ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
20.07.10 Справа №2а-7995/10/2/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В., при секре тарі Дрягіні В.П.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Прокурора м. Сімф ерополь АР Крим, діючого в інт ересах держави в особі ВП «Де рженергонагляд у Кримському регіоні»
до Щолкінської міської рад и
про стягнення 170 грн. заборго ваності
за участю представників:
від позивача - Острова Г .В.- представник, довіреніст ь № 162 від 30.01.10;
від відповідача - не з' яв ився;
прокурор - Афанасенко К.В., посвідчення №10040;
Суть спору: Прокурор м. Сімф ерополя АР Крим, діючий в інте ресах держави в особі ВП «Дер женергонагляд у Кримському р егіоні» (далі позивач) зверну вся до Окружного адміністрат ивного суду АР Крим з адмініс тративним позовом про стягне ння з Щолкінської міської ра ди (далі - відповідач) 170 грн. з аборгованості зі штрафних са нкцій, нарахованих за поруше ння вимог законодавства про електроенергетику.
Представник позивача та пр окурор наполягали на задовол енні позовних вимог у повном у обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про час, дату та місце його проведення пов ідомлений належним чином, кл опотання про розгляд справи за його відсутності до суду н е надав, про причини неявки су д не повідомив.
Представник позивача та пр окурор наполягали на розгляд і справи за наявними в ній мат еріалами.
Суд, приймаючи до уваги нена дання відповідачем доказів н еможливості його участі у су довому засіданні з поважних причин, відсутність у матері алах справи клопотання про н еможливість розгляду справи без участі його представник а, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим продовжити р озгляд справи на підставі на явних доказів.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача та проку рора, дослідивши надані дока зи, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.
Правові, економічні та орга нізаційні засади діяльності в електроенергетиці та регу лювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, по стачанням і використанням ен ергії, забезпеченням енергет ичної безпеки України, конку ренцією та захистом прав спо живачів і працівників галузі передбачені Законом України від 16.10.1997, № 575/97-ВР "Про електроене ргетику"(далі - Закон).
Одними з головних засад дер жавної політики в сфері елек троенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов б езпечної експлуатації об'єкт ів електроенергетики; додерж ання єдиних державних норм, п равил і стандартів всіма суб 'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, пос тачанням і використанням ене ргії; забезпечення відповіда льності енергопостачальник ів та споживачів.
Відповідно до ст. 9 Закону де ржавний нагляд в електроенер гетиці здійснюють Державна і нспекція з експлуатації елек тричних станцій і мереж та Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визна чені законодавством України . Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії здійснює нагл яд за електричними і теплови користовуючими установками та тепловими мережами спожи вачів та суб'єктів електроен ергетики.
Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право : давати споживачам та суб'єкт ам електроенергетики обов'яз кові для виконання приписи п ро усунення порушень нормати вно-правових актів; давати сп оживачам та суб'єктам електр оенергетики приписи про прив едення засобів обліку, контр олю та регулювання споживанн я електричної і теплової ене ргії у відповідність з норма ми, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимост і продовження експлуатації е лектричних і тепловикористо вуючих установок споживачів , якщо це створює загрозу житт ю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосов увати в установленому законо давством України порядку сан кції до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адмі ністративні правопорушення .
ВП «Держенергонагляд у Кри мському регіоні» створено ві дповідно до «Положення про в ідокремлений підрозділ «Дер женергонагляд у Кримському р егіоні» Державного підприєм ства НЕК «Укренерго», затвер дженого наказом НЕК «Укренер го» від 20.02.2006 року № 63 «Про утворе ння відокремлених підрозділ ів НЕК «Укренерго» і здійсню є свою діяльність у складі ДП НЕК «Укренерго».
Відповідно до Положення ме тою і завданням ВП «Держенер гонагляд у Кримському регіон і» є сприяння забезпеченню н алежного функціонування об' єднаної енергетичної систем и України, сфери теплопостач ання, енергетичної безпеки д ержави й здійснення контролю за дотриманням суб' єктами електроенергетики, суб' єкт ами відносин у сфері теплопо стачання і споживачами елект ричної енергії, вимог нормат ивно - правових і нормативн о - технічних актів у сфері в иробництва, поставки й спожи вання електричної та теплово ї енергії.
Таким чином, судом встановл ено, що ВП «Держенергонагляд у Кримському регіоні», реалі зуючи свої завдання та функц ії у відносинах з фізичними т а юридичними особами, є орган ом виконавчої влади та, відпо відно, суб' єктом владних по вноважень.
Захист прав споживачів еле ктричної енергії, а також мех анізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами У країни «Про електроенергети ку», "Про захист прав споживач ів", "Про захист економічної ко нкуренції", "Про енергозбереж ення", іншими нормативно-прав овими актами.
Обов' язки і відповідальн ість споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Зак ону України «Про електроенер гетику».
Споживач енергії зобов'яза ний додержуватись вимог норм ативно-технічних документів та договору про постачання е нергії. Безпечну експлуатаці ю енергетичних установок спо живача та їх належний техніч ний стан забезпечує сам спож ивач. Споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України.
Правила користування елек тричною і тепловою енергією для населення затверджуютьс я Кабінетом Міністрів Україн и.
Споживач забезпечує безпе решкодний доступ відповідал ьних представників енергопо стачальника, підприємства, щ о здійснює передачу електрич ної енергії, до власних елект ричних установок для контрол ю за рівнем споживання елект ричної енергії, а також для ви конання відключення та обмеж ення споживання відповідно д о встановленого порядку. В ра зі перешкоди у доступі зазна чених представників до елект ричних установок споживача п осадові особи такого спожива ча несуть відповідальність в ідповідно до закону.
Правопорушення в електрое нергетиці тягне за собою вст ановлену законодавством Укр аїни цивільну, адміністратив ну і кримінальну відповідаль ність (ст. 27 Закону).
Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці у тому числі за: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень чи приписів Національн ої комісії регулювання елект роенергетики України, Держав ної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж , Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмір і до п'яти тисяч неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян.
Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою.
Оскарження дій щодо наклад ення штрафів провадиться у с удовому порядку.
Порядок накладення на суб'є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання пере дбачений відповідним положе нням, затвердженим Постаново ю Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Поло ження).
Згідно з п. 7 Положення рішен ня про накладення штрафу при ймається на підставі акта пе ревірки суб'єкта господарюва ння, складеного посадовими о собами НКРЕ, та акта перевірк и (протоколу) суб'єкта господа рювання, складеного посадови ми особами Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж або Держене ргонагляду.
Рішення про накладення штр афу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з е ксплуатації електричних ста нцій та мереж і постановою (ро зпорядженням) Держенергонаг ляду.
Постанова або розпоряджен ня про накладення штрафу скл адається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишаєть ся в органі, який її оформив. Д ругий примірник у 3-денний тер мін після оформлення постано ви або розпорядження надсила ється (видається повноважном у представнику) для сплати шт рафу суб'єкту господарювання .
Судом встановлено, що 21.05.1997 ро ку Ленінською районною держа вною адміністрацією АР Крим проведено державну реєстрац ію юридичної особи Щолкінськ ої міської ради, що підтвердж ується довідкою відділу стат истики в Ленінському районі.
Матеріали справи свідчать про те, що приписом Керченськ ого відділення «Держенергон агляду у Кримському регіоні» № 04/07-0065 від 10 серпня 2009 року на під ставі ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» Щолкінс ькому міському голові Шкал аберда Владимиру Михайлович у, приписано усунути поруше ння вимог чинного законодавс тва в сфері електроенергетик и в строки, встановлені Держа вною інспекцією з експлуатац ії електричних станцій і мер еж.
В приписі зазначено, що пись мову інформацію про виконанн я кожного його пункту необхі дно подавати не пізніше трьо х робочих днів після закінче ння терміну виконання. Про ви конання припису в цілому інс пекцію необхідно повідомити до 10.11.2009 року.
Відповідача було попередж ено про відповідальність у в игляді штрафу за невиконання чи несвоєчасне виконання пр ипису відповідно до ст. 27 Зако ну України «Про електроенерг етику».
09.12.2009 року посадовими особами Керченського відділення «Де рженергонагляду у Кримськом у регіоні» було проведено по запланову перевірку відпові дача щодо виконання вимог Пр ипису № 04/07-0065 від 10 серпня 2009 року, в результаті якої було встан овлено неповне виконання ним цього припису.
За результатами перевірки складено Акт (протокол) № 04/07-0036 в ід 09.12.2009р.
На підставі зазначеного ак ту перевірки 15.03.2010 року позивач ем винесена постанова № 33 кр п ро накладення на відповідача штрафу у розмірі 170 грн. згідно ст. 27 Закону України «Про елек троенергетику» за невиконан ня припису Державної інспекц ії з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної та теплової енергії.
Згідно з п. 10 Положення суб'єк т господарювання сплачує штр аф за порушення законодавств а в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення, а за пору шення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний с трок з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення.
Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на су б'єктів господарювання штраф ів може бути оскаржене в уста новленому законом порядку.
До матеріалів справи не дод ано доказів того, що постанов а про накладення штрафу №33 кр від 15.03.2010 року була оскаржена ві дповідачем, в наслідок чого ш траф за порушення законодавс тва в сфері електроенергетик и відповідач повинен був спл атити протягом 30 днів з дня пр ийняття постанови.
Однак, матеріали справи сві дчать про те, що у встановлени й законодавством строк поста нова Інспекції виконана не б ула.
Відповідно до п. 10 Положення у разі несплати штрафу у заз начений термін він стягуєтьс я в судовому порядку.
Приймаючи до уваги, що відпо відачем у порядку ст. 71 КАС Укр аїни не було надано жодного д оказу на підтвердження того, що постанова про накладення штрафу винесена з порушення м вимог чинного законодавств а, суд приходить до висновку, щ о прокурор правомірно зверну вся до суду з позовом про стяг нення з відповідача 170 грн. заб оргованості.
Враховуючи викладене вище , суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 20.07.2010 року, оголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до ст. 163 КАС Украї ни постанова оформлена та пі дписана 26.07.2010 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Щолкінської мі ської ради (98213 АР Крим, Ленінсь кий район, м. Щолкіне, б.46; р/р 3541600100 1036 в ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополя , МФО 824026, ЗКПО 25629905) на користь дер жавного бюджету України (код платежу 21081100, р/р 31113106700164 в УДК в АР К рим, м. Сімферополь МФО 824026, ОКПО 34740646 одержувач коштів: державн ий бюджет м. Ленінського райо ну АР Крим) 170 грн. заборгованос ті зі сплати штрафних санкці й за порушення вимог законод авства в галузі електроенерг етики.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2010 |
Оприлюднено | 17.08.2010 |
Номер документу | 10742023 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні