МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
15 листопада 2022 р.№ 400/5014/22
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Мельник О.М., ознайомившись з матеріалами
за позовомЗаступника керівника Вознесенської окружної прокуратури, пров. Костенка, 2, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500,
в інтересах держави в особіГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, вул. 2 Екіпажна, 1, м. Миколаїв, 54003
доКомунальної установи "Братьський центр фінансово-господарського та навчально-методичного забезпечення закладів освіти культури туризму молоді Братської селищної ради Вознесенського району Миколаївської області, вул. Миру. 114, смт. Братське, Братський район, Миколаївська область,55401, Братської селищної ради Вознесенського району Миколаївської областi вул. Миру, l4, смт. Братське, Миколаївська область, 55401 Новокостянтинiвського лiцею з дошкiльним пiдрозділом Братської селищної ради Вознесенського району Миколаївської областi вул. Миру, 45, Новокостянтинівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 55482
прозобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Вознесенської окружної прокуратури звернувся до суду з адміністративним позовом (далі -прокурор) звернувся в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області (далі ГУ ДСНС України у Миколаївській області) до адміністративного суду з позовною заявою до Комунальна установа "Братьський центр фінансово-господарського та навчально-методичного забезпечення закладів освіти. культури туризму молоді Братської селищної ради Вознесенського району Миколаївської області Братської селищної ради Вознесенського району Миколаївської областi, Новокостянтинiвського лiцею з дошкiльним пiдрозділом Братської селищної ради Вознесенського району Миколаївської областi про зобов`язання вчинити певні дії.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України.
Перевіривши позовну заяву на відповідність вимогам, установленим статтями 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає таке.
Відповідно до пункту 2 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються повне найменування та інші обов`язкові дані про сторін та інших учасників справи.
Згідно з пунктами 4, 5 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, у позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Крім того, зі змісту позовної заяви неможливо установити, хто є позивачем - прокурор чи ГУ ДСНС України у Миколаївській області.
Також в позовній заяві не зазначена підстава здійснення прокурором захисту інтересів держави відповідно до вимог статті 23 Закону України "Про прокуратуру", статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України.
Прокурор посилається в позові на виключення із Кодексу цивільного захисту України статті 67 "Повноваження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки" і зазначає, що позовна заява прокурора є єдиним ефективним засобом захисту порушених прав та інтересів держави. Зазначене дає підстави для припущення, що прокурор має на увазі відсутність повноважень у ГУ ДСНС України у Миколаївській області для звернення до адміністративного суду з відповідним позовом.
Разом з тим, у позовній заяві також міститься посилання на нездійснення або неналежне здійснення суб`єктом владних повноважень своїх повноважень та наведені пояснення щодо того, яка поведінка компетентного органу може вважатися нездійсненням або неналежним здійсненням своїх повноважень.
Згідно з частиною п`ятою статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.
Отже, прокурору належить чітко зазначити в позовній заяві підстави для здійснення представництва інтересів держави відповідно до вимог статті 23 Закону України "Про прокуратуру", статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частинами першою та другою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
У постанові від 21.09.2022 у справі № 420/11012/21 Верховний Суд вказав, що тримісячний строк звернення до суду має обраховуватися з моменту виявлення прокурором відповідних порушень інтересів держави.
До адміністративного суду прокурор звернувся 10.11.2022, в той час як акт оцiнки стану готовностi захисної споруди цивiльного захисту, сховища, протирадiацiйного укриття № 52613, складено 25.03.2021 року.
Отже, прокурору необхідно вказати в позовній заяві дату виявлення ним порушень інтересів держави та надати докази, якими цей факт підтверджується. У разі пропуску тримісячного строку звернення до адміністративного суду прокурор має подати заяву про його поновлення, в якій зазначити поважні причини пропуску такого строку, з наданням доказів на їх підтвердження.
Cпособи судового захисту визначені в статті 5, повноваження суду при вирішенні справи передбачені в статті 245 Кодексу адміністративного судочинства.
У частині четвертій статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
Прокурору має навести обґрунтування щодо можливості звернення до адміністративного суду з відповідною позовною вимогою, ураховуючи, що відповідач не є суб`єктом владних повноважень.
Крім того, у прохальній частині позову належить чітко зазначити, яких саме заходів прокурор просить зобов`язати відповідача вжити, та конкретизувати "належний технічний стан" (відповідно до нормативних документів).
Отже, відповідно до вимог статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України прокурору належить усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду позовної заяви, оформленої відповідно КАС України.
Згідно з частинами першою та другою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 160, 161, 169, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
У Х В А Л И В:
1. Залишити позовну заяву без руху.
2. Запропонувати прокурору у десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до Миколаївського окружного адміністративного суду:
- позовної заяви, оформленої відповідно до статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням оцінки суду, наведеної у мотивувальній частині цієї ухвали;
- доказів на підтвердження обставин, зазначених у позовній заяві, що подається на виконання цієї ухвали (крім тих, що були додані до позову в первинній редакції);
- у разі пропуску строку звернення до суду надати заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду з доказами на підтвердження поважних причин його пропуску або докази на підтвердження звернення у тримісячний термін.
3. Попередити прокурора, що наслідком неусунення недоліків позовної заяви в установлений судом строк є повернення такої позовної заяви.
4. Ухвала про залишення позовної заяви без руху набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає до оскарження окремо від рішення суду.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2022 |
Оприлюднено | 21.11.2022 |
Номер документу | 107395498 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні