справа № 2а-4241/09/0770
рядок статзвіту - 6.6.4
код - 01
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 травня 2010 року м. Ужгород
Закарпатський окружний а дміністративний суд в скл аді:
головуючого - судді Калин ич Я.М.
при секретарі судового зас ідання - Краснової О.Р.
за участю:
представника прокуратури - Тацюн С.Ю.
представника позивача - Пацкан М.А. (довіреність № 31996 /09/10 від 29 грудня 2009 року)
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Ужгороді адміністрати вну справу за позовною заяво ю Прокурора м. Ужгорода в ін тересах держави в особі Держ авної податкової інспекції у м. Ужгороді Закарпатської об ласті до Державного під приємства "Агропромтехніка" про стягнення заборгов аності в сумі 2 989, 15 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Позивач - суб'єкт вла дних повноважень Прокурора м . Ужгорода в інтересах держав и в особі Державної податков ої інспекції у м. Ужгороді Зак арпатської області звернувс я до Закарпатського окружног о адміністративного суду з п озовною заявою до Державного підприємство "Агропромтехні ка" про стягнення заборгован ості в сумі 2 989, 15 грн., мотивуючи тим, що останній будучи зареє строваним платником податк ів та зборів, не виконує взяті на себе обов' язки щодо спла ти таких, внаслідок чого в ньо го і виникла вищезазначена з аборгованість.
В судовому засіданні представник прокуратури та представник позивача позовн і вимоги з обставин викладен их у позовній заяві підтрима ли та просили суд задовольни ти позов, стягнувши з відпові дача вищевказану заборгова ність.
Відповідач заперечен ь на адміністративний позов не подав, у судове засідання н е з'явився повторно, про причи ни неприбуття суд не повідом ив, хоча належним чином повід омлявся про дату, час і місце с удового розгляду за адресою, вказаною у Витязі з Єдиного д ержавного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб - підп риємців.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянут и справу без участі відповід ача на підставі наявних в ній доказів.
Заслухавши у відкрит ому судовому засіданні поясн ення представника позивача, дослідивши подані суду пись мові докази, оцінивши їх за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на всебічном у, повному і об'єктивному розг ляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупно сті, суд приходить до наступн ого висновку.
У судовому засіданні встановлено, 11 лютого 2009 року Д ержавною податковою інспекц ією у м. Ужгороді проведено п еревірку дотримання держав ним підприємством "Агропромт ехніка" вимог податкового з аконодавства.
В результаті даної пе ревірки виявлено порушення, про що складено акт № 382/15-2 від 11 л ютого 2009 року.
На основі вищевказан ого акту Державною податково ю інспекцією у м. Ужгороді 18 бе резня 2009 року прийнято податк ове повідомлення - рішення № 00 02991540/0, яким на підставі Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" в ідповідачу визначено обов'яз кову до сплати суму штрафу по податку на прибуток підприє мств і організацій, що перебу вають у державній власності у розмірі 340, 00 грн.
Крім того, 31 березня 2008 року Державною податковою ін спекцією у м. Ужгороді Закарп атської області проведено пе ревірку дотримання відпові дачем вимог податкового зако нодавства, в результаті чого складено акт № 637/15-2 від 31 березн я 2008 року. На підставі даного ак ту прийнято податкове повідо млення - рішення № 0298841640/0 від 13 тра вня 2008 року , яким відповідачу в изначено обов'язкову до спла ти суму штрафу по податку на додану вартість у розмірі 2082 , 22 грн.
16 березня 2009 року Держа вно податковою інспекцією у м. Ужгороді Закарпатської об ласті проведено перевірку до тримання відповідачем вимог податкового законодавства, про що складено акт перевірк и № 639/15-2 від 16 березня 2009 року. На о снові вказаного акту прийнят о податкове повідомлення - рі шення № 0000921640-0 від 20 березня 2009 рок у - на суму 52, 50 грн.
17 червня 2009 року Держав ною податковою інспекцією у м. Ужгороді Закарпатської об ласті проведено перевірку д отримання відповідачем вим ог податкового законодавст ва. В результаті даної переві рки виявлено порушення, про щ о складено акт № 1450/15-2 від 17 червн я 2009 року. На основі вказаного а кту прийнято податкове повід омлення - рішення № 0002761640/0 від 23 че рвня 2009 року, яким на підставі пп. 17.1.1 п. 17.1. ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами" відповіда чу визначено обов'язкову до с плати суму штрафу по податку на додану вартість у розмірі 52, 51 грн.
Пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" перед бачено, що податкове зобов'яз ання нараховане контролююч им органом відповідно до п. 4. 2 та 4.3 ст. вказаного Закону вва жається узгодженим у день от римання платником податків податкового повідомлення - р ішення, крім випадків, визнач ених пп. 5.2.2 вказаного Закону.
Згідно з ч. 3 пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 вищевказаного Закону, у разі визначення податкового зоб ов'язання контролюючим орган ом за підставами, зазначеним и у підпунктах "а" - "в" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст . 4 платник податків зобов'яза ний погасити нараховану сум у податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання подат кового повідомлення, крім ви падків коли протягом такого строку такий платник податк ів розпочинає процедуру апе ляційного узгодження.
Так як, відповідачем в ищевказана суму не оскаржува лася ні в адміністративному, ні в судовому порядку, то така являється узгодженою.
У відповідності до пп . 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" платник податкі в зобов'язаний самостійно сп латити суму податкового зоб ов'язання, зазначену ним у под атковій декларації протяго м десяти календарних днів, на ступних за останнім днем від повідного граничного строк у, передбаченого пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 в казаного Закону для отриманн я податкової декларації . Заз начене податкове зобов'язан ня не може бути оскаржене пл атником податків в адмініст ративному та судовому порядк у.
Відповідно до пп. 5.4.1 п. 5. 4 ст. 5 Закону України "Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами" узгоджена сума пода ткового зобов'язання, не спла чена платником податків у ви значені Законом строки, визн ається сумою податкового бо ргу платника податків.
Відповідач вказані с уми не сплатив, у зв'язку з чи м у нього виник податковий б орг у сумі 2 989, 15 грн., а саме - пода ток на додану вартість - 2 650, 01 гр н., податок на прибуток - 339, 14 грн .
Державною податковою інспекцією у м. Ужгороді Зака рпатської області на підстав і пп. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 вказаного Закон у було направлено на адресу Відповідача податкові вимо ги: № 1/788 від 10 липня 2008 року, № 2/1097 ві д 15 вересня 2008 року - вручена 26 ве ресня 2009 року, які виконані не б ули.
Відповідно до пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону у разі, коли подат ковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з ненадходженням посадових о сіб, їх відмовою прийняти под аткове повідомлення або под аткову вимогу, незнаходження м фактичного місця розташув ання платника податків, под атковий орган розміщує подат кове повідомлення або подат кову вимогу на дошці податко вих оголошень, встановленій на вільному для огляду місц і біля входу до приміщення по даткового органу.
Так, на підставі вищен аведеного 15 серпня 2008 року Держ авною податковою інспекцією у м. Ужгороді було складено а кт 1/788 від 10 липня 2008 року про немо жливість вручення податков ої вимоги.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ”, державні податкові інспек ції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об'єднані де ржавні податкові інспекції подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ацій та громадян про визнанн я угод недійсними і стягненн я в доход держави і коштів, оде ржаних ними за такими угодам и, а в інших випадках - коштів , одержаних без установлени х законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Пунктом 3 ч.1 ст. 9 цього ж Закону України встановлено, що платники податків і збо рів (обов'язкових п латежів) з обов'язані сплачувати належн і суми податків і зборів (об ов'язкових платежів) у встано влені законами терміни.
У відповідності до ви мог ст.21 Конституції України т а п.2 ст.5, ст.36-1 Закону України “П ро прокуратуру”, на органи пр окуратури покладено предста вництво інтересів держави пр и наявності порушень або заг рози порушень економічних та інших державних інтересів в наслідок протиправних дій (б ездіяльності) фізичних або ю ридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з де ржавою.
Однією із форм предст авництва є звернення до суду з позовами або заявами про за хист прав і свобод іншої особ и, невизначеного кола осіб, пр ав юридичних осіб, коли поруш уються інтереси держави, або про визнання незаконними пр авових актів, дій чи рішень ор ганів і посадових осіб.
За наведених обстави н, позовні вимоги підтвердже ні належними та допустимими доказами і підлягають до зад оволення повністю.
Судові витрати по спр аві згідно ч.4 ст.94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни з відповідача не стяг уються.
Керуючись статтями 1 60-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги Пр окурора м. Ужгорода в інтерес ах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Ужг ороді Закарпатської області - задоволити повністю.
2. Присудити до стягне ння з відповідача - державн ого підприємства "Агропромте хніка" (88000, вул. Мукачівська, буд. 42, м. Ужгород, Закарпатська область, код ЄДРПОУ 22078876, р/р 26001301200 421 ЗАКАР. ФАКБ"НАЦ.КРЕДИТ", УЖГ, М ФО 312624) на користь держав ного бюджету заборгованість за рахунок майна в сумі 2 989 ( дві тисячі дев'ятсот вісімде сят дев'ять) грн. 15 (п'ятнадцяь) к оп.
Виконавчий лист видат и після набрання, відповідно до статті 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, постановою законної сили в порядку, визначеному части ною 1 статті 258 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження б уло подано, але апеляційна ск арга не була подана у встанов лений строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10 днів з дня с кладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом 20-ти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Суддя Калинич Я.М.
Повний текст постан ови виготовлено та підписано 11 травня 2010 року
Суддя Калинич Я.М.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2010 |
Оприлюднено | 17.08.2010 |
Номер документу | 10744193 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Калинич Я. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні