12/112-05-2808 (25/61-05-2240)
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
П О С Т А Н О В АІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" червня 2006 р. Справа № 12/112-05-2808 (25/61-05-2240)
Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:
головуючого судді: Лавренюк О.Т.
суддів: Савицького Я.Ф., Гладишевої Т.Я.
при секретарі судового засідання: Іоффе С.Б.
за участю представників сторін:
від позивача: Пуленко К.М., довіреність № пнц-1654 від 03.04.2006 р.
від відповідача: Ткаченко В.В., довіреність № 190 від 17.02.2006 р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу
Державного підприємства „Морський торговий порт „Южний” (далі по тексту –ДП „Морський торговий порт „Южний”)
по справі № 12/112-05-2808
за позовом Державного підприємства „Одеська залізниця” (далі по тексту –ДП „Одеська залізниця”)
до ДП „Морський торговий порт „Южний”
про стягнення 49 900 грн.
та за зустрічним позовом ДП „Морський торговий порт „Южний”
до ДП „Одеська залізниця”
про стягнення 63 240 грн.
В С Т А Н О В И Л А:
ДП „Морський торговий порт „Южний” 03.03.2005 р. звернулося з позовом до ДП „Одеська залізниця” про стягнення 63 240 грн., посилаючись на те, що 19.11.2004 р. при подачі вагонів залізницею на причальний комплекс морського торгового порту „Южний” утворився схід локомотива та 5-ти цистерн на під'їзній колії 2В, що привело до пошкодження колії порту.
По матеріалам самостійного розслідування ДП „Морський торговий порт „Южний” причиною сходу локомотиву є недодержання вимог „Інструкції про порядок подачі та уборки вагонів„ робітниками Одеської залізниці.
У зв'язку зі сходом вагонів була ушкоджена залізнична колія порту і тому порт просить стягнути з Одеської залізниці 62000 грн –вартість пошкодження колії порту та 1240 грн штрафу за залишення претензії порту без розгляду.
ДП „Одеська залізниця” 18.03.2005 р. також звернулося до суду з позовною заявою до ДП „Морський торговий порт „Южний” про стягнення 49 900,33 грн, посилаючись на те, що схід локомотива відбувся по вині ДП „Морський торговий порт ”Южний”, у зв'язку з технічною несправністю колії.
Вартість робіт по відновленню ушкодженого локомотива складає 49 900,33 грн, які Одеська залізниця просить стягнути з відповідача –Морського торговельного порту „Южний”.
Позовні заяви об'єднані в одну справу.
Рішенням господарського суду Одеської області від 17.04.2006 р. у справі № 12/112-05-2808, № 25/61-05-2240 (суддя Юдова В.З.) в задоволені позовних вимог ДП „Морський торговельний порт „Южний” та ДП „Одеська залізниця” відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням ДП „Морський торговий порт „Южний” звернулося з апеляційною скаргою, в якій просить рішення суду скасувати, прийняти нове рішення, яким задовольнити позов порту, посилаючись на невідповідність висновків, викладених у рішенні господарського суду обставинам справи та неправильного застосування судом норм матеріального права.
Відповідач вважає факти наведені в апеляційній скарзі такими, що не відповідають дійсності, а апеляційну скаргу безпідставною і просить залишити рішення господарського суду без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Колегія судів, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності їх юридичної оцінки господарським судом та заслухавши пояснення присутніх у засіданні представників сторін, дійшла до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, 19.11.2004 р. при подачі вагонів залізницею на причальний комплекс морського торгового порту „Южний” утворився схід локомотива та 5-ти цистерн на під'їзній колії 2В, що привело до пошкодження залізничної колії порту, локомотива.
Комісією ДП „Морський торговий порт „Южний” 20.11.2004 р. було проведене самостійне розслідування причини сходу локомотиву, яким було встановлено, що схід локомотива відбувся за виною машиніста локомотива, який порушив вимоги п.п. 15.24, 16.38, 16.39 „Правил технічної експлуатації залізних доріг України”, затверджених Наказом Мінтранса № 411 від 20.12.1996 р., зареєстрованими в Міністерстві Юстиції України за № 50/1854 від 20.02.1997 р., а також вимоги п.п. 3.1, 3.8.2, 3.8.8, 3.11.1 „Службової інструкції локомотивної бригади”.
ДП „Одеська залізниця” 20.11.2004 р. також було проведене самостійне розслідування причин сходу локомотиву та п'яти цистерн, яким було встановлено, що причиною сходу є технічна несправність стрілкового переводу та колії, невідповідність стану колії п.2.1.2 Інструкції по утворенню та утриманню залізних доріг України від 06.04.1998 р.
На підставі проведених самостійних розслідувань ДП „Морський торговий порт „Южний” просить стягнути з Одеської залізниці 62 000 грн –вартість пошкодження колії порту та 1240 грн штрафу за залишення претензії порту, яка була направлена ДП „Одеська залізниця” 08.12.2004 р., без розгляду.
ДП „Одеська залізниця”, на підставі свого самостійного розслідування, просить стягнути з ДП „Морський торговий порт „Южний” 49 900, 33 грн.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести суду ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ст. 34 Господарського процесуального кодексу України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
Відповідно до ст. 129 Статуту залізниць України, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 06.04.1998 р. за № 457 обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми.
Відповідно приписів ст.1 ( розділ 28) Правил перевезення вантажів залізничним транспортом України при перевезеннях у залежності від обставин, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, відправника, одержувача складаються комерційні акти та акти загальної форми.
ДП „Морський торговий порт” Южний”, ДП „Одеська залізниця” для з'ясування обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, повинні були скласти акт загальної форми ВУ- 25 за участю представників сторін.
Але як ДП „Морський торговий порт „Южний” так і ДВ „Одеська залізниця” не провели сумісного розслідування сходу локомотива та вагонів, яке сталося 19.11.2004 р, не визначили сумісно причину сходу вагонів, завданих збитків, не склали акт за формою ВУ-25.
Від проведення експертизи, яка була призначена господарським судом Одеської області з метою виявлення причин сходу, відмовились.
За таких обставин господарський суд Одеської області прийшов до правильних висновків про недоведеність позову ДП „Морський торговий порт „Южний” і тому підстав для скасування рішення не має.
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державного підприємства Морський торговельний порт „Южний” залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Одеської області по справі № 12/112-05-2808 (№ 25/61-05-2240) від 17.04.2006 р. залишити без змін.
Постанова в порядку ст. 105 Господарського процесуального кодексу України набирає законної сили з дня її прийняття.
Постанова апеляційної інстанції може бути оскаржена у касаційному порядку.
Головуючий суддя О.Т. Лавренюк
Суддя Я.Ф. Савицький
Суддя Т.Я. Гладишева
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2006 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 10739 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Лавренюк О.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні