П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 листопада 2022 р.м. ОдесаСправа № 420/25220/21
Суддя в суді І інстанції Єфіменко К.С. Рішення суду І інстанції ухвалено в м. Одеса
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
судді-доповідачаЯковлєва О.В.,
суддівЄщенка О.В., Крусяна А.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 липня 2022 року, у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНССІГНАЛ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И Л А :
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАНССІГНАЛ» звернулось до суду з позовом у якому заявлено вимоги Головному управлінню ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень: від 28 жовтня 2021 року № 26614/15-32-07-10/22471119; від 28 жовтня 2021 року № 26616/15-32-07-10/22471119; від 28 жовтня 2021 року № 26617/15-32-07-10/22471119; від 28 жовтня 2021 року № 26618/15-32-07-10/22471119; від 28 жовтня 2021 року № 26612/15-32-07-10/22471119.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 29 липня 2022 року задоволено позовні вимоги.
Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням відповідачем подано апеляційну скаргу з якої вбачається про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовано тим, що за наслідком проведення документальної перевірки ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податковим органом встановлено численні порушення вимог податкового законодавства з боку товариства.
В даному випадку, проведені у перевіряємому періоді товариством господарські операції з контрагентами ТОВ «ДЕЛЬМАРБУД», ТОВ «МІКСТОРА», ТОВ «МАГІСТРАЛЬ КР», ТОВ «НОЛОС», ТОВ «АЗОВІНТЕГРАЛ», ТОВ «ТРОМЕТ», TOB «MОГОТЕКС-СЕРВІС», ТОВ «НИК-ЕКОТОРГ», TOB «ПРОМ СТАФ», ТОВ «АВЕРС ФОРВАРД», ТОВ «ІВГРУП», ТОВ «ДРЕЙК ТРЕЙД», ТОВ «ОДЕСА КОЛІЯ» не мали реального характеру, а надані до перевірки первинні бухгалтерські документи є неповними, складені формально та не підтверджують реальності проведених господарських операцій.
Крім того, податковий орган посилається на факт обриву ланцюга постачання спірних товарів та послуг, поставлених від вказаних контрагентів, а також на наявність кримінальних проваджень, фігурантами у яких є посадові особи відповідних контрагентів.
В свою чергу, товариством подано відзив на отриману апеляційну скаргу у якому зазначено, що судом першої інстанції прийнято законне та обґрунтоване рішення про задоволення позовних вимог, так як товариством у межах спірних правовідносин не порушено вимог податкового законодавства.
При цьому, товариство наголошує, що спірні господарські операції підтверджуються зібраними у матеріалах справи первинними бухгалтерськими документами.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Головним управлінням ДПС в Одеській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2019 року по 30 червня 2021 року.
За результатами перевірки складено акт від 16 вересня 2021 року № 20239/15-32-07-10/22471119, яким встановлено наступні порушення:
- п. 44.1, п. 44.2 ст. 44, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, а саме завищено від`ємне значення об`єкту оподаткування податком на прибуток на 285 604,00 грн;
- п. 44.1, п. 44.2 ст. 44, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 ПК України, а саме занижено зобов`язання з податку на прибуток на 4 880 453,00 грн;
- п. 198.1, п. 198.3 ст. 198 ПК України, а саме завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 8 980,00 грн;
- п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України, а саме занижено нараховану суму податку на додану вартість на 6 696 537,00 грн;
- п. 121.1 ст. 121 ПК України, а саме не забезпечено зберігання первинних документів.
На підставі висновків проведеної перевірки податковим органом складено та направлено ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» наступні податкові повідомлення-рішення:
- від 28 жовтня 2021 року № 26614/15-32-07-10/22471119, на суму 1020,00 грн;
- від 28 жовтня 2021 року № 26616/15-32-07-10/22471119, на суму 4 880 453,00 грн;
- від 28 жовтня 2021 року № 26617/15-32-07-10/22471119, на суму 285 604,00 грн;
- від 28 жовтня 2021 року № 26618/15-32-07-10/22471119, на суму 8980,00 грн;
- від 28 жовтня 2021 року № 26612/15-32-07-10/22471119, на суму 8 370 671,00 грн.
Не погоджуючись з правомірністю отриманих податкових повідомлень-рішень, товариство звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
За наслідком з`ясування обставин у справі, судом першої інстанції зроблено висновок про задоволення позовних вимог, так як податковим органом не доведено факту вчинення товариством спірних порушень податкового законодавства, а як наслідок не доведено правомірності оскаржуваних податкових-повідомлень рішень, з чим погоджується колегія суддів, з огляду на наступне.
Так, згідно з пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами, оскільки платники податків при здійсненні господарської діяльності не обмежені чинним законодавством у праві самостійно обирати найбільш оптимальний варіант ведення господарської діяльності, зокрема, не позбавлений права укладати договори із сторонніми особами щодо реалізації своїх окремих функцій.
Згідно п. 121.1 ст. 121 ПК України, незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом,- тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Згідно пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, об`єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Згідно п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників ПДВ з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/ орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПК України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів), а також збору на обов`язкове державне пенсійне страхування на вартість послуг стільникового рухомого зв`язку).
Згідно з пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п. 198.2 ст. 198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: - дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; - дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно п. 198.3 ст. 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: - придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; - придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 198.6 ст. 198 ПК України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Частиною 2 ст. 3 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлено, що бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно ч. 2 ст. 9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Колегією суддів встановлено, що на формування спірних податкових зобов`язань ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» у перевіряємому періоді, зокрема, вплинули його господарські операції з придбання товару у та послуг (робіт) у наступних контрагентів: ТОВ «ДЕЛЬМАРБУД», ТОВ «МІКСТОРА», ТОВ «МАГІСТРАЛЬ КР», ТОВ «НОЛОС», ТОВ «АЗОВІНТЕГРАЛ», ТОВ «ТРОМЕТ», TOB «MОГОТЕКС-СЕРВІС», ТОВ «НИК-ЕКОТОРГ», TOB «ПРОМ СТАФ», ТОВ «АВЕРС ФОРВАРД», ТОВ «ІВГРУП», ТОВ «ДРЕЙК ТРЕЙД», ТОВ «ОДЕСА КОЛІЯ», ТОВ «ОСТРОГТРАНСГРУП», ТОВ «ЧОЙЗ», ТОВ «ДОРВУДСЕРВІС» (ТОВ «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «APT СІТІ»), ТОВ «ГРАНДКАР ЛАЙН».
В даному випадку, податковий орган вважає, що проведені товариством господарські операції з його контрагентами не мали реального характеру, а надані до перевірки первинні бухгалтерські документи є неповними, складені формально та не підтверджують реальності проведених господарських операцій.
Між тим, перевіряючи законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах вимог та доводів апеляційної скарги, а також надаючи правову оцінку оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Так, необхідною умовою для визнання реальними проведені господарські операції є встановлення факту придбання товарів (отримання послуг) з метою їх використання в господарській діяльності, який має бути підтвердженим належним чином складеними первинними документами, що відображають зміст господарської операції та є підставою для формування податкового обліку платника податків.
В свою чергу, на підтвердження реальності проведення спірних господарських операцій в матеріалах справи зібрано первинні бухгалтерські документи у яких відображено господарські операції з вищевказаними контрагентами.
Так, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (замовник) укладено з ТОВ «ДЕЛЬМАРБУД» (підрядник) договір підряду № 200819/1 від 20 серпня 2019 року, згідно умов якого підрядник зобов`язується виконати будівельні роботи зі спорудження полотна (земля, насип) (т. 7 а.с. 132-138).
В процесі виконання умов укладеного договору у вересні 2019 року сторонами договору складено бухгалтерські первинні документи, а саме: довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати; договірні ціни; локальні кошториси, акти приймання виконаних будівельних робіт, підсумкові відомості ресурсів (т. 7 а.с. 143-163).
За наслідком складення актів приймання-передачі будівельних робіт ТОВ «ДЕЛЬМАРБУД» скалено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 7 а.с. 139-142).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (замовник) укладено з ТОВ «МІКСТОРА» (постачальник) договір поставки № 020819/2 від 02 серпня 2019 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар, визначений у специфікаціях (т.9 а.с.18-20).
В процесі виконання умов укладеного договору у серпні 2019 року сторонами договору складено бухгалтерські первинні документи, а саме: рахунки фактури, видаткові накладні (т. 9 а.с. 26-29).
Перевезення товару підтверджується товарно-транспортними накладними (т.9 а.с. 30-34).
За наслідком отримання оплати товару ТОВ «МІКСТОРА» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 9 а.с. 36-43).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (замовник) укладено з ТОВ «МАГІСТРАЛЬ KP» (постачальник) договір поставки № 0909-1 від 09 вересня 2019 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар, визначений у специфікаціях (т. 8 а.с. 41).
Найменування, кількість та ціну товару визначено у складених специфікаціях (т. 8 а.с. 42-43).
В процесі виконання умов укладеного договору у вересні-жовтні 2019 року сторонами договору складено бухгалтерські первинні документи, а саме: рахунки фактури, видаткові накладні (т. 8 а.с. 44-47).
Перевезення товару підтверджується товарно-транспортними накладними (т. 8 а.с. 49-51).
Оплата отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т. 8 а.с. 48).
За наслідком отримання оплати товару ТОВ «МАГІСТРАЛЬ KP» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 8 а.с. 56-57).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «НОЛОС» (постачальник) договір поставки № 1/281119 від 28 листопада 2019 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар (т. 9 а.с. 185-187).
Найменування, кількість та ціну товару визначено у складених специфікаціях (т. 9 а.с. 188).
Передача та перевезення товару у грудні 2019 року підтверджується складеними видатковими накладними та товарно-транспортними накладними (т. 9 а.с. 189-196).
Оплата отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т. 9 а.с. 212-215).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «НОЛОС» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 9 а.с. 200-203).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «АЗОВІНТЕГРАЛ» (постачальник) договір поставки № 2810/22471119 від 28 жовтня 2019 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар (т. 9 а.с. 83-85).
Найменування, кількість та ціну товару визначено у складених специфікаціях (т.9 а.с. 86).
Передача та перевезення товару у листопаді 2019 року підтверджується складеними видатковими накладними та товарно-транспортними накладними (т. 9 а.с. 88-176).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «АЗОВІНТЕГРАЛ» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т.9 а.с.177-183).
Так, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (замовник) укладено з ТОВ «ТРОМЕТ» (підрядник) договір підряду № 1/201119 від 20 листопада 2019 року, згідно умов якого підрядник зобов`язується виконати будівельні роботи зі спорудження будівельного майданчика та майданчика відстою техніки (т. 8 а.с. 192-198).
В процесі виконання умов укладеного договору у вересні 2019 року сторонами договору складено бухгалтерські первинні документи, а саме: довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати; договірну ціну; локальний кошторис, акт приймання виконаних будівельних робіт, підсумкову відомість ресурсів (т. 8 а.с. 200-222).
За наслідком складення актів приймання-передачі будівельних робіт ТОВ «ТРОМЕТ» скалено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкову накладну (т. 8 а.с. 223).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «МОГОТЕКС-СЕРВІС» (постачальник) договір поставки № 281119/1 від 28 листопада 2019 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар (т. 8 а.с. 58-60).
Передача та перевезення товару у грудні 2019 року підтверджується складеними видатковими накладними та товарно-транспортними накладними (т. 8 а.с. 62-79).
Оплата отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т. 8 а.с. 80).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «МОГОТЕКС-СЕРВІС» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 8 а.с. 86-97).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (замовник) укладено з ТОВ «НИК-ЕКОТОРГ» (виконавець) договір з надання послуг по організації перевезення вантажу № 02-07/20 від 01 липня 2020 року, згідно умов якого виконавець зобов`язується надати послуги (т. 8 а.с. 98-102).
В процесі виконання умов укладеного договору у липні 2020 року сторонами договору складено бухгалтерські первинні документи, а саме: заявки, змінні рапорти про роботу машини, товарно-транспортні накладні, акти надання послуг (т. 8 а.с. 104-124).
Крім того, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (замовник) укладено з ТОВ «НИК-ЕКОТОРГ» (виконавець) договір № 11-НЕ від 01 липня 2020 року, згідно умов якого виконавець зобов`язується надати інформаційні послуги (т. 8 а.с. 128-130).
В процесі виконання умов укладеного договору у липні 2020 року сторонами договору складено бухгалтерські первинні документи, а саме: рахунки на оплату, акт виконаних робіт (т. 8 а.с. 188-189).
Також, на підтвердження виконання умов договору до суду надано зразку інформаційних матеріалів (т. 8 а.с. 132-187).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «НИК-ЕКОТОРГ» скалено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 8 а.с. 190-191).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «ПРОМ СТАФ» (постачальник) договір поставки № 08/20-1 від 10 серпня 2020 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар (т. 8 а.с. 224-85).
Найменування, кількість та ціну товару визначено у складених специфікаціях (т. 8 а.с. 227).
Передача та перевезення товару у серпні 2020 року підтверджується складеними видатковими накладними та товарно-транспортними накладними (т. 8 а.с. 229-234; т. 9 а.с. 1).
Оплата отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т. 9 а.с. 8).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «ПРОМ СТАФ» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 9 а.с. 2-7).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «АВЕРС ФОРВАРД» (постачальник) договір поставки № 1 від 01 грудня 2019 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар (т. 6 а.с. 233-236).
Найменування, кількість та ціну товару визначено у складених специфікаціях (т. 6 а.с. 237).
Передача та перевезення товару у грудні 2019 року підтверджується складеними видатковими накладними та товарно-транспортними накладними (т. 6 а.с. 238-240; т. 7 а.с. 1-5).
Оплата за частину отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т. 7 а.с. 14-15).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «АВЕРС ФОРВАРД» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 7 а.с. 19-25).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «ІВГРУП» (постачальник) договір поставки № 17/01/ЩС від 11 листопада 2020 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар, а саме пісок та щебінь (т. 6 а.с. 65-68).
Передача та перевезення товару у листопаді, грудні 2020 року, березні 2021 року підтверджується складеними видатковими накладними та товарно-транспортними накладними (т. 6 а.с. 69-219).
Оплата отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т. 6 а.с. 220-221).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «ІВГРУП» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 6 а.с. 222-232).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «ДРЕЙК ТРЕЙД» (постачальник) договір поставки № 24.12/1 від 24 грудня 2019 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар (т. 9 а.с. 44-45).
Передача та перевезення товару у грудні 2019 року підтверджується складеними видатковими накладними, рахунками на оплату та товарно-транспортними накладними (т. 9 а.с. 46-48).
Оплата отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т. 9 а.с. 52).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «ДРЕЙК ТРЕЙД» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 9 а.с. 57-58).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «ОДЕСА КОЛІЯ» (продавець) договір поставки № 0212 від 02 грудня 2019 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар (т. 9 а.с. 59-61).
Найменування, кількість та ціну товару визначено у складеній специфікації (т. 9 а.с. 62).
Передача та перевезення товару у грудні 2019 року підтверджується складеними видатковими накладними, рахунками на оплату та товарно-транспортними накладними (т. 9 а.с. 64, 65-68).
Оплата отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т. 9 а.с. 64).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «ОДЕСА КОЛІЯ» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 9 а.с. 81-82).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «ОСТРОГТРАНСГРУП» (продавець) договір купівлі-продажу № 2501-18 від 25 січня 2021 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар (т. 7 а.с. 84-86).
Передача та перевезення товару у січні 2021 року підтверджується складеними видатковими накладними, рахунками на оплату та товарно-транспортними накладними (т. 7 а.с. 87-119).
Оплата отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т. 7 а.с. 120-123).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «ОСТРОГТРАНСГРУП» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 7 а.с. 125-131).
Так, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (замовник) укладено з ТОВ «ЧОЙЗ» (підрядник) договір підряду № 21/02-03 від 24 лютого 2021 року, згідно умов якого підрядник зобов`язується виконати роботи з вирубки дерев та кущів (т. 6 а.с. 1-5).
В процесі виконання умов укладеного договору у лютому 2021 року сторонами договору складено бухгалтерські первинні документи, а саме: довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати; договірну ціну; локальний кошторис, акт приймання виконаних будівельних робіт, підсумкову відомість ресурсів (т. 6 а.с. 6-30).
Крім того, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (замовник) укладено з ТОВ «ЧОЙЗ» (підрядник) договір підряду № 01-21/02 від 10 лютого 2021 року, згідно умов якого підрядник зобов`язується виконати роботи зі спорудження земляного полотна (т. 6 а.с. 33-46).
В процесі виконання умов укладеного договору у лютому 2021 року сторонами договору складено бухгалтерські первинні документи, а саме: довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати; договірну ціну; локальний кошторис, акт приймання виконаних будівельних робіт, підсумкову відомість ресурсів (т. 6 а.с. 48-59).
Оплата отриманих робіт підтверджується платіжними дорученнями (т. 6 а.с. 31-32).
За наслідком складення актів приймання-передачі будівельних робіт ТОВ «ЧОЙЗ» скалено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 6 а.с. 60-64).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «УБК «АРТ-СІТІ» (ТОВ «ДОРВУДСЕРВІС») (продавець) договір № 01/20-05 від 15 травня 2020 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар (т. 7 а.с. 26-27).
Найменування, кількість та ціну товару визначено у складеній специфікації (т. 7 а.с. 28).
Передача, перевезення та оплата товару у травні 2020 року підтверджується складеними видатковими накладними, рахунками на оплату, товарно-транспортними накладними, платіжними дорученнями (т. 7 а.с. 29-70).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «ОДЕСА КОЛІЯ» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 7 а.с. 72-83).
Також, ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» (покупець) укладено з ТОВ «ГРАНДКАР ЛАЙН» (продавець) договір поставки № 1/07-2020 від 15 липня 2020 року, згідно умов якого постачальник зобов`язується поставити на адресу замовника товар (т. 7 а.с. 165-166).
Найменування, кількість та ціну товару визначено у складеній специфікації (т. 7 а.с. 167).
Передача та перевезення товару у липні 2020 року підтверджується складеними видатковими накладними та товарно-транспортними накладними (т.7 а.с. 170-241; т. 8 а.с. 1-28).
Оплата отриманого товару підтверджується платіжними дорученнями (т. 7 а.с. 168-169).
За результатами здійснення вказаних господарських операцій ТОВ «ГРАНДКАР ЛАЙН» складено та зареєстровано на адресу ТОВ «ТРАНССІГНАЛ» податкові накладні (т. 8 а.с. 31-40).
З іншого боку, судом першої інстанції також встановлено обставини укладання та виконання товариством договорів підряду, які створили необхідність придбання спірних товарів та робіт (послуг).
При цьому, реальність проведених господарських операцій, для виконання яких товариство придбало спірні товари та послуги, не заперечується податковим органом у межах доводів та вимог його апеляційної скарги.
В свою чергу, зібрані у матеріалах справи первинні бухгалтерські документи розкривають зміст проведених господарських операцій, а також не містять суттєвих недоліків, достатніх для визнання таких документів дефектними.
Враховуючи викладене, за наслідком дослідження зібраних документів, колегія суддів робить висновок про те, що спірні господарські операції є реальними, узгоджуються з господарською діяльністю позивача та мають ділову мету.
Між тим, колегія суддів зазначає, що у справах з приводу оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, адміністративним судом не вирішується питання щодо притягнення особи до відповідальності, а перевіряється виключно законність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень у таких справах, за наслідками чого суд може визнати протиправним і скасувати оскаржуване рішення або відмовити у цьому.
В даному випадку, обов`язок щодо доказування правомірності оскаржуваних податкових-повідомлень рішень покладається на податковий орган, як на суб`єкта владних повноважень, що заперечує проти задоволення адміністративного позову.
При цьому, висновки податкового органу про фіктивність господарських операцій з поставки товарів та робіт (послуг) мають підтверджуватися належними, допустимими та достатніми доказами.
З іншого боку, колегія суддів вважає за необхідне наголосити на тому, що у ході проведеної перевірки податковим органом не використовувались матеріали, складені за наслідком податкових перевірок та зустрічних звірок вказаних контрагентів.
В даному випадку, формальне посилання апелянта на обрив ланцюга постачання спірних товарів та послуг, яке не підкріплене матеріалами перевірки контрагентів, а також яке зроблено без фактичного встановлення виробників товарів та можливості контрагентів самостійно надати спірні послуги (роботи), на думку колегії суддів не може вважатись достатньою підставою для нарахування спірних зобов`язань.
При цьому, констатація факту наявності у деяких контрагентів позивача невеликої кількості працівників, без перевірки можливості навіть такої кількості працівників виконати спірні операції, на думку колегії суддів також не може вважатись достатньою підставою для нарахування спірних зобов`язань.
З іншого боку, колегія суддів не приймає доводів апелянта про наявність кримінальних проваджень щодо розслідування можливих кримінальних правопорушень, вчинених за наслідком проведення господарських операцій контрагентами позивача, так як позивач не є фігурантом відповідних кримінальних проваджень.
При цьому, податковим органом не надано, а судом не встановлено наявність відповідних вироків, винесених відносно посадових осіб контрагентів позивача, а тому колегія суддів вважає передчасними висновки податкового органу про сумнівність контрагентів позивача лише за наслідком наявності одного факту відкриття кримінального провадження відносно третіх осіб, не пов`язаних із спірними операціями.
Крім того, колегія суддів вважає, що можливі порушення контрагентами позивача норм податкового законодавства не ставить в залежність виникнення у платника податку обов`язку донарахування йому певних податкових зобов`язання від дотримання вимог податкового законодавства іншими суб`єктами господарювання.
З іншого боку, колегія суддів зазначає, що податковим органом у межах доводів апеляційної скарги оскаржується лише висновок суду першої інстанції щодо відсутності правових підстав для нарахування позивачу спірних зобов`язань з податку на прибуток підприємств.
При цьому, податковим органом у межах доводів апеляційної скарги не оскаржується висновок суду першої інстанції щодо відсутності правових підстав для нарахування позивачу спірних зобов`язань з податку на додану вартість, щодо корегування розміру податкового кредиту та зберігання позивачем документів.
Крім того, в межах доводів апеляційної скарги не оскаржується висновок суду першої інстанції про реальність господарських операцій, проведених товариством з ТОВ «ОСТРОГТРАНСГРУП», ТОВ «ЧОЙЗ», ТОВ «ДОРВУДСЕРВІС» (ТОВ «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «APT СІТІ»), ТОВ «ГРАНДКАР ЛАЙН».
Тому, враховуючи кількість та якість доводів апеляційної скарги податкового органу, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність задоволення позовних вимог товариства.
При цьому, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допущено.
Тому, керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області - залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 липня 2022 року - без змін.
Судові витрати, а саме сплачений судовий збір за подання апеляційної скарги - покласти на Головне управління ДПС в Одеській області.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Головуючий суддя Яковлєв О.В.Судді Єщенко О.В. Крусян А.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2022 |
Оприлюднено | 21.11.2022 |
Номер документу | 107366737 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Яковлєв О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні