Рішення
від 22.10.2007 по справі 16/94-07-2187
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

         

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"22" жовтня 2007 р.

Справа  № 16/94-07-2187

 

Господарський суд Одеської області

У складі судді Желєзної С.П.

Секретаря судових засідань Шевченко Г.В.

За участю представників сторін:

Від позивача:     не з'явився;

Від відповідача: не з'явився.

 

Розглянувши у відкритому судовому

засіданні справу за позовом Білгород-Дністровської міської ради до  суб'єкта підприємницької діяльності -фізичної

особи ОСОБА_1 про зобов'язання демонтувати самочинно встановлений торгівельний

кіоск,-

 

ВСТАНОВИВ:

 

Білгород-Дністровська міська рада

звернулася до господарського суду Одеської області з позовними вимогами до

суб'єкта підприємницької діяльності -фізичної особи ОСОБА_1  (далі по тексту - СПД ОСОБА_1.) про

зобов'язання демонтувати самочинно встановлений торгівельний кіоск, розташований

за адресою: м. Білгород-Дністровський, АДРЕСА_1. Свої вимоги позивач

обґрунтовує порушенням відповідачем вимог діючого законодавства України шляхом

встановлення торгівельного кіоску за відсутності передбачених чинним

законодавством України дозволів.

В процесі розгляду справи

представником відповідача позовні вимоги заперечувались у повному обсязі,

посилаючись на укладення 15.05.2002р. між виконавчим комітетом

Білгород-Дністровської міської ради та 

СПД ОСОБА_1. договору оперативної оренди ринка, розташованого за

адресою: м. Білгород-Дністровський, АДРЕСА_1.

Ухвалою суду від 25.05.2007р.

провадження у даній справі було зупинено до 

розгляду господарським судом Одеської області справи №16/162-07-4361 за

позовом виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради до  СПД ОСОБА_1. про розірвання договору

оперативної оренди малого ринку, розташованого 

по АДРЕСА_1, укладеного між виконавчим комітетом Білгород-Дністровської

міської ради та  СПД ОСОБА_1.

Рішенням господарського суду

Одеської області від 18.07.2007р. справі №16/162 -07 - 4361 за позовом

виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради до  СПД ОСОБА_1. про розірвання договору на

оперативну оренду  малого ринку (торгової

площадки), розташованого по АДРЕСА_1, від 15.05.2002р., позовні вимоги

виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради  були задоволенні у повному обсязі.

           Дослідивши матеріали справи,

заслухавши пояснення представника позивача, 

суд встановив наступне.

Між виконавчим  комітетом Білгород-Дністровської міської ради

Одеської області (Орендодавець) та  СПД

ОСОБА_1. (Орендар) 15.05.2002р. було укладено договір на оперативну оренду  малого ринку (торгової площадки),

розташованого по АДРЕСА_1 в м. Білгород-Дністровському.

Відповідно до п. 1 вказаного

договору виконавчий  комітет

Білгород-Дністровської міської ради на підставі рішення № 884 від 22.12.2001р.

„Про затвердження положення  про порядок

організації проведення конкурсу на передачу в оперативну оренду малих ринків

(торгових площадок), розташованих в м. Білгород-Дністровському”, уповноважив

СПД ОСОБА_1. стягувати ринковий збір та вносити суми ринкового збору до

місцевого бюджету.

Згідно з  п. 1.2 договору на оперативну оренду  малого ринку (торгової площадки),

розташованого по АДРЕСА_1 від 15.05.2002р., СПД ОСОБА_1.  було прийнято на себе зобов'язання з

облаштування у строк до 01.01.2003р. торгівельного майданчику відповідно до

Правил торгівлі на ринках, затверджених наказом Міністерства економіки та з

питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України,

Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації,

метрології та сертифікації України від 26.02.2002 р. N 57/188/84/105,

зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22.03.2002 р. за N 288/6576 (далі

по тексту -Правила торгівлі на ринках).

Крім того, згідно з п. 1.3.

вказаного договору відповідачем було 

прийняте на себе зобов'язання з забезпечення виконання вимог

Ветеринарно-санітарних правил для ринків, затверджених наказом Головного

державного інспектора ветеринарної медицини України від 04.06.96 N 23 та

зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 19.06.1996р. за N 314/1339. 

У відповідності до п.п. 1.4, 1.5,

1.6 договору на оперативну оренду  малого

ринку (торгової площадки), розташованого по АДРЕСА_1 від 15.05.2002р. СПД

ОСОБА_1.  були прийняті на себе

зобов'язання з оформлення права користування земельною ділянкою  для розташування торгівельних кіосків з

правом передачі земельних ділянок в суборенду, розроблення проекту відведення

земельної ділянки для розташування майданчику у строк до 01.12.2002р., а також

узгодження зовнішнього вигляду малих архітектурних форм, розташованих на  торгівельному майданчику з управлінням

містобудування та архітектури.

У відповідності до умов розділу 3

відповідач зобов'язався забезпечувати дотримання  законодавчих та інших нормативно-правових

актів, якими врегульована діяльність ринків, своєчасно та у встановлений строк

вносити до місцевого бюджету  суму

ринкового збору, виконувати у повному обсязі узгоджені  заходи 

та строки благоустрою ринку та  розташування  торгових місць.

           На 

підставі розпорядження міського голови № 251 від 17.11.2006р. „Про

створення комісії щодо розгляду роботи торгівельного майданчику, розташованого

по АДРЕСА_1”,  було утворено комісію,

якою була проведена перевірка діяльності вказаного торгівельного майданчику.

Під час перевірки комісією було

встановлено, що СПД ОСОБА_1. на території торгівельного майданчику за адресою:

м. Білгород-Дністровський, АДРЕСА_1  був

розташований металевий кіоск за відсутністю 

передбачених чинним законодавством України дозвільних документів.

20.12.2006р. Білгород-Дністровською

інспекцією архітектурно-будівельного 

контролю був складений припис № 315. Як вбачається з зазначеного

припису, посилаючись на відсутність у відповідача дозволу на встановлення

кіоску, розташованого по АДРЕСА_1 у м. Білгород-Дністровському,  СПД ОСОБА_1. було предписано демонтувати

металевий кіоск у строк до 30.12.2006р. Однак, зазначений припис відповідачем

виконано не було.

Згідно з п. 9 ст. 10 Закону України

“Про благоустрій населених пунктів” до повноважень сільських, селищних і

міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить здійснення контролю

за станом благоустрою та утриманням територій, інженерних споруд та об'єктів,

підприємств, установ та організацій, їх озелененням, охороною зелених

насаджень, водних об'єктів тощо.

Посилаючись на самовільне  розташування  

СПД ОСОБА_1. металевого кіоску на території торгівельного майданчику по

АДРЕСА_1 у м. Білгород-Дністровському, Білгород-Дністровська міська рада

звернулася до господарського суду Одеської області з даними позовними вимогами.

23.05.2007р. виконавчий  комітет Білгород-Дністровської міської ради

Одеської області  звернувся до

господарського суду Одеської області з позовними вимогами до СПД ОСОБА_1. про

розірвання договору на оперативну оренду 

малого ринку (торгової площадки), розташованого по АДРЕСА_1 в м.

Білгород-Дністровському,  укладеного між

сторонами по справі 15.05.2002р., посилаючись на неналежне виконання СПД

ОСОБА_1. умов договору на оперативну оренду 

малого ринку (торгової площадки) від 15.05.2002р.,

Господарським судом Одеської

області в процесі розгляду справи №16/162 -07 -4361 було встановлено порушення

СПД ОСОБА_1. зобов'язань з облаштування торгівельного майданчику відповідно до

Правил торгівлі на ринках,  вимог

Ветеринарно-санітарних правил для ринків, а також зобов'язання з оформлення

права користування земельною ділянкою 

для розташування торгівельних кіосків з правом передачі земельних

ділянок в суборенду та узгодження зовнішнього вигляду малих архітектурних форм,

розташованих на торгівельному майданчику з управлінням містобудування та

архітектури, прийнятих на себе СПД ОСОБА_1. 

при укладенні договору на оперативну оренду  малого ринку (торгової площадки),

розташованого по АДРЕСА_1 в м. Білгород-Дністровському від 15.05.2002р.

Рішенням господарського суду

Одеської області від 18.07.2007р. справі №16/162 -07 - 4361 за позовом

виконавчого комітету Білгород-Дністровської міської ради до  СПД ОСОБА_1. про розірвання договору від 15.05.2002р.

на оперативну оренду  малого ринку

(торгової площадки), розташованого по АДРЕСА_1, позовні вимоги виконавчого

комітету Білгород-Дністровської міської ради 

були задоволенні у повному обсязі.

Відповідно до вимог ст. 33 ГПК

України, кожна сторона повинна довести ті 

обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і

заперечень. Докази  подаються сторонами

та іншими учасниками судового процесу. В свою чергу, згідно ч. 1   ст. 32 ГПК України, доказами у справі є

будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному

законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких

ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають

значення для правильного вирішення господарського спору.

Згідно з п. 2 Методичних

рекомендацій щодо встановлення порядку розміщення малих архітектурних форм для

здійснення підприємницької діяльності, затверджених наказом Міністерства

будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від

04.09.2006 року за N 296 (далі по тексту -Методичні рекомендації), малою

архітектурною формою для здійснення підприємницької діяльності (далі - мала

архітектурна форма) є невелика одноповерхова споруда, яка виконується із

полегшених конструкцій і встановлюється тимчасово без улаштування фундаментів.

При цьому малі архітектурні форми є пересувними або стаціонарними. Методичними

рекомендаціями визначено, що стаціонарна мала архітектурна форма (кіоск,

павільйон тощо) -це споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового

перебування людей і по зовнішньому контуру має площу до 30 кв. м.

Проаналізувавши матеріали

справи  та пояснення представників

сторін, суд доходить висновку, що кіоск, розташований по АДРЕСА_1 у м.

Білгород-Дністровському, є стаціонарною малою архітектурною формою.

В свою чергу, у відповідності до

ст. 21 Закону України “Про благоустрій населених пунктів” від 06.09.2005 року N

2807-IV малі архітектурні форми є елементами благоустрою.

Згідно з  п. 10 ст. 10 Закону України “Про благоустрій

населених пунктів” від 06.09.2005 року N 2807-IV  до повноважень сільських, селищних і міських

рад у сфері благоустрою населених пунктів належить надання дозволу на

розміщення на території об'єктів благоустрою будівель і споруд соціально-культурного,

побутового, торговельного та іншого призначення, визначення обсягів

пайової участі їх власників в утриманні об'єктів благоустрою.

Відповідно до п. 5 ст. 16 Закону

України “Про благоустрій населених пунктів” від 06.09.2005 року N 2807-IV  на об'єктах благоустрою забороняється самовільно

встановлювати об'єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски

тощо.

Однак, у порушення наведених вимог

діючого законодавства України, відповідачем при встановленні спірного кіоску не

було  отримано дозвіл на розміщення на

території об'єкту благоустрою тимчасової 

споруди торговельного призначення - кіоску, розташованого по

АДРЕСА_1 у м. Білгород-Дністровському.

Крім того, положеннями ч.7 ст. 24

Закону України „Про планування і забудову територій” від  20.04.2000 року N 1699-III передбачено

обов'язкове отримання дозволу на будівництво тимчасових споруд та розміщення

реклами. В свою чергу, згідно з п.п. 2 п. 1 Методичних рекомендацій, порядок

отримання дозволу та вирішення інших питань щодо розміщення малих архітектурних

форм для здійснення підприємницької діяльності як тимчасових споруд

відповідно до статті 24 Закону України „Про планування і забудову територій”

визначається місцевими правилами забудови, розробленими і затвердженими

місцевими радами згідно з вимогами статті 22 зазначеного Закону. За відсутності

місцевих правил забудови відповідними радами розробляються та затверджуються як

окремий нормативний акт Правила розміщення малих архітектурних форм для

здійснення підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 16, 17 Методичних

рекомендацій стаціонарні малі архітектурні форми після спорудження підлягають

прийняттю до експлуатації. Прийняття до експлуатації стаціонарної малої

архітектурної форми здійснюється комісією за участю уповноваженого представника

органу містобудування та архітектури, представників відповідних служб у

залежності від функціонального призначення споруди, а також суб'єкта

підприємницької діяльності з розглядом на місці відповідності об'єкта паспорту

прив'язки. За результатами розгляду складається акт встановленого зразка

технічної комісії про прийняття стаціонарної малої архітектурної форми до

експлуатації.  Після прийняття об'єкта до

експлуатації здійснюється його реєстрація відповідним органом містобудування

та архітектури.

У порушення наведених вимог законодавства

України СПД ОСОБА_1. не було ані отримано дозвіл на розміщення стаціонарної

малої архітектурної форми, ані здійсненно 

його прийняття до експлуатації та реєстрацію у встановленому законом

порядку.

Крім того, враховуючи, що

відповідачем здійснюється підприємницька діяльність у сфері торгівлі, суд

вважає за необхідне звернути увагу останнього на наступному.

Відповідно до п. 3  Правил роботи дрібнороздрібної торговельної

мережі, затверджених наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і

торгівлі України  від 08.07.1996 року369,

зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.07.1996 р. за N 372/1397

роздрібна торгівля через дрібнороздрібну торговельну мережу є однією із форм

позамагазинного продажу товарів, при якій приміщення не мають торговельного

залу для покупців. При цьому продаж товарів здійснюється, зокрема,  через пункти некапітальної забудови - кіоски,

ларі, ларьки, палатки, павільйони для сезонного продажу товарів, торговельні

автомати. Приписами п. 16 Правил, передбачено, що розміщення пунктів

дрібнороздрібної торговельної мережі здійснюється господарюючим суб'єктом з

письмового дозволу місцевого органу державної виконавчої влади (органу

місцевого самоврядування) та за погодженням з органами державного

санітарно-епідеміологічного нагляду, пожежної охорони, державної автоінспекції

та архітектури. Будівництво, розміщення стаціонарних об'єктів допускається лише

в місцях, визначених відповідним дозволом, а точок пересувної мережі - в

районах вулиць, площ та інших орієнтирів, що вказані в дозволах, за умови

дотримання правил безпеки руху транспорту й пішоходів. Згідно з п. 14 Правил

відведення місць для розміщення пунктів дрібнороздрібної торговельної мережі

здійснюється відповідно до вимог Єдиних правил ремонту і утримання

автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та

охорони (розділ V), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від

30.03.94 N 198.

Однак, як вбачається з матеріалів

справи відповідачем у встановленому діючим законодавством України порядку

дозвіл на розміщення пункту дрібнороздрібної торговельної мережі отримано не

було. Доказів, спростовуючих викладене, відповідачем суду з дотриманням вимог

ст. 32, 33 ГПК України не представлено.

З огляду на викладене, суд доходить

висновку, що СПД ОСОБА_1. самовільно,  за

відсутністю передбачених чинним законодавством дозволів, без прийняття об'єкту

до експлуатації та проведення його реєстрації, на території торгівельного

майданчику за адресою: м. Білгород-Дністровський, АДРЕСА_1 було розташовано металевий

кіоск.

Підсумовуючи вищезазначене, суд

оцінює позовні вимоги 

Білгород-Дністровської міської ради обґрунтованими,  такими, що міститься на законних підставах,

та підлягаючими  задоволенню у повному

обсязі,  у зв'язку з чим, відповідача

слід зобов'язати демонтувати самочинно встановлений торгівельний кіоск,

розташований  на торгівельному майданчику

за адресою: м. Білгород-Дністровський, АДРЕСА_1.

Судові витрати по держмиту, витрати

на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покласти на відповідача  згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.

 

Керуючись ст.ст. 32-33, 44,

49,  75, 82-85 ГПК України, суд, -

 

В И Р І Ш И

В:         

 

1.          Позов задовольнити.

 

2.          Зобов'язати

суб'єкта підприємницької діяльності -фізичну особу ОСОБА_1 /67701, Одеська

область, м. Білгород-Дністровський, АДРЕСА_2/ демонтувати самочинно

встановлений торгівельний кіоск, розташований на території торгівельного

майданчику за адресою: м. Білгород-Дністровський, АДРЕСА_1. Наказ видати.

 

3.          Стягнути з суб'єкта

підприємницької діяльності -фізичну особу ОСОБА_1 /67701, Одеська область, м.

Білгород-Дністровський, АДРЕСА_2/ на користь Білгород-Дністровської

міської ради / 67701, м. Білгород-Дністровський, вул. Леніна, 56/ державне

мито  у сумі  - 85 грн. 00 коп./ вісімдесят п'ять грн. 00

коп. /, витрати на ІТЗ судового процесу у сумі 

- 118 грн.00 коп.  /сто

вісімнадцять грн.00 коп./. Наказ видати.

    

Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 85 ГПК

України.

    

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

 

Рішення підписане 23.10.2007р.

 

Суддя                                                                                      

Желєзна С.П.

 

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.10.2007
Оприлюднено01.11.2007
Номер документу1073864
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/94-07-2187

Рішення від 22.10.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні