ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
20.07.10 Справа №2а-7577/10/8/0170
(13:51) м.Сімфер ополь
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кушнової А.О., при секретар і Суконніковій Г.В., розглянув у відкритому судовому засід анні адміністративну справу
за позовом Громадської орг анізації "Чорноморський райо нний спортивно-техничний клу б Дельта"
до Відділу Держкомзему у Ч орноморському районі АР Крим
про визнання незаконною бе здіяльності, незаконним та с касування висновку, спонукан ня до виконання певних дій,
за участю представників ст орін:
від позивача: Шмитов А.В довіреність б/н від 08.07.10,
від відповідача: не з' явив ся;
Суть спору: Позивач звернув ся до Окружного адміністрати вного суду АР Крим з адмініст ративним позовом до відповід ача про визнання незаконною бездіяльності відповідача п о ненаданню відповіді у вста новлені законодавством стро ки; визнання незаконним і ска сування висновку № 392 від 14.05.2010р.; зобов'язання відповідача ро зглянути документи, надані н а державну реєстрацію догово ру оренди земельної ділянки площею 3,2 га, укладеного між Чо рноморською селищною радою і Громадською організацією "Ч орноморський районний спорт ивно-техничний клуб Дельта", з урахуванням незаконності ві дмови від 14.05.2010р. № 392.
В ході судового розгл яду позивач уточнив позовні вимоги та просив суд визнати протиправною відмову відпов ідача у наданні висновку про державну реєстрацію договор у оренди земельної ділянки п лощею 3,2000га, для облаштування с портивної площі і зайняття с портивно-технічними видами с порту на місці автодрому в см т. Чорноморське, Чорноморськ ого району, укладеного між по зивачем та Чорноморською се лищною радою 06.07.09 р., викладену у листі Держкомзему у Чорномо рському районі АР Крим № 392 від 14.05.10 р.; зобов' язати відповіда ча надати висновок щодо дер жавної реєстрації договору о ренди земельної ділянки площ ею 3,2000га, для облаштування спор тивної площі і зайняття спор тивно-технічними видами спор ту на місці автодрому в смт. Чо рноморське, Чорноморського р айону, укладеного між позива чем та Чорноморською селищно ю радою 06.07.09 р., у відповідності до вимог чинного законодавст ва України, про що одночасно п овідомити позивача.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 11.06.10 року в ідкрито провадження по справ і, закінчено підготовче пров адження та призначено справу до судового розгляду.
У судовому засіданні 20.07.10 пре дставник позивача адміністр ативний позов підтримав у по вному обсязі та пояснив, що рі шенням Чорноморської селищн ої ради № 1026 від 22.02.07 року позивач у було узгоджено місце розта шування та розмір земельної ділянки та надано дозвіл на с кладання проекту землеустро ю з відведення земельної діл янки для облаштування спорти вної площі і зайняття спорти вно-технічними видами спорту на місці автодрому в смт. Чорн оморське, Чорноморського рай ону, площею 3,2 га. Рішенням Чор номорської селищної ради № 3234 від 27.02.09 року був затверджений проект землеустрою та перед ано земельну ділянку площею 3,2 га позивачу в аренду строко м на 49 років. Після цього між по зивачем та Чорноморською сел ищною радою був підписаний д оговір оренди вищенаведеної земельної ділянки та позива ч звернувся до відповідача з метою отримання висновку дл я державної реєстрації догов ору оренди, але йому було відм овлено листом від 14.05.10 №392 у нада нні задовільного висновку що до реєстрації договору про н адання в оренду земельної ді лянки із посиланням на ст. 124, 134 З емельного кодексу України, с т. 6 Закону України "Про оренду землі", у зв' язку з відсутніс тю в наданих позивачем докум ентах даних про проведення з емельних торгів (аукціону) що до передачі в оренду вказано ї земельної ділянки.
Представник позивача пояс нив, що відповідач відмовляю чи позивачу, не прийняв до ува ги той факт, що Законом Україн и “Про внесення змін до деяки х законодавчих актів України щодо сприяння будівництву”в ід 16 вересня 2008 року N 509-VI передба чено, що прийняті і не виконан і до набрання чинності цим За коном рішення відповідних ор ганів виконавчої влади або о рганів місцевого самоврядув ання про погодження місця ро зташування об'єкта або про на дання дозволу на розроблення проекту відведення земельно ї ділянки зберігають чинніст ь протягом двох років з дня на брання чинності цим Законом. Таким чином позивач вважає, щ о він має право до 14.10.10 р. на реєс трацію договору оренди земе льної ділянки та відмова від повідача у наданні позитивно го висновку з підстав не пров едення аукціону є незаконною .
У судове засідання 20.07.1 0 р. представник відповідача не з' явився, повідомлений н алежним чином про дату, час та місце судового розгляду спр ави, надіслав на адресу суду к лопотання про розгляд справи за його відсутності, запереч ень до позову не надав.
На підставі ч.4 ст.128 КАС Украї ни суд вважає можливим розгл янути справу за відсутності представника відповідача за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали спра ви, оцінивши докази по справі у їх сукупності, заслухавши п редставника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.
Справою адміністративної юрисдикції (адміністративно ю справою) є переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень (п.1 ч.1 ст .3 КАС України).
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України визначено поняття суб' єктів владних повноваж ень, до яких належать орган де ржавної влади, орган місцево го самоврядування, їхня поса дова чи службова особа, інший суб' єкт, який здійснює влад ні управлінські функції на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень.
Відповідно до Положення пр о Державний комітет України із земельних ресурсів, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України № 224 від 19.03.2 008 року, Державний комітет із з емельних ресурсів (Держкомзе м) є центральним органом вико навчої влади з питань земель них ресурсів, діяльність яко го спрямовується і координує ться Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Судом встановлено, що Відді л Держкомзему України в Чорн оморському районі АР Крим є т ериторіальним органом із зем ельних ресурсів, відтак відп овідач по справі є суб' єкто м владних повноважень в розу мінні ст.3 КАС України, а право відносини, які виникли між по зивачем та відповідачем, є пу блічно-правовими, отже дана с права є справою адміністрати вної юрисдикції та підлягає розгляду в порядку адміністр ативного судочинства.
Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у ч астині 3 статті 2 КАС України, я кі певною мірою відображають принципи адміністративної п роцедури, які повинні дотрим уватися при реалізації дискр еційних повноважень владног о суб' єкта.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, пере дбачені Конституцією та зако нами України.
Отже “на підставі” означає , що суб' єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов' язаний діяти на ви конання закону, за умов та об ставин, визначених ним.
“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов ' язків, встановлених закона ми.
“У спосіб” означає, що суб'є кт владних повноважень зобов ' язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.
Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.
З матеріалів справи судом в становлено наступне.
Рішенням 12 сесії 5 скликання Чорноморської селищної ради від 22 лютого 2007 року № 1026 (а.с.9) поз ивачу було узгоджено місцеро зташування та розмір земельн ої ділянки та надано дозвіл н а складання проекту землеуст рою з відведення земельної д ілянки, орієнтовною площею 3,20 00 га для облаштування спортив ної площі і зайняття спортив но-технічними видами спорту на місці наявного автодрому в смт. Чорноморське, Чорномор ського району, з наступним на данням у користування.
Рішенням 37 сесії 5 скликання Чорноморської селищної ради від 27 лютого 2009 року № 3234 (а.с.27) був затверджений позивачу проек т землеустрою по відведенню земельної ділянки, площею 3,2000 г а, для облаштування спортивн ої площі і зайняття спортивн о-технічними видами спорту н а місці наявного автодрому в смт. Чорноморське, Чорноморс ького району та передано поз ивачеві в оренду строком на 49 років вищенаведену земельну ділянку (кадастровий номер 012 5655100:01:003:0506).
Крім того зазначеним рішен ням зобов' язано позивача, у місячний строк замовити у Чо рноморському районному відд ілі земельних ресурсів виго товлення документів, що посв ідчують право користування з емлею.
06.07.09 р. року між Чорноморською селищною радою та позивачем укладено та підписано догов ір оренди земельної ділянки, площею 3,2000 га для облаштування спортивної площі і зайняття спортивно-технічними видами спорту на місці наявного авт одрому в смт. Чорноморське, Чо рноморського району.
З матеріалів справи вбачає ться, ТОВ «Гео-Консалтинг» за дорученням позивача є викон авцем проекту землеустрою з відведення вищенаведеної з емельної ділянки в аренду по зивачу та з метою державної р еєстрації вищенаведеного до говору оренди, ТОВ «Гео-Конса лтинг», за дорученням позива ча, надав відповідачу проект землеустрою з відведення зе мельної ділянки, технічний з віт із землеустрою по встано вленню меж земельної ділянки в натурі, реєстраційну картк у серії АБЕ № 458007, договір оренд и № 88 від 06.07.09 р., що підтверджуєть ся актом прийому-передачі ма теріалів, підписаним та скрі пленим печатками ТОВ «Гео-Ко нсалтинг» та Відділу Держк омзему у Чорноморському райо ні АР Крим 04.02.10 р. (а.с.8).
Листом вих. № 392 від 14.05.2010р. Відді л Держкомзему в Чорноморсько му районі повідомив позивача про відмову у наданні позити вного висновку для державної реєстрації договору про пер едачу в оренду земельної діл янки, посилаючись на ст. 6 Зако ну України “Про оренду землі ”, ст.ст.124, 134 ЗК України, відпові дно до яких, передача в оренду земельних ділянок, що перебу вають у державній або комуна льній власності, здійснюєтьс я за результатами проведення земельних торгів, крім випад ків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цьог о Кодексу. Тобто відповідач в ідмовив у наданні задовільно го висновку позивачу щодо пр оведення державної реєстрац ії договору оренди, у зв' язк у з відсутністю в наданих поз ивачем документах даних про проведення земельних торгів (аукціону) щодо передачі в оре нду вищенаведеної земельної ділянки.
Перевіряючи обгрунтованіс ть позовних вимог судом вста новлено наступне.
Суд зазначає, що поняття зем лі визначено у ст.1 Земельного Кодексу України N 2768-III від 25.10.2001 р. (надалі - ЗК України), де зазна чено, що земля є основним наці ональним багатством, що пере буває під особливою охороною держави.
Статтею 2 ЗК України встанов лено, що земельні відносини - ц е суспільні відносини щодо в олодіння, користування і роз порядження землею. Суб'єктам и земельних відносин є грома дяни, юридичні особи, органи м ісцевого самоврядування та о ргани державної влади. Об'єкт ами земельних відносин є зем лі в межах території України , земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).
Серед передбачених ст. 12 ЗК У країни повноважень сільськи х, селищних, міських рад у галу зі земельних відносин, визна чено передачу земельних діля нок комунальної власності у власність громадян та юриди чних осіб, надання їх в корист ування відповідно до вимог ц ього Кодексу.
Згідно статті 93 ЗК України п раво оренди земельної ділянк и - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною діля нкою, необхідною орендареві для провадження підприємниц ької та іншої діяльності.
Відповідно до частин 1, 2 ст.116 З К України громадяни та юриди чні особи набувають права вл асності та права користуванн я земельними ділянками із зе мель державної або комунальн ої власності за рішенням орг анів виконавчої влади або ор ганів місцевого самоврядува ння в межах їх повноважень, ви значених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набу ття права на землю громадяна ми та юридичними особами зді йснюється шляхом передачі зе мельних ділянок у власність або надання їх у користуванн я.
Згідно положень частин 1, 2 ст .124 ЗК України передача в оренд у земельних ділянок, що переб увають у державній або комун альній власності, здійснюєть ся на підставі рішення відпо відного органу виконавчої вл ади або органу місцевого сам оврядування чи договору купі влі-продажу права оренди зем ельної ділянки (у разі продаж у права оренди) шляхом укладе ння договору оренди земельно ї ділянки. Передача в оренду з емельних ділянок, що перебув ають у державній або комунал ьній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випад ків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цьог о Кодексу.
Поняття оренди землі визна чено Законом України “Про ор енду землі” N 161-XIV від 06.10.1998 р. (далі- Закон № 161), де оренда землі - це з асноване на договорі строков е платне володіння і користу вання земельною ділянкою, не обхідною орендареві для пров едення підприємницької та ін ших видів діяльності.
Відповідно до ч.2 ст.4 Закону № 161 орендодавцями земельних ді лянок, що перебувають у комун альній власності, є сільські , селищні, міські ради в межах повноважень, визначених зако ном.
Відповідно до ст.13 Закону № 16 1 договір оренди землі - це дог овір, за яким орендодавець зо бов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування н а певний строк, а орендар зобо в'язаний використовувати зем ельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земел ьного законодавства.
Відповідно до ст. 14 Закону № 1 61 договір оренди землі уклада ється у письмовій формі і за б ажанням однієї із сторін мож е бути посвідчений нотаріаль но.
Відповідно до ст. 18 Закону № 1 61 договір оренди землі набира є чинності після його держав ної реєстрації.
Відповідно до статті 18 Зако ну України "Про оренду землі" К абінет Міністрів України Пос тановою від 25.12.1998 р. № 2073 затверди в Порядок державної реєстрац ії договорів оренди землі, як ий визначає єдині умови реєс трації договорів оренди та д оговорів суборенди земельни х ділянок (далі Порядок № 2073).
Відповідно до п. 2 Порядку № 20 73 державна реєстрація догово рів оренди є офіційним визна нням і підтвердженням держав ою факту виникнення або прип инення права оренди земельни х ділянок.
Відповідно до п. 3 Порядку № 20 73 державна реєстрація догово рів оренди проводиться викон авчим комітетом сільської, с елищної та міської ради, Київ ською та Севастопольською мі ськими державними адміністр аціями за місцем розташуванн я земельної ділянки.
Пунктом 4 Порядку № 2073 встано влено, що забезпечення реєст рації договорів оренди покла дається на відповідні держав ні органи земельних ресурсів :
-районні відділи земельних ресурсів;
-управління (відділи) земель них ресурсів у містах обласн ого і районного підпорядкува ння;
-Київське і Севастопольськ е міське управління земельни х ресурсів.
З вищенаведеного вбачаєть ся, що Відділ Держкомзему у Чо рноморському районі АР Крим є органом, на який законодаве ць поклав обов' язок щодо за безпечення реєстрації догов орів оренди відповідно у Чор номорському районі АРК.
Суд зазначає, що Порядком № 2073 передбачений обсяг докумен тації, необхідний для здійсн ення державної реєстрації до говору оренди. Відповідно до пункту 5 Порядку № 2073 заявник п овинен надати до відділу зем ельних ресурсів наступні док ументи: заяву про державну ре єстрацію договору оренди; до говір оренди, план земельної ділянки; рішення органу місц евого самоврядування про над ання земельної ділянки в оре нду; акт перенесення меж в нат уру.
Документи за вказаним вище переліком були надані відпо відачу про що свідчать матер іали справи (проектна докуме нтація) та акт прийому-переда чі матеріалів від 04.02.10 року № 437.
В порядку, передбаченому чи нним земельним законодавств ом позивачем були отримані у сі необхідні погодження прое кту землеустрою, що підтверд жено матеріалами справи, а та кож 16.06.09 року Чорноморський РВ земельних ресурсів надав ви сновок № 869 про погодження тех нічного звіту по встановленн ю меж земельної ділянки в нат уру.
Додаткові вимоги до догово ру оренди землі встановлені також статтею 15 Закону Україн и “Про оренду землі”, відпові дно до якої відсутність у дог оворі оренди землі однієї з і стотних умов, передбачених ц ією статтею, а також порушенн я вимог статей 4-6, 11, 17, 19 цього Зак ону є підставою для відмови в державній реєстрації догово ру оренди.
Відповідно також до п. 9 Пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни від 25.12.1998р. № 2073 “Про затверд ження порядку державної реєс трації договорів оренди земл і”відсутність у договорі оре нди однієї з істотних умов, пе редбачених пунктом 8, порушен ня вимог статей 4, 5, 6, 7, 9, 13, 15 Закону України "Про оренду землі" є п ідставою для відмови у держа вній реєстрації договору оре нди.
Як вбачається з листа Відд ілу Держкомзему в Чорноморсь кому районі АРК від 14.05.10 року № 3 92, відповідач, відмовляючи в н аданні позитивного висновку щодо проведення державної р еєстрації договору оренди, н е посилається на жодну з вище вказаних підстав.
Суд зазначає, що необхідний обсяг документів для наданн я дозволу у реєстрації догов ору оренди у повному обсязі б ув наданий представником поз ивача, проте відповідач поси лається на підстави, не перед бачені в законодавстві.
Порядок проведення конкур су чи аукціону та набуття пра ва оренди земельної ділянки на конкурентних засадах визн ачається законодавством.
Відповідно до абз. 3 п.1 розді лу Х Перехідних положень ЗК У країни у разі прийняття відп овідними органами рішення пр о погодження місця розташува ння об'єкта або про надання до зволу на розроблення проекту відведення земельної ділянк и до 1 січня 2008 року передача в о ренду таких земельних діляно к із земель державної та кому нальної власності здійснюєт ься без проведення земельних торгів (аукціонів).
Судом встановлено, що зазна чена норма абз.3 п.1 розділу Х Пе рехідних положень ЗК України діє до 15 жовтня 2010 року.
Отже, до даних правовідноси н стосовно реєстрації догов ору оренди позивача підлягає застосуванню абз. 3 п.1 розділу Х Перехідних положень ЗК Укр аїни.
Судом встановлено, що рішен ня Чорноморською селищною ра дою про погодження позивачу місця розташування та розмі ру земельної ділянки та про н адання дозволу на розробленн я проекту відведення земельн ої ділянки було прийнято 22.02.07 р оку, тобто до 01.01.2008 року.
Таким чином, відповідно до а бз. 3 п.1 розділу Х Перехідних по ложень ЗК України передача в оренду земельної ділянки по зивачеві здійснюється без пр оведення земельних торгів (а укціонів).
Отже, відмова відповідача у наданні задовільного виснов ку щодо проведення державної реєстрації договору оренди, укладеного між Чорноморсько ю селищною радою та позиваче м є такою, що не ґрунтується на нормах чинного законодавств а.
Разом з тим, відповідно до с т. 123 Земельного кодексу Украї ни, тільки відповідний орган місцевого самоврядування аб о місцева державна адміністр ація, до компетенції яких від носиться конкретна земельна ділянка, має повноваження ви рішувати питання щодо укладе ння договору оренди, або відм ови в його укладенні.
Таким чином, відмовляючи у р еєстрації договору оренди, В ідділ Держкомзему у Чорномор ському районі АР Крим переви щив свої повноваження, у зв' язку з чим його відмова є прот иправною.
Крім того судом встановлен о, що відпоідно до п. 11 Порядку № 2073 державний орган земельних ресурсів у 20-денний термін пе ревіряє подані документи на відповідність чинному закон одавству та за результатами перевірки готує висновок про державну реєстрацію або обг рунтований висновок про відм ову у такій реєстрації і пере дає реєстраційну справу відп овідно виконавчому комітету сільської, селищної та міськ ої ради, Київській та Севасто польській міським державним адміністраціям за місцем ро зташування земельної ділянк и для засвідчення факту держ авної реєстрації або відмови у такій реєстрації.
З аналізу вищенаведеної но рми вбачається, що відповіда ч після отримання документів , у 20-ти денний термін був зобов ' язаний перевірити подані д окументи на відповідність чи нному законодавству та за ре зультатами перевірки підгот увати висновок про державну реєстрацію або обгрунтовани й висновок про відмову у такі й реєстрації.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем було пе ревірено подані позивачем до кументи на відповідність чин ному законодавству та за рез ультатами перевірки складен о лист № 392 від 14.05.10 р., яким позива ча було повідомлено про відм ову у наданні задовільного в исновку. Суд вважає такі дії в ідповідача неправомірними, а дже законодавець чітко встан овив повноваження відповіда ча та їх межі щодо здійснення перевірки документів та вик ладення результатів перевір ки документів, зазначивши, що результатом перевірки має б ути висновок про державну ре єстрацію або обгрунтований в исновок про відмову у такій р еєстрації. Натомість відпові дач склав листа про неможлив ість надання задовільного ви сновку № 392 від 14.05.10 р., який напра вив на адресу позивача, що не п ередбачено чинним законодав ством.
Суд зазначає, що відповідач ем не було надано доказів скл адання висновку за результа тами перевірки документів, н аданих ТОВ «Гео- Консалтинг » за дорученнм позивача, на ві дповідність чинному законод авству, а також не надано дока зів передачі реєстраційної с прави виконавчому комітету Ч орноморської селищної ради д ля відмови у державній реєст рації.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що відмова відп овідача в проведенні державн ої реєстрації договору оренд и земельної ділянки у зв' яз ку з відсутністю в наданих до кументах даних про проведенн я земельних торгів (аукціону ) щодо передачі оренди вказан ої земельної ділянки не є так ою, що заснована на чинному за конодавстві, а також відпові дач не законно відмовляючи у наданні задовільного виснов ку, виклав його у формі листа, тим самим вийшов за межі нада них йому повноважень, що тако ж є порушенням норм чинного з аконодавства.
Отже, висновок відповідача , викладений у вигляді листа, щ одо неможливості здійснення державної реєстрації догово ру оренди земельної ділянки, наданої позивачеві, не ґрунт ується на діючому законодавс тві, порушує законні права та інтереси позивача на корист ування переданою йому земель ною ділянкою, є таким, що викла дений із порушенням норм чин ного законодавства, а саме не передбачений нормами законо давства України.
Стаття 71 КАС України п ередбачає обовязок кожної ст орони довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу. В адміністративни х справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноваже нь обов' язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.
У ході розгляду справ и відповідач доказів правомі рності своїх дій, які оскаржу ються позивачем, не надав, не д овів, що діяв неупереджено, вр аховуючи усі обставини право відносин, що склалися, обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення та р озсудливо, а тому суд вважає відмову відповідача в надан ні висновку в державній реєс трації договору оренди земел ьної ділянки площею 3,2000га для о блаштування спортивної площ і і зайняття спортивно-техні чними видами спорту на місці автодрому в смт. Чорноморськ е, Чорноморського району, укл аденого між Чорноморською се лищною радою та позивачем, ви кладену у листі відповідача № 392 від 14.05.10 р. противоправною, та кою, що порушує права позивач а, які підлягають судовому за хисту.
Таким чином, суд дійшов висн овку про правомірність вимог позивача, вважає їх такими, що ґрунтуються на вимогах діюч ого законодавства, належним чином обґрунтованими, підтве рдженими матеріалами справи та такими, що підлягають задо воленню в повному обсязі.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.
Приймаючи до уваги, що суд з адовольнив позовні вимоги по вністю, суд вважає необхідни м стягнути на користь позива ча судовий збір в розмірі 3 гри вні 40 копійок.
У зв' язку зі складністю сп рави судом 20.07.2010 року проголоше на вступна та резолютивна ча стина постанови, а 26.07.2010 року по станова складена у повному о бсязі.
Керуючись ст.ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольн ити.
2. Визнати протиправною відм ову Відділу Держкомзему у Чо рноморському районі АР Крим у наданні висновку про держа вну реєстрацію договору орен ди земельної ділянки площею 3,2000га, для облаштування спорти вної площі і зайняття спорти вно-технічними видами спорту на місці автодрому в смт. Чорн оморське, Чорноморського рай ону, укладеного між Громадсь кою організацією "Чорноморсь кий районний спортивно-техни чний клуб Дельта" та Чорномор ською селищною радою 06.07.09 р., вик ладену у листі Держкомзему у Чорноморському районі АР Кр им № 392 від 14.05.10 р.
3. Зобов' язати Відділ Держ комзему у Чорноморському рай оні АР Крим надати висновок щодо державної реєстрації до говору оренди земельної діля нки площею 3,2000га, для облаштува ння спортивної площі і зайня ття спортивно-технічними вид ами спорту на місці автодром у в смт. Чорноморське, Чорномо рського району, укладеного м іж Громадською організацією "Чорноморський районний спо ртивно-техничний клуб Дельта " та Чорноморською селищною р адою 06.07.09 р., у відповідності до вимог чинного законодавства України, про що одночасно пов ідомити Громадську організа цію "Чорноморський районний спортивно-техничний клуб Дел ьта".
4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Гром адської організації "Чорномо рський районний спортивно-те хничний клуб Дельта" (96400,АРК, см т.Чорноморське, вул. Южна, 34-в, к од ЄДРПОУ 34533347, інші відомості н е відомі) 3,40 грн. судового збору .
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, поста нова набирає законної сили ч ерез 10 днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до статті 160 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни - з дня складення в повно му обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2010 |
Оприлюднено | 18.08.2010 |
Номер документу | 10742065 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні