Рішення
від 16.11.2022 по справі 903/744/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 листопада 2022 року Справа № 903/744/22

Господарський суд Волинської області

у складі судді Якушевої І. О., за участю секретаря судового засідання Грачука В.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу

за позовом керівника Камінь-Каширської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Західного офісу Держаудитслужби

до відповідача-1: Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради, м. Камінь-Каширський

відповідача-2: Фізичної особи-підприємця Ратнюка Юрія Васильовича, м. Камінь-Каширський

про визнання недійсними рішення уповноваженої особи замовника про визнання переможця відкритих торгів та договору про закупівлю від 16.09.2021 №125,

за участю представників:

від позивача: н/з,

від відповідача-1: н/з,

від відповідача-2: н/з,

В судовому засіданні взяв участь Гудков М.В. - прокурора відділу Волинської обласної прокуратури (службове посвідчення №059376 від 25.11.2021),

в с т а н о в и в:

26.09.2022 на адресу Господарського суду Волинської області надійшла позовна заява №51-2167 вих.-22 від 23.09.2022 керівника Камінь-Каширської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Західного офісу Держаудитслужби, в якій керівник Камінь-Каширської окружної прокуратури просить:

- визнати недійсним рішення уповноваженої особи Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради, яке оформлено протоколом від 02.09.2021 № 2, про визначення переможця процедури відкритих торгів та про намір укласти договір про закупівлю із фізичною особою-підприємцем Ратнюком Юрієм Васильовичем (ідентифікатор закупівлі UА-2021-08-11-007773-а);

- визнати недійсним договір про закупівлю від 16.09.2021 № 125 на суму 1838990,23 грн., який укладено між Управлінням капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради та фізичною особою-підприємцем Ратнюком Юрієм Васильовичем (ідентифікатор закупівлі UА -2021-08-11-007773-а).

Ухвалою від 30.09.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу постановлено розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 26.10.2022; встановлено відповідачам строк для подання відзиву на позов із урахуванням вимог ст.165 ГПК України до 24.10.2022.

21.10.2022 на адресу Господарського суду Волинської області від Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради надійшла заява №277/01-22/2-22 від 19.10.2022, в якій повідомлено про те, що Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради не заперечує проти розірвання договору про закупівлю №125 від 16 вересня 2021.

24.10.2022 на адресу Господарського суду Волинської області від відповідача-2 ФОП Ратнюка Ю.В. надійшла заява б/н від 21.10.22 про визнання позову, в якій відповідач-2 просить прийняти заяву про визнання позову та ухвалити рішення про його задоволення, вирішити питання про розподіл судових витрат відповідно до ст. 130 ГПК України, розгляд справи проводити без участі відповідача-2.

25.10.2022 на адресу Господарського суду Волинської області від Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради надійшла заява №280/01-22/2-22 від 21.10.2022 про визнання позову, в якій відповідач-1 просить прийняти заяву про визнання позову та ухвалити рішення про його задоволення, вирішити питання про розподіл судових витрат відповідно до ст. 130 ГПК України, розгляд справи проводити без участі відповідача-1.

26.10.2022 в підготовчому судовому засіданні було оголошено перерву до 16.11.2022.

26.10.2022 на адресу Господарського суду Волинської області від позивача - Західного офісу Держаудитслужби в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області надійшли письмові пояснення 130313-15/2155-2022 від 21.10.2022, в яких позивач просить приєднати до матеріалів справи та врахувати пояснення Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області 130313-15/2155-2022 від 21.10.2022, позовну заяву задовольнити у повному обсязі.

В судовому засіданні 16.11.2022 було розглянуто заяву Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради №280/01-22/2-22 від 21.10.2022 про визнання позову, яка підписана начальником управління Швораком М.І., та заяву ФОП Ратнюка Ю.В. б/н від 21.10.22 про визнання позову, яка підписана фізичною особою-підприємцем Ратнюком Ю.В.

Оскільки визнання позову відповідачем-1 та відповідачем-2 не суперечить вимогам законодавства, не порушує прав та інтересів інших осіб, заявлено повноважними особами, суд прийняв визнання позову відповідачем-1 та відповідачем-2.

В судове засідання 16.11.2022 представник відповідача-1, відповідач-2 не з`явилися. Про судовий розгляд справи ці учасники були повідомлені шляхом надіслання ухвали суду на їх поштові адреси. Згідно з рекомендованими повідомленнями про вручення відповідач-1 отримав ухвалу суду 31.10.2022, відповідач-2 також 31.10.2022.

В судовому засіданні 16.11.2022 прокурор, представник позивача позовні вимоги підтримували, просили їх задовольнити.

В судовому засіданні 16.11.2022 було оголошено перерву до 16.11.2022 до 16:30 год.

В судове засідання 16.11.2022 о 16:30 год. представники позивача, відповідача-1, відповідач-2 не з`явились.

Оскільки неявка представників позивача, відповідача-1, відповідача-2, не перешкоджає розгляду справи, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в судовому засіданні 16.11.2022, справу розглянуто за відсутності представників цих учасників, зважаючи на їх повідомлення за наявними у справі матеріалами згідно з положеннями статті 202 Господарського процесуального кодексу України.

Враховуючи визнання позову відповідачами, дослідивши письмові докази по справі, суд на підставі ч. 3 ст. 185, ч. 4 ст. 191 Господарського процесуального кодексу України за результатами підготовчого провадження ухвалює рішення про задоволення позовних вимог керівника Камінь-Каширської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Західного офісу Держаудитслужби про визнання недійсними рішення уповноваженої особи замовника про визнання переможця відкритих торгів та договору про закупівлю від 16.09.2021 №125.

Вимоги керівника Камінь-Каширської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Західного офісу Держаудитслужби до Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради, фізичної особи-підприємця Ратнюка Ю.В. про визнання недійсними рішення уповноваженої особи замовника про визнання переможця відкритих торгів та договору про закупівлю від 16.09.2021 №125 обгрунтовані і підлягають до задоволення.

11.08.2021 Управління капітального будівництва, транспорту, житлово- комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради було оголошено про проведення відкритих торгів UA-2021-08-11-007773-а із закупівлі послуг - ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (поточний середній ремонт тротуару по вул. Шкільна в м.Камінь-Каширський, Волинської області).

Очікувана вартість закупівлі становила 2 697 006 грн.

Джерелом фінансування визначено місцевий бюджет.

Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій в процедурі закупівлі приймало участь два учасники - ФОП Ратнюк Юрій Васильович з ціновою пропозицією 1838990,23 грн. з ПДВ та ПП "Константа-М" з ціновою пропозицією 2 299 660 грн. з ПДВ.

Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 2 від 02.09.2021 за наслідками розгляду тендерних пропозицій переможцем обрано ФОП Ратнюка Ю.В., з яким 16.09.2021 укладено договір підряду № 125 (надалі- договір).

Згідно з п. 1.1. договору підрядник у порядку та на умовах, визначених цим договором, зобов`язується на власний ризик своїми та залученими (у разі залучення субпідрядних організацій) силами і засобами надати послуги з ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (поточний середній ремонт тротуару по вул. Шкільна в м.Камінь-Каширський, Волинської області), за рахунок коштів місцевого бюджету, відповідно до проектної документації та в обумовлений цим договором термін, а замовник зобов`язується прийняти закінчений ремонтом об`єкт та сплатити вартість виконаних робіт.

Пунктом 5.1. договору визначено термін виконання робіт - до 31.12.2023.

У подальшому управлінням капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради на веб-порталі "Ргоzоrrо" опубліковано додаткові угоди до згаданого вище договору:

1)від 20.09.2021 № 1, якою змінено розділ XII та до числа додатків, що становлять невід`ємну частину договору, включено календарний графік виконання робіт (додаток № 2);

2)від 24.1 1.2021 № 2, згідно з якою викладено в новій редакції додаток № 1 «Орієнтовний план фінансування» до договору, яким фінансування робіт у 2021 році не передбачено;

3)від 29.11.2021 №3 та від 02.12.2021 № 4, якими внесено зміни до календарного графіку виконання робіт;

4)від 23.05.2022 № 5, згідно з якою внесено зміни в додатки 1, 2 до договору, змінено орієнтовний план фінансування (у 2022 році передбачено виділення з місцевого бюджету 769434 грн., у 2023 році - 1069556,23 грн.) та календарний графік виконання робіт.

24.01.2022 управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради за виконані роботи за згаданим вище договором ФОП Ратнюку Ю.В. сплачено 769434 грн.

Під час проведення процедури закупівлі допущено порушення вимог Закону України "Про публічні закупівлі".

Пунктом 31 ч. 1 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.

Частиною 2 ст. 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.

Відповідно до положень ч. 1, п. 2 ч. 2, абз. 3 ч. 3 ст. 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб`єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.

Вказаний вище критерій характеризує здатність учасника забезпечити належне виконання поставки товару, надання послуги, виконання роботи необхідними людськими ресурсами, рівень вимін до яких має бути пропорційним предмету договору.

Рішенням уповноваженої особи управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради, яке оформлено протоколом від 17.08.2021 № 26, затверджено тендерну документацію (зі змінами) на закупівлю послуг - ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (поточний середній ремонт тротуару по вул. Шкільна в м. Камінь-Каширський, Волинської області).

Пунктом 5 розділу III тендерної документації визначено кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до ст. 16 Закону, серед яких, зокрема, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством зазначена у додатку 1 до тендерної документації, відповідно до якої документами, що посвідчують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід є:

1) інформаційна довідка щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (довідка повинна містити таку інформацію: П.І.Б.; посада; кваліфікація; стаж роботи);

2) документи або їх копії, що підтверджують наявність трудових відносин або які працюють на умовах ЦПХ між учасником та всіма працівниками, зазначеними в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме витяги з трудових книжок таких осіб із записами про прийом на роботу або накази про прийняття на роботу таких осіб, або завірені копії цивільно-правових договорів щодо працівників, найнятих на умовах цивільно-правових угод, тощо.

Крім цього, у додатку 4 "Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зазначено, що виконавець повинен мати у своєму розпорядженні власні кадри, які володіють необхідною кваліфікацією для виконання робіт. Виконавець повинен надати замовнику послуги, якість яких відповідає умовам діючих на території України нормативно-правових актів.

Однак, учасник закупівлі ФОП Ратнюк Ю.В. належним чином не підтвердив свою відповідність кваліфікаційним критеріям в частині наявності у нього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Пунктами 1.4., 1.5. Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, які затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 № 54, визначено, що віднесення номенклатури робіт до ремонту (капітального, поточного) чи утримання вулиць та доріг і встановлення міжремонтних строків служби дорожніх одягів, організацію робіт, порядок укладання договорів і порядок оплати, розроблення та затвердження проектно-кошторисної документації та порядок визначення вартості робіт з ремонту та утримання вулиць та доріг здійснюють відповідно до Порядку проведення ремонту та утримання об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 № 154. Роботи з ремонту та утримання вулиць та доріг здійснюють з дотриманням державних стандартів, норм, правил у сфері безпеки та охорони довкілля і безпеки дорожнього руху.

Згідно з п. 1.1 Порядку проведення ремонту та утримання об`єктів благоустрою населених пунктів роботи з ремонту та утримання об`єктів благоустрою мають бути спрямовані на забезпечення та збереження їх технічного та естетичного стану, підвищення експлуатаційних якостей, у тому числі шляхом створення безпечних і сприятливих умов пересування для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, та продовження їх строків служби.

Ремонтні роботи виконуються з дотриманням вимог та норм ДБН В.2.2-17 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення», ДБН Б.2.2-5 «Благоустрій територій», ДБН В.2.3-5-2001 «Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів», ДБН В.23-4:2007 «Споруди транспорту. Автомобільні дороги», ДБН В.2.3- 18:2007 «Трамвайні та тролейбусні лінії. Загальні вимоги до проектування», ДСТУ-Н Б.В.2.2-31 «Настанова з облаштування будинків і споруд цивільного призначення елементами доступності для осіб з вадами зору та слуху», ДСТУ Б ISO 21542:2013 «Будинки і споруди. Доступність і зручність використання побудованого життєвого середовища (п. 3.7. Порядку проведення ремонту та утримання об`єктів благоустрою населених пунктів).

Відповідно до пунктів 5.4., 6.3.2. та 6.3.4. договору підрядник виконує роботи відповідно до чинних будівельних норм, регламентів, правил і стандартів. Підрядник зобов`язаний забезпечити якість робіт відповідно до умов, установлених розділом II цього договору; залучати до виконання робіт робітників та інженерно-технічних працівників достатньої кількості та відповідної кваліфікації, вживати необхідні заходи для недопущення порушень ними технологічної та виробничої дисципліни.

З огляду на викладене, проведення ремонту вулиць та доріг у населених пунктах має здійснюватись працівниками (у тому числі інженерно-технічними), які мають відповідну кваліфікацію та достатній рівень знань для виконання робіт відповідно до чинних будівельних норм, регламентів, правил і стандартів.

Відповідач -2 ФОП Ратнюк Ю.В. у складі тендерної пропозиції надав довідку від 16.08.2021 про наявність працівників, згідно з якою у разі перемоги в тендері до виконання ремонтних робіт за договором буде залучено ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .

У довідці також зазначено, що ці особи працюють на посаді дорожніх робітників та усі мають один рік досвіду роботи за спеціальністю.

Відповідно до розділу 3 Класифікатора професій ДК 003:2010, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327, кваліфікація - здатність виконувати завдання та обов`язки відповідної роботи. Робота є статистичною одиницею, що класифікується відповідно до кваліфікації, необхідної для її виконання. Кваліфікація визначається рівнем освіти та спеціалізацією. Спеціалізація пов`язана як з необхідною галуззю знань, використовуваними інструментами чи устаткуванням, так і з продукцією, яка виробляється, або надаваними послугами і відповідає певною певною мірою деталізованому колу професійних завдань та обов`язків.

Відповідно до додатку А "Покажчик професійних назв робіт за кодами професій" до Класифікатора професій ДК 003:2010 професія дорожнього робітника відноситься до класу робітників, що обслуговують установки земляних та подібних робіт.

Згідно з Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи. Будівництво метрополітенів, тунелів та підземних споруд спеціального призначення), затвердженим наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 21.02.2000 № 32, залежно від складності виконуваних робіт професія дорожнього робітника містить п`ять тарифних розрядів.

Дорожній робітник другого розряду, до яких згідно з кваліфікаційними вимогами про стаж роботи за цією спеціальністю можуть відноситись усі зазначені ФОП Ратнюком Ю.В. у згаданій вище довідці особи, виконує найпростіші роботи під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг, штучних споруд на них, тротуарів, наприклад: розподіляння дорожньо-будівних матеріалів під час улаштовування та ремонту дорожніх основ та покриття; підчищання корита вручну після роботи землерийних машин; підготування рейкоформ, розбирання основ, покриття та бордюрів вручну, улаштовування та ремонт суцільного обдернування, просіювання піску, гравію та щебеню вручну на переносних грохотах.

Відповідач - 2 ФОП Ратнюк Ю.В. до документів, що підтверджують його відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям, додав також копії про здобуту професійно-технічну освіту Гладуном А.В. - професії штукатура, лицювальника-плиточника, маляра, Макарусем А.П. професії муляра, штукатура.

З наведеного вбачається, що до числа осіб, відомості про яких внесено ФОП Ратнюком Ю.В. до довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, входять лише дорожні робітники, які можуть виконувати найпростіші ремонтні роботи на дорогах та вулицях населених пунктів, а інженерно-технічні, які б володіли спеціальними знаннями на вказаному напрямку для виконання робіт відповідно до чинних будівельних норм, регламентів, правил і стандартів, відсутні.

Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 29.07.2014, доданою відповідачем-2 ФОП Ратнюком Ю.В. до матеріалів тендерної пропозиції, його основним видом діяльності є 49.31. Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення.

Крім цього, згідно з інформацією Г`У ДПС у Волинській області станом на дату подання тендерної пропозиції у закупівлі UA-2021-08-11-007773-а серед зареєстрованих видів діяльності у сфері будівництва вказаний суб`єкт господарювання має такі види діяльності: 41.20. Будівництво житлових і нежитлових будівель, 43.39. Інші роботи із завершення будівництва та не має зареєстрованого виду діяльності 42.11. Будівництво доріг і автострад, який включає: будівництво автострад, вулиць, доріг, інших транспортних та пішохідних доріжок; укладання поверхні вулиць, доріг, автострад, мостів або тунелів.

Також відповідач 2 ФОП Ратнюк ІО.В. у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію надано копії цивільно-правових договорів, укладених з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та Горайчуком Р.Д. Згідно з п. 1.1. договорів виконавець зобов`язується виконати замовнику роботу в обсязі і на умовах, передбачених договором, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити роботу. Пунктом 2.1. договорів до обов`язків виконавця віднесено одноразове виконання визначеного замовником конкретного обсягу робіт, зазначених в локальному кошторисі на будівельні роботи, а саме: поточний середній ремонт тротуару по вул. Шкільна, м. Камінь-Каширський, Волинської області на умовах, передбачених п. 1.2. договору.

Разом з цим, згадані вище правочини не містять інформації, яка б давала можливість ідентифікувати особу, з якою укладено такий договір та яка повинна виконати відповідні роботи, а саме: відсутні відомості про місце проживання, серія та номер паспорту, реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Також відсутні істотні умови цивільно-правових договорів, а саме: не заповнено п. 4.1. договорів про вартість виконаних робіт; відсутній порядок та розрахунок розміру сплати ПДФО, військового збору та ЄСВ; відсутня інформація про те, яким чином і на підставі яких документів відбувається порядок приймання виконаних робіт та факт розрахунку за виконанні роботи.

Крім цього, у згаданих вище цивільно-правових договорах відсутні дати їх укладення.

Однак, Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради, як замовник, не вчинило дій, передбачених ч. 9 ст. 26 Закону при розгляді тендерної пропозиції третьої особи в частині розміщення в електронній системі закупівель повідомлення про виявлені порушення тендерної пропозиції.

Також замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Ратнюка Ю.В. як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, та уклав з ним договір, чим порушив вимоги абз. 1 п. 1 ч.1 ст. 31 Закону.

Наведені вище порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель були також встановлені під час моніторингу закупівлі UA-2021-08-11-007773-а, який на підставі наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.10.2021 № 632 "Про початок моніторингу закупівель" проведено управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, за результатами якого складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-08-11-007773-а №209, який 02.11.2021 оприлюднено в системі електронних закупівель.

У висновку зазначено, що учасник аукціону ФОП Ратнюк Ю.В. на підтвердження кваліфікаційного критерію у складі тендерної пропозиції завантажив файл "про відповідність вимогам.рdf", що у своєму складі містить «цивільно-правові договори» з працівниками Горайчуком Т. Д., Горайчуком М.Д., Горайчуком Р.Д., Гладуном А.В., Макарусем І.П., що зазначені виконавцями робіт. Однак, договори не містять інформації, що є обов`язковою при укладенні договорів з дотриманням Господарського, Цивільного та Трудового кодексу України, а також в порушення вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, відсутні дата та номер реєстрації договору, відсутні реквізити та ідентифікаційні дані особи виконавців робіт, не заповнений пункт 4.1. розділу 4 «Ціна та порядок оплати послуг договору».

Таким чином, учасник не підтвердив кваліфікаційний критерій - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та не дотримався вимог, встановлених пунктом 5.5. розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та пунктом 2 додатку № 1 до тендерної документації.

Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради 10.11.2021 оскаржило висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-08-11-007773-а №209 до Волинського окружного адміністративного суду.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 09.03.2022 у справі №140/13061/21, враховуючи постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2022, підтверджено виявлені органом державного фінансового контролю порушення. Колегія суддів погодилася з висновком Волинського окружного адміністративного суду про те, що оскаржуваний висновок в частині виявлених порушень є обґрунтованим, скільки позивачем не дотримано вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».

Також із п.1.3. таблиці 2, відображеної у додатку 1 до тендерної документації, вбачається, що учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.

Згідно з п. 3 розділу V тендерної документації замовник відхиляє тендерну пропозицію у випадках, передбачених ч.1 статті 31 Закону. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону.

Окрім цього, п.п.6.3.1. п.6.3. оспорюваного прокурором договору від 16.09.2021 № 125 на підрядника покладено обов`язок до початку робіт одержати всі необхідні дозволи, ліцензії, паспорти, сертифікати тощо на роботи, устаткування, обладнання, матеріали, вироби та конструкції тощо та самостійно нести всі витрати на отримання таких документів.

Технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, визначеними додатком 4 до тендерної документації на закупівлю послуг з поточного середнього ремонту тротуару по вул. Шкільній у м. Камінь-Каширський, передбачено виконання підрядником робіт підвищеної небезпеки, а саме: вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин і механізмів (пункти 1.6, 2.3, 2.10, 3.2 «Відомості об`ємів робіт»), наприклад, навантаження будівельного сміття екскаваторами з місткістю ковша 0,25 м3 на автомобілі-самоскиди.

Правилами охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 19.01.2015 №21, визначено, що вантажно-розвантажувальні роботи - це комплекс заходів, спрямованих на підняття різноманітних вантажів з метою їх завантаження чи розвантаження; такі роботи застосовуються для навантаження (розвантаження) або вивантаження вантажів вручну або за допомогою спеціалізованої техніки (вантажопідіймальних кранів і машин, навантажувачів, автоелектрокарів).

У відповідності до положень додатку № 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (в чинній на момент проведення процедури закупівлі редакції згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 №77), вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів віднесені до робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу (пункт 20 групи А додатку № 2 до Порядку).

Згідно з ч.3 ст. 21 Закону України "Про охорону праці", роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Статтею 1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" визначено, що документ дозвільного характеру -- дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов`язаний видати суб`єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб`єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.

У відповідача-2 ФОП Ратнюка Ю.В. на момент проведення відкритих торгів, на момент укладення договору про закупівлю був відсутній дозвільний документ на виконання робіт підвищеної небезпеки, який на підставі Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» надає право на провадження певного виду господарської діяльності. Документ дозвільного характеру господарюючим суб`єктом не було також подано у складі тендерної пропозиції. Відсутність у відповідача -2 ФОП Ратнюка Ю.В. необхідних для належного виконання робіт за предметом закупівлі дозвільних документів також підтверджується листом управління Держпраці у Волинській області від 16.09.2022 № ВЛ/1/2002-22.

Згідно зі ст. 185 Господарського кодексу України до укладення і господарських договорів на біржах, оптових ярмарках, публічних торгах застосовуються загальні правила укладення договорів на основі вільного волевиявлення, з урахуванням нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність відповідних бірж, ярмарків та публічних торгів.

Відповідно до ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

У п. 6 ч.1 ст. 1 Закону міститься визначення терміну договору про закупівлю як господарського договору, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Як встановлено частинами 1, 6, 10 ст, 2 Закону відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником. Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника. Уповноважена особа, серед іншого, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.

Пунктом 31 ч. 1 ст. 1 Закону визначено, що тендерна документація це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та заверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.

Частиною 2 ст. 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.

Відповідно до ст. 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально- технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Частиною 1 ст. 26 Закону встановлено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.

Згідно з ч. 9 ст. 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/ оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/ пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.

Частиною 15 ст. 29 Закону передбачено, що у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону та/або якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (п. 2 ч. І ст. 31 Закону).

Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 31 Закону регламентовано, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону.

З урахуванням наведеного вище, відхилення тендерної пропозиції з вищезазначених підстав є обов`язком, а не правом замовника.

Однак, всупереч наведеним вище вимогам Закону уповноважена особа Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради за наслідками розгляду тендерних пропозицій прийняла протокольне рішення від 02.09.2021 № 2 про визнання переможцем закупівлі відповідача-2 ФОП Ратнюка Ю.В., з яким 16.09.2021 укладено договір підряду № 125.

Відповідно до приписів ч. 1 ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правовику є недодержання в момент вчинення правовику стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч. ч. 1-3, 5, 6 ст. 203 цього Кодексу.

Статтею 203 Цивільного кодексу України визначено, що зміст правовику не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

З огляду на викладене, рішення уповноваженої особи Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради про визначення переможця закупівлі, оформлене протоколом від 02.09.2021 № 2, а також договір № 125, укладений 16.09.2021 за результатами проведення закупівлі UA-2021-08-11-007773-а між Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради та ФОП Ратнюком Ю.В., підлягають визнанню недійсними на підставі ст.ст. 16, 22, 26, 29, 31 та 41 Закону України "Про публічні закупівлі", ст. 203 Цивільного кодексу України.

Підстави для представництва прокурором інтересів держави.

Відповідно до ст. 131-1 Конституції України прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Частиною 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно ч. 4 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві,. скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

У процедурі закупівлі інтерес держави полягає у неухильному дотриманні учасниками процедури закупівлі та замовником встановлених Законом України «Про публічні закупівлі» вимог.

Пунктами 6, 8 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України серед принципів, на яких ґрунтується бюджетна система, визначено принципи цільового та ефективного використання бюджетних коштів, дотримання яких забезпечується використанням бюджетних коштів тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями, задля досягнення якісного запланованого результату при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів.

Частинами 1, 2 ст. 64 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що видатки, які здійснюються органами місцевого самоврядування на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються відповідними рішеннями про місцевий бюджет. Сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.

Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 66 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеві бюджети мають бути достатніми для забезпечення виконання органами місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень та забезпечення населення послугами не нижче рівня мінімальних соціальних потреб. Повноваження на здійснення витрат місцевого бюджету мають відповідати обсягу надходжень місцевого бюджету.

З урахуванням наведеного, проведення процедури державних закупівель та укладення договору із порушенням законодавства порушує інтереси держави у сфері контролю за ефективним та цільовим використанням бюджетних коштів, а дотримання у цій сфері суспільних відносин законодавства становить суспільний інтерес, тому захист такого інтересу відповідає функціям прокурора.

Аналогічна правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 21.03.2019 по справі № 912/989/18.

Невиконання встановлених законодавством норм при організації та проведенні тендерних процедур, визначенні переможця закупівлі та укладення з ним відповідного договору порушує інтереси держави в частині гарантування діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування відповідно до вимог Конституції та законів України, забезпечення безумовного виконання нормативно-правових актів держави.

Звертаючись до компетентного органу до подання позову в порядку, передбаченому ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення інтересів держави, зокрема, шляхом призначення перевірки фактів порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення.

Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню тощо.

Таким чином, прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого сі. 23 Закону України «Про прокуратуру», і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження судом підстав для представництва.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про публічні закупівлі" регулювання та державний контроль у сфері закупівель здійснюють: Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері закупівель (Міністерство економіки України); Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування (Державне казначейство); Банки (під час оплати за договорами про закупівлю); Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю (Державна аудиторська служба України); Антимонопольний комітет України; Рахункова палата.

Згідно з п.п. 1, 4 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань реалізує державний фінансовий контроль через здійснення перевірки закупівель та моніторингу закупівель.

Підпунктом 9 п. 4 Положення визначено, що Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, зокрема, звертається до суду в інтересах держави у разі незабезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Пунктом 8 ч. 1 ст. 10 Закону "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено право Держаудитслужби порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства.

Згідно зі ст. 28 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи звертаються до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 1 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, Західний офіс Держаудитслужби (надалі - Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління у Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Рівненській, Тернопільській, Чернівецькій, Хмельницькій областях (надалі - управління). Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням.

Таким чином, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, є Західний офіс Держаудитслужби.

Наявність порушень в діях Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради встановлено управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області у висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2021-08-11-007773-а № 209, який 02.11.2021 оприлюднено в системі електронних закупівель.

Зі змісту листа від 06.09.2022 №130317-17/1747-2022, адресованого Камінь-Каширській окружній прокуратурі, вбачається, що орган державного фінансового контролю не вживатиме заходи цивільно-правового характеру, спрямовані на визнання недійсними у судовому порядку рішень уповноваженої особи та договору про закупівлю від 16.09.2022 № 125, оскільки не наділений такими повноваженнями.

Оскільки Західний офіс Держаудитслужби був обізнаний про порушення інтересів держави та територіальної громади, проте не вживав заходів для захисту інтересів держави, у керівника Камінь-Каширської окружної прокуратури виникли правові підстави для звернення з позовом до суду в інтересах держави в особі Західного офісу Держаудитслужби до відповідача-1 Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради, відповідача-2 Фізичної особи-підприємця Ратнюка Ю.В. про визнання недійсними рішення уповноваженої особи замовника про визнання переможця відкритих торгів та договору про закупівлю від 16.09.2021 №125.

У відповідності до ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" ставка судового збору за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет на 2022 рік" встановлено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 2022 рік, який з січня поточного року складає 2481 гри.

Позовна заява містить дві вимоги немайнового характеру, а тому Волинська обласна прокуратура за подачу позову сплатила судовий збір у розмірі 4962 грн.

В судовому засіданні прокурор просив повернути судовий збір в розмірі 2481 грн. (4962 х 50%).

Клопотання прокурора на підставі ч.ч.1, 2 ст.130 ГПК України, ст.7 Закону України «Про судовий збір» підлягає до задоволення.

У зв`язку із задоволенням позову на відповідачів порівну слід покласти решту судових витрат по справі (2481 : 2).

Керуючись ст.ст. 73, 74, 77, 86, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати недійсним рішення уповноваженої особи Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради, яке оформлено протоколом від 02.09.2021 №2, про визначення переможця процедури відкритих торгів та про намір укласти договір про закупівлю із фізичною особою-підприємцем Ратнюком Юрієм Васильовичем (ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-11-007773-a).

3. Визнати недійсним договір про закупівлю від 16.09.2021 №125 який укладено між Управлінням капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради та фізичною особою-підприємцем Ратнюком Юрієм Васильовичем (ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-11-007773-a).

4. Стягнути з Управління капітального будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та комунального майна Камінь-Каширської міської ради (44501, Волинська обл., м. Камінь-Каширський, вул. Воля, 2, код ЄДРПОУ 44141080) на користь Волинської обласної прокуратури ( вул. Винниченка, 15, м. Луцьк, 43025, код ЄДРПОУ 02909915) 1240 грн. 50 коп. витрат, пов`язаних з оплатою судового збору.

5. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Ратнюка Юрія Васильовича ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Волинської обласної прокуратури ( вул. Винниченка, 15, м. Луцьк, 43025, код ЄДРПОУ 02909915) 1240 грн. 50 коп. витрат, пов`язаних з оплатою судового збору.

6. Головному управлінню Державної казначейської служби України у Волинській області повернути Волинській обласній прокуратурі ( 43025, м. Луцьк, вул. Винниченка, 15, код ЄДРПОУ 02909915) 2481 грн. судового збору, сплаченого згідно з платіжним дорученням №1557 (внутрішній номер 228580034) від 19.09.2022 (платіжне доручення № 1557 (внутрішній номер 228580034) від 19.09.2022 знаходиться в матеріалах справи №903/744/22.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги це рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено та рішення підписано 22.11.2022

Суддя І. О. Якушева

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення16.11.2022
Оприлюднено24.11.2022
Номер документу107458487
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб'єктів господарювання та їхніх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —903/744/22

Судовий наказ від 19.12.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Судовий наказ від 19.12.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Рішення від 16.11.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 26.10.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 30.09.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні