Категорія №6.11
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 серпня 2010 року Справа № 2а-5398/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
Головуючого судді: Чиркіна С.М.
при секретарі: Лисенко Є.М.
за участю:
представника відповідача: Хміля М.І.( директор ПСП «Агрофірма «Колос»)
представник позивача: не прибув,
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Луганського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Приватного сільськогосподарського під приємства «Агрофірма «Колос » про стягнення адміністрати вно - господарських санкцій та пені за невиконання норма тиву робочих місць у 2009 році на загальну суму 13 144,45 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
08 липня 2010 року Луганське обласне відділення Фонду со ціального захисту інвалідів звернулося до Луганського о кружного адміністративного суду за позовом про стягненн я з Приватного сільськогоспо дарського підприємства «Агр офірма «Колос» адміністрати вно - господарських санкцій та пені за невиконання норма тиву робочих місць у 2009 році на загальну суму 13 144,45 грн.
В обґрунтування позову з азначено, що в порушення ст.19 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні» від 21.03.1991 №875 - Х11 на ПСП «Агрофірма «Колос» у 200 9 році замість 2 інвалідів прац ював 1. За 1 робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валідів і не зайнятих інвалі дом, відповідач до 15.04.2010 повинен був самостійно сплатити адм іністративно - господарські санкції у розмірі 12 821,05 грн. Дан а сума заборгованості підтве рджується звітом про зайняті сть та працевлаштування інва лідів за формою №10-ПІ за 2009 №4857 ві д 22.03.2010. Розмір пені у сумі 323,40 грн . підтверджується розрахунко м пені на суму заборгованост і по сплаті адміністративно- господарських санкцій. Всьог о суму заборгованості підпри ємства перед Державним бюдже том складає -13 144,45 грн. ПСП «Агро фірма «Колос» в порушення за кону не працевлаштувало необ хідну кількість інвалідів та не сплатило адміністративно -господарські санкції, тому п ідлягає відповідальності за порушення чинного законодав ства.
Представник позивача у с удове засідання не прибув, на діслав клопотання про розгля д справи без участі представ ника Луганського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів.
Представник відповідача у судовому засіданні позовн і вимоги не визнав, пояснив, що на підприємстві протягом 2009 р оку працювала 1 особа, яка є ін валідом, більше для працевла штування ніхто з осіб, які маю ть інвалідність не звертався , просив відмовити в задоволе ні позову.
Суд вважає за можливе роз глянути справу за відсутност і представника позивача, на п ідставі доказів, наявних в ма теріалах справи.
Заслухавши пояснення пре дставника відповідача, перев іривши матеріали справи, роз глянувши справу в межах заяв лених позовних вимог і надан их сторонами доказів, оцінив ши докази відповідно до вимо г ст.69-72 КАС України, суд прийшо в до наступного.
Фонд соціального захист у інвалідів відповідно до п.1 П оложення про Фонд соціальног о захисту інвалідів, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України №1434 від 26.09.2002 ( із наступними змінами і допо вненнями) є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підп орядковується йому.
Згідно п.3, п.4 зазначеного П оложення Фонд соціального за хисту інвалідів відповідно д о покладених на нього завдан ь здійснює контроль за викон анням підприємствами нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів та спла тою ними адміністративно-гос подарських санкцій і пені, а т акож відповідно до п.п.3 п.5 Поло ження має право проводити пе ревірку підприємств щодо реє страції, подання ними звітів про зайнятість та працевлаш тування інвалідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-г осподарських санкцій і пені, цільового використання нада них Фондом коштів.
Луганське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів відповідно до п . 9 зазначеного Положення є тер иторіальним органом Фонду со ціального захисту інвалідів , і діє на підставі Положення п ро Луганське відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів.
В судовому засіданні вста новлено, що відповідач - Прива тне сільськогосподарське пі дприємство «Агрофірма «Коло с» зареєстроване в якості юр идичної особи, використовує найману працю, та має зобов' язання перед Фондом по забез печенню працевлаштування ін валідів у рахунок нормативів робочих місць.
Відповідно до ст.7 Закону «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ ( далі - ЗУ № 875) з аконодавство про соціальну з ахищеність інвалідів в Украї ні складається з цього Закон у та інших актів законодавст ва, що видаються відповідно д о нього.
Підприємства, установи , організації, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, зобов'язані виділяти та с творювати робочі місця для п рацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робоч і місця, створювати для них ум ови праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації і забезпечувати інші со ціально-економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни (частина 3 статті 18 Зако ну № 875-ХІІ).
Статтею 19 Закону № 875-ХІІ , встановлено, що для підприєм ств (об'єд нань), установ і орга нізацій незалежно від форми власності і господарювання в становлюється норматив робо чих місць для забезпечення п рацевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисел ьності працюючих, а якщо прац ює від 8 до 25 чоловік, - у кільк ості одного робочого місця.
Відповідно до ст. 20 Закон у України № 875-ХІІ від 21.03.1991 р. підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн і особи, які використовують н айману працю, де середньообл ікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установ лено нормативом, передбачени м статтею 19 цього Закону, щоро ку сплачують відповідним від діленням Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністра тивно-господарські санкції, сума яких визначається в роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві, установі, орган ізації, у тому числі підприєм стві, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, за кожне робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом. Для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, на яких працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністративно-гос подарських санкцій за робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом, визначається в розмірі половини середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у том у числі підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, у фізичної особ и, яка використовує найману п рацю. Положення цієї частини не поширюється на підприємс тва, установи і організації, щ о повністю утримуються за ра хунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Судом встановлено, що зг ідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік (а.с.7), складеного відп овідачем, середньооблікова ч исельність штатних працівни ків облікового складу станов ила 38 працівників, кількість і нвалідів - штатних працівник ів, які повинні працювати на р обочих місцях, створених від повідно до вимог статті 19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» становить 1,5 особи . Відповідачем було самостій но визначено суму адміністра тивно - господарських санкц ій за невиконання нормативу робочих місць для працевлашт ування інвалідів у розмірі 1282 1 грн.
З п.п.33 п.3 Наказу Міністерс тва праці та соціальної полі тики України від 10.02.2007 №42 «Про за твердження форми звітності № 10-ПІ ( річна) «Звіт про зайнятіс ть і працевлаштування інвалі дів» ( зареєстровано в МЮУ від 13.02.2007 за № 117/13384) далі Наказ №42 , вбач ається, що кількість інвалід ів - штатних працівників, як і повинні працювати на робоч их місцях, створених роботод авцем, відповідно до нормати ву робочих місць для забезпе чення інвалідів, установлено го ст.19 ЗУ «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів» в изначається, для роботодавці в, у яких працює від 25 осіб, шлях ом множення показника - сере дньооблікової кількості шта тних працівників облікового складу за рік на 4%, що відповід но становить 38 *4% =1,52.
Згідно п.п.3.4. п.3 Наказу №42 д ані щодо ….кількості інвалід ів, які повинні працювати на р обочих місцях відображаютьс я в цілих одиницях. Якщо при об численні виникає дробове чис ло, його необхідно округлити до цілого( якщо після коми чис ло 5 і більше, воно округлюєтьс я в бік збільшення). Отже 1,52 окр углюється до 2 - х відповідно інвалідів.
Разом з тим, фактично прот ягом року на підприємстві пр ацював 1 інвалід, кількість ро бочих місць не зайнятих інва лідами - 1.
Позивачем були нарахован і адміністративно-господарс ькі санкції за невиконання в ідповідачем нормативу робоч их місць, призначених для пра цевлаштування інвалідів у 2009 році у розмірі 12821,05 грн. (а.с.6).
Сума адміністративно-го сподарських санкцій у встан овлений ст. 20 Закону № 875-ХII строк (до 15 квітня року, наступного з а роком, в якому відбулося пор ушення нормативу) сплачена н е була, у зв' язку з чим відпо відачу була нарахована пеня за порушення строків сплати адміністративно - господарсь ких санкцій відповідно до ст . 20 цього Закон і п. 4 Порядку спл ати підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, суми адмініс тративно-господарських санк цій та пені за невиконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів (за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 31.0 1.2007 р. № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону») з 120 відсотків річ них облікової ставки Націона льного банку України за кожн ий календарний день простроч ення.
Згідно наданих позиваче м розрахунків (а.с.6), сума пені, яку має сплатити відповідач, становить 323,40 грн.
За змістом ч. 3 ст. 19 Закону № 875-XII підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць, виход ячи з вимог статті 18 цього Зак ону.
Згідно ч. 3 ст. 18-1 Закону № 875-ХІ І державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої р оботи відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урах уванням його побажань.
Згідно ч. 1 ст. 18 вищевказан ого Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня та оплачувану роботу, у том у числі з умовою про виконанн я роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього з вернення до підприємств, уст анов, організацій чи до держа вної служби зайнятості.
Відповідно до ч. 3 ст.18 Зак ону № 875-ХІІ (в редакції Закону У країни «Про внесення змін до деяких законів України щодо реалізації інвалідами права на трудову зайнятість» від 23. 02.2006 р.) підприємства зобов'язан і виділяти та створювати роб очі місця для працевлаштуван ня інвалідів, у тому числі спе ціальні робочі місця, створю вати для них умови праці з ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезпеч увати інші соціально-економі чні гарантії, передбачені чи нним законодавством, надават и державній службі зайнятост і інформацію, необхідну для о рганізації працевлаштуванн я інвалідів, і звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів про зайнятість та працев лаштування інвалідів у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Про наявність вакансій д ля працевлаштування інвалід ів роботодавці повідомляють територіальні відділення Фо нду соціального захисту інва лідів згідно з наказом Мініс терства праці та соціальної політики України «Про затвер дження форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів » та Інструкцію щодо заповне ння форми звітності № 10-ПІ (річ на) «Звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів» ві д 10.02.2007 р. № 42 щороку до 1 березня, н аступного після звітного пер іоду, подається або надсилає ться рекомендованим листом з а місцем їх державної реєстр ації відділенню Фонду.
В порушення вищезазна чених вимог звіт про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів за 2009 рік Форми № 10-ПІ, відпо відачем був поданий 10 березня 2010 (а.с.7).
Водночас, про наявність вакантних місць роботодавці повинні повідомляти центри зайнятості, направляючи звіт ність у формі № 3-ПН згідно з на казом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 р. № 420.
Згідно листа Анрацитівс ького міського центру зайня тості від 17.05.2010 № 3/03-730(а.с.5) ПСПА «Ко лос» ( код 30846908) звітів за формою з-ПІ «Звіт про наявність вака нсій» у 2009 році про створення ( пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалі дів, а також про вільні робочі місця та вакантні посади, на я ких може використовуватися п раця інвалідів не повідомлял о.
У судовому засіданні вст ановлено, що відповідач не вж ивав передбачених чинним зак онодавством заходи по забезп еченню працевлаштування інв алідів, та не надав доказів зв ернення до відповідних орган ів про наявну можливість на п ідприємстві для працевлашту вання інвалідів, чим позбави в можливості виконання орган ами, за значеними в ст. 18 Закону України № 875-ХІІ, свого обов'язк у стосовно працевлаштуванн я інвалідів. Тим самим відпов ідач порушив вимоги ст.ст.19, 20 З акону України № 875-ХІІ.
Враховуючи зазначене, суд критично оцінює посилан ня представника відповідача на те, що ніхто з інвалідів не звертався за працевлаштуван ням, як на підставу відмови в задоволені позовних вимог.
За таких підстав, суд вв ажає, що позовні вимоги Луга нського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів про стягнення з Пр иватного сільськогосподарс ького підприємства «Агрофір ма «Колос» адміністративно - господарських санкцій та пе ні за невиконання нормативу робочих місць у 2009 році на зага льну суму 13 144,45 грн. підлягають задоволенню в повному обсяз і.
При прийнятті рішення с уд керується нормами матеріа льного права, які діяли на мом ент винекнення правовідноси н та розгляду справи по суті.
Сторонам роз' яснені вимоги статей 69-75 КАСУ та наслі дки їх невиконання.
Питання по судових витр атах не вирішується, оскільк и позивач звільнений від їх с плати у встановленому порядк у, а ст. 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
На підставі викладеного , керуючись ст.ст.17, 18, 19, 20 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні», Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року №70 «Про реалізацію ста тей 19 і 20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст.ст.2, 17 , 18, 87, 94, 158-163, 167 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Луганського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів д о Приватного сільськогоспод арського підприємства «Агро фірма «Колос» про стягнення адміністративно - господар ських санкцій та пені за неви конання нормативу робочих мі сць у 2009 році на загальну суму 1 3 144,45 грн. задовольнити у повном у обсязі.
Стягнути з Приватног о сільськогосподарського пі дприємства «Агрофірма «Коло с» (код ЄДРПОУ 30846908) на користь Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів ( 91055, м.Луганськ, ву л.Володарського,59, одержувач : ВДК Антрацитівський район 50070 000, р/р 31214230700088 в ГУДКУ у Луганській області, МФО 804013, код 25992095) адмініс тративно - господарські сан кції у розмірі 12 821,05 грн.(дванад цять тисяч вісімсот двадцять одна гривня п' ять копійок) т а пеню у розмірі 323,40 грн. ( триста двадцять три гривні сорок ко пійок).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Постанова суду може бу ти оскаржена до Донецького а пеляційного адміністративн ого суду. Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови . Апеляційна скарга подаєтьс я до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Якщо суб' єкта владних повноважень у випадках та по рядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Код ексу, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п' ятиденного строку з мом енту отримання суб' єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Чиркін С.М.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2010 |
Оприлюднено | 17.08.2010 |
Номер документу | 10745351 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Чиркін С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні