Рішення
від 18.11.2022 по справі 904/2840/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.11.2022м. ДніпроСправа № 904/2840/22

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВА ПОШТА"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ПЕРСПЕКТИВА"

про стягнення 104 996,19 грн. за Договором про надання послуг з організації перевезення відправлень № 144452

Суддя Юзіков С.Г.

Без участі представників сторін

СУТЬ СПОРУ:

Позивач просить стягнути з Відповідача 53 040,45 грн. - основного боргу, 12 995,53 грн. - пені, 13 413,82 грн. - інфляційних збитків, 25 546,39 грн. - 30 % річних, мотивуючи неналежним виконанням Відповідачем Договору про надання послуг з організації перевезення відправлень № 144452.

Господарський суд Дніпропетровської області 19.09.2022 відкрив провадження у справі №904/2840/22 та призначив її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) учасників за наявними в матеріалах справи документами. Заперечень щодо порядку розгляду справи від сторін не надходило. Судом зобов`язано: Відповідача, протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, надати відзив на позовну заява; Позивача, протягом 5 днів з дня одержання відзиву, надати відповідь на відзив.

Ухвала суду від 19.09.2022 направлена Відповідачеві в Електронний кабінет о 14:44 год. 20.09.2022, що підтверджується Довідкою про доставку електронного листа.

Відповідно до ч. 3 ст. 120 ГПК України виклик і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень.

Згідно з п. 42 Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі Положення) засобами Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи в автоматичному режимі здійснюється перевірка наявності в особи зареєстрованого Електронного кабінету. У разі наявності в особи Електронного кабінету засобами ЄСІТС забезпечується надсилання до автоматизованої системи діловодства підтвердження доставлення до Електронного кабінету користувача документа у справі. В іншому випадку до автоматизованої системи діловодства надходить повідомлення про відсутність в особи зареєстрованого Електронного кабінету.

Відповідно до п. 17 розділу ІІІ Положення особам, які зареєстрували Електронний кабінет, суд надсилає документи у справах, в яких такі особи беруть участь, в електронній формі шляхом їх надсилання до Електронного кабінету таких осіб або в інший спосіб, передбачений процесуальним законодавством, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Згідно з ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є, зокрема, день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи. Якщо судове рішення надіслано на офіційну електронну адресу пізніше 17 години, судове рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення.

Тобто чинним процесуальним законодавством передбачено два способи належного повідомлення сторони - шляхом направлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення та в електронній формі - через "Електронний кабінет", у тому числі шляхом направлення листа на офіційну електронну пошту засобами підсистем ЄСІТС у випадках, передбачених пунктом 37 глави 2 розділу ІІІ Положення.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 29.06.2022 у справі № 906/184/21.

Всупереч пропозицій суду, викладених в ухвалі від 19.09.2022 про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі, Відповідач відзив на позовну заву не надав, у зв`язку з чим, відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України, справа розглядається за наявними матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

28.09.2017 сторони уклали договір № 144452 про надання послуг з організації перевезення відправлень (далі Договір), за п. 2.1. якого Експедитор (Позивач) зобов`язується за плату та за рахунок Замовника (Відповідача) організувати відправлення та надання комплексу інших послуг, пов`язаних із організацією перевезення відправлення (надалі за текстом послуги), а Замовник зобов`язується їх прийняти й оплатити на умовах, визначених договором.

За надані Експедитором послуги Замовник сплачує Експедитору винагороду згідно з чинними тарифами Експедитора, розміщеними на офіційному сайті Експедитора novaposhta.ua (п. 2.3. Договору).

Тарифи можуть змінюватися Експедитором в односторонньому порядку шляхом розміщення змінених тарифів на офіційному сайті (п. 2.4. Договору).

Пунктом 2.5 Договору передбачено, що прийняття експедитором відправлення для надання послуг, визначених цим договором, оформляється експрес-накладною, у якій зазначаються такі відомості: тип послуги, інформація про відправника, інформація про одержувача, інформація про кількість вантажних місць, вага відправлення, оголошена вартість відправлення, опис вмісту відправлення, платник послуг, форма розрахунку, розрахункові строки доставки відправлення, інформація про додаткові послуги/сервіси, вартість послуг Експедитора.

Відповідно до п. 3.1. Договору обов`язки Експедитора:

- в залежності від типу замовленої послуги організувати приймання відправлення для надання послуг за адресою, вказаною Замовником, або через мережу відправлень Експедитора (підп. 3.1.1.);

- надати замовнику документи для оплати послуг: рахунок-фактури, акти наданих послуг. Податкова накладна надається Експедитором Замовнику в порядку та в строки, передбачені чинним законодавством України (підп. 3.1.3.).

Згідно з п. 3.3. Договору обов`язки Замовника:

- своєчасно підписати надані Експедитором Акти наданих послуг для засвідчення факту належного надання послуг Експедитором за договором (підп. 3.3.7.);

- здійснити оплату послуг Експедитора за надані послуги згідно з чинним тарифами Експедитора своєчасно та в повному обсязі (підп. 3.3.8.).

Загальна ціна цього договору складається із вартості послуг, наданих Експедитором протягом строку дії договору. Оплата вартості наданих Експедитором послуг відбувається за чинними тарифами Експедитора шляхом перерахування Замовником на поточний рахунок Експедитора коштів у розмірі 100 % вартості наданих послуг упродовж 2 (двох) банківських днів після виконання замовлення на підставі актів наданих послуг Експедитора та рахунку-фактури (п. 5.1. Договору).

Експедитор складає акти наданих послуг на підставі фактично наданих послуг і надсилає Замовнику підписані та скріплені печаткою акти наданих послуг у двох примірниках для підписання Замовником (п. 5.2. Договору).

Замовник упродовж 2 (двох) робочих днів з дати отримання актів наданих послуг від Експедитора підписує надані Експедитором 2 (два) примірника наданих послуг (далі за текстом акт) та повертає Експедитору 1 (один) примірник підписаного акту або в той самий строк надає Експедитору письмову мотивовану відмову від підписання актів. Не підписання Замовником актів упродовж 2 (двох) робочих днів з дати отримання актів від Експедитора без надання відповідних письмових пояснень є фактом визнання Замовником повного виконання Експедитором своїх зобов`язань за договором. У такому разі вважається, що акти погоджено, послуги Експедитора надано в повному обсязі та відповідно до умов договору, претензії Замовника відсутні й Замовник зобов`язаний здійснити оплату послуг згідно з отриманим рахунком та актами наданих послуг (п. 5.3. Договору).

У разі порушення своїх зобов`язань за цим договором сторони несуть відповідальність, визначену цим договором та чинним законодавством України (п. 6.1. Договору).

За несвоєчасну та/або неповну оплату наданих Експедитором послуг Замовник сплачує Експедитору пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми заборгованості за кожен день прострочення та 30 % річних від суми заборгованості. Строк нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язань є більшим, ніж це передбачено ч. 6 ст. 232 ГКУ, і становить 1 рік від дня, коли зобов`язання мало бути виконано (підп. 6.3.1. п. 6.3. Договору).

Цей договір набирає чинності з дати його підписання сторонами та діє протягом 1 (одного) року з дати підписання, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань згідно з цим договором. У разі, якщо ні одна із Сторін договору, письмово за 30 (тридцять) календарних днів до закінчення строку дії договору не повідомить іншу Сторону про припинення дії договору, строку дії Договору пролонгується (продовжується) на один рік на тих же самих умовах (п. 8.1. Договору).

Позивач наполягає, що на виконання Договору, надав Відповідачеві послуги, що підтверджується актами здачі-прийняття робіт: №НП/3-0065145 від 10.06.2018 на суму 100,00 грн., № НП/3-0069250 від 20.06.2018 на суму 6 651,00 грн., № НП/3-0073953 від 30.06.2018 на суму 2 778,50 грн., № НП-002072854 від 20.03.2019 на суму 1 275,00 грн., № НП-002043649 від 10.03.2019 на суму 1 700,00 грн., № НП-002001466 від 28.02.2019 на суму 1 922,50 грн., № НП-001964869 від 20.02.2019 на суму 3 683,50 грн., № НП-001937574 від 10.02.2019 на суму 1 610,00 грн., № НП-001888937 від 31.01.2019 на суму 7 420,00 грн., № НП-001857935 від 20.01.2019 на суму 2 649,00 грн., № НП-001814683 від 10.01.2019 на суму 2 786,80 грн., № НП-001733013 від 31.12.2018 на суму 2 069,00 грн., № НП-001627578 від 20.12.2018 на суму 4 142,10 грн., № НП-000389125 від 20.07.2018 на суму 50,00 грн., № НП-001528210 від 10.12.2018 на суму 3 355,00 грн., №НП-001425023 від 30.11.2018 на суму 2 147,40 грн., № НП-001341337 від 20.11.2018 на суму 256,00 грн., № НП-001252532 від 10.11.2018 на суму 655,00 грн., № НП-001172912 від 31.10.2018 на суму 495,00 грн., № НП-001078297 від 20.10.2018 на суму 1 555,00 грн., № НП-001019147 від 10.10.2018 на суму 355,00 грн., № НП-000927080 від 30.09.2018 на суму 455,00 грн., № НП-000856661 від 20.09.2018 на суму 1 640,00 грн., № НП-000564458 від 31.08.2018 на суму 80,00 грн., № НП-000512317 від 20.08.2018 на суму 280,00 грн., № НП-000476005 від 1 055,00 грн., № НП-000430392 від 31.07.2018 на суму 2 068,00 грн., № НП-000348658 від 10.07.2018 на суму 1 806,65 грн., на загальну суму 55 040,45 грн.

За виконані роботи Позивач виставив Відповідачеві рахунки-фактури на загальну суму 55 040,45 грн.: № НП/3-00651 від 10.06.2018 на суму 100,00 грн. № НП/3-00692 від 20.06.2018 на суму 6 651,00 грн., № НП/3-0073 від 30.06.2018 на суму 2 778,50 грн., № НП-002072854 від 20.03.2019 на суму 1 275,00 грн., № НП-002043649 від 10.03.2019 на суму 1 700,00 грн., № НП-002001466 від 28.02.2019 на суму 1 922,50 грн., № НП-001964869 від 20.02.2019 на суму 3 683,50 грн., № НП-001937574 від 10.02.2019 на суму 1 610,00 грн., № НП-001888937 від 31.01.2019 на суму 7 420,00 грн., № НП-001857935 від 20.01.2019 на суму 2 649,00 грн., № НП-001814683 від 10.01.2019 на суму 2 786,80 грн., № НП-001733013 від 31.12.2018 на суму 2 069,00 грн., № НП-001627578 від 20.12.2018 на суму 4 142,10 грн., № НП-000389125 від 20.07.2018 на суму 50,00 грн., № НП-001528210 від 10.12.2018 на суму 3 355,00 грн., № НП-001425023 від 30.11.2018 на суму 2 147,40 грн., № НП-001341337 від 20.11.2018 на суму 256,00 грн., № НП-001252532 від 10.11.2018 на суму 655,00 грн., № НП-001172912 від 31.10.2018 на суму 495,00 грн., № НП-001078297 від 20.10.2018 на суму 1 555,00 грн., № НП-001019147 від 10.10.2018 на суму 355,00 грн., № НП-000927080 від 30.09.2018 на суму 455,00 грн., № НП-000856661 від 20.09.2018 на суму 1 640,00 грн., № НП-000564458 від 31.08.2018 на суму 80,00 грн., № НП-000512317 від 20.08.2018 на суму 280,00 грн., № НП-000476005 від 1 055,00 грн., № НП-000430392 від 31.07.2018 на суму 2 068,00 грн., № НП-000348658 від 10.07.2018 на суму 1 806,65 грн.

Відповідно до акту звірки взаєморозрахунків, підписаного Позивачем, Відповідач частково сплатив за надані послуги 2 000,00 грн.

Позивач 15.12.2020 направив Відповідачеві акти здачі-прийняття, рахунки-фактури та акт звірки взаєморозрахунків. Дані документи повернуті Позивачеві, з відміткою поштової установи "за закінченням терміну зберігання".

На прострочений борг Відповідача, Позивач нарахував 12 995,53 грн. пені за період з 11.08.2021 по 11.08.2022, 13 413,82 грн. індексу інфляції за період з січня 2021 по травень 2022, 25 546,39 грн. 30 % річних за період з 03.01.2021 по 11.08.2022.

Наведені обставини стали причиною звернення Позивачем з позовом та є предметом спору у даній справі.

Предметом доказування у даній справі є факт надання Позивачем послуг Відповідачеві, наявність у Відповідача боргу перед Позивачем, обґрунтованість нарахування стягуваних сум.

Відносини, що виникли між сторонами у справі на підставі Договору, є господарськими, тому, згідно зі ст. 4, 173-175 і ч. 1 ст. 193 ГК України, до цих відносин мають застосовуватися відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей передбачених Господарським кодексом України.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно з ч. 1 ст. 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Частиною 1 ст. 692 ЦК України передбачено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. (ч.1 ст.193 ГК України).

Відповідно до ст. 525, 526 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов`язання є його не виконання або виконання з порушенням умов, які визначені змістом зобов`язання.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). (ст.530 ЦК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Статтею 599 ЦК України встановлено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Згідно зі ст. 216-217, 230-231 ГК України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання, шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом (ч.2 ст. 625 ЦК України).

Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У ст. 76, 77 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно зі ст. 78, 79 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Згідно зі ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відповідач не надав суду доказів відсутності боргу чи контррозрахунку стягуваної суми, доводи і докази Позивача не заперечував і не спростував.

Так, 28.09.2017 сторони уклали договір № 144452 про надання послуг з організації перевезення відправлень, за п. 2.1. якого Експедитор (Позивач) зобов`язується за плату та за рахунок Замовника (Відповідача) організувати відправлення та надання комплексу інших послуг, пов`язаних із організацією перевезення відправлення (надалі за текстом послуги), а Замовник зобов`язується їх прийняти й оплатити на умовах, визначених договором.

Позивач наполягає, що на виконання Договору, надав Відповідачеві послуги, що підтверджується актами здачі-прийняття робіт: №НП/3-0065145 від 10.06.2018 на суму 100,00 грн., № НП/3-0069250 від 20.06.2018 на суму 6 651,00 грн., № НП/3-0073953 від 30.06.2018 на суму 2 778,50 грн., № НП-002072854 від 20.03.2019 на суму 1 275,00 грн., № НП-002043649 від 10.03.2019 на суму 1 700,00 грн., № НП-002001466 від 28.02.2019 на суму 1 922,50 грн., № НП-001964869 від 20.02.2019 на суму 3 683,50 грн., № НП-001937574 від 10.02.2019 на суму 1 610,00 грн., № НП-001888937 від 31.01.2019 на суму 7 420,00 грн., № НП-001857935 від 20.01.2019 на суму 2 649,00 грн., № НП-001814683 від 10.01.2019 на суму 2 786,80 грн., № НП-001733013 від 31.12.2018 на суму 2 069,00 грн., № НП-001627578 від 20.12.2018 на суму 4 142,10 грн., № НП-000389125 від 20.07.2018 на суму 50,00 грн., № НП-001528210 від 10.12.2018 на суму 3 355,00 грн., № НП-001425023 від 30.11.2018 на суму 2 147,40 грн., № НП-001341337 від 20.11.2018 на суму 256,00 грн., № НП-001252532 від 10.11.2018 на суму 655,00 грн., № НП-001172912 від 31.10.2018 на суму 495,00 грн., № НП-001078297 від 20.10.2018 на суму 1 555,00 грн., № НП-001019147 від 10.10.2018 на суму 355,00 грн., № НП-000927080 від 30.09.2018 на суму 455,00 грн., № НП-000856661 від 20.09.2018 на суму 1 640,00 грн., № НП-000564458 від 31.08.2018 на суму 80,00 грн., № НП-000512317 від 20.08.2018 на суму 280,00 грн., № НП-000476005 від 1 055,00 грн., № НП-000430392 від 31.07.2018 на суму 2 068,00 грн., № НП-000348658 від 10.07.2018 на суму 1 806,65 грн., на загальну суму 55 040,45 грн.

На оплату наданих послуг Позивач виставив Відповідачеві рахунки-фактури на загальну суму 55 040,45 грн.

Позивач 15.12.2020 направив Відповідачеві акти здачі-прийняття, рахунки-фактури та акт звірки взаєморозрахунків. Дані документи повернуті Позивачеві, з відміткою поштової установи "за закінченням терміну зберігання".

Відповідно до п. 95 Правил надання послуг поштового зв`язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 №270 (далі Правил № 270) порядок доставки поштових відправлень, поштових переказів, повідомлень про вручення поштових відправлень, поштових переказів, періодичних друкованих видань юридичним особам узгоджується оператором поштового зв`язку разом з юридичною особою. Для отримання поштових відправлень юридична особа повинна забезпечити створення умов доставки та вручення поштових відправлень відповідно до вимог Закону України "Про поштовий зв`язок", цих Правил.

Отож відповідальність за одержання належним чином та за належною адресою надісланих юридичній особі поштових відправлень несе юридична особа - адресат. У даному випадку - це Відповідач, який мав створити умови, які б виключали можливість вручення поштових відправлень, що надійшли йому і на його адресу, іншим не уповноваженим на їх одержання особам.

Днем пред`явлення пакету документів направлених Позивачем слід вважати день, у який Відповідач одержав надіслані йому документи, а в разі якщо надіслано засобами поштового зв`язку і підприємством зв`язку здійснено повідомлення про неможливість вручення поштового відправлення, то днем пред`явлення є дата оформлення названим підприємством цього повідомлення.

В матеріалах справи міститься копія конверту в якому Позивач направляв Відповідачеві акти здачі-прийняття робіт та рахунки-фактури, конверт повернутий Позивачеві з відміткою поштової установи "за закінченням терміну зберігання" 30.12.2020.

Отже, датою отримання Відповідачем зазначених документів слід вважати 30.12.2020.

Пунктом 5.2. Договору передбачено, що Експедитор складає акти наданих послуг на підставі фактично наданих послуг і надсилає Замовнику підписані та скріплені печаткою акти наданих послуг у двох примірниках для підписання Замовником.

Тобто Договір не вимагає для підтвердження наданих послуг направлення Замовникові будь-яких інших документів, крім актів наданих послуг.

Відповідно до п. 5.3. Договору Замовник упродовж 2 (двох) робочих днів з дати отримання актів наданих послуг від Експедитора підписує надані Експедитором 2 (два) примірника наданих послуг (далі за текстом акт) та повертає Експедитору 1 (один) примірник підписаного акту або в той самий строк надає Експедитору письмову мотивовану відмову від підписання актів. Не підписання Замовником актів упродовж 2 (двох) робочих днів з дати отримання актів від Експедитора без надання відповідних письмових пояснень є фактом визнання Замовником повного виконання Експедитором своїх зобов`язань за договором. У такому разі вважається, що акти погоджено, послуги Експедитора надано в повному обсязі та відповідно до умов договору, претензії Замовника відсутні й Замовник зобов`язаний здійснити оплату послуг згідно з отриманим рахунком та актами наданих послуг.

У зв`язку з не підписанням Замовником (Відповідачем) актів та відсутністю його заперечень щодо прийнятих послуг, акти здачі-прийняття вважаються підписаними 04.01.2021. З урахуванням п. 5.1. Договору строк оплати настав 06.01.2021.

Дослідивши надані до матеріалів справи докази (Договір, акти здачі-прийняття, рахунки-фактури, акт звірки взаєморозрахунків) беручи до уваги, що строк виконання зобов`язань відповідно до п. 5.1. Договору настав та відсутність заперечень Відповідача, суд визнає обґрунтованою та підтвердженою матеріалами справи вимогу про стягнення 53 040,45 грн. основного боргу.

Перевіривши розрахунки Позивача, за допомогою "Юридична інформаційно-пошукова система "Законодавство", судом встановлено, що розрахунки Позивача проведено не вірно, так за перерахунком суду індекс інфляції за період з січня 2021 по травень 2022 становить 13 411,58 грн., 30 % річних за період з 07.01.2021 по 11.08.2022 25 372,01 грн.

Щодо нарахування пені, то вона нарахована за період з 11.08.2021 по 11.08.2022, однак ч. 6 ст. 232 ГК України передбачено, що нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Підпунктом 6.3.1. Договору сторони погодили, що за несвоєчасну та/або неповну оплату наданих Експедитором послуг Замовник сплачує Експедитору пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми заборгованості за кожен день прострочення та 30 % річних від суми заборгованості. Строк нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язань є більшим, ніж це передбачено ч. 6 ст. 232 ГКУ, і становить 1 рік від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Отже нарахування пені слід проводити з 07.01.2021 по 06.01.2022.

Оскільки Позивач визначив початком нарахування 11.08.2021, що є його правом, враховуючи, що суд не може виходити за межі заявлених позовних вимог, вимога про стягнення пені підлягає задоволенню за період з 11.08.2021 по 06.01.2022 у розмірі 3 680, 83 грн.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що позовна заява підлягає частковому задоволенню, до стягнення належать: 53 040,45 грн. основного боргу, 13 411,58 грн. індексу інфляції, 25 372,01 грн. 30 % річних, 3 680,83 грн. - пені, решта позовних вимог не підлягають задоволенню.

Згідно зі ст. 129 ГПК України господарські витрати у справі слід покласти на сторін пропорційно розміру задоволених вимог.

Керуючись ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241,247 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ПЕРСПЕКТИВА" (49087, м. Дніпро, вул. В. Макуха, буд. 1, код 31705001) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВА ПОШТА" (03026, м. Київ, Столичне шосе, 103, кор. 1, пов. 9, код 31316718) 53 040,45 грн. основного боргу, 13 411,58 грн. індексу інфляції, 25 372,01 грн. 30 % річних, 3 680,83 грн. пені, 2 256,73 грн. судового збору.

У решті позову відмовити.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду у строк, передбачений ст.256 ГПК України, з урахуванням ч. 4 розділу Х "Прикінцеві положення" цього Кодексу.

Суддя С.Г. Юзіков

Дата ухвалення рішення18.11.2022
Оприлюднено21.11.2022

Судовий реєстр по справі —904/2840/22

Судовий наказ від 14.12.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Рішення від 18.11.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 18.09.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 08.09.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні