Рішення
від 18.11.2022 по справі 460/12889/21
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

18 листопада 2022 року м. Рівне№460/12889/21

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Махаринця Д.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Селянське фермерське господарство "Гомін Землі" доДержавна податкова служба України Головне управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

Селянське фермерське господарство "Гомін Землі" звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, у якій просить визнати протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №2735074/30717922 від 04.06.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 03.06.2020р. та рішення №2767842/30717922 від 15.06.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 12.06.2020р. складеної Селянським (фермерським) товариством «ГОМІН ЗЕМЛІ»; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 03.06.2020 та податкову накладну №4 від 12.06.2020 складену Селянським (фермерським) товариством «ГОМІН ЗЕМЛІ».

В обґрунтування позову позивач вважає протиправними і такими, що підлягають скасуванню вищевказане рішення із зобов`язанням зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, з підстав вказаних у позовній заяві.

Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 28.09.2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та ухвалено розгляд справи провадити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Зокрема, суд оцінивши категорію та складність справи, кількість сторін, характер спірних правовідносин між ними, обсяг та характер доказів у справі, суд, на підставі частини третьої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов висновку про необхідність розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням учасників справи.

Встановлено відповідачу десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії даної ухвали для подання до суду відзиву на позовну заяву в порядку статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача заперечив проти задоволення позову у повному обсязі з підстав, зазначених у відзиві.

Представником позивача подано відповідь на відзив, у якому обгрунтовано підстави для задоволення позову.

За приписами частини четвертої статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З метою дотримання розумних строків розгляду адміністративної справи, суд дійшов висновку про перехід до розгляду справи у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї доказами, проаналізувавши відзив на позовну заяву, дослідивши обставини та перевіривши їх доказами, суд дійшов наступних висновків.

Селянське фермерське господарство «Гомін Землі», код 30717922, є діючою юридичною особою, не перебуває в процесі припинення, в тому числі, є зареєстрованим платником податку на додану вартість, ІПН: 307179217041. Одним з основних видів діяльності є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Судом встановлено, що 24 січня 2020 року між Селянське фермерське господарство «Гомін Землі» (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Діамант Віос» (код ЄДПРОУ 39913982, ІПН 39913045) (Покупець), укладено договір поставки №С240120/01, згідно з яким Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах передбачених цим договором продати сою врожаю 2019 року, а Покупець зобов`язується прийняти й оплатити Товар у строки і на умовах, що передбачені цим Договором.

Для ТОВ «Діамант Віос» згідно договору поставки №С240120/01 від 24 січня 2020 року, виписано накладну №3 від 03.06.2020 року на суму 405654 грн. в т.ч. ПДВ 67609 грн. на 32, 980 тон сої. На підставі накладної, виписано Рахунок-фактуру. Вказану сою було відвантажено для ТОВ «Діамант Віос» 03.06.2020 року, про що було виписано товарно-транспортна накладна №03.06/1 від 03.06.2020р.

В подальшому ТОВ «Діамант Віос» було проведено оплату за поставлену сою на рахунок позивача в ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» згідно з платіжними дорученнями від 03.06.2020р. та 06.06.2020р.

На виконання вимог податкового законодавства позивачем складено та надіслано до контролюючого органу (в електронному вигляді) податкову накладну №3 від 03.06.2020 року на суму ПДВ 67609,00грн.

04.06.2020 року Головне управління ДПС у Рівненській області надіслало позивачу квитанцію №9125577789 про те, що документи прийнято, реєстрація зупинена, в якій вказано, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 03.06.2020 №3 в ЄДРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄДРПН. (квитанція додається).

Суд встановив, що 03.06.2021 року позивачем були надані письмові пояснення та копії документів щодо зупиненої/заблокованої ПН. На підтвердження факту постачання продукції для ТОВ «Діамант Віос» та отримання коштів та з проханням відновити реєстрацію вказаної податкової накладної відповідно до підтверджуючих квитанцій від 03.06.2021р. пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄДРПН прийнято до розгляду.

04.06.2021 року комісією ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової ПН/РК в ЄДРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення 2735074/30717922 від 04.06.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 03.06.2020, сформованої СФГ «Гомін землі».

Як свідчить відповідна позначка на бланку рішення, підставою для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄДРПН є "Ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Селянське фермерське господарство «Гомін землі» оскаржувало дане рішення в адміністративному порядку до Державної податкової служби України.

16.06.2021року позивачу було надіслано рішення від 16.06.2021 року реєстраційний №28151/30717922/2 відповідно до якої Державна податкова служба України прийняла рішення про залишення скарги без задоволення, а рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДРПН без змін.

12 червня 2020 року між Селянське фермерське господарство «Гомін Землі» (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АСК ЗАБОРОЛЬ» (код ЄДПРОУ 41608913, ІПН 416089103081) (Покупець), укладено договір купівлі-продажу №12/06/2020, згідно з яким Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах передбачених цим договором продати (поставити) зернові культури, а Покупець зобов`язується прийняти й оплатити Товар у строки і на умовах, що передбачені цим Договором. Відповідно до специфікації №1 від 12.06.2020р. до даного договору товар який поставлявся, це овес урожаю 2019 року в кількості 15тон.

Для ТОВ «АСК ЗАБОРОЛЬ» згідно договору поставки №12/06/2020 від 12 червня 2020 року, виписано накладну №4 від 12.06.2020 року на суму 102 635,06 грн. в т.ч. ПДВ 17105,84 грн. на 15,79 тон овес врожаю 2019р. На основі накладної виписано Рахунок-фактуру. Вказану сою було відвантажено для ТОВ «АСК ЗАБОРОЛЬ» 12.06.2020року про що було виписано товарно-транспортна накладна №88 від 12.06.2020р. В подальшому ТОВ «АСК ЗАБОРОЛЬ» було повністю проведено оплату за поставлений овес на наш рахунок в ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК».

На виконання вимог податкового законодавства позивачем складено та надіслано до контролюючого органу (в електронному вигляді) податкову накладну №4 від 12.06.2020 року на суму ПДВ 17105,84грн.

15.06.2020 року Головне управління ДПС у Рівненській області надіслало позивачу квитанцію №9135397728 про те, що документи прийнято, реєстрація зупинена, в якій вказано, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.06.2020 №4 в ЄДРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄДРПН. (квитанція додається).

У зв`язку з цим, 11.06.2021року позивачем були надані письмові пояснення та копії документів щодо зупиненої/заблокованої ПН. На підтвердження факту постачання продукції для ТОВ «АСК ЗАБОРОЛЬ» та отримання коштів та з проханням відновити реєстрацію вказаної податкової накладної відповідно до підтверджуючих квитанцій від 11.06.2021р. пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄДРПН прийнято до розгляду. При цьому, платником податків надано не лише документи на отримання коштів та постачання продукції, а й документи на підтвердження забезпечення технологічного процесу вирощування с/г культур.

15.06.2021 року комісією ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової ПН/РК в ЄДРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення 2767842/30717922 від 15.06.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 12.06.2020, сформованої СФГ «Гомін землі».

Як свідчить відповідна позначка на бланку рішення, підставою для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄДРПН є "Ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Селянське фермерське господарство «Гомін землі» оскаржувало дане рішення в адміністративному порядку до Державної податкової служби України. Так разом із скаргою було подано відповідні документи які надавались до податкового органу.

24.06.2021року позивачу було надіслано рішення від 24.06.2021року реєстраційний №29164/30717922/2 відповідно до якої Державна податкова служба України прийняла рішення про залишення скарги без задоволення, а рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДРПН без змін.

Суд зазначає, що позивачем для розблокування як податкової накладної №3 від 03.06.2020р. (соя) так і податкової накладної №4 від 12.06.2020р. (овес) були надані письмові пояснення та копії документів щодо зупиненених/заблокованих ПН, що не спростовано відповідачем.

На підтвердження факту постачання продукції для ТОВ «Діамант Віос» та ТОВ «АСК ЗАБОРОЛЬ» її оплати та проханням відновити реєстрацію вказаних податкових накладних надано пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄДРПН прийнято до розгляду. При цьому, платником податків надано не лише документи на отримання коштів, а й документи на підтвердження забезпечення технологічного процесу вирощування с/г культур в тому числі: Копія податкової накладної №3 від 03.04.2021р.; Копія квитанції №9125577789 від 04.06.2021р.; Копія пояснення; Копія повідомлення про надання пояснень та копій документів 03.06.2021р.; Копія квитанції №2 про прийняття документів від 03.06.2021р.; Копія Таблиці даних платника ПДВ з поясненнями до даної таблиці; Копія рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування №2735074/30717922 від 04.06.2021р. Копія скарги на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних 04.06.2021р. Копія повідомлення про надання пояснення та копій документів 10.06.2021р. Копія рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування №28151/30717922/2 від 16.06.2021р. Копія договору поставки №С240120/01 від 24.01.2020р. Копія специфікації до договору поставки №С240120/01 від 24.01.2020р. Копія накладної №3 від 03.06.2020р. Копія рахунку №3 від 03.06.2020р. Копія товарно-транспортної накладної від 30.06.2020р. Копія платіжних доручень за 03.06.2020р. та 50.06.2020р. Копія ліцензія на право зберігання пального. Копія податкової декларації платника єдиного податку 4-ї групи. Копія штатного розпису. Копі звіту про суми нарахованої заробітної плати. Копія повідомлення про об`єкти пов`язанні з оподаткуванням. Копія звіту про посівні площі. Копія звіту про збирання врожаю. Копія звіту про валові збори с.г. культур. Копія договору поставки №06/02-17. Копія рахунку на оплату №6 від 09.02.2017р. Копія видаткової накладної №9. Копія податкової накладної №8 від 09.02.2017р. Копія лімітно забірної карти на посів сої. Копія облікового листа тракториста-машиніста. Копія реєстру приймання зерна. Копія інвентаризаційного опису. Копія відомості руху зерна. Копія наказу №7. Копія договору поставки №36 від 17.09.2018р. Копія платіжного доручення №410. Копія рахунку на оплату №225. Копія видаткової накладної від 26.11.2018р. Копія сертифікату відповідності. Копія дооговору поставки на засоби захисту рослин. Копія рахунку на оплату №944. Копія платіжного доручення №478. Копія видаткової накладної №1321. Копія податкової накладної №716. Копія договору поставки на мікродобрива, мінеральне добриво. Копія рахунку на оплату №1414. Копія платіжного доручення №486. Копія податкової накладної №589. Копія податкового розрахунку сум доходу. Копія довідки Птицької с.р. Копія податкової накладної №4 від 12.06.2020року. Копія квитанції №9135397728 від 15.06.2020р. Копія повідомлення про подання пояснень та копій документів від 11.06.2021р. №3. Копія квитанції №2 про прийняття документів від 11.06.2021р. Копія повідомлення про надання пояснення та копій документів. Копія таблиці даних платника ПДВ з поясненнями до неї. Копія рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування №2767842/30717922 від 15.06.2021р. Копія скарги на рішення про відмову р реєстрації податкової накладної. Копія Повідомлення про надання пояснення та копій документів. Копія рішення за результатами розгляду скарги №29164/30717922/2 від 24.06.2021р. Копія договору купівлі продажу №12/06/2020 від 12.06.2020р. Копія накладної №4 від 12.06.2020р. Копія товарно-транспортної накладної №88 від 12.06.2020р. Копія рахунку на оплату овса №4. Копія платіжного доручення про оплату відм12.06.20р. Копія акту №10 на сортування та сушіння продукції. Копія накладної на відпуск овса на сівбу №2. Копія додатку №14 до договору поставки. Копія свідоцтва насіння власного виробництва. Копія лімітно-забірної картки №1. Копія накладної №5. Копія звіту про витрати на виробництво продукції за 2020р. Копія податкової накладної №66. Копія договору поставки №36 на дизпаливо. Копія звіту про суми нарахованої заробітної плати. Копія звіту про використання добрив і пестицидів за 2019. Копія реєстру №6 приймання зерна вагарем. Копія облікового листа. Копія подорожнього листа. Копія звіту про роботу автотранспорту. Копія податкової декларації єдиного податку 4 групи. Копія видаткової накладної №2230, ТТн№2230. Копія ліцензії на право зберігання пального. Копія рахунку на оплату №436. Копія інвентаризаційного опису. Копія довідки з сільської ради про наявність земель. Копія лімітно-збірної карти. Копія акту №5 про використання мінеральних добрив. Копія фінансової звітності малого підприємства за 2019р. Копія штатного розпису. Копія рахунку на оплату №3323. Копія видаткової накладної №6257 від 02.07.2018р. Копія податкової накладної №14. Копія повідомлення про обєкти оподаткування. Копія наказу про матеріальну відповідальність. Копія податкового рахунку сум доходу. Копія звіту про посівні площі. Копія договору поставки №1705/13. Копія відомості №4 про рух зерна. Копія звіту про площі та валові збор с.г. продукції.

03.06.2020 року була складена податкова накладна №3 на продаж сої згідно накладної №3 від 03.06.2020 року ТОВ »Діамант Віос» (код ЄДРПОУ 39913982, ІПН 307179217041) в кількості 32.980 тонн на суму 405654 грн. в т.ч. ПДВ 20% -67609 грн. Договір поставки №С240120/01 від 24.01.2020 року, Специфікація №3 від 29.05.2020 року.

Соя була вирощена на орендованих земельних частках (паях), згідно Податкової декларації єдиного податку четвертої групи, а саме Додаток «Відомості про наявність земельних ділянок».

Технологічний процес вирощування сої забезпечений. Трудові ресурси в 2019 році 6 чоловік, з них 5 працівники основних професій (трактористи, водій, робітники фермерського господарства, місячний фонд оплати працівників 30865 грн.).

Основними фондами- технікою та агрегатами до неї, зокрема трактори, автомобілі, комбайни зернозбиральні та інша с. г техніка,

Для зберігання продукції є комплекс і склад, а також є бочка для зберігання паливно-мастильних матеріалів.

Посівна площа сої у 2019 році становила 158.18 га, валовий збір -2215 цнт , урожайність 14цнт/га.(Статистична звітність№4 с.г.,№29с.г. додається).

Насіння сої було придбане ТзОВ «Насіннєвий фонд-Україна» (код ЄДРПОУ 40258641, ІПН 402586416016). Договір поставки№6/02-17 від 09.02 2017 року, видаткова накладна №9 від 23.02.2017 року.

Основний постачальник паливно-мастильних матеріалів (дизпаливо) є ТзОВ «Новакойл» податковий номер платника 417548003085, код ЄДРПОУ 41754804 рахунок на оплату №225 від 23.11.2018 року в кількості 2525л на суму 65650 грн. в т.ч. ПДВ 20% -10941.67 грн., видаткова накладна №НО000000207 від 26.11.2018 року, ТТН №НО000000207 від 27.11.2018 року, сертифікат відповідності ИА1.190.0018965-17, Договір поставки №36 від 17.09.2018 року, податкова накладна №207 від 26.11.2018 року.

Постачальником засобів захисту рослин є ТзОВ «Вітагро» згідно Договору поставки №В76-03/19ВЛ від 11.03.2019 року.(код ЄДРПОУ 37993500,ІПН 379935022045, рахунок на оплату №944 від 21.03.2019 року, видаткова накладна №1290 від 15.04.2019 року а суму 29103.60грн, та видаткова накладна №1321 від 01.04.2019 року на суму 9327.16грн., податкова накладна №716 від 28.03.2019 року.

Постачальником органічно-мінеральні добрива є ТзОВ «Поділлязахист» (код ЄДРПОУ 37898486, ІПН 378984802285). Договір поставки №1414 від 09.04.2019 року на суму 111060.24 грн., видаткова накладна №4-00568 від 24..04.2019 року, ТТН № Р4-00568 від 24.04.2019 року, податкова накладна №589 від 16.05.2019 року на суму 53493.57грн. в т.ч ПДВ 20%- 8915.60 грн.

Господарство має Ліцензію на право зберігання пального (включно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Господарство реалізує вироблену сою як товарну, а не як насіневу (код УКЗЕД 12019000000), по безготівковому розрахунку , які є платниками податку на додану вартість.

Позивач надав суду з цього приводу документи, що детальніше розкривають зміст технологічних операцій та не викликають у суду сумніви.

12.06.2020 року була складена податкова накладна №4 на продаж овса згідно накладної №4 від 12.06.2020 року ТОВ «АСК Забороль» (код ЄДРПОУ 41608913, ІПН 416089103081) в кількості 15.790 тонн на суму 102635.06 грн в т.ч. ПДВ 20%-17105.84 грн. Договір купівлі- продажу №12/06/2020 від 12.06.2020 року. Згідно рахунку №4 від 11.06.2020 року було оплачено платіжним дорученням №618 від 12.06.2020 року в сумі 102635.06 грн. ТТН №88 від 12.06.2020 року.

Овес вирощений в 2019 році на орендованих земельних частках (паях), згідно Податкової декларації єдиного податку четвертої групи , а саме Додаток « Відомості про наявність земельних ділянок».

Технологічний процес вирощування овса в 2019 році був забезпечений: трудовими ресурсами - 6 чоловік, з них 5 працівники основних професій (трактористи, водій, робітники фермерського господарства), місячний фонд оплати праці працівників становив 30865 грн. (Штатний розпис і Додаток 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соцстрахування Форма» Д4 (місячна).

Основними фондами-технікою та агрегатами до неї, зокрема трактори, автомобілі, комбайни зернозбиральні та інша с.г. техніка. Для зберігання продукції є комплекс і склад, а також є бочка для зберігання паливно- мастильні матеріали.

Посівна площа овса у 2019 році становила 15 га , валовий збір становив 150 цнт, урожайність 10 цнт/га. (Статистична звітність форма №4-сг, №29-сг, Реєстр приймання зерна вагарем).

Для посіву овса брали своє вирощене зерно в 2018 році. (Інвентиразаційний опис на 01.01.2020 року, лімітно-забірна картка №1 на списання насіння овса на посів та обліковий лист тракториста-машиніста).

Основний постачальник ПММ (дизпаливо) є ТзОВ «Новакойл» податковий номер платника 417548003085 , код ЄДРПОУ 41754804 , рахунок на оплату №436 від 28.12.2018 року в кількості 4968 л дизпаливо на суму 109296 грн. в т.ч.ПДВ-20%-18216.00 грн., видаткова накладна №НО000000099 від 13.05.2019 року. В кількості 4968 л на суму 119496.00грн. в т.ч. ПДВ 20%-19916.00грн.,ТТН №НО000000099 від 13.05.2019 року та паспорт якості №570 від 27.04.2019 року. Договір поставки №36 від 17.09.2018 року .Дизпаливо було оплачено платіжним дорученням №421 від 28.12.2018 року на суму 80000.00 грн і згідно платіжним дорученням№429 від 28.12.2018 року на суму 14000 грн. була виписана податкова накладна №193 від 28.12.2018 року на суму 94000.00 грн , а також згідно рахунку на оплату №420 від 27.12.2018 року було оплачено дизпаливо в кількості 1936.364 л на суму 42600.00 грн. згідно платіжного доручення №426 від 27.12.2018 року , що було виписано податкову накладну №180 від 21.12.2018 року.

Постачальником засобів захисту рослин є ТзОВ «Агрозахист Донбас» Додаток №14 від 02.07.2019 року до Договору поставки №КС28/1/18 від 22.03.2018 року.(код ЄДРПОУ 30048570,ІПН 300485705168), рахунок на оплату №3323 від 02.07.2018 року на суму 1829.40 грн. ПДВ 20%-365.88 грн., та видаткова накладна №6257 від 02.07.2018 року.

Основним постачальником по мінеральних добривах є ТОВ «Макош Мінерал» податкова накладна №66 від 20.11.2018 року на суму 259600.00 грн. в т.ч. ПДВ 20%-43266.67 грн.(код ЄДРПОУ 41157153 , ІПН 411571502097 ).Рахунок на оплату №1984 від 20.11.2019 року , видаткова накладна №2230 від 21.11.2018 року міндобриво NPR MAKOSh з бором в кількості 22 тонн на суму 259600.00 грн. в т.ч. ПДВ 20%-43266.67 грн.,ТТН №Р2230 від 21.11.2018 року Договір поставки №1705/13 від 25.09.2018 року.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

За правилами п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 200-1.1 статті 200-1 Податкового кодексу України, система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у складених та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюються з цих рахунків, крім випадку, передбаченого абзацом другим пункту 87.1 статті 87 цього Кодексу (пункт 200-1.2 статті 200-1 ПК України).

За приписами пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою: SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах + SОвердрафт - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ, де: SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, крім сум податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес-перевізником; SПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах а - в пункту 200-1.2 цієї статті.

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

На виконання вказаних вище норм законодавства, позивачем складено та надіслано до контролюючого органу (в електронному вигляді) податкову накладну №3 від 03.06.2020р. та податкову накладну №4 від 12.06.2020р. для реєстрації в ЄРПН.

Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (пункт 201.16 статті 201 ПК України).

Так, на виконання вказаної норми, 21.02.2018 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За правилами пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/ розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень; одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D >0,05, P

За правилами пунктів 5, 10 цього Порядку, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Без дотримання погоджувальних і регуляторних процедур, Державна фіскальна служба України листом № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 визначила Критерії ризиковості платника податку та Критерії ризиковості здійснення операцій, а листом № 960/99-99-07-18 від 21.03.2018 - Перелік показників, що визначають позитивну податкову історію платника податку.

Слід зауважити, що лист ДФС від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України.

І така позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 02.04.2019 у справі №822/1878/18 (№К/9901/4668/19), які є обов`язковими для врахування судами в силу вимог частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 1 листа №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 визначено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:

1.1. платника податку зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби;

1.2. платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби;

1.3. платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження згідно з інформацією, наданою такими фізичними особами;

1.4. платника податку зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками;

1.5. наявний обвинувальний вирок суду стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податку за статтею 205 Кримінального кодексу України згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби;

1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 ПК України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

При цьому, Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації. У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

За правилами пунктів 12, 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пунктів 18-20 цього ж Порядку, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

В силу вимог пункту 21 Порядку, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Зі змісту квитанції №9125577789 від 04.06.2020 року та квитанції №9135397728 від 15.06.2020 року вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 1 Критеріїв ризиковості платника податку, достатніх для зупинення реєстрації ПН в ЄРПН.

Поміж того, що Критерії ризиковості платника податку, визначені у листі ДФС №959/99-99-07-18 від 21.03.2018, не погоджені і не затверджені у встановленому законодавством порядку, слід зауважити, що пункт 1 не визначає самостійні критерії ризиковості платника податків, а лише дає підстави комісіям головних управлінь ДФС обласного рівня винести відповідного платника податків на розгляд комісії, і лише за результатами проведення засідання Комісії - прийняти рішення про його віднесення до переліку ризикових суб`єктів господарювання.

Слід зазначити, що Комісією Головного управління ДПС в Рівненській області не приймалось рішення про віднесення СВК «Іква» до переліку ризикових суб`єктів господарювання.

Більше того, зі змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №9125577789 від 04.06.2020 року та квитанції №9135397728 від 15.06.2020 року взагалі не зрозуміло під яку(і) саме ознаку(и) ризикованості підпадало СПД «Іква».

Окремо слід наголосити на тому, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної в обов`язковому порядку зазначається не лише сам критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, а й вказується розрахований показник за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Натомість в квитанції відсутні будь-які про показники, як і розрахункові величини «D» та «Р». Також у цій квитанції не зазначено конкретного переліку документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій (її) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку.

Нечітке формулювання органом ДПС у квитанції підстав для зупинення реєстрації податкової накладної з вказівкою про те, що така податкова накладна відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, зумовило необхідність подання позивачем для відповідача тих документів, якими була оформлена відповідна господарська операція.

Слід зазначити, що у пункті 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018, регламентовано, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Разом з тим, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, не означає, що платник податку повинен подати абсолютно всі, зазначені у ньому документи. Навпаки, зміст цього переліку свідчить на користь того, що враховується специфіка певних господарських операцій. Даний перелік є загальним і повинен дифенціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами, як пункту 185.1 статті 185, так і пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України.

Пунктами 18-21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018, передбачено наступне: письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Податкова накладна податкову накладну №3 від 03.06.2020р. та податкову накладну №4 від 12.06.2020р., сформована СФГ «ГОМІН ЗЕМЛІ» на суму ПДВ, на дату постачання товару та отримання коштів на рахунок Постачальника, що повністю узгоджується з умовами договору поставки на умовах.

Для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, то обов`язок продавця виписати і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну на відповідну суму ПДВ, кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника ПДВ ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно. Якщо мова йде про зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку в якості оплати товарів/послуг, що підлягають постачанню, то документами, достатніми для підтвердження такої операції будуть розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, а також відповідні договори та рахунки на оплату, що підтверджують наявність правових підстав для зарахування відповідної суми коштів. Відповідно, саме такі документи можуть вважатися необхідною передумовою для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Якщо ж мова йде про відвантаження товару, - то документами, достатніми для підтвердження такої операції будуть видаткові накладні.

Так, позивачем було подано на розгляд комісії контролюючого органу - Головного управління ДПС у Рівненській області, всі необхідні документи щодо господарської операції з ТОВ «Діамант Віос» та ТОВ «АСК ЗАБОРОЛЬ», на підставі якої позивачем сформовано податкову накладну №3 від 03.06.2020р. та податкову накладну №4 від 12.06.2020р. реєстрацію якої зупинено.

Вказані документи складені у повній відповідності до вимог законодавства і саме такими документами супроводжувалось оформлення господарської операції, в рамках якої виписано податкову накладну, яка оформлена позивачем до реєстрації в ЄРПН.

Проте, комісією Головного управління ДПС в Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, було прийнято незаконне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Як вбачається з вказаного оспорюваного рішення, підставою для відмови у реєстрації ПН стало те, що позивачем не надано копій документів з яких можна встановити першу подію на підставі якої було виписано податкову накладну.

Таким чином, надані позивачем документи та пояснення були цілком достатніми для прийняття Комісією ГУ ДПС в Рівненській області рішення про реєстрацію податкової накладної №3 від 03.06.2020р. та податкової накладної №4 від 12.06.2020р.в ЄРПН.

Відтак, суд прийшов до висновку, що оскаржувані рішення 2735074/30717922 від 04.06.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 03.06.2020р. та рішення 2767842/30717922 від 15.06.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 12.06.2020р. в ЄРПН, є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Разом з тим, відповідно до пунктів 2, 10 часини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Згідно з пунктом 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018, податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень; протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.

Відповідно до статті 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенство права.

Принцип верховенства права сформувався як інструмент протидії свавіллю держави, що виявляється в діях її органів як у цілому, так і окремих із них. Верховенство права - це розуміння того, що верховна влада, держава та її посадові особи мають обмежуватися законом.

На підставі зазначеного, а також з огляду на ту обставину, що відповідачами будь-які підставні та правомірні зауваження до поданих позивачем документів не висловлено, суд вважає, що порушені права позивача підлягають захисту шляхом визнання протиправним рішення 2735074/30717922 від 04.06.2021 року та рішення 2767842/30717922 від 15.06.2021 року та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 03.06.2020р. та податкової накладної №4 від 12.06.2020р. складену СФГ «ГОМІН ЗЕМЛІ».

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно ст. 74 та ст. 75 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст.1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.

Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Суд акцентує увагу на тому, що відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та "Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".

За правилами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За наведеного присудженню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сплачена ним сума судового збору

З урахуванням вищенаведених обставин у взаємозв`язку з чинними положеннями законодавства України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та недоведеність суб`єктом владних повноважень правомірності прийнятих ним рішень.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позовСелянського фермерського господарства "Гомін Землі" до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій,- задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №2735074/30717922 від 04.06.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 03.06.2020р. та рішення №2767842/30717922 від 15.06.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 12.06.2020р. складеної Селянським (фермерським) товариством «ГОМІН ЗЕМЛІ».

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 03.06.2020 та податкову накладну №4 від 12.06.2020 складену Селянським (фермерським) товариством «ГОМІН ЗЕМЛІ».

Стягнути солідарно на користь позивача - Селянського (фермерського) господарства «ГОМІН ЗЕМЛІ» за рахунок бюджетних асигнувань відповідача - Головного управління ДПС у Рівненській області судові витрати у вигляді судового збору у сумі 2270 грн

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Селянське фермерське господарство "Гомін Землі" (с.Птича,Дубенський район, Рівненська область,35645, ЄДРПОУ/РНОКПП 30717922)

Відповідач - Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,м.Київ,04053, ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393) Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, 12,м. Рівне,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)

Суддя Д.Є. Махаринець

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2022
Оприлюднено24.11.2022
Номер документу107451647
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —460/12889/21

Ухвала від 21.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 18.11.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Ухвала від 28.09.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Ухвала від 17.09.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні