печерський районний суд міста києва
Справа № 757/32786/22-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2022 року м. Київ
Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту на майно,-
ВСТАНОВИВ:
До провадження слідчого судді надійшло клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту на транспортний засіб легковий автомобіль CHEVROLET LACETTI, 2007 року випуску, VIN-код НОМЕР_1 , д.н.з НОМЕР_2 , який перебуває у володінні ОСОБА_4 .
З наданих в обґрунтування матеріалів вбачається, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62021100020000289 від 19.08.2021 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 згідно наказу Київської митниці Держмитслужби України від 05.12.2019 № 23-О «Про призначення посадових осіб», призначений з 05.12.2019 у порядку переведення з Київської митниці ДФС на посаду головного державного інспектора відділу митного оформлення № 5 митного поста «Аеропорт-Бориспіль» Київсько митниці Держмитлужби.
Згідно наказу ОСОБА_4 згідно наказу Київської митниці Держмитслужби від 26.06.2020 № 780-О «Про переведення посадових осіб», переведений з 26.06.2020 з посади головного державного інспектора відділу митного оформлення № 5 митного поста «Аеропорт-Бориспіль» на рівнозначну посаду головного державного інспектора відділу митного оформлення № 5 митного поста «Бориспіль-аеропорт».
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також відповідно до міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно з п. 34-1 ч. 1 ст. 4 МК України органи доходів і зборів це центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, митниці та митні пости.
Частинами 1, 2, 4, 7 ст. 318 МК України визначено, що митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України; митний контроль здійснюється виключно органами доходів і зборів відповідно до цього Кодексу та інших законів України; митний контроль товарів, транспортних засобів у пунктах пропуску через державний кордон України здійснюється відповідно до типових технологічних схем митного контролю, що затверджуються Кабінетом Міністрів України; для забезпечення здійснення митного контролю органами доходів і зборів використовується єдина автоматизована інформаційна система органів доходів і зборів України.
Згідно ст. 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД. Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТЗЕД.
Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД), що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 19.09.2013 № 584-VII "Про Митний тариф України", з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД та визначальних для класифікації характеристик товару.
З метою застосування єдиного тлумачення із застосування УКТ ЗЕД в Україні запроваджено Пояснення до УКТ ЗЕД, побудовані на основі Пояснень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів версії 2012 року і Пояснень до Комбінованої номенклатури Європейського Союзу, затверджені наказом ДФС України від 09.06.2015 № 401 «Про затвердження Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності».
Відповідно до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, товар, оформлений митною декларацією від 16.12.2020 № UA100290/2020/340690 «1. Вимірювач швидкості TruCam II (без ПЗ), арт.7007305 72 шт. В комплекті: стилус, карта пам`яті 32 ГБ, USB-картрідер, козирьок екрану, кейс для переноски, приклад, зарядний пристрій 110/240 Volt AC, документація, Призначений для вимірювання швидкості руху транспортних засобів за допомогою лазерного сенсора, що вираховує час польоту коротких імпульсів інфрачервоного світла. Виробник Laser Technology Inc. Торговельна марка TRUCAM. Країна виробництва US», умови поставки «DAP? UA Київ», відповідає визначальним товарним характеристикам, що розглядаються у: Розділі ХVІІІ: «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні, медичні або хірургічні; годинники всіх видів; музичні інструменти; їх частини та приладдя», Групі 90: «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя», Товарній позиції 9029: «Лічильники кількості обертів, кількості продукції, таксометри, милеометри, крокометри та подібні прилади; спідометри та тахометри, крім включених до товарної позиції 9014 або 9015; стробоскопи», товарній підпозиції 902920 та відповідній товарної категорії 90292038 і підкатегорії 9029203890, як інші прилади, що одночасно вимірюють та записують швидкість, відстань у милях, тривалість руху і простою, тощо.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 336 МК Кодексу, митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами органів доходів і зборів шляхом перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються органам доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.
Пунктом 1 частини 1 статті 335 МК Кодексу визначено перелік документів та відомостей, які декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надає органу доходів і зборів в паперовій або електронній формі під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.
Пунктом 6 Типової технологічної схеми здійснення митного контролю автомобільних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 451, визначено повноваження посадових осіб митних органів щодо митного контролю та митного оформлення автомобільних транспортних засобів і товарів, серед яких:
- перевірка комплектності документів, необхідних для митного контролю та митного оформлення автомобільних транспортних засобів і товарів відповідно до заявленого митного режиму, а також відомостей, зазначених у цих документах;
- облік та реєстрація автомобільних транспортних засобів і товарів, результатів їх митного контролю та митного оформлення;
- аналіз та оцінка ризиків, у тому числі з використанням документальних профілів ризику або електронних профілів ризику, включених до відповідних програмно-інформаційних комплексів Держмитслужби;
- митний огляд (огляд та переогляд автомобільних транспортних засобів і товарів, ручної поклажі та багажу, особистий огляд громадян);
- взаємодія з іншими державними контрольними органами під час проведення встановлених законодавством необхідних для автомобільних транспортних засобів і товарів видів контролю;
- оформлення встановлених законодавством митних документів за результатами митного контролю та митного оформлення автомобільних транспортних засобів і товарів;
- ідентифікація автомобільних транспортних засобів і товарів у випадках та порядку, встановлених законодавством;
- прийняття рішення щодо пропуску або відмови у пропуску автомобільних транспортних засобів і товарів на митну територію України або за межі митної території України, випуску товарів.
Відповідно до частини 1 статті 337 МК Кодексу, перевірка документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу подаються органам доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, здійснюється візуально, із застосуванням інформаційних технологій (шляхом проведення формато-логічного контролю, контролю співставлення, контролю із застосуванням системи управління ризиками) та в інші способи, передбачені цим Кодексом.
Частиною 4 статті 337 МК Кодексу визначено, що контроль із застосуванням системи управління ризиками - це оцінка ризику шляхом аналізу (у тому числі з використанням інформаційних технологій) поданих документів у конкретному випадку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України з метою обрання форм та обсягу митного контролю, достатніх для забезпечення додержання вимог законодавства України з питань державної митної справи.
Органи доходів і зборів, у відповідності до ст. 361 МК України, застосовують систему управління ризиками для визначення товарів, транспортних засобів, документів і осіб, які підлягають митному контролю, форм митного контролю, що застосовуються до таких товарів, транспортних засобів, документів і осіб, а також обсягу митного контролю.
Відповідно до ст. 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил. При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 494 МК України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Отже, перебуваючи на посаді головного державного інспектора відділу № 5 митного поста «Аеропорт-Бориспіль», постійно виконуючи функції представника влади, який є відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовою особою і, відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист суддів, працівників апарату суду і працівників правоохоронних органів» будучи працівником правоохоронного органу, ОСОБА_4 зобов`язаний суворо дотримуватися вимог Конституції України та норм чинного законодавства.
Відповідно до п. 1.2. Положення про відділ митного оформлення № 5 митного поста «Бориспіль» Київської митниці Держмитслужби (далі Положення) затвердженого в.о. начальника Київської митниці Держмитслужби І. Катамадзе, відділ митного оформлення № 5 є структурним підрозділом Митниці й входить до складу митного поста «Бориспіль-аеропорт» Митниці.
Згідно п. 1.7. Положення відділ митного оформлення у своїй діяльності керуються Конституцією, законами України, Митним кодексом України, актами і дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, нормативно-правовими актами Державної фіскальної служби, Митниці та цим Положенням.
Основними завданнями та функціями відділу є реалізація положень міжнародних договорів, законодавчих та нормативно-правових актів України з питань організації митного контролю й митного оформлення; митний контроль та митне оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України; забезпечення контролю за додержанням суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності вимог законодавства України з питань державної митної справи; здійснення заходів щодо виконання Митницею дохідної частини Державного бюджету України за рахунок контролю правильності визначення суб`єктами ЗЕД митної вартості, країни походження товарів та коду УКТ ЗЕД; застосування заходів забезпечення сплати митних платежів при поміщенні товарів у відповідні митні режими у порядку та у випадках, передбачених Митним кодексом України та чинними нормативно-правовими актами України; забезпечення застосування митних режимів, здійснення митних формальностей щодо товарів, поміщених у відповідні митні режими; контроль за дотриманням порядку заповнення митних декларацій суб`єктами ЗЕД; здійснення аналізу та управління ризиками з метою визначення форм та обсягів митного контролю тощо.
Відповідно до посадової інструкції головного державного інспектора відділу митного оформлення № 5 митного поста «Аеропорт-Бориспіль» Київської митниці Держмитслужби, затвердженої 02.11.2020 в.о. начальника Київської митниці Держмитслужби І. Катамадзе, з якою ОСОБА_4 ознайомився 02.11.2020 під підпис та отримав її копію, у своїй діяльності головний державний інспектор керується Конституцією України, законами України «Про державну службу», «Про запобігання корупції», «Про засади запобігання і протидії корупції», Митним кодексом України та іншими законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, наказами Державної фіскальної служби України, а також наказами митниці, положеннями про митний пост, відділ, цією посадовою інструкцією.
Згідно з абзацом 2 інструкції, головний державний інспектор відділу безпосередньо здійснює митний контроль, митне оформлення товарів та транспортних засобів комерційного призначення, що входять у зону діяльності відділу; проводить митний огляд товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України; веде в межах повноважень боротьбу з контрабандою та порушенням митних правил; у випадку виявлення порушень митних правил та законодавства складає протокол про порушення митних правил та вживає необхідних заходів щодо затримання товарів, ввезених (вивезених) з порушенням митних правил або контрабандним шляхом; не допускає дій і вчинків, що можуть зашкодити інтересам державної служби чи негативно вплинути на репутацію державного службовця; здійснює перевірку документів та відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України суб`єктами ЗЕД та громадянами; забезпечує повноту та своєчасність виконання митних формальностей при митному оформленні товарів у відповідному митному режимі; визначає, за результатами застосування системи управління ризиками, форми та обсяги митного контролю у конкретних випадках переміщень товарів і транспортних засобів через митний кордон України; реалізує заходи з управління ризиками шляхом виконання митних формальностей, визначених за результатами застосування системи управління ризиками, та вносить в установленому порядку інформацію про результати їх виконання до автоматизованої системи митного оформлення товарів; здійснює контроль правильності класифікації задекларованих або оформлених товарів; приймає та реєструє рішення про визначення коду товару відповідно до частини четвертої статті 69 Митного кодексу України; здійснює контроль за виконанням вимог товарної номенклатури Митного тарифу України при класифікації товарів для цілей митного оформлення та контролює правильність визначення митної вартості товарів в межах компетенції з метою виявлення і недопущення фактів ухилення від оподаткування у повному обсязі при митному оформленні товарів; здійснює перевірку правильності заявленої суб`єктом ЗЕД країни походження товарів, що переміщуються через митний кордон України, перевіряє сертифікати про походження товарів, що ввозяться на митну територію України на умовах угод про вільну торгівлю, укладених Україною, та в режимі найбільшого сприяння.
Головний державний інспектор відділу має право в межах своїх повноважень, при виконанні службових обов`язків, вимагати від представників підприємств та організацій, громадян пред`явлення необхідних документів з метою здійснення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів комерційного призначення; проводити митний огляд товарів з розкриттям окремих місць або, у разі виникнення необхідності, застосувати інші форми митного контролю згідно діючих нормативних актів; в межах своїх повноважень та відповідно до вимог Митного кодексу України при виконанні службових обов`язків вимагати пояснення від громадян та посадових осіб, які вчинили порушення митних правил.
Згідно вищеперерахованих пунктів посадових інструкцій та Положень, ст. ст. 69, 257, 264, 269, 334, 335, 336, 337, 490, 491 Митного кодексу України, Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 450 «Питання, пов`язані із застосуванням митних декларацій», наказів Міністерства фінансів України від 31.07.2015 № 684 «Про затвердження Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю» та від 30.05.2012 № 631 «Про затвердження Порядку виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа», наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650 «Про затвердження Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України» та інших нормативно-правових актів, ОСОБА_4 зобов`язаний здійснювати митний контроль та митні формальності в зоні діяльності відділу митного оформлення № 5 митного поста «Аеропорт Бориспіль» Київської митниці Держмитслужби щодо товарів та транспортних засобів комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України; здійснювати контроль та забезпечувати своєчасність сплати митних платежів (інших обов`язкових платежів), виявляти й припиняти факти контрабанди та порушень митних правил, складати протоколи про порушення митних правил, виконувати інші завдання, передбачені законодавством України з питань державної митної справи, інформувати керівництво відділу та митного поста про можливі факти порушення платниками податків законодавства України з питань державної митної справи, які могли призвести до сплати митних платежів не в повному обсязі, виявлені після митного оформлення, забезпечувати у встановленому порядку внесення змін до митних декларацій та визнання суб`єктом ЗЕД митної вартості з метою виявлення і недопущення фактів ухилення від оподаткування в повному обсязі при митному оформленні товарів, здійснювати контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД тощо.
Вимогами ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» встановлено, що правоохоронні органи це органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, органи доходів і зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.
Відповідно до примітки 1 ст. 364 КК України службовими особами у статтях 364, 368, 368-5, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Відповідно до п. п. «е» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» посадові та службові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи є особами, уповноваженими на виконання функцій держави, та суб`єктами, на яких поширюється дія вищевказаного Закону.
Таким чином, ОСОБА_4 , маючи достатній досвід роботи в органах державної митної служби, як головний державний інспектор відділу митного оформлення № 5 митного поста «Аеропорт-Бориспіль» Київської митниці Держмитслужби, є особою, яка постійно здійснює функції представника влади та відповідно до п. 1 примітки до ст. 364 КК України є службовою особою, незважаючи на обов`язок неухильно дотримуватися вищезазначених норм, здійснюючи функції представника влади, і будучи, відповідно до вимог зазначеного законодавства та ч. 2 ст. 19 Конституції України, зобов`язаною діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, грубо порушуючи вищевказані норми законодавства щодо проведення митного оформлення товару, про яке митному інспектору було достовірно відомо, не виконала вимоги вказаного законодавства, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої особи, всупереч інтересам служби вчинила зловживання своїм службовим становищем, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам за наступних обставин.
Так, 12.11.2020 директор ПП «Діректон»(ЄДРПОУ 31921818)» (юридична адреса: місто Київ, вулиця Івана Пулюя, 3, кв. 29) ОСОБА_5 у відповідності до договору купівлі продажу №11122020 придбав у підприємства «Laser Technology, Inc», розташованого за адресою: 6912 South Quentin Street Centennial, Colorado 80112 USA, вимірювач швидкості TruCam ІІ (без ПЗ), арт. 7007305 72 шт. В комплекті: стилус, карта пам`яті 32 ГБ, USB- картрідер, козирьок екрану, кейс для переноски, приклад, зарядний пристрій 110/240 Volt AC, документація, Призначений для вимірювання швидкості руху транспортних засобів за допомогою лазерного сенсора, що вираховує час польоту коротких імпульсів інфрачервоного світла.
В подальшому, 16.12.2020 митним брокером ТОВ «Компанія Ведлайн», в особі ОСОБА_6 , який діяв відповідно до договору укладеного з імпортером ПП «Діректон» відповідно до електронної митної декларації типу ІМ40ДЕ № UA100290/2020/340690, на митну територію України до відділу митного оформлення № 5 митного поста «Аеропорт-Бориспіль» Київської митниці Держмитслужби, подано товар - «вимірювач швидкості TruCam ІІ (без ПЗ), арт. 7007305 72 шт. В комплекті: стилус, карта пам`яті 32 ГБ, USB- картрідер, козирьок екрану, кейс для переноски, приклад, зарядний пристрій 110/240 Volt AC, документація, призначений для вимірювання швидкості руху транспортних засобів за допомогою лазерного сенсора, що вираховує час польоту коротких імпульсів інфрачервоного світла», при цьому, в електронній митній декларації типу ІМ40ДЕ UA100290/2020/340690 класифіковано товар за кодом УКТ ЗЕД 9031 49 90 00 (ставка ввізного мита 0%), замість 9029 20 38 90 (ставка ввізного мита 5%) («Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні, медичні або хірургічні; годинники всіх видів; музичні інструменти; їх частини та приладдя», Група 90: «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя», Товарна позиція 9029: «Лічильники кількості обертів, кількості продукції, таксометри, милеометри, крокометри та подібні прилади; спідометри та тахометри, крім включених до товарної позиції 9014 або 9015; стробоскопи», товарна підпозиції 902920 та відповідна товарна категорія 90292038 і підкатегорія 9029203890, як інші прилади, що одночасно вимірюють та записують швидкість, відстань у милях, тривалість руху і простою, тощо).
Після цього, 16.12.2020 в період часу з 10 год. 58 хв. до 13 год. 00 хв. головний державний інспектор відділу № 5 митного поста «Аеропорт-Бориспіль» Держмитслужби України ОСОБА_4 , перебуваючи за місцем роботи в приміщенні митного поста «Аеропорт-Бориспіль» Держмитслужби України, що розташований за адресою: Київська область, Бориспільський район, с. село Гора, вул. Бориспіль- 7, здійснюючи функції представника влади, будучи службовою особою, знехтувала вимогами вищеописаного законодавства, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, використовуючи своє службове становище, всупереч інтересам служби, виявивши під час митного оформлення вимірювача швидкості TruCam ІІ (без ПЗ), арт. 7007305 72 шт. В комплекті: стилус, карта пам`яті 32 ГБ, USB- картрідер, козирьок екрану, кейс для переноски, приклад, зарядний пристрій 110/240 Volt AC, документація, призначеного для вимірювання швидкості руху транспортних засобів за допомогою лазерного сенсора, що вираховує час польоту коротких імпульсів інфрачервоного світла, в порушення правил класифікації товару, а саме те, що вказаний товар класифікується за кодом згідно з УКТ ЗЕД 9029 20 38 90 («Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні, медичні або хірургічні; годинники всіх видів; музичні інструменти; їх частини та приладдя», Група 90: «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя», Товарна позиція 9029: «Лічильники кількості обертів, кількості продукції, таксометри, милеометри, крокометри та подібні прилади; спідометри та тахометри, крім включених до товарної позиції 9014 або 9015; стробоскопи», товарна підпозиції 902920 та відповідна товарна категорія 90292038 і підкатегорія 9029203890, як інші прилади, що одночасно вимірюють та записують швидкість, відстань у милях, тривалість руху і простою, тощо) (ставка ввізного мита 5%), а не за заявленим декларантом кодом товару за УКТ ЗЕД 9031 49 90 00 (ставка мита 0%), діючи умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої особи суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності ПП «Діректон»(ЄДРПОУ 31921818), не здійснив оцінку ризиків, в тому числі які спрацювали та були згенеровані Автоматизованою системою аналізу та управління ризиками, під час аналізу поданих до митного контролю і митного оформлення товаросупровідних і товаротранспортних документів, не обрав додаткові форми та обсяги митного контролю, необхідні для забезпечення додержання вимог законодавства України з питань державної митної справи, та самостійно не класифікувавши товар, прийняв його до митного оформлення із кодом товару за УКТ ЗЕД 9031 49 90 00 (ставка мита 0%), заявленим у попередній митній декларації типу ІМ40ДЕ № UA100290/2020/340690 від 16.12.12020, та здійснив пропуск даного товару у вільний обіг.
Як наслідок, за результатами здійснення ОСОБА_4 митних формальностей за ЕМД № UA100290/2020/340690 та протиправної класифікації товару за кодом УКТ ЗЕД 9031 49 90 00 не сплачені митні платежі в сумі 627 539, 62 грн (у тому числі ввізне мито 522 949, 68 грн та податок на додану вартість 104 589, 94 грн
У зв`язку з чим, внаслідок зловживання головним державним інспектором відділу № 5 митного поста «Аеропорт-Бориспіль» Держмитслужби України ОСОБА_4 своїм службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди для іншої особи суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності ПП «Діректон»(ЄДРПОУ 31921818), що виразилося у незаконному здійсненні митного оформлення та пропуску на митну територію України товару - «вимірювач швидкості TruCam ІІ (без ПЗ), арт. 7007305 72 шт. В комплекті: стилус, карта пам`яті 32 ГБ, USB- картрідер, козирьок екрану, кейс для переноски, приклад, зарядний пристрій 110/240 Volt AC, документація, Призначений для вимірювання швидкості руху транспортних засобів за допомогою лазерного сенсора, що вираховує час польоту коротких імпульсів інфрачервоного світла., державним інтересам спричинено тяжкі наслідки, у вигляді недотримання державою податків та зборів у сумі 627 539, 62 грн (у тому числі ввізне мито 522 949, 68 грн. та податок на додану вартість 104 589, 94 грн., що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є різницею між не сплаченими платежами та платежами, які необхідно було сплатити у разі декларування вищезазначеного товару за кодом 9029 20 38 90, згідно УКТ ЗЕД.
Таким чином, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється в зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
04.11.2022 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Згідно ст. 12 КК України, інкримінований ОСОБА_4 злочин, передбачений ч. 2 ст. 367 КК України є тяжким службовим злочином.
Згідно з інформацією, здобутою в ході досудового розслідування, у власності ОСОБА_4 перебуває транспортний засіб легковий автомобіль CHEVROLET LACETTI, 2007 року випуску, VIN-код НОМЕР_1 , д.н.з НОМЕР_2 .
Враховуючи викладене, з метою забезпечення відшкодування шкоди завданої внаслідок кримінального правопорушення, у органу досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на вказане вище майно, що на праві власності належить підозрюваному ОСОБА_4 .
Слідчий до судового засідання не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності, доводи клопотання підтримав у повному обсязі.
Слідчий суддя розглянув клопотання у відсутність власника майна відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання, виходячи з такого.
Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України).
Відповідно до ч. 1-3 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Так, арешт на майно допускається з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку, накладення арешту з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
У разі задоволення цивільного позову або стягнення з юридичної особи розміру отриманої неправомірної вигоди суд за клопотанням прокурора, цивільного позивача може вирішити питання про арешт майна для забезпечення цивільного позову або стягнення з юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, доведеного розміру отриманої неправомірної вигоди до набрання судовим рішенням законної сили, якщо таких заходів не було вжито раніше.
Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
З урахуванням наведеного, того, що майно вказане вище належить підозрюваному, щодо якого здійснюється провадження, наявності обґрунтованого розміру шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (шкода встановлена висновком експерта від 30.09.2021) в рамках даного кримінального провадження, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання прокурора та накладення арешту на майно, оскільки вказане майно належить підозрюваному ОСОБА_4 та метою такого арешту є забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення.
З урахуванням наведеного та керуючись ст. 98, 170-173, 175, 309, 372, 392, 532 КПК України,-
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту на майно задовольнити частково.
Накласти арешт на транспортний засіб легковий автомобіль CHEVROLET LACETTI, 2007 року випуску, VIN-код НОМЕР_1 , д.н.з НОМЕР_2 , який перебуває у володінні ОСОБА_4 .
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2022 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 107473534 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Батрин О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні