні операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Національним банком України.

Згідно статті 12 вищевказаного Закону на території України у сферах, визначених цим Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, конструкція і програмне забезпечення яких відповідають конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника. Реєстратор розрахункових операцій, що створює контрольну стрічку в електронній формі, повинен забезпечувати згідно з технологією, розробленою Національним банком України та погодженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або із застосуванням кваліфікованого електронного підпису та/або печатки, кваліфікованої електронної позначки часу з дотриманням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги», та/або інших дозволених згідно із законодавством засобів.

ГУ ДПС в Одеській області під час проведення фактичної перевірки, підтверджено надання платником податків реєстраційного посвідчення на НОМЕР_1 від 29.03.2016 р., виданого Миколаївською ДПІ Заводського району на РРО «Марія-303А1». заводський № 381991011930, фіскальний 3000220913 та книги обліку розрахункових операцій на РРО.

Згідно пунктів 1. 2 глави 2 розділу II, пунктів 1.3 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджені наказом Міністерства фінансів України № 547 від 14.06.2016 року, суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, операції з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів та з приймання готівки для подальшого переказу, та відповідно до вимог законодавства повинні застосовувати РРО, зобов`язані зареєструвати РРО відповідно до положень цього Порядку та забезпечити його персоналізацію. опломбування та переведення у фіскальний режим роботи. На території України у сферах, визначених Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті РРО вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру РРО та конструкція і програмне забезпечення яких відповідають конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника. РРО може застосовуватись тільки в тій господарській одиниці, яка зазначена в реєстраційному посвідченні, відповідно до сфери застосування, установленої Державним реєстром РРО та за наявності договору про технічне обслуговування і ремонт РРО.

Згідно пунктів 4.5 розділу III вищевказаного Порядку, суб`єкти господарювання, які використовують РРО для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також здійснення операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов`язані, зокрема, застосовувати РРО включені до Державного реєстру РРО з додержанням встановленого порядку їх застосування: вводити в експлуатацію, проводити технічне обслуговування без порушення раніше здійсненого належним чином опломбування РРО, ремонтувати РРО через ЦСО в порядку, встановленому законодавством; проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок, надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї. включаючи ті замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет. Надавати під час отримання товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій рК-коду. який дає змогу особі зчитувати та ідентифікувати з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти); надавати в паперовій та/або електронній формі покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек. накладну або інший розрахунковий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця, з метою виконання вимог Закону України «Про захист прав споживачів». Порушення цього правила тягне за собою відповідальність, передбачену зазначеним Законом, але не може бути підставою для застосування до порушника адміністративних чи фінансових санкцій, передбачених законодавством з питань оподаткування. Реєстрація продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів через РРО проводиться одночасно з розрахунковою операцією. Розрахунковий документ на повну суму проведеної операції, створений у паперовій та/або електронній формі, надається особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї. Розрахункова операція вважається проведеною через РРО. якщо дані про її обсяги введені в режимі реєстрації.

Згідно пункту 4 Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, затвердженої постановою правління Національного банку України № 103 від 25.09.2018 року, касовий документ - паперовий або електронний документ, який оформляється для здійснення касової операції. Касовий документ може бути: паперовий для банку (філії, відділення) та клієнта, електронний для банку (філії, відділення) та паперовий для клієнта, електронний для банку та клієнта.

ГУ ДПС в Одеській області в акті перевірки не заперечував видачу ПП «ОНИКС-ОЙЛ» сформованих у паперовій чи електронній формі квитанцій затвердженого зразка. Так в акті перевірки контролюючий орган зазначив, що платником податків забезпечено надання розрахункового документу встановленої форми та змісту, забезпечено фіскальний режим роботи РРО.

Як вбачається з матеріалів справи Позивачем не було дотримано норм п.1. п. 2 ст. З ЗУ від 06.07.95 № 265/95-ВР а саме допущено не проведення розрахункової операції на повну суму покупки через зареєстрований у встановленому порядку РРО та не створення та не видача розрахункового документу встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції у розмірі 1017,15 грн., це підтверджується роздрукованим в ході перевірки денним звітом (Х-звіт) РРО фіскальний №3000220963 від 14.07.2021 о 16:26, згідно якого загальна сума розрахункових операцій про ведених у безготівковій формі без застосування електронних платіжних засобів» виручка безготівкова» дорівнює 0,00 грн., однак сума сплати чеку РОS-терміналу відповідно до «звіту по квитанціям» РОS-терміналу - №80126537 від 14.07.2021 о 16:26:55 складає 1 017,89 грн., пояснення Позивача жодним чином не спростовують даного факту.

Також Позивачем допущено не проведення розрахункової операції на повну суму покупки через зареєстрований у встановленому порядку РРО та не створення та не видача розрахункового документу встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції в період з 01.01.2021 по 14.07.2021 на загальну суму 325 641,61 грн. В ході перевірки було досліджено фіскальний звітній чек з №2680 РРО №3000220963 та встановлено, що загальна сума розрахункової операції проведених у безготівковій формі без застосування електронних платіжних засобів «виручка безготівкова» - 0,00 грн., а виписка АТ «Райфайзен банк Аваль» по рахунку № НОМЕР_2 Позивача за період з 01.01.2021 по 14.07.2021 загальна сума сплати через РОS - термінал 90126537 (покриття по платіжним коштам) складає 325641,61 грн. Згідно п. 1, п. 7 ч. 1 ст. 17. ст. 20 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг): не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання: 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше; триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД. ціни товару та обліку його кількості. До суб`єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті), за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як вбачається з матеріалів справи, актом технічного стану СЕККА складеного на замовлення ПП «ОНИКС-ОЙЛ» виконавцем ТОВ «Фірмою «ЮТИС» відносно виробу: фіскальний принтер СЕККА «Марія-303А1», фіскальний номер: 3000220963 заводський номер: ЗВ1991011930, встановлено робота СЕККА «Марія-303А1» і інформація на чеках відповідає нормам закону №265/95-ВР від 01.01.2021. Знижка в 100% не заборонена податковим законодавством України.».

З огляду на висновок акту, однією з причин розбіжностей, що були встановлені актом перевірки стало надання товару, а не продаж товару зі 100 відсотковою знижкою, однак це жодними доказами не підтверджується та не звільняє Позивача від необхідності дотримання касової дисціпліни.

Таким чином, суд дійшов висновку, що ГУ ДПС в Одеській області вірно розцінено та зафіксовано факт не проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи та невидачу відповідного розрахункового документа, а висновки акту фактичної перевірки про порушення ПП «ОНИКС-ОЙЛ» п.1. п. 2 ст. 3 ЗУ від 06.07.95 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», є вірними, відповідно винесене спірне податкове повідомлення-рішення № 712814290707 від 20.08.2021 р.. є правомірним.

Щодо незгоди позивача з висновком про порушення п.п. 230.1.3. п. 230.1 ст. 230 ПК України, у зв`язку з яким прийнято спірне податкове повідомлення-рішення № 712714290707 від 20.08.2021 р. про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій на суму 3000.00 грн., суд встановив таке.

Перевіркою встановлено, що ПП «Оникс-Ойл» за період 01.01.2020, 02.01.2021, 14.06.2021 не своєчасно подання довідок про зведені за добу підсумкові дані щодо обсягів та залишків пального на акцизному складі за адресою: а/шлях Київ-Одеса, 387 км, с. Чапаєве, Великомихайлівський район, Одеська область, чим порушено вимоги п.п. 230.1.3 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п. 230.1.3 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

Розпорядники акцизних складів, на акцизних складах яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно формувати дані лише про добовий фактичний обсяг реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

Розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, зобов`язані на кожному акцизному складі формувати дані про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

Для цілей статей 230 - 233 цього Кодексу скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном), інші гази, бутан, ізобутан за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00,2711 12 19 00,2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00,2711 14 00 00,2711 19 00 00, 2901 10 00 10 обліковуються за умовним кодом 2711 у літрах, приведених до температури 15° С.

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються розпорядниками акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у день, що настає за таким останнім днем звітного календарного місяця, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про: обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі; добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі.

Висновки Відповідача про наявність порушення вищезазначених норм спростовується наявними у матеріалах справи документами: довідкою про зведені за добу підсумкові дані щодо обсягів обігу (отримайня/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 02.01.2021 (з 00.00.00 по 23.59.59); квитанцією № 1 від 04.01.2021 р. та квитанцією № 2 від 05.01.2021р. ; довідкою про зведені за добу підсумкові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 01.01.2021 (з 00.00.00 по 23.59.59). квитанцією № 1 від 04.01.2021 р. та квитанцією №2 від 05.01.2021р.

В оголошенні ДПС України на офіційному сайті було розміщено інформацію: «відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 1191-р «Про перенесення робочих днів у 2021 році», з урахуванням повідомлення Національного банку України від 16 грудня 2020 року щодо регламенту роботи системи електронних платежів Національного банку та банків в період завершення звітного року 31 грудня 2020 року буде тимчасово обмежено роботу електронних сервісів та інформаційно-телекомунікаційних систем у зв`язку з необхідністю проведення технічних та регламентних робіт з 14-00 20-00 годин. У зв`язку з перенесенням робочих днів з п`ятниці 8 січня 2021 року на суботу 16 січня 2021 року та з урахуванням визначення тривалості операційного дня відповідно до пункту 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246. 1. 2. З та 7. 8. 9. 10 січня 2021 року - вихідні та святкові дні протягом яких реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них не здійснюватиметься. Операційні дні для приймання до обробки податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у 2021 році -4-6 січня та з 11 січня.»

Таким чином, саме з технічних причин роботи серверів ДПС України на початку січня 2021 року подані своєчасно звітні документи в електронній формі ПГІ «ОНИКС-ОЙЛ» не були своєчасно зареєстровані, а квитанції № 1 та № 2 мають однакові дати прийняття та реєстрації вказаних документів.

Тому контролюючим органом не доведено порушення позивачем пп. 230.1.3. п.230.1 ст. 230 ІІК України, а податкове повідомлення-рішення № 712714290707 від 20.08.2021 р. є протиправним та підлягає скасуванню.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.

Приватне підприємство "ОНИКС-ОЙЛ" сплатило судовий збір квитанцією від 25.08.21 №2036 на суму2 485,95 грн., відповідно до статті 4 ч.3 п.1 ЗУ «Про судовий збір» 1,5 відсотка ціни позову (165729,00 грн.*1.5%), але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, з огляду на часткове задоволення позову, а саме скасування податкового повідомлення-рішення №712714290707 від 20.08.2021 р. про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій на суму 3000.00 грн., судовий збір за дане рішення мав складати не менше 2270 грн., тому дана сума підлягає стягненню з бюджетних асигнувань Відповідача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Приватного підприємства "ОНИКС-ОЙЛ" (вул. Червоних Майовщиків, 15-Б, кв. 10, м.Миколаїв,54058 ЄДРПОУ 38395764) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв,54001 ЄДРПОУ 44104027) задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області № 712714290707 від 20.08.2021 р.

3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6,Миколаїв,54001 ЄДРПОУ 44104027) на користь Приватного підприємство "ОНИКС-ОЙЛ" (вул. Червоних Майовщиків, 15-Б, кв. 10,Миколаїв,54058 ЄДРПОУ 38395764) судові витрати в розмірі 2270,00 грн.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя О.М. Мельник

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2022
Оприлюднено21.11.2022
Номер документу107363087
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —400/7116/21

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 28.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 03.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 20.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Рішення від 16.11.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 01.09.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні