Рішення
від 21.11.2022 по справі 620/14905/21
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2022 року Чернігів Справа № 620/14905/21

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу

за позовомУправління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській областідоСектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністраціїпростягнення суми платежів, що підлягають капіталізації, У С Т А Н О В И В:

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області звернулось до суду з адміністративним позовом до Сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації, в якому просить стягнути з суму платежів, що підлягають капіталізації в розмірі 866410,17 грн.

Вимоги мотивує тим, що відповідач перебуває в стані припинення. При цьому Чернігівське відділення проводить страхові виплати ОСОБА_1 , яка отримала виробничу травму під час роботи у Відділі культури і туризму Коропської районної адміністрації, правонаступником якого є Сектор культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації. Таким чином, відповідач зобов`язаний сплатити позивачу капіталізовані платежі, які Управління сплачує у вигляді страхових виплат потерпілим від нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, отриманих під час перебування потерпілих осіб у трудових відносинах з цим страхувальником.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 02.11.2021 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 01.12.2021 провадження у справі зупинено до набрання законної сили рішення суду у справі №620/14905/21 за позовом управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області до державного реєстратора Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко Ольги Юріївни, управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради, третя особа - Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 21.11.2022 провадження у справі поновлено.

У встановлений судом строк відзиву на позовну заяву від відповідача до суду не надійшло.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як юридична особа, перебуває на обліку в Новгород-Сіверському відділенні Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Чернігівській області, включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває в стані припинення.

На обліку в Новгород-Сіверському відділенні Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Чернігівській області перебуває одна особова справа потерпілого на виробництві ОСОБА_1 , яка отримала травму під час роботи у Відділі культури і туризму Коропської районної адміністрації та на підставі Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» продовжує отримувати страхові виплати.

Підставою для виплати потерпілому страхових виплат є акт про нещасний випадок на виробництві, постанова про продовження раніше призначеної потерпілій щомісячної страхової виплати та виписка з акту огляду МСЕК (а.с. 10-16).

Відділ культури і туризму Коропської районної адміністрації (код ЄДРПОУ 02231755) перебував на обліку як страхувальник в Бахмацькому відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області.

Згідно з розпорядженням Коропської районної державної адміністрації від 12 січня 2021 року №4 прийнято рішення про припинення у порядку реорганізації юридичної особи - відділу культури і туризму Коропської районної адміністрації (код ЄДРПОУ 02231755) шляхом приєднання до сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області (ЄДРПОУ 02231809) - правонаступника майна, всіх прав і обов`язків.

При проведенні реорганізації вимоги щодо капіталізованих платежів до Фонду соціального страхування України було визнано комісією з припинення відділу культури і туризму, молоді та спорту Коропської районної державної адміністрації з відома та погодження його правонаступника - сектору культури Новгород-Сіверської РДА, що підтверджується копіями листів про визнання кредиторських вимог від 01.02.2021 та від 08.02.2021 (а.с. 20, 21).

01.09.2021 до Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення в результаті ліквідації юридичної особи - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області (код ЄДРПОУ 02231809).

У зв`язку із вказаним 17 вересня 2021 року Новгород-Сіверське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області (далі - Новгород-Сіверське відділення), яке є відокремленим структурним підрозділом управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області (далі - Управління), звернулось до Сектору культури Новгород-Сіверської РДА із заявою про визнання кредиторських вимог (а.с. 17).

На вказану вище заяву позивача 27 вересня 2021 року надійшов лист «Про визнання кредиторських вимог», в якому відповідач заперечив проти заявлених кредиторських вимог (а.с. 19).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 4 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» утворено Фонд соціального страхування України, шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, його виконавчої дирекції та управлінь виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділення в районах і містах обласного значення.

Згідно із частиною першою статті 1195 Цивільного кодексу України, фізична або юридична особа, яка завдала шкоди каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я фізичній особі, зобов`язана відшкодувати потерпілому заробіток (дохід), втрачений ним внаслідок втрати чи зменшення професійної або загальної працездатності, а також відшкодувати додаткові витрати, викликані необхідністю посиленого харчування, санаторно-курортного лікування, придбання ліків, протезування, стороннього догляду тощо.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Частиною другою статті 1205 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я, визначено Законом України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон №1105-XIV, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Основними принципами страхування від нещасного випадку, зокрема, є: відповідальність роботодавців та Фонду за реалізацію права застрахованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за цим Законом.

У силу вимог пункту 1 частини другої статті 15 Закону №1105-XIV, роботодавець зобов`язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із цим Законом.

Страховик - Фонд соціального страхування України (пункт 9 частина перша статті 1 Закону №1105-XIV).

За змістом частини другої статті 4 вказаного Закону, Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням.

Відповідно до статті 11 Закону №1105-XIV одним із джерел формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, з наведених правових норм вбачається, що із внесенням до Єдиного державного реєстру запису про перебування відповідача у стані припинення, у останнього виникають зобов`язання перед Управлінням щодо сплати капіталізованих платежів, розрахованих відносно потерпілої ОСОБА_1 .

Капіталізація платежів для задоволення вимог по зобов`язанням, що виникли у результаті заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, проводиться відповідно до Порядку капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року №986 (далі - Порядок №986).

Відповідно до пункту 3 Порядку №986 капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.

За змістом пункту 4 Порядку №986 капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу відповідно до підпунктів 1-4 вказаного пункту.

Аналіз наведених норм дає підстави стверджувати, що вимоги Закону №1105-XIV та приписи Порядку №986 щодо капіталізації платежів поширюються на всі випадки ліквідації (припинення) юридичних осіб.

Відповідно до пункту 8 Порядку №986, у кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.

Суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.

Отже, припинення Сектору культури Новгород-Сіверської РДА, яке є платником страхових внесків, у жодному випадку не звільняє його від обов`язку здійснити капіталізацію платежів.

Капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення.

У кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації. Суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку (п. 8 Порядку).

Так, період, на який розраховується капіталізація платежів, визначена на підставі даних Держстату України щодо смертності та середньої очікуваної тривалості життя. Сума платежів, які підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілим складає 866410,17 грн.

Дані кошти відповідач повинен був перерахувати на рахунок Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області, як капіталізовані платежі, однак заборгованість відповідачем залишається не сплаченою і складає 866410,17 грн.

За наведених обставин, беручи до уваги те, що суму капіталізованих платежів у розмірі 866410,17 грн Сектор культури Новгород-Сіверської РДА до Управління у встановлені законодавством строки не сплатив, розмір заявленої суми не оскаржив, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що мають бути задоволені в повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області до Сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області про стягнення суми платежів, що підлягають капіталізації задовольнити повністю.

Стягнути з Сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації Чернігівської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Чернігівській області суму платежів, що підлягають капіталізації, у розмірі 866410,17 грн (вісімсот шістдесят шість тисяч чотириста десять гривень 17 копійок).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач: Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області, вул. Музична, 1-А, м. Чернігів, 14014, код ЄДРПОУ 41316447.

Відповідач: Сектор культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації, вул. Б. Майстренка, 6, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000, код ЄДРПОУ 02231809.

Дата складення повного рішення суду - 21.11.2022.

Суддя Ю. О. Скалозуб

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2022
Оприлюднено24.11.2022
Номер документу107453180
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі

Судовий реєстр по справі —620/14905/21

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Рішення від 21.11.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 18.08.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні