ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 листопада 2022 року Чернігів Справа № 620/6361/22
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заяць О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом керівника Чернігівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Вікінг» про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Керівник Чернігівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області звернувся до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Вікінг», у якому просить:
визнати протиправною бездіяльність товариства з обмеженою відповідальністю «Вікінг» (код ЄДРПОУ: 31078999, вул. Старобілоуська, 73, м. Чернігів; 14000) щодо не приведення сховища №95518 до належного стану у відповідності до пунктів 24-39 припису №359 від 22.10.2021, складеного Чернігівським районним управлінням ГУ ДСНС у Чернігівській області;
зобов`язати товариство з обмеженою відповідальністю «Вікінг» вчинити дії щодо приведення сховища № 95518 до належного стану у відповідності до пунктів 24-39 припису № 359 від 22.10.2021, складеного Чернігівським районним управлінням Головним управлінням ДСНС у Чернігівській області.
Позовні вимоги позивач мотивує тим, що товариством з обмеженою відповідальністю «Вікінг» порушено вимоги законодавства щодо належного утримання захисної споруди (сховища) № 95518, які зазначені у пунктах 24-39 припису № 359 від 22.10.2021, складеного Чернігівським районним управлінням Головним управлінням ДСНС у Чернігівській області. Вказує, що спір у цій справі стосується бездіяльності відповідача, на балансі якого перебуває захисна споруда цивільного захисту та яка упродовж тривалого проміжку часу не готова до використання за призначенням, що призводить до загрози життю та здоров`я населення, так як на даний час на території України проходять бойові дії та наносяться ракетні удари по різним об`єктам, які знаходяться на її території. Внаслідок такої протиправної бездіяльності відповідача у сфері цивільного захисту населення порушено інтереси держави та територіальної громади, що стало підставою для звернення із даним позовом прокурором.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду від 20.09.2022 відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Також судом запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення йому даної ухвали надати відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову.
Відповідач відзив на позов не надав, про причини неможливості надання відзиву у встановлений строк суд не повідомив.
Листом Чернігівського окружного адміністративного суду від 22.09.2022 відповідачу направлена ухвала суду про відкриття спрощеного позовного провадження від 20.09.2022, проте до суду повернувся конверт із довідкою Укрпошти про причини повернення/досилання «адресат відсутній за вказаною адресою».
З приводу вказаного суд зазначає, що адреса відповідає інформації витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, сформованому 25.08.2022 /а. с. 83-84/.
Відповідно до пункту четвертого частини шостої статті 251 КАС України, днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
У власності ТОВ «Вікінг» перебуває захисна споруда цивільного захисту (сховище) № 95518 за адресою: вул. Старобілоуська, 73, м Чернігів, загальною площею 352 м2, місткістю 450 осіб /а. с. 20-21, 22-23/.
На підставі наказу УДСНС у Чернігівській області від 21.03.2018 № 71 та посвідчення на перевірку від 19.11.2018 № 727 проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки товариства з обмеженою відповідальністю «Вікінг», у тому числі захисної споруди (сховища) № 95518.
За результатами перевірки 20.11.2018 складено Акт № 738 та винесено припис від 20.11.2018 № 590 /а. с. 37-39/, відповідно до якого виявлено порушення вимог чинного законодавства у сфері цивільного захисту, технології та пожежної безпеки.
На підставі наказу начальника ГУ ДСНС України у Чернігівській області від 11.12.2020 № 206 та посвідчення (направлення) від 15.09.2021 № 5-730 проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зокрема товариства з обмеженою відповідальністю «Вікінг», у тому числі захисної споруди (сховища) № 95518.
За результатами перевірки 22.10.2021 складено Акт № 738 /а. с. 40-72/. Винесено припис від 22.10.2021 № 359 /а. с .73-81/ та відповідно до пунктів 24-39 виявлено порушення щодо утримання у належному стані захисної споруди (сховища) №95518:
-Захисну споруду цивільного захисту № 95518 будівлі їдальні (Б-2) не обладнано системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації);
-Електрообладнання захисної споруди № 95518 не приведено у відповідність до вимог чинного законодавства у сфері улаштування електроустановок;
-Комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення захисної споруди № 95518 не приведено в належний технічний стан;
-Системи водопостачання, каналізації і опалення захисної споруди № 95518 не приведено у справний стан;
-Відсутня документація на захисну споруду № 95518 щодо термінів і результатів проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів;
-Не призначено відповідальних осіб за обслуговування та експлуатацію захисної споруди № 95518;
-Захисна споруда № 95518 не забезпечена необхідним майном та засобами на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю;
-Захисна споруда № 95518 не забезпечена лікарськими засобами та медичними виробами;
-Не проведено перевірку та обслуговування захисно-герметичних пристроїв захисної споруди № 95518, захисно-герметичних та герметичних дверей (воріт), віконниць (ставень), герметичних клапанів та клапанів надмірного тиску;
-Не проведено перевірку на герметичність захисної споруди № 95518;
-Не проведено перевірку системи вентиляції захисної споруди № 95518;
-Не проведено перевірку справності систем вентиляції щодо справності вентиляторів припливних і витяжних систем, ФП, РУ, ГК, герметичних з`єднань повітроводів, повітрозабірних і витяжних каналів, противибухових пристроїв захисної споруди № 95518;
-Не проведено перевірку та обслуговування противибухових пристроїв з відповідними записами у журналі перевірки стану захисної споруди № 95518;
-Не проведено перевірку та обслуговування баків (ємностей) для питної води захисної споруди № 95518;
-Не проведено перевірку та обслуговування систем каналізації захисної споруди № 95518;
-Не проведено технічний стан приміщень захисної споруди № 95518 і їх ремонт відповідно до чинних положень про проведення планово- попереджувальних ремонтів будівель і споруд залежно від їх основного функціонального призначення.
З метою усунення вказаних порушень вимог під час перевірки захисної споруди (сховища) № 95518 Чернігівським РУ ГУ ДСНС України у Чернігівській області винесено припис від 22.10.2021 № 359 та надано його директору ТОВ «Вікінг» ОСОБА_1 під підпис.
Термін усунення вищевказаних порушень встановлено - до 30.01.2022 та 30.03.2022.
Відповідно до постанови КМУ від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено планові та позапланові заходи держнагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.
Враховуючи викладене, Чернігівським РУ ДСНС у Чернігівській області скеровано листа від 22.08.2022 № 13-18/4982 до ТОВ «Вікінг» про надання інформації щодо усунення вищевказаних порушень /а. с. 82/.
Однак до Чернігівського РУ ТУ ДСНС України у Чернігівській області інформація про виконання припису від 22.10.2021 № 359 від ТОВ «Вікінг» не надходила.
Зважаючи на те, що порушення, які зафіксовані в приписі від 22.10.2021 №359 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, які переховуються та вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо не приведення сховища № 95518 до належного стану, керівник Чернігівської окружної прокуратури звернувся до суду з позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Відповідно до статті 131-1 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді.
Право на звернення прокурора або його заступника до суду в інтересах держави передбачене статтями 2, 23 Закону України «Про прокуратуру» та статтею 53 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно із положеннями статті 23 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави.
Обираючи форму представництва, прокурор визначає, у чому полягає порушення або загроза порушення інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту.
В частині 4 статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
В даному випадку, спеціально уповноваженим державною органом на здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту є ГУДСНС у Чернігівській області. Разом з тим, знаючи про тривале невиконання (упродовж більше 3 років з моменту першої перевірки у 2019 році) ТОВ «Вікінг» вимог чинного законодавства щодо приведення у відповідність сховища № 95518, ГУДСНС у Чернігівській області не виконує свої обов`язки та не вживає необхідних заходів з метою зобов`язання балансоутримувача вчинити певні дії. Наведене стало підставою для звернення прокурора до суду з даним позовом.
Крім того, у відповідь на лист окружної прокуратури з приводу необхідності вжиття ГУ ДСНС у Чернігівській області заходів, у тому числі в судовому порядку, задля зобов`язання ТОВ «Вікінг» усунути порушення щодо належного утримання сховища № 95518 - ГУ ДСНС у Чернігівській області листом від 19.08.2022 за № 70 5-3043/70 02/2 повідомило окружну прокуратуру, що таких заходів не вживало /а. с. 24/.
Також на виконання вимог ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» окружною прокуратурою 08.09.2022 на адресу ГУ ДСНС Чернігівській області надіслано повідомлення за № 4602 вих. 22 про намір звернення прокуратурою до суду з цим позовом /а. с. 85/.
Велика Палата Верховного Суду щодо подібних правовідносин у постанові від 15.09.2019 у справі №820/4717/16 дійшла висновку про те, що спір такого характеру розглядається у порядку адміністративного судочинства, а також підтвердила право прокурора на звернення до суду з таким позовом в інтересах держави в особі територіального органу ДСНС.
Відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.
Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.
Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 строком на 30 діб.
21 квітня 2022 року Верховна Рада прийняла Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»» від 19.04.2022 № 7300, за яким воєнний стан в Україні продовжують з 05:30 25.04.2022 строком на 30 діб, - до 25.05.2022.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»» від 22.05.2022 № 2263-IX було продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 строком на 90 діб.
Законом України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 15.08.2022 № 2500-ІХ затверджено Указ Президента України від 12.08.2022 №573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23.08.2022 строком на 90 діб.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.
Згідно із статтею 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.
Цивільним захистом, відповідно до статті 4 Кодексу, є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.
Відповідно до частини четвертої статті 32 Кодексу для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.
Відповідно до частини п`ятої статті 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (далі - Порядку) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.
Відповідно до частини восьмої статті 32 Кодексу утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
У відповідності до пункту 3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.
Згідно із пунктом 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Частиною першою статті 20 Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.
Згідно із пунктом 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.
Відповідно до пункту 1 Розділу І «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимог).
Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (пункт 6 Розділу VIII Вимог).
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.
Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) - здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.
Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог).
Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.
Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.
У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимог).
Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу та пунктом 9 Порядку.
Систематичне невжиття ТОВ «Вікінг» визначених законодавством заходів з метою утримання у належному стані сховища № 95518 суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Аналогічну правову позицію підтримав Верховний Суд в постанові від 03.10.2018 у справі № 826/12192/16 та в постанові від 25.07.2019 у справі №820/5164/15.
Також варто вказати, що відповідачем акти та приписи перевірок, що проведені контролюючими органами упродовж 2018 - 2021 років та вжиті заходи за їх наслідками не оскаржувалися.
Сховище № 95518 є важливою спорудою цивільного захисту, в якій при необхідності, а саме під час активних бойових дій на території м. Чернігова розміщувалися мешканці м. Чернігова.
Зазначені порушення є підставою для зобов`язання ТОВ «Вікінг» вжити відповідних заходів щодо приведення сховища № 95518 до належного стану у відповідності до пунктів 24-39 припису № 359 від 22.10.2021, складеного Чернігівським районним управлінням Головним управлінням ДСНС у Чернігівській області, тобто у використання за призначенням.
Згідно із частинами 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частинами 1-3 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України дійшов висновку, що позов керівника Чернігівської окружної прокуратури підлягає задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність товариства з обмеженою відповідальністю «Вікінг» (код ЄДРПОУ: 31078999, вул. Старобілоуська, 73, м.Чернігів, 14000) щодо не приведення сховища № 95518 до належного стану у відповідності до пунктів 24-39 припису №359 від 22.10.2021, складеного Чернігівським районним управлінням ГУ ДСНС у Чернігівській області.
Зобов`язати товариство з обмеженою відповідальністю «Вікінг» вчинити дії щодо приведення сховища № 95518 до належного стану у відповідності до пунктів 24-39 припису № 359 від 22.10.2021, складеного Чернігівським районним управлінням Головним управлінням ДСНС у Чернігівській області.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Позивач: Керівник Чернігівської окружної прокуратури, вул. Шевченка, буд. 1, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ: 02910114.
Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області, просп. Миру, 190а, м. Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ: 38590042.
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Вікінг», вул. Старобілоуська, буд. 73, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ: 31078999.
Повний текст рішення суду виготовлено 18 листопада 2022 року.
Суддя О.В. Заяць
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2022 |
Оприлюднено | 21.11.2022 |
Номер документу | 107397434 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Заяць О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні