КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 листопада 2022 року справа № 340/4453/22
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Брегея Р.І., розглянувши у м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов ОСОБА_1 до Бобринецької міської ради Кропивницького району Кіровоградської області (далі - Рада) про визнання протиправною бездіяльності і зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернулася до суду зі заявою до Ради про визнання протиправною бездіяльності стосовно розгляду заяви від 23 грудня 2021 року щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою стосовно відведення у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства.
Водночас просила суд зобов`язати орган місцевого самоврядування розглянути заяву і прийняти рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою.
У позовній заяві зазначила, що Рада у строк, який встановлено законом, не вирішила заяву.
Відповідач заперечив щодо задоволення позову, подавши відзив на нього (а.с.39-46).
Зазначив, що на чергове засідання сесії Ради, яке мало відбутись 24 лютого 2022 року, підготовлено проект рішення про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою у зв`язку з тим, що земельна ділянка перебуває у користуванні іншої особи.
Розгляд заяви не відбувся через початок повномасштабної збройної агресії з боку Російської Федерації.
03 жовтня 2022 року у справі відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін (а.с.29-30).
Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про часткове задоволення позову з таких підстав.
Встановлені судом факти і обставини, що стали підставами звернення.
Так, 19 жовтня 2021 року позивач подала до Ради заяву про надання дозволу на розробку проекту землеустрою стосовно відведення у власність земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер земельної ділянки 3520810100:50:015:0039) (а.с.47).
Разом зі заявою надала графічні матеріали місця розташування земельної ділянки (а.с.50).
25 листопада 2021 року Рада прийняла рішення №1150 про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою у зв`язку з тим, що земельна ділянка перебуває у користуванні (оренді) іншої особи.
У рішенні зазначено, що заява не відповідає вимогам статті 118 ЗК України, оскільки не додано належним чином оформлене погодження землекористувача - ПАТ «Бобринецька сільгосптехніка» (далі - Підприємство) (а.с.51).
23 грудня 2021 року Рада прийняла рішення №1286 про припинення договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 3520810100:50:015:0039, який укладено з Підприємством (а.с.57).
23 грудня 2021 року ОСОБА_1 повторно звернулася до Ради зі заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою (а.с.52).
Рада отримала заяву того ж дня (а.с.52).
11 лютого 2022 року Рада прийняла розпорядження №18 про скликання чергової сесії на 24 лютого того ж року (а.с.71).
До порядку денного сесії пропонувалось включити питання про відмову ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою (а.с.71-81).
Позов подано до суду 26 вересня 2022 року (а.с.1-6).
На день звернення до суду позивач не одержала рішення органу місцевого самоврядування.
Юридична оцінка, встановлених судом, фактів і обставин справи.
Перш за все, приписами частин 6 та 7 статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Отже, розгляд заяви про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою відноситься до виключної компетенції органу місцевого самоврядування, який вирішує на сесіях.
Граничний строк розгляду заяви завершився 23 січня 2022 року.
Тому Рада допустила протиправну бездіяльність, яка тривала з 24 січня 2022 року до дати, яку суд зазначить нижче.
Так, 24 лютого 2022 року Президентом України прийнято Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (далі - Указ).
Відповідно до приписів пункту 1 Указу введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Приписами пункту 1 Указу Президента України від 14 березня 2022 року №133/2022 продовжено строк дії воєнного стану з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Приписами пункту 1 Указу Президента України від 18 квітня 2022 року №259/2022 продовжено строк дії воєнного стану з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.
Приписами пункту 1 Указу Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 продовжено строк дії воєнного стану з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Приписами пункту 1 Указу Президента України від 12 серпня 2022 року №573/2022 продовжено строк дії воєнного стану з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Приписами підпункту 5 пункту 27 Перехідних положень Земельного кодексу України встановлено, що під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Норма права набрала чинності 07 квітня 2022 року.
Отже, бездіяльність Ради тривала до 06 квітня 2022 року.
Захист порушеного права полягає у визнанні бездіяльності протиправною і зобов`язанні розглянути звернення по завершенню дії воєнного стану.
Таким чином позов належить задовільнити частково.
Судові витрати складаються зі сплати судового збору у сумі 992,40 грн (а.с.28).
Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Задовільнити позов частково.
Визнати протиправною бездіяльність Бобринецької міської ради Кропивницького району Кіровоградської області щодо розгляду заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою стосовно відведення у власність земельної ділянки від 23 грудня 2021 року, яка тривала з 24 січня по 06 квітня 2022 року.
Зобов`язати Бобринецьку міську раду Кропивницького району Кіровоградської області розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою стосовно відведення у власність земельної ділянки від 23 грудня 2021 року по завершенню дії воєнного стану.
Відмовити у задоволенні позову в іншій частині вимог.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Бобринецької міської ради Кропивницького району Кіровоградської області на користь ОСОБА_1 судові витрати в сумі 992,40 грн.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня складення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Р.І. Брегей
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2022 |
Оприлюднено | 22.11.2022 |
Номер документу | 107414585 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Р.І. Брегей
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні