Справа №461/4173/22
Провадження №3/461/2432/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 листопада 2022 року суддя Галицького районного суду м. Львова Волоско І.Р., за участі представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б., представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - Кобук О.М., розглянувши адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності, -
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працює керівником ТОВ "Бренвель" (код ЄДРПОУ 36704615; 45000, Волинська область, м.Ковель, вул.Івасюка, буд. 16, кв. 6), ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ,-
за ч.1ст. 483 МК України,-
В С Т А Н О В И В:
Згідно протоколу про порушення митних правил №0684/20900/22 від 15.07.2022 року, 10.07.2022 близько 16 год. 42 хв. у зону митного контролю пункту пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці в напрямку «виїзд з України» заїхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_2 під керуванням громадянина України ОСОБА_2 (паспорт НОМЕР_3 ), водія ТОВ «Стелла» ЛТД (код ЄДРПОУ 22338159).
До митного контролю та оформлення водієм було подано наступні товаросупровідні документи:
рахунок-фактура № 254 від 07.07.2022,
міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) № 004842 від 07.07.2022,
сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ВЛ № 942469 від 05.07.2022,
фітосанітарний сертифікат №13/03-6039/НР-106593 від 06.07.2022.
Відповідно до яких вказаним транспортним засобом за митною декларацію типу ЕК10АА № UA205050/2022/045004 від 07.07.2022 переміщуються товари «лісоматеріали розпиляні уздовж, нестругані, нешліфовані, не мають торцевих з`єднань, завтовшки більш як 6 мм, породи сосни звичайного виду Pinus sylvestris L, 1-3 -го сорту. Розміри: 15*130*1000 мм. - 412 шт.* 7 пак. - 5,621 м.куб.; 15*95*1000 мм. - 577 шт.* 17 пак. - 13,974 м.куб.; 22*95*1200 мм. - 495 шт.* 16 пак. - 19,856 м.куб. Всього: 39,451 м.куб., 40 пакетів. Торгівельна марка: немає даних. Виробник: немає даних. Країна виробництва: Україна (UA)».
Продавцем товару, декларантом та особою, відповідальною за фінансове врегулювання, заявлено ТОВ "Бренвель" (код ЄДРПОУ 36704615, 45000, Волинська область, м. Ковель, вул. Івасюка, буд. 16, кв. 6), платником - Retim Europe OU (Tuukri tn 19-315, Kesklinna district, Tallinn city, Harju country 74008, Estonia), вантажоотримувачем - Chep UK (GB 9 J - TBD, Bristol Road Bridgwater ТА 6 4 RN, United Kingdom). Вага товару брутто - 23200 кг, вага нетто - 23160 кг. Фактурна вартість товару - 9073,73 євро.
Відповідно до графи 54 митної декларації типу ЕК10АА № UA205050/2022/045004 від 07.07.2022 декларування та подання документів для митного оформлення вказаного товар) Волинській митниці здійснювалося безпосередньо громадянином України
ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ), керівником ТОВ "Бренвель" (код ЄДРПОУ 36704615).
У зв`язку з наявністю підозр щодо законності переміщення через митний кордон вказаних товарів, Львівська митниця звернулась до Львівського Національного лісотехнічного університету України щодо здійснення товарознавчого дослідження переміщуваного товару (лист Львівської митниці від 11.07.2022 № 7.4-4/20-03/14/13323).
Згідно з Експертним висновком Національного лісотехнічного університету України за результатами проведення науково-технічної лісотоварознавчої експертизи від 15.07.2022 (лист Національного лісотехнічного університету України від 15.07.2022 № 01-349; вхідний № Львівської митниці 23086/14-20 від 15.07.2022) у вантажному відсіку автомобіля з реєстраційним номером BC7629MH/BC2268XF переміщується товар «заготовки для європіддонів породи сосна звичайна (Pinus sylvestris L.) 1-3 сортів розміром 15x130x1000 мм об`ємом 5,624 мЗ в кількості місць (7 пакетів по 412 шт. в кожному) та 15x95x1000 мм об`ємом 13,978 мЗ в кількості місць (17 пакетів по 577 шт. в кожному) загальним об`ємом 19,602 мЗ відповідає задекларованому. Код товару в УКТЗЕД - 4407 11 90 00.
Лісоматеріали (заготовки для євро піддонів) породи сосна звичайна (Pinus sylvestris L.) 1-3 сортів розміром 22x95x1200 мм об`ємом 19,856 мЗ в кількості 16 пакетів по 495 шт. в кожному (код товару в УКТЗЕД - 4407 11 90 00) не відповідає Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ВЛ № 942469 від 05.07.2022 року. А саме у Сертифікаті вказана довжина пиломатеріалів розміром 800-1000 мм, а фактична довжина становить 1000-1200 мм.
Відповідно до п. 2.6 Інструкції щодо заповнення форми Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, затвердженої наказом Державного комітету лісового господарства України від 07.09.2007 № 528, у рядок 5 "Характеристика партії лісопродукції, що експортується" вказуються найменування лісо продукції, що експортується, порода, сорт, геометричні розміри, кількість, код згідно з УКТ ЗЕД. Цей рядок заповнюється відповідно до рахунку-фактури (інвойсу) на партію лісопродукції, що експортується. Оскільки розміри пиломатеріалів 22x95x1200 мм, які зазначені в рахунку-фактурі від 07.07.2022 року №254, є більшими за розміри, які вказані у Сертифікаті, їх слід вважати такими, що не відповідають зазначеним у Сертифікаті.
Допустимі відхилення від номінальних розмірів при транспортній вологості деревини (за шириною до 100 мм включно -1-+3 мм) пиломатеріалів розміром 22x95x1200 мм не відповідають технічним вимогам ДСТУ EN 1313-1:2018 (EN 1313-1:2010, IDT). Перевищення становить 3 мм, таким чином фактичний розмір становить 98 мм.
Враховуючи викладене за результатами проведеного дослідження встановлено, що товар - пиломатеріали (заготовки для євро піддонів) породи сосна звичайна (Pinus sylvestris L.) 1-3 сортів розміром 22x98x1200 мм об`ємом 20,491 м3 в кількості 16 пакетів по 495 шт. в кожному не відповідає задекларованому.
Статтею 3 Закону України від 08.09.2005 №2860-IV «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» (зі змінами і доповненнями, далі Закон) визначено, що реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів. Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо- або пиломатеріалів.
Випуск у митний режим експорту лісо- та пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, здійснюється митним органом на підставі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів, отриманих від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.
Пленум Верховного Суду України у постанові від 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» зазначив, що судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є t визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності. З метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України та митного оформлення вказаного товару Львівською митницею листом від 15.07.2022 №7.4/20-03/14/13623 було викликано керівника ТОВ "Бренвель" (код ЄДРПОУ 36704615) громадянина України ОСОБА_1 , однак у визначений час він не з`явився та про причини неявки не повідомив.
Таким чином, на думку автора протоколу, керівником ТОВ "Бренвель" (код ЄДРПОУ 36704615) громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані па переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо переміщуваного товару.
Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_3 , вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, заперечила. Зазначила, що пиломатеріали розміром 22*95*1200 мм було виготовлено з лісоматеріалів, зазначених в сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій № ВЛ 942469. А відтак, ОСОБА_1 не звертався з повторною заявою на отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, оскільки наявний сертифікат № ВЛ 942469 підтверджує
походження лісоматеріалів, з яких в подальшому було виготовлено пиломатеріали розміром 22*95*1200 мм. Вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад правопорушення, а тому просила закрити провадження у справі.
Представник Львівської митниці Державної митної служби України зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення та до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією частини 1 статті 483 МК України.
Дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
За положеннями п.3 ч.1ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Відповідно дост. 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ч. 1ст. 489 Митного кодексу України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ч. 1ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
З об`єктивної сторони ч.1 ст.483МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Отже, безпосереднім об`єктом вказаного правопорушення є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України, а об`єктивною стороною є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.
Суб`єктивна сторона правопорушення характеризується наявністю прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Це підтверджується правовою позицією Верховного Суду України висловленій упостанові Пленуму Верховного суду від 03.06. 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»(із змінами, внесеними згідно із Постановою ПВСУ №8 від 30.05.2008 року), згідно якої для притягнення до відповідальності заст.352 МК України(ст.352 цест.483 МК України 2012 року) необхідна наявність умислу в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності. Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.
Отже, для притягнення до відповідальності за ст.483 Митного кодексу України необхідна наявність умислу в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності. Так, не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.
Відповідно до ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Суд вважає, що митним органом не надано доказів, які би свідчили, що ОСОБА_1 вчиняв будь-які умисні дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення.
Так, судом встановлено, що між ТОВ «Бренвель» (Продавець) та фірмою «Retim Europe OU» (Покупець) укладено контракт № RT-BVL-2020 від 01.11.2020р., за умовами якого ТОВ «Бренвель» зобов`язується виготовити і поставити фірмі «Retim Europe OU» заготовки для піддонів згідно заявок Покупця.
За результатами оголошення для закупівлі необробленої деревини, між ТОВ «Бренвель» та ДП «Ковельське лісове господарство» укладено Договір купівлі-продажу необробленої деревини № 3/04-02-2022 від 07 лютого 2022 року.
Згідно отриманої заявки від Покупця, ТОВ «Бренвель» повинен був виготовити пиломатеріали, розмірами: 15*130*1000 мм; 15*95*1000 мм; 22*95*800 мм.
Згідно ст. 3 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів», реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2-1 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Згідно п.5 Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, для отримання сертифіката експортери подають територіальному органові Держлісагентства заяву за встановленою Агентством формою, до якої додається копія (з обов`язковим пред`явленням оригіналу) товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісо- та пиломатеріалів, або лісорубного квитка (для постійних лісокористувачів).
Встановлено, що 5 липня 2022 року ОСОБА_1 було подано заяву на отримання Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій.
В подальшому встановлено, що 06 липня 2022 року фірма «Retim Europe OU» звернулась з проханням поставити продукцію розміром 15*130*1000мм; 15*95*1000мм; 22*95*120 мм зі збільшенням вартості продукції.
Як вбачається з пояснень ОСОБА_4 , оскільки збільшення вартості пиломатеріалів призведе до збільшення прибутків ТОВ «Бренвель», а, отже, і збільшення розміру податків, які будуть перераховані до державного бюджету, а наявна сировина дозволяє виготовити продукцію необхідного розміру, було виготовлено пиломатеріали розміру 22*95*1200 мм замість 22*95*800 мм.
При цьому, пиломатеріали розміром 22*95*1200 мм було виготовлено з лісоматеріалів, зазначених в сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій № ВЛ 942469.
Таким чином, ОСОБА_1 не звертався з повторною заявою на отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, оскільки наявний сертифікат № ВЛ 942469 підтверджує походження лісоматеріалів, з яких в подальшому було виготовлено пиломатеріали розміром 22*95*1200 мм.
Крім того, невідповідність розмірів пиломатеріалів не призвела до завдання державі фінансових збитків, в тому числі не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Таким чином, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що керівник ТОВ "Бренвель" (код ЄДРПОУ 36704615) ОСОБА_1 вчиняв дії, спрямовані па переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо переміщуваного товару.
Згідно ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Отже, суд дійшов висновку, що провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 слід закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483МК України.
Згідно ст. 283 КУпАП України, постанова по справі повинна містити, зокрема, вирішення питання про вилучені речі і документи.
Враховуючи, що провадження по справі підлягає закриттю, товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил слід повернути власнику або уповноваженій ним особі у встановленому законом порядку.
Керуючись ст.ст.7,9,243-244,247,248,249,251,257,283-285КУпАП, ст.ст. 483, 487, 527, 528 МК України, суд
П О С Т А Н О В И В :
провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 за ч.1ст.483МК України - закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №0684/20900/22 від 15.07.2022 року товар- повернути власнику для здійснення відповідних митних процедур.
На постанову протягом десяти днів з дня її винесення може бути подана апеляція до Львівського апеляційного суду.
Суддя І.Р.Волоско
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2022 |
Оприлюднено | 25.11.2022 |
Номер документу | 107471521 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Волоско І. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні