ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Зигіна, 1, м. Полтава, 36000, тел. (0532) 61 04 21
E-mail: inbox@pl.arbitr.gov.ua, https://pl.arbitr.gov.ua/sud5018/
Код ЄДРПОУ 03500004
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.11.2022 Справа № 917/1144/22
Суддя Господарського суду Полтавської області Дмитро Сірош, розглянув у порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом
Керівника Полтавської окружної прокуратури Полтавської області вул. Ляхова, 1, м. Полтава, 36000 в особі Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека), просп. Перемоги, 14, м. Київ, 03135
до Товариства з обмеженою відповідальністю «ІН ГОЛДІНГ», вул. Європейська, 255, офіс. 302, м. Полтава, 36000
про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великоваговим транспортним засобом
без виклику представників сторін.
Обставини справи: Керівник Полтавської окружної прокуратури звернувся до Господарського суду Полтавської області з позовом в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті до ТОВ «ІН ГОЛДІНГ» про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні у розмірі 23968,14 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що за результатами проведення габаритно - вагового контролю співробітниками Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки установлено, що фактична маса транспортного засобу з вантажем складає 45,45 т, що перевищує нормативно допустиму масу на 5,45 т та є порушенням вимог статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Відповідач у відзиві (вх. № 7567 від 17.10.2022) проти позову заперечує. Зазначає, що акту обстеження майданчика для здійснення габаритно - вагового контролю саме на ділянці а/д Н - 31, 28 км + 140 м немає, що дає підстави вважати, що місце зважування не відповідає встановленим вимогам Постанови КМУ від 27.06.2007 № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування», а саме зважування проводилося незаконно та не у відповідному для цього місці та результати перевірки не відповідають дійсним та фактичним обставинам.
Також, відповідач зазначає, що в акті № 0016549 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 30.09.2021 відсутні будь - які дані щодо вимірювання відстаней між осями та визначення одиничної вісі, здвоєних, строєних осей. За відсутності замірів відстаней між осями не можливо встановити, що осі транспортного засобу є саме строєними та як наслідок встановити факт перевантаження на вісь.
Обґрунтовуючи свої заперечення відповідач посилається на постанову Верховного суду від 28.04.2022 у справі № 540/383/21 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду у справі № 440/10862/21.
Прокурор у відповіді на відзив (вх. № 8049 від 28.10.2022) заперечує проти доводів відповідача та зазначає, що спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій належить до компетенції адміністративних судів, тому не можуть бути предметом розгляду у цій справі.
Разом з тим, відповідно до інформації щодо стадій розгляду судових справ, змінених після 28 травня 2015 року, та звітів про автоматизований розподіл, доступних з 01 вересня 2015 року, розміщеної на офіційному сайті «Судова влада України» (https://court.gov.ua/fair/), відповідач не звертався до суду з вимогою про скасування вказаних матеріалів.
Отже, зазначені документи були отримані відповідачем та не оскаржувалися у передбаченому законом порядку більше 1 року, що свідчить про згоду з ними.
З цих же підстав не можуть бути предметом розгляду невідповідність, на думку відповідача, документів габаритно - вагового контролю щодо зазначення місця проведення перевірки, кількості осіб, які її проводять, відсутності замірів осей.
Вказане не спростовує факт перевищення транспортним засобом габаритно - вагових параметрів, який підтверджується чеком зважування.
Водночас звертає увагу суду що в пункті 10 акту № 0016549 від 30.09.2021 (осьові навантаження) виділено строєну вісь з перевищенням допустимих норм вагових обмежень, в пункті 5 довідки № 025144 виділено позначкою дванадцятий тип транспортного засобу з конфігурацією напівпричепу зі строєною віссю.
Габаритно - ваговий контроль проводиться двома посадовими особами Укртрансбезпеки або однією посадовою особою Укртрансбезпеки із залученням посадових осіб відповідного підрозділу Національної поліції, Укравтодору, власника (балансоутримувача) пункту габаритно - вагового контролю.
Отже, вважає доводи, викладені відповідачем у відзиві, необґрунтованими, безпідставними та такими, що не відповідають дійсним обставинам справи.
Крім того, прокурор повідомив суд , що в позовній заяві на сторінці 8 останнього абзацу допущено описку щодо загальної ваги сої, а саме зазначено 77800 т замість 45,45 т. Всі матеріали Укртрансбезпеки підтверджують фактичну вагу транспортного засобу 45,45 т.
Ухвалою Господарського суду Полтавської області від 21.09.2022 суд прийняв позовну заяву до розгляду і відкрив провадження у справі, постановив справу розглядати у порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами.
Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін згідно з частиною 5 статті 252 Господарського процесуального кодексу України сторони суду не надали.
Відповідно до частини 2 статті 252 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.
Згідно з статтею 248 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
У зв`язку з тим, що необхідних для вирішення спору доказів, наявних у матеріалах справи достатньо, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.
Під час розгляду справи суд дослідив письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
Відповідно до частини 2 статті 233 Господарського процесуального кодексу України рішення прийнято, складено та підписано в нарадчій кімнаті.
Згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України, у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, суд підписує рішення без його проголошення.
Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення (частина 5 статті 240 Господарського процесуального кодексу України).
Розглянувши матеріали справи, суд
ВСТАНОВИВ:
Полтавська окружна прокуратура Полтавської області встановила, що 30.09.2020 на підставі графіку проведення рейдових перевірок Придніпровським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки в період з 27.09.2021 до 03.10.2021, направлення на перевірку № 014433 від 27.09.2021, співробітниками Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки під час рейдової перевірки на а/д Н-31 28 км + 140 м проведено габаритно - ваговий контроль автомобіля марки VOLVO FH 12/420, реєстраційний номер НОМЕР_1 , причіп OVERLANDER ST-32-2A-20SLF, реєстраційний номер НОМЕР_2 , з маршрутом руху Полтавська область, Глобинський район, с. Гринькі, м. Павлоград, Дніпропетровська область, яким керував водій ОСОБА_1 , який працевлаштований, відповідно до пояснень водія (акт № 308371) та копії трудового договору, у перевізника - ТОВ «ІН ГОЛДІНГ», який є користувачем вказаних транспортних засобів.
Під час перевірки для проведення габаритно - вагового контролю водієм надано документи на вантаж, а саме товарно - транспортну накладну № 001350 від 29.09.2021, у якій автомобільним перевізником визначено ТОВ «ІН ГОЛДІНГ», документи на транспортні засоби, документ, що посвідчує особу водія, першу сторінку трудового договору водія ОСОБА_1 з ТОВ «ІН ГОЛДІНГ» в особі директора ОСОБА_2 .
Разом з цим, відповідно до інформації Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС України № 31/16-8-1859 від 16.08.2022, станом на 15.08.2022 транспортні засоби марки VOLVO FH 12/420, реєстраційний номер НОМЕР_1 , причіп OVERLANDER ST-32-2A-20SLF, реєстраційний номер НОМЕР_2 зареєстровані за ОСОБА_2 .
Згідно з інформацією, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ТОВ «ІН ГОЛДІНГ» 10.06.2019 зареєстровано як юридична особа з основним видом діяльності - 49.41 вантажний автомобільний транспорт.
Керівник юридичної особи - Кабардін Р. В. Бенефіціарні власники юридичної особи: ОСОБА_2 та Цапун О. В.
Так, під час проведення габаритно - вагового контролю співробітниками управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області встановлено, що відповідно до товарно - транспортної накладної № 001350 від 29.09.2021 водієм ОСОБА_1 (водійське посвідчення НОМЕР_3 ) на автомобілі марки VOLVO FH 12/420, реєстраційний номер НОМЕР_1 , причіп OVERLANDER ST- 32-2A-20SLF, реєстраційний номер НОМЕР_2 здійснював перевезення сої загальною масою 45,45 т.
За результатами проведеного габаритно - вагового контролю співробітниками Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки установлено, що фактична маса транспортного засобу з вантажем складає 45,45 т, що перевищує нормативно допустиму масу на 5,45 т та є порушенням вимог статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», що підтверджується чеком зважування № 1486, проведеного 30.09.2021,а також довідкою про результати здійснення габаритно - вагового контролю № 025144 від 30.09.2021.
За результатами перевірки посадовими особами Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки 30.09.2021 складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 308371 та акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 0016549 від 30.09.2021.
На підставі вказаних документів управління Укртрансбезпеки здійснило розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, відповідно до якого відстань за маршрутом руху становить 307 км, загальна маса 45,45 т, з урахуванням чого плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативи, склала 773,64 євро.
Так, розрахунок плати за проїзд автомобіля марки VOLVO FH 12/420, реєстраційний номер НОМЕР_1 , причіп OVERLANDER ST-32-2A-20SLF, реєстраційний номер НОМЕР_2 виконаний відповідно до формули за наступними параметрами:
П= (Рзм + Рнв + Рг) х В х К (п. 31-1) де:
Рзм - 0 євро/км - для ТЗ вагою від 40 до 44 тон включно (перевищення становить 0 тон (0 %)); у разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.
Рнв - (перевищення становить 24,8 %, плата за перевищення від 10 до 20 відсотків включно- 0,27 євро/км, а за кожні наступні 5 % понад 20 % - 0,15 євро/км, де 1- це кожні наступні 5 %, отже (0,27+( 1*0,15)) = 0,42 євро/км) для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази, отже 0,42*2 = 0,84 євро/км)
Рг - 0 (габарити не перевищують нормативно-встановлені);
В - пройдена відстань 307 км;
К - у потрійному розмірі, (перевищення вагового параметру - на 10- 40 %).
П= (0 + 0,84 + 0) * 307 * 3 = 773,64 Євро.
Придніпровське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки направило на адресу ТОВ «ІН ГОЛДІНГ» лист № 82887/23.2/24-21 від 04.10.2021 про необхідність внесення плати за проїзд у розмірі 773,64 євро.
До листа додані копії матеріалів проведення габаритно - вагового контролю, а саме: копія акта № 0016549 від 30.09.2021, розрахунок плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу № 0016549 та довідка № 025144 про результати здійснення габаритно - вагового контролю, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, у якому міститься позначка «розписка в одержанні» 12.10.2021 з підписом.
Крім того, у вказаному листі ТОВ «ІН ГОЛДІНГ» повідомлено про необхідність сплати протягом 30 календарних днів коштів за проїзд великоваговим транспортним засобом автомобільними дорогами загального користування та подальшого повідомлення Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки.
Встановлено, що перевізник ТОВ «ІН ГОЛДІНГ» до уповноважених органів з метою отримання дозволу на здійснення перевезення вантажу з перевищенням габаритно - вагових параметрів не звертався, тому такий дозвіл не надавався. Крім того, перевізником перезавантаження транспортного засобу з метою приведення у відповідність вагових параметрів, не здійснювалося.
Незважаючи на те, що відповідно до пункту 31-1 Порядку № 879 (у редакції чинній на момент проведення габаритно - вагового контролю), перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.
Разом з цим, за інформацією Укртрансбезпеки, у визначений строк, ТОВ «ІН ГОЛДІНГ» кошти добровільно не сплатило.
Крім того, за наслідками проведеного габаритно - вагового контролю складено акт № 308371 від 30.09.2021 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
За результатами розгляду справи про порушення перевізником законодавства про автомобільний транспорт Слобожанським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки у Полтавській області винесено постанову про застосування адміністративно - господарського штрафу № 189894 від 08.11.2021 відносно ТОВ «ІН ГОЛДІНГ» та накладено штраф у розмірі 17 000,00 грн.
Відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (у редакції, чинній на момент здійснення габаритно - вагового контролю), за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
Статтею 33 Закону України «Про автомобільні дороги» (у редакції, чинній на момент здійснення габаритно-вагового контролю) передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно - правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини 3 статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» (у редакції, чинній на момент здійснення габаритно - вагового контролю), у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.
Спільним наказом Міністерства інфраструктури України та Міністерства внутрішніх справ України № 1007/1207 від 10.12.2013, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.02.2014 за № 215/24992 (далі - Наказ № 1007/1207), зокрема підпунктом 5 пункту 4, зазначено, що посадові особи Укртрансбезпеки під час здійснення габаритно - вагового контролю складають акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів та визначають суму плати за проїзд за формулою розрахунку відповідно до пунктів 30 - 311 Порядку № 879:
П = (Рзм + Рнв +Рг) х В х К, де:
Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 км проїзду;
Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (вісі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 км проїзду;
Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 км. проїзду;
В - відстань перевезення, км;
Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.
Пунктом 31-1 Порядку N° 879 визначено, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення хоча б одного вагового або габаритного параметру (К):
до 10 відсотків - у подвійному розмірі;
на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі:
більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі.
Розрахунок плати за проїзд № 0016549 від 30.09.2021 виконаний відповідно до формули та становить 773,64 євро.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України» (у редакції, чинній на момент здійснення габаритно - вагового контролю), ставки єдиного збору, в тому числі за проїзд автомобільних засобів з перевищенням встановлених розмірів загальної маси, осьових навантажень та (або) габаритних параметрів встановлюються у євро.
Пунктом 27 Порядку № 879 передбачено, що плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.
Станом на 30.09.2021 сума 773,64 євро за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком України, становила 23 968,14 грн.
Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, який затверджено Постановою КМУ № 1567 від 08.11.2006 (у редакції, чинній на момент здійснення габаритно - вагового контролю) визначено процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно - вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.
Частиною 2 статті 29 Закону України «Про дорожній рух» (у редакції, чинній на момент здійснення габаритно - вагового контролю) передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 3, 4 Порядку № 1567, державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
За приписами пункту 3 Порядку № 879 (у редакції, чинній на момент здійснення габаритно - вагового контролю) габаритно - ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.
Підпунктом 4 пункту 2 Порядку № 879 (у редакції, чинній на момент здійснення габаритно - вагового контролю), передбачено, що габаритно - ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.
Крім того, пунктом 15 Порядку № 879 визначено, що контроль за наявністю у водіїв великовагових та великогабаритних транспортних засобів дозволу на рух здійснюють уповноважені підрозділи Національної поліції та територіальні органи Укртрансбезпеки, які здійснюють габаритно - ваговий контроль.
Пунктом 28 Порядку № 879 встановлено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.
Законом України «Про автомобільний транспорт» визначено засади організації та діяльності автомобільного транспорту. Зокрема, у розумінні статті 1 зазначеного Закону автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Відповідно до вимог частини 1 та 2 статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» (у редакції чинній на момент проведення габаритно - вагового контролю), автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно - транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Зазначеним Законом, а також пунктом 11.1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом основним документом на перевезення вантажів в Україні є товарно - транспортна накладна.
Отже, Придніпровським міжрегіональним Управлінням Укртрансбезпеки при здійсненні розрахунку відстані та загальної ваги взято до уваги відомості товарно - транспортної накладної від 29.09.2020 № 001350 і розраховано плату за проїзд за всю відстань маршруту, у тому числі, які перевізник ТОВ «ІН ГОЛДІНГ» мав намір проїхати.
Пунктом 26 Порядку № 879 передбачено, що кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до Державного бюджету.
Незважаючи на те, що відповідно до пункту 31-1 Порядку № 879, перевізник зобов`язаний протягом 30 днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки станом на час розгляду цієї справи кошти ТОВ «ІН ГОЛДІНГ» у добровільному порядку не сплачено.
Відповідно до правової позиції Великої Палати Верховного суду, викладеної у постанові від 06.06.2018 у справі № 820/1203/17, за своєю правовою природою плата за проїзд великоваговим транспортним засобом є не штрафною санкцією, а є сумою відшкодування матеріальних збитків державі внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування. При цьому, справи вказаної категорії підлягають розгляду в порядку цивільного або господарського судочинства.
Доводи відповідача, викладені у відзиві (вх. № 7567 від 17.10.2022) щодо необґрунтованості та необ`єктивності процедури здійснення габаритно - вагового контролю транспортного засобу суд відхиляє як такі, що не підтверджені належними та допустимими доказами. Посилання відповідача на постанову Верховного суду від 28.04.2022 у справі № 540/383/21 постанову Другого апеляційного адміністративного суду у справі № 440/10862/21 про визнання протиправними та скасування постанов про застосування адміністративно - господарського штрафу є недоцільним, оскільки стосуються іншого предмету спору.
Отже, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Судовий збір відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, покладається на відповідача.
Керуючись статтями 129, 233, 237 - 238, 240 - 241 Господарського процесуального кодексу України суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальність «ІН ГОЛДІНГ» (вул. Європейська, буд. 225, офіс. 302, м. Полтава, 36000, ідентифікаційний код юридичної особи 43053464) в дохід Державного бюджету України (р/р UA308999980313121216000004079 в ГУК у Дніпровському районі, код ЄДРПОУ 37988155, призначення платежу: 22160100, плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні) плату за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні у розмірі 23 968,14 грн та 2 481,00 грн витрат на сплату судового збору.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Дмитро СІРОШ
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2022 |
Оприлюднено | 24.11.2022 |
Номер документу | 107460422 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Інші справи |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Сірош Д.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні