Рішення
від 15.11.2022 по справі 161/20340/21
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/20340/21

Провадження № 2/161/979/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2022 року

Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:

головуючого судді Присяжнюк Л.М.,

за участю секретаря судового засідання Борсук К.П.,

розглянувши в порядку загального позовного у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луцьку цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради про відшкодування майнової шкоди, завданої неправомірною бездіяльністю,

В С Т А Н О В И В:

11 листопада 2021 року позивач звернувся до суду з цим позовом до Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради.

Ухвалою суду від 18 квітня 2022 року залучено до участі у справі Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 21 травня 2021 року на проїзній частині автомобільної дороги на вул. Чорновола, 22 у м. Луцьку автомобіль Audi Q7, НОМЕР_1 , під керуванням ОСОБА_2 , в ході руху потрапив в яму довжиною 1,56 м, шириною 0,75 м, глибиною 0,15 м. Внаслідок чого виникла дорожньо-транспортна пригода та автомобіль отримав механічні пошкодження.

Позивач є власником вищенаведеного автомобіля.

Постановою судді Луцького міськрайонного суду Волинської області від 02 вересня 2021 року №161/10715/21 заступника начальника відділу інженерно-транспортної інфраструктури департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради Яворського Віктора Євгеновича визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 140 КУпАП.

Цим судовим рішенням встановлено, що ОСОБА_3 , будучи посадовою особою, а саме - заступником начальника відділу інженерно-транспортної інфраструктури департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, не вжив заходів щодо ліквідації ями довжиною 1,56 м, шириною 0,75 м, глибиною 0,15 м на проїжджій частині по вул. Чорновола, 22 у м. Луцьку, чим порушив правила, норми та стандарти утримання автодоріг п.3.1.1 ДСТУ 3587-97, та п. 1.5 ПДР, що стало супутньою причиною дорожньо-транспортної пригоди, яка мала місце 21 травня 2021 року за участю автомобіля марки Audi Q7 д.н.з. НОМЕР_1 .

Позивач вважає, що шкода була завдана його автомобілю внаслідок протиправної бездіяльності Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, якого позивач вважає балансоутримувачем спірної ділянки дороги в м. Луцьку.

Посилаючись на вищевикладене, а також положення глави 82 ЦК України, позивач, з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд стягнути солідарно з Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради та Управління житлово-комунальногогосподарства Департаментужитлово-комунальногогосподарства Луцькоїміської ради на свою користь 73781,99 грн. в рахунок відшкодування матеріальної шкоди, завданої пошкодженням автомобіля.

Заяв про зміну предмету позову у зв`язку із залученням за клопотанням позивача другого співвідповідача до суду не надходило.

Відповідач Департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради у письмовому відзиві позов заперечив з тих підстав, що балансоутримувачем спірної ділянки дороги є Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, яке є самостійною юридичною особою.

Відповідач Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради у письмовому відзиві позов заперечив з тих підстав, що вважає висновок судового експерта про розмір матеріального збитку необґрунтованим, а самі ушкодження, отримані автомобілем, такими, що не пов`язані з ДТП. Цей відповідач не заперечує, що саме він є балансоутримувачем спірної ділянки дороги.

В судове засідання сторони не прибули.

Від позивача надійшла заява з проханням слухати справу за його відсутності, позовні вимоги підтримує.

Від представника відповідача - Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради надійшла заява з проханням слухати справу за їх відсутності, позовні вимоги заперечують.

Відповідач - Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради про причини неявки свого представника у судове засідання не повідомив.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити частково, з таких підстав.

Судом встановлено, що 21 травня 2021 року на проїзній частині автомобільної дороги на вул. Чорновола, 22 у м. Луцьку автомобіль Audi Q7 д.н.з. НОМЕР_1 , під керуванням ОСОБА_2 , в ході руху потрапив в яму довжиною 1,56 м, шириною 0,75 м, глибиною 0,15 м. Внаслідок чого виникла дорожньо-транспортна пригода та автомобіль отримав механічні пошкодження.

Позивач є власником вищенаведеного автомобіля (а.с.24).

Постановою судді Луцького міськрайонного суду Волинської області від 02 вересня 2021 року №161/10715/21 заступника начальника відділу інженерно-транспортної інфраструктури департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради Яворського Віктора Євгеновича визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 140 КУпАП.

Цим судовим рішенням встановлено, що ОСОБА_3 , будучи посадовою особою, а саме - заступником начальника відділу інженерно-транспортної інфраструктури департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, не вжив заходів щодо ліквідації ями довжиною 1,56 м, шириною 0,75 м, глибиною 0,15 м на проїжджій частині по вул. Чорновола, 22 у м. Луцьку, чим порушив правила, норми та стандарти утримання автодоріг п.3.1.1 ДСТУ 3587-97, та п. 1.5 ПДР, що стало супутньою причиною дорожньо-транспортної пригоди, яка мала місце 21 травня 2021 року за участю автомобіля марки Audi Q7 д.н.з. НОМЕР_1 (а.с.7-8).

Згідно висновку судової транспортно-товарознавчої експертизи Волинського НДЕКЦ МВС України від 01 липня 2021 року №СЕ-19/103-21/4254-АВ, вартість матеріального збитку завданого ОСОБА_1 внаслідок пошкодження автомобіля Audi Q7, 2013 року випуску, НОМЕР_1 , при в`їзді у вибоїну (яму) на дорожньому покритті, що трапився 21 травня 2021 року, станом на 21 травня 2021 року складає 72776,99 грн. (а.с.10-22).

Надаючи свою правову оцінку відносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає таке.

Згідно з пунктом 4 частини першої статті 16 Закону України від 30 червня 1993 року № 3353-XII "Про дорожній рух"(далі - Закон № 3353-XII) водій має право на відшкодування збитків, завданих внаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки руху.

У частині першій статті 24 Закону № 3353-XII передбачено, що власники доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважені ними органи несуть відповідальність за створення безпечних умов руху на дорогах, вулицях та залізничних переїздах, що знаходяться у їх віданні.

Вимоги до експлуатаційного стану автомобільних доріг, вулиць населених пунктів, залізничних переїздів та технічних засобів організації дорожнього руху встановлює ДСТУ 3587-97 "Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану", який чинний від 01 січня 1998 року (далі - ДСТУ 3587-97).

Ці вимоги ДСТУ 3587-97 є обов`язковими.

Автомобільні дороги, вулиці і дороги населених пунктів та залізничні переїзди повинні на період їх експлуатації підтримуватися у справному стані і забезпечувати безпеку руху транспортних засобів та пішоходів.

Відповідно до пункту 2 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року (далі - Єдині правила), ремонт і утримання дорожніх об`єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління "Укравтодору", а тих, що перебувають у комунальній власності, - відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.

Власники дорожніх об`єктів або уповноважені ними органи, дорожньо-експлуатаційні організації зобов`язані: постійно контролювати експлуатаційний стан усіх елементів дорожніх об`єктів та негайно усувати виявлені пошкодження чи інші перешкоди в дорожньому русі, а за неможливості це зробити - невідкладно позначити їх дорожніми знаками, сигнальними, огороджувальними і направляючими пристроями відповідно до діючих нормативів або припинити (обмежити) рух; контролювати якість робіт, що виконуються підрядними організаціями; відшкодовувати в установленому законодавством порядку збитки власникам транспортних засобів, якщо дорожньо-транспортна пригода сталася внаслідок незадовільного утримання доріг, вулиць, залізничних переїздів (пункт 11 розділу 2 "Обов`язки і права власників дорожніх об`єктів або уповноважених ними органів, дорожньо-експлуатаційних організацій" Єдиних правил).

Отже, якщо балансоутримувач дороги який повинен здійснювати постійний контроль за станом усіх елементів дороги, допустив бездіяльність, це є підставою для покладення на нього обов`язку відшкодування завданої майнової шкоди відповідно до статті 1166 Цивільного кодексу України.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 30.10.2019 у справі № 639/2132/18, від 18 лютого 2020 року №916/2586/18.

Застосовуючи вказану позицію до розглядуваної справи, суд зауважує, що балансоутримувачем спірної ділянки дороги є саме Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, яке є окремою юридичною особою, а не Департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради, як помилково зазначає позивач. Будь-яких доказів протилежного сторона позивача суду не надала, хоча тягар доказування в цій частині лежить саме на ній.

Факт перебування відповідача Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради у стані припинення, як юридичної особи, не звільняє його від обов`язку відшкодувати шкоду, та не покладає її відшкодування на іншу юридичну особу - Департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради.

Щодо доводів відповідача Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради про неналежність виконаної на замовлення позивача судової експерти для визначення розміру матеріальної збитку, суд зауважує, що експертиза проведена в короткий проміжок часу після ДТП, пошкодження, які вказані у дефектній відомості огляду транспортного засобу від 26 травня 2021 року, відповідають пошкодженням, які зазначені у переліку видимих (зовнішніх) пошкоджень транспортного засобу, які зазначені у схемі місця ДТП (а.с.22 цієї справи, а.с.2 справи №161/10715/21).

Клопотань про призначення додаткової чи повторної судової експертизи жоден із відповідачів не подавав.

Також суд відхиляє доводи відповідача Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради про відсутність достовірних доказів про причинно-наслідковий зв`язок між пошкодженнями на автомобілі та наїздом у яму на дорозі, оскільки для суду є очевидним, що ушкодження у вигляді пошкоджень шин та дисків, важелів шарової опори, могли виникнути в результаті даної ДТП.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимог слід задовольнити частково, а саме - стягнути з відповідача Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради на користь позивача 73781,99 грн. в рахунок відшкодування матеріальної шкоди.

У задоволенні позовних вимог до Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради слід відмовити, оскільки цей відповідач не є балансоутримувачем спірної ділянки дороги, а тому не може нести цивільно-правову відповідальність за її утримання.

Також, у зв`язку із задоволенням позову, з відповідача Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, на користь позивача слід стягнути судовий збір у розмірі 908,00 грн., а також витрати на проведення судової експертизи у розмірі 1015,20 грн. (а.с.1, 23).

Керуючись ст.ст.141, 265 ЦПК України, суд,

У Х В А Л И В:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Стягнути з Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради на користь ОСОБА_1 73781,99 грн. (сімдесят три тисячі сімсот вісімдесят одна гривня дев`яносто дев`ять копійок) в рахунок відшкодування майнової шкоди.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 908,00 грн. (дев`ятсот вісім гривень), а також витрати на проведення судової експертизи у розмірі 1015,20 грн. (одна тисяча п`ятнадцять гривень двадцять копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до Волинського апеляційного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивачем у справі є ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 .

Відповідачами у справі є:

1) Департамент житлово-комунального господарська Луцької міської ради, м. Луцьк, вул. Богдана Хмельницького, 40А, код ЄДРПОУ 34572192;

2) Управління житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, м. Луцьк, вул. Богдана Хмельницького, 40А, код ЄДРПОУ 03364046.

Суддя Луцького міськрайонного суду

Волинської області Л.М. Присяжнюк

Дата ухвалення рішення15.11.2022
Оприлюднено25.11.2022
Номер документу107466067
СудочинствоЦивільне
Сутьвідшкодування майнової шкоди, завданої неправомірною бездіяльністю

Судовий реєстр по справі —161/20340/21

Рішення від 15.11.2022

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Присяжнюк Л. М.

Ухвала від 04.10.2022

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Присяжнюк Л. М.

Ухвала від 13.09.2022

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Присяжнюк Л. М.

Ухвала від 30.08.2022

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Присяжнюк Л. М.

Ухвала від 05.07.2022

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Присяжнюк Л. М.

Ухвала від 30.05.2022

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Присяжнюк Л. М.

Ухвала від 17.04.2022

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Присяжнюк Л. М.

Ухвала від 21.03.2022

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Присяжнюк Л. М.

Ухвала від 16.02.2022

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Присяжнюк Л. М.

Ухвала від 20.12.2021

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Присяжнюк Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні