Справа №295/17134/21
Категорія 35
2/295/579/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.11.2022 року м. Житомир
Суддя Богунського районного суду м. Житомира Воробйова Т.А.,
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження
без повідомлення сторін цивільну справу
за позовом ОСОБА_1
до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «АДРЕСА_1»,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, виконавчий комітет Житомирської міської ради
про захист прав споживача житлово-комунальних послух та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить зобов`язати за кошти Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «АДРЕСА_1» здійснити ремонт та встановити перетинку над вікном квартири АДРЕСА_1 .
В обґрунтування вимог вказано, що позивач та його дочка є співвласниками квартири АДРЕСА_1 .
Згідно з рішенням загальних зборів ОСББ «АДРЕСА_1» було створено 23.03.2017, забезпечує житлово-комунальними послугами квартиру за адресою: АДРЕСА_2 , та є балансоутримувачем будинку АДРЕСА_3 .
23.09.2021 позивач звернувся до голови правління ОСББ «АДРЕСА_1» із заявою про ремонт та встановлення перетинки над вікном за адресою: АДРЕСА_2 , на яку отримав відповідь, що згідно з протоколом засідання правління від 11.10.2021 за №2/21, правлінням було прийнято рішення, що кожен бажаючий мешканець (співвласник) будинку ремонтні роботи по встановленню перетинок над вікнами сплачує самостійно.
Позивач вказує, що про засідання правління, яке відбулося 11.10.2021, та на якому було прийнято рішення №2/21, його повідомлено не було. Також вказує, що він не погоджуєть з вказаним рішенням та вважає, що його прийнято з порушенням прав позивача як споживача послуг ОСББ «АДРЕСА_1», оскільки згідно з положеннями ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», він має право одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги.
У позові зазначено, що позивач неодноразово звертався до голови правління ОСББ з приводу усунення недоліків по ремонту бетонної перемички, а також здійснення вище зазначеного ремонту за рахунок коштів, передбачених на такі витрати, сформованих із внесків і платежів на проведення поточного ремонту, однак голова ОСББ «АДРЕСА_1» ухиляється від виконання своїх обов`язків, тим самим порушує права співвласників та ігнорує закон та статут ОСББ.
Ухвалою суду від 28.12.2021 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
19.01.2022 до суду надійшли пояснення третьої особи, у яких вказано, що відповідно до рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 07.06.2017 №503 «Про зняття з балансу жилого будинку АДРЕСА_3 » та акту приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс від 01.07.2017 КП «ВЖРЕП №15» Житомирської міської ради, у відповідності до діючої на той момент Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 №1521 «Про реалізацію Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» будинок АДРЕСА_3 знято з балансу комунального підприємства та передано в управління ОСББ «АДРЕСА_1». На балансовому обліку виконавчого комітету міської ради даний будинок не перебував.
30.08.2022 до суду надійшов відзив на позов, у якому голова правління ОСББ «АДРЕСА_1» вказує, що будинок по АДРЕСА_3 введений в експлуатацію 1967 році (55 років). Внутрішньобудинкові мережі старі, заржавілі і в наслідок цього виникають аварійні ситуації в будинку (затоплення квартир, руйнування вентиляційних каналів та ін), що потребує постійного ремонту та їх заміни. Розрахунки за виконані роботи проводяться частками в борг, бо коштів не вистачає. У великої кількості квартир відсутні бетонні перетинки. Ремонтні роботи є дуже коштовними, тому листами від 18.11.2019 №2-1814, 16.07.2020 №1-730 до Управління житлового господарства Житомирської міської ради були надіслані звернення з проханням виділити кошти на проведення ремонтних робіт у зв`язку з незадовільним станом конструкцій будинку. В листах-відповідях було зазначено, що кожен співвласник несе зобов`язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна. У зв`язку з обмеженістю коштів в місцевому бюджеті допомогти ОСББ «АДРЕСА_1» не мають змоги. Аналогічна відповідь була отримана на колективне звернення, від 26.06.2020 Кол-6329. Також голова правління зверталася до депутатів Житомирської міської ради з проханням фінансової допомоги у вирішенні цього питання, однак у наданні допомоги було відмовлено.
Взявши до уваги старі та занедбані внутрішньобудинкові каналізаційні та водопостачальні мережі, їх аварійний стан і гостру необхідність першочергової їх заміни, ініціативною групою, яка готувала колективне звернення до Житомирської міської ради, було прийнято рішення, яке підтримано правлінням ОСББ, про те, що кожен мешканець (співвласник) власними коштами проводить ремонтні роботи по заміні віконних перетинок своєї оселі, а голові правління була поставлена задача провести організаційні роботи для пошуку виконавця, який проводить такі роботи. В 2020 році виконавця було знайдено та на кожному під`їзді були розміщені інформаційні листи з зазначенням ціни запланованих робіт. Кожному в почтову скриньку був покладений такий інформаційний лист. Частина мешканців скористалась цією послугою. У 2021 році роботи проводились додатково. Така інформація також надавалась і в телефонній розмові позивачу ОСОБА_1 , однак він не виявив бажання скористатись послугами для заміни віконних перетинок.
На підставі викладеного, відповідач просить відмовити у задоволенні позову за безпідставністю позовних вимог.
Сторони не скористались своїм правом та не подали до суду клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.
Згідно з ч.5 ст. 279 ЦПК України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Суд, дослідивши письмові матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, оцінивши докази в їх сукупності, дійшов наступного висновку.
ОСОБА_1 є співвласником квартири АДРЕСА_4 , що підтверджується копією свідоцтва про право власності на житло № НОМЕР_1 від 23.02.2005.
З листа Житомирської міської ради №25/Кол-3207 від 17.05.2013, який наданий у відповідь на звернення ОСОБА_2 та інших мешканців будинку по АДРЕСА_3 , вбачається, що міжвідомчою комісією по обстеженню технічного стану житлового фонду міської ради було обстежено житловий будинок АДРЕСА_3 . Під час роботи комісії було виявлено, що перемички над вікнами квартир по АДРЕСА_3 , мають значні руйнування, внаслідок чого іде деформація цегляної кладки будинку. Зобов`язано КП «ВЖРЕП №15» замовити технічне обстеження цього будинку, з наданням конструктивних пропозицій по усуненню дефектів, в проектній організації, яка має ліцензію на даний вид діяльності.
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 23.03.2017 зареєстровано ОСББ «АДРЕСА_1» за адресою: АДРЕСА_3 .
Житомирською міською радою рішенням №503 від 07.06.2017 було вирішено комунальному підприємству «Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство №15» Житомирської міської ради зняти з балансу жилий будинок АДРЕСА_3 та передати його в управління об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку «АДРЕСА_1».
30.06.2017 комісією у складі голови правління ОСББ «АДРЕСА_1» Домалевської Т.С. та посадових осіб КП «ВЖРЕП №15» складено акт загального огляду житлового будинку АДРЕСА_3 , з якого вбачається, що технічний стан будинку, його конструктивних елементів, інженерних систем, прибудинкової території, знаходяться в задовільному стані, але внутрішньобудинкові інженерні мережі опалення, каналізації та покрівля потребують капітального ремонту, а також встановлення бетонних перемичок над віконними прорізами. В даному будинку, з моменту здачі в експлуатацію, відсутні бетонні перемички над віконними прорізами над вікнами встановлені прути арматури, яка з часом частково прогнулась, у зв`язку з вищевикладеним над віконними прорізами з`явились тріщини.
Листом Управління житлового господарства Житомирської міської ради №2-1814 від 18.11.2019, який наданий у відповідь на звернення голови правління ОСББ «АДРЕСА_1» Домалевської Т.С. щодо виділення коштів на замовлення проектно-кошторисної документації та проведення ремонтних робіт з встановлення бетонних перемичок під вікнами у будинку, повідомлено про те, що міжвідомчою комісією з обстеження технічного стану житлового фонду міської ради, діючи на підставі рішення виконкому Житомирської міської ради від 03.08.2016 №691, проведено візуальне обстеження житлового будинку за вказаною вище адресою та встановлено, що бетонні перемички під вікнами відсутні. ОСББ «АДРЕСА_1», яке здійснює управління будинком та забезпечує його належну експлуатацію відповідно до закону, необхідно вжити відповідних заходів, спрямованих на фіксацію тріщин, а саме: встановлення маяків. В подальшому вести спостереження та контроль за ними, а також відповідні відомості фіксувати у журналі спостереження за маяками. Для більш детального обстеження житлового будинку АДРЕСА_3 , необхідно замовити експертне обстеження конструктивних елементів житлового будинку та проектно-кошторисну документацію проектній організації. Також повідомлено, що у зв`язку з обмеженістю коштів в місцевому бюджеті виконати замовлення експертного обстеження конструктивних елементів житлового будинку по АДРЕСА_3 , в поточному році немає змоги. Поінформовано, що питання щодо включення додаткових витрат на утримання даного будинку стосовно замовлення експертного обстеження конструктивних елементів можливо розглянути загальних зборах мешканців будинку.
Відомості аналогічного змісту також містить лист Управління житлового господарства Житомирської міської ради №1-730 від 16.07.2020, який наданий у відповідь на звернення мешканців будинку по АДРЕСА_3 , та голови правління ОСББ «АДРЕСА_1» Домалевської Т.С. щодо необхідності обстеження технічного стану житлового будинку по АДРЕСА_3 , та проведення ремонтних робіт зі встановлення бетонних перемичок під вікнами у будинку.
З матеріалів справи вбачається, що мешканці будинку по АДРЕСА_3 , неодноразово зверталися до посадових осіб органів місцевого самоврядування та депутатів міської ради з питанням надання допомоги у проведенні ремонтних робіт у будинку, однак це питання не знайшло свого вирішення.
Частиною першою статті 15 Цивільного кодексу України передбачено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
У відповідності до частини першої статті 16 ЦК України кожна особа має право в порядку, встановленому законом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Статтею 322 ЦК України визначено, що власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
За положеннями частини другої статті 382 ЦК України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.
Відповідно до статті 385 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків).
Таке об`єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» (далі - Закон) об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об`єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами (частина 1 статті 4 Закону).
Об`єднання створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом. Порядок надходження і використання коштів об`єднання визначається цим Законом та іншими законами України (частина 2 статті 4 Закону).
Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання (частина 4 статті 4 Закону).
За змістом статей 6, 7, 10, 15 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» співвласники багатоквартирного будинку створюють ОСББ, затверджують статут такого об`єднання, мають право знайомитися з рішеннями загальних зборів та оскаржувати їх судовому порядку, брати участь в управлінні об`єднанням у порядку, визначеному цим Законом і статутом об`єднання; обирати та бути обраним до складу статутних органів об`єднання; знайомитися з протоколами загальних зборів, робити з них виписки; одержувати в установленому порядку інформацію про діяльність об`єднання; вимагати від статутних органів захисту своїх прав та дотримання співвласниками правил добросусідства.
Створене об`єднання має право відповідно до законодавства та статуту об`єднання: утворювати органи управління, визначати умови та розмір плати за їхню діяльність; приймати рішення про надходження та витрати коштів об`єднання; визначати порядок користування спільним майном відповідно до статуту об`єднання; укладати договори; виступати замовником робіт з капітального ремонту, реконструкції багатоквартирного будинку; встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів; здійснювати для виконання статутних завдань господарче забезпечення діяльності об`єднання в порядку, визначеному законом; визначати підрядника, укладати договори про управління та експлуатацію, обслуговування, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення майна з будь-якою фізичною або юридичною особою; здійснювати контроль за своєчасною сплатою внесків і платежів; захищати права, представляти інтереси співвласників у судах, органах державної влади і органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності; використовувати допоміжні приміщення у багатоквартирному будинку для потреб органів управління об`єднання; встановлювати сервітути, здавати в оренду допоміжні приміщення та інше спільне майно багатоквартирного будинку. Загальні збори об`єднання мають право делегувати асоціації, до якої входить об`єднання, частину повноважень своїх органів управління. Об`єднання може стати засновником (членом) асоціації.
Зміст та види діяльності, яка здійснюється саме ОСББ після його створення як юридичної особи, передбачена статтею 16 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку».
Згідно зі статтею 15 указаного Закону співвласник зобов`язаний: виконувати вимоги статуту об`єднання; виконувати рішення статутних органів, прийняті у межах їхніх повноважень; не допускати порушення законних прав та інтересів інших співвласників; своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі.
Також відповідно до статті 12 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку». ОСББ через свої органи управління здійснює управління багатоквартирним будинком. Об`єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об`єднання.
Відповідно до статті 22 цього Закону для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об`єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення; визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори; виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.
Для фінансування самозабезпечення об`єднання співвласники сплачують відповідні внески і платежі в розмірах, установлених загальними зборами об`єднання. За згодою правління окремі співвласники можуть у рахунок сплати таких внесків і платежів виконувати окремі роботи.
Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносин, пов`язаних з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначає Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», предметом регулювання якого є відносини, що виникають у процесі реалізації прав та виконання обов`язків власників квартир та нежитлових приміщень як співвласників багатоквартирного будинку (частина перша статті 2 вказаного Закону).
Відповідно до п.6 ч.1 ст. 1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія.
За частиною першою статті 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Стаття 6 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» визначає права співвласників багатоквартирного будинку. За змістом пунктів 1, 2 частини першої цієї статті співвласники багатоквартирного будинку мають право вільно користуватися спільним майном багатоквартирного будинку з урахуванням умов та обмежень, встановлених законом або рішенням співвласників; брати участь в управлінні багатоквартирним будинком особисто або через представника.
Разом з тим, за змістом пунктів 1, 5 частини першої статті 7 указаного Закону, співвласники зобов`язані забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку; виконувати рішення зборів співвласників.
Аналогічні вимоги містять положення частини четвертої статті 319, статті 322 ЦК України - власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
За пунктом 2 розділу І Статуту, ОСББ «АДРЕСА_1» діє відповідно до Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", чинного законодавства України та Статуту.
Вищим органом управління об`єднання є загальні збори. Загальні збори вправі приймати рішення з усіх питань діяльності об`єднання. Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік (пункт 2 розділу ІІІ Статуту).
До виключної компетенції загальних зборів належить: затвердження Статуту об`єднання, внесення змін до нього; обрання членів правління об`єднання; питання про використання спільного майна; затвердження кошторису, балансу об`єднання та річного звіту; попереднє (до їх укладення) погодження умов договорів, укладених на суму, що перевищує 10 000,00 грн, а також договорів, предметом яких є цінні папери, майнові права або спільне майно співвласників чи їх частина; визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників; прийняття рішення про реконструкцію та ремонт будинку або про зведення господарських споруд; визначення розміру матеріального та іншого заохочення голови та членів правління; визначення обмежень на користування спільним майном; обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном будинку повністю або частково асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку; прийняття рішень про заснування інших юридичних осіб або участь у товариствах (пункт 3 розділу ІІІ Статуту).
Виконавчим органом об`єднання є правління, яке обирається і підзвітне загальним зборам. Правління здійснює керівництво поточною діяльністю об`єднання та має право приймати рішення з питань діяльності об`єднання, визначених цим статутом (п. 13 розділу ІІІ).
Відповідно до пункту 14 розділу ІІІ Статуту ОСББ «АДРЕСА_1» до компетенції правління належить: підготовка кошторису, балансу об`єднання та річного звіту; здійснення контролю за своєчасною сплатою співвласниками внесків і платежів та вжиття заходів щодо стягнення заборгованості згідно із законодавством; розпорядження коштами об`єднання відповідно до затвердженого загальними зборами об`єднання кошторису; укладення договорів про виконання робіт, надання послуг та здійснення контролю за їх виконанням; ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності про діяльність об`єднання; скликання та організація проведення загальних зборів співвласників або зборів представників; призначення письмового опитування співвласників та утворення відповідної комісії для його проведення.
Згідно з пунктом 15 розділу ІІІ Статуту, засідання правління проводяться не менше ніж один раз на три місяці, якщо інше не визначено рішенням загальних зборів. Рішення правління приймаються більшістю голосів від загальної кількості членів правління. Рішення правління викладаються у протоколі засідання правління із зазначенням кожним з членів правління результату свого голосування, засвідченого власноручним підписом.
Відповідно до копії протоколу №2/21 засідання правління ОСББ «АДРЕСА_1» від 11.10.2021, на засіданні правління було розглянуто заяву ОСОБА_1 , яка надійшла 01.10.2021, з вимогами провести ремонтні роботи несучої перетинки над вікном квартири АДРЕСА_5 . На засіданнф правління було встановлено, що жителі багатьох квартир за свої кошти оплатили ремонт перетинок над вікнами своїх кварти. За результати розгляду заяви було прийнято рішення про те, що кожен бажаючий мешканець будинку ремонтні роботи по встановленню перетинок над вікнами оплачує самостійно.
Про зазначене рішення правління ОСОБА_3 було поінформовано листом голови правління ОСББ «АДРЕСА_1» Т. Домалевської.
Вищезазначене рішення правління ОСББ «АДРЕСА_1», яке оформлене протоколом №2/21 від 11.10.2021 оскаржене не було та є чинним.
На підставі ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Питання щодо незаконності рішення правління ОСББ «АДРЕСА_1», яке оформлене протоколом №2/21 від 11.10.2021, позивач у позові не ставить.
За своєю суттю рішення правління ОСББ від 11.10.2021, оформлене протоколом №2/21, не порушує вимог ст. 18 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку об`єднання» з огляду на те, що ОСББ зобов`язане забезпечувати дотримання інтересів усіх співвласників при встановленні умов і порядку володіння, користування спільною власністю та розподілі між співвласниками витрат на експлуатацію та ремонт спільного майна.
Також, у матеріалах справи відсутні будь-які докази, які б вказували на факт огляду та документування необхідності ремонту перетинки над вікном квартири АДРЕСА_5 . З досліджених доказів судом встановлено, що перетинки у віконних проймах будинку АДРЕСА_3 потребують ремонту, однак позивачем не доведено потреби у виконанні дій саме з усунення несправностей по його квартирі і потребі у влаштуванні перетинки над вікном саме його квартири. З долученої позивачем до позову копії фотографії неможливо встановити, що на фото зображено саме вікно квартири АДРЕСА_5 .
Не заперечуючи наявності обов`язку ОСББ утримувати в належному технічному стані несучі конструкції будинку, віднесені до спільного майна за ч. 2 ст. 382 ЦК, п. 6 ч. 1 ст. 1 №417-VIII в, і обов`язку ОСББ в межах затвердженого загальними зборами кошторису виконувати поточний і капітальний ремонт за рахунок коштів, сформованих за рахунок внесків співвласників, суд вважає не доведеними ті несправності перетинок віконних прорізів, що мали б дійсно потягти результативні дії з боку ОСББ, направлені на усунення цих порушень.
Крім того, позивачем не доведено, що перетинка над вікном квартири АДРЕСА_1 відноситься до спільного майна багатоквартирного будинку, та що тягар з її утримання покладається на ОСББ, а не на позивача, як на власника квартири.
Відтак, позивачем не доведено належними і допустимими доказами факту порушення його прав як співвласника багатоквартирного будинку, адміністрацією ОСББ.
Вимоги частини третьої статті 12 ЦПК України та статті 81 ЦПК України покладають обов`язок на позивача довести обставини, на які він посилається як на підставу своїх вимог, однак належних доказів, достатніх для задоволення позову, ОСОБА_1 до суду не надав.
На підставі вищевикладеного, оцінивши наявні у справі докази на предмет їх достатності, належності та допустимості, суд доходить висновку, що позов задоволенню не підлягає, у зв`язку з недоведеністю позовних вимог.
Відповідно до ст. 141 ЦПК України, у разі відмови у задоволенні позову, судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись статтями 4, 12, 13, 76-81, 89, 141, 258, 259, 265, 273, 354 ЦПК України, суд,-
в и р і ш и в:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «АДРЕСА_1», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, виконавчий комітет Житомирської міської ради про захист прав споживача житлово-комунальних послух та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м. Житомира шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його складення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відомості про учасників справи:
Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 ; РНОКПП: НОМЕР_2 .
Відповідач: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «АДРЕСА_1», адреса: АДРЕСА_1,; ідентифікаційний код 41230797.
Третя особа: виконавчий комітет Житомирської міської ради, адреса: м. Житомир, м-н ім.. С.П. Корольова, 4/2.
Суддя Т.А. Воробйова
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2022 |
Оприлюднено | 21.11.2022 |
Номер документу | 107401159 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Богунський районний суд м. Житомира
Воробйова Т. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні