Ухвала
від 21.11.2022 по справі 601/2067/22
КРЕМЕНЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 601/2067/22

Провадження №1-кп/601/266/2022

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 листопада 2022 року

Кременецький районний суд Тернопільської області в складі: головуючого судді ОСОБА_1 , за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кременець клопотання прокурора Кременецької окружної прокуратури ОСОБА_3 про закриття кримінального провадження, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12013210120000304 від 03.04.2013 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України, у зв`язку з не встановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення та закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Кременецької окружної прокуратури ОСОБА_3 звернулася до суду із клопотанням про закриття кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12013210120000304 від 03.04.2013 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191КК України у зв`язку із не встановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення та закінченням строків давності притягнення особи до кримінальної відповідальності.

Прокурор у судовому засіданні просила клопотання задовольнити зазначивши, що органом досудового розслідування вжито вичерпні заходи щодо встановлення особи, яка вчинила дане кримінальне правопорушення, однак встановити її не вдалось, а строки давності притягнення особи до кримінальної відповідальності закінчились.

З матеріалів клопотання вбачається, що СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження № 12013210120000304 від 03.04.2013 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191КК України,за інформацієюспецпідрозділу поборотьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України в Тернопільській області про окремі факти протиправної діяльності колишнього головного державного санітарного лікаря Кременецького району - головного лікаря ДЗ «Кременецька районна СЕС» ОСОБА_4 , який будучи службовою особою, діючи умисно, у власних інтересах, привласнив чуже майно, а саме кошти від списаного пального нібито використаного для виїздів автомобіля ВАЗ- 53, обладнаного автодезкамерою для проведення дезінфекційних заходів у місцях спалахів інфекційних хвороб та неодноразово віддавав неправомірні вказівки щодо внесення до офіційних документів (шляхових листів), завідомо неправдивих відомостей про виїзди вказаного автомобіля в результаті чого привласнив майно на суму понад 25000 гривень, а також заявою ОСОБА_5 , жителя АДРЕСА_1 , про те, що головний лікар ДЗ «Кременецька районна СЕС» ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем вчиняє дії щодо розтрати майна та з інших питань.

Під час досудового розслідування встановлено, що згідно з копією журналу реєстрації дезінфекції (дезінсекції) одягу, постільних приналежностей, взуття та інших речей в дезінфекційних камерах ДЗ «Кременецька районна СЕС» у 2012 році було зареєстровано 71 випадок інфекційних захворювань, які потребували камерної дезінфекції на території Кременецького району. Проведення дезінфекції проводилось виїздом автомобіля ГАЗ-52 д.н.з. НОМЕР_1 , обладнаного автодезкамерою для проведення дезінфекційних заходів на підставі виконання нарядів на заключну дезінфекцію та дорожніх листів.

Дезінфекційні заходи проводились в результаті розпорядження завідувача епідеміологічним відділом Кременецької районної СЕС, який організовував роботу дезінфекційної бригади у вогнищі інфекційного захворювання. Згідно зазначеного журналу камерна обробка проводилась у 70 осіб.

З метою встановлення фактичної кількості виїздів вищевказаного автомобіля проводились слідчі (розшукові) дії спрямовані на встановлення повних анкетно-адресних даних осіб зазначених у журналі. За результатами процесуальних дій встановлено, що частина осіб вказаних у журналі підтвердили факт проведення дезінфікуючих робіт за допомогою автомобіля ГАЗ-52 Кременецької районної СЕС, а інша частина осіб (родичі, у випадку відсутності за місцем проживання чи смерті вказаної особи) заперечили даний факт. Крім цього, органом досудового розслідування в повному обсязі не вдалося підтвердити чи спростувати деякі факти виїзду та роботи зазначеного автомобіля, у зв`язку із відсутністю інформації про місцезнаходження деяких осіб вказаних у журналі. Допитані в якості свідків посадові особи органів місцевого самоврядування, а також особи, які проживають за вказаними у журналі адресами або по-сусідству, достатніх показів про підтвердження чи спростування фактів виїзду та роботи автодезкамери не надали.

Відповідно до інформації ДЗ «Кременецька районна СЕС», на автомобіль ГАЗ-52 (автодезкамера) д.н.з. НОМЕР_1 на протязі 2012 року витрачено 298 літрів бензину марки А-80, на загальну суму 2450,05 грн.

Для вирішення контрольно-ревізійних питань кримінального провадження СВ Кременецького ВП на адресу Державної фінансової інспекції в Тернопільській області направлено звернення. За результатами даного звернення інспекція повідомила, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ДЗ «Кременецька районна СЕС» МОЗ України (ідентифікаційний код 02000895, місцезнаходження Тернопільська область, Кременецький район, м. Кременець, вул. Козубського, 6, припинено згідно запису про державну реєстрацію припинення від 05.11.2013 року. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 року № 1382 «Про утворення територіальних органів Державно санітарно-епідеміологічної служби» Кременецьке міжрайонне управління Головного управління Держсанепідемслужби у Тернопільській

області не є правонаступником ДЗ «Кременецька районна СЕС», а тому, провести перевірку та вирішити питання вказані у зверненні не представляється можливим.

Відповідно до інформацій Державної установи «Тернопільський обласний лабораторний центр Держсанепідемслужби України», а також Кременецького міськміжрайонного відділу Державної установи «Тернопільський обласний лабораторний центр», ДЗ «Кременецька районна СЕС» МОЗ України, як юридична особа був ліквідований 05.11.2012 року, у відповідності до наказу МОЗ України № 176/0 від 21.09.2012 року «Про ліквідацію бюджетних закладів, установ і організацій, що належать до сфери управління МОЗ України» без правонаступництва. Згідно чинного законодавства про архівну справу, документи, що засвідчують діяльність ДЗ «Кременецька районна СЕС» і потребували постійного зберігання 27.12.2012 року передані в районний архівний відділ Кременецької РДА. Документи непостійного зберігання із різними термінами в т.ч. бухгалтерська документація, яка стосується витрат на придбання дез. засобів та паливно- мастильних матеріалів та їх списання (дорожні листик видаткові накладні, накладні, товарні чеки та т.і.), зберігалися у відділі 3 роки. 01.01.2016 року термін зберігання зазначених документів вичерпався і на підставі «Переліку типових документів, що створюються під час діяльності органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, організацій та підприємств із зазначенням строків зберігання документів» (Київ, 2012) із змінами за 2013 рік, у відповідності до Акту про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду від 14.04.2016 року, який затверджений в.о. начальника Головного управління Держсанепідемслужби у Тернопільській області ОСОБА_6 , схвалений на засіданні ЕК Головного управління (протокол від 14.04.2016 р. № 7) та погодженого на засіданні ЕГІК держархіву Тернопільської області (протокол від 15.04.2016 року № 7) документи архівного фонду Державного закладу «Кременецька районна санітарно-епідеміологічна станція» за період 2006-2012 роки вилучені для знищення та знищені.

Так, на даний час в ході досудового розслідування проведеними слідчими (розшуковими) діями не вдалося встановити особу, в тому числі причетність саме ОСОБА_4 чи іншої особи до вчинення даного кримінального правопорушення, зокрема щодо списання пального.

Під час досудового розслідування у даному кримінальному провадженні заявником ОСОБА_5 зазначалося про його незаконне звільнення, однак проведеними слідчими діями не встановлено ознак кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172 КК України.

Зокрема,згідно УказуПрезидента України№ 400/2011«Про ДержавнуСЕС України»було розпочатореорганізацію Санітарноїслужби України.Після цього,згідно постановиКМУ №1382від 29.12.2011року булозатверджено переліктериторіальних органівДержавних СЕС,а такожМіністерством ОхорониЗдоров`я за№ 34від 19.01.2012року затвердженоположення протериторіальні органиДержавної СЕСУкраїни.Також згіднопостанови КМУ№ 1184від 14.11.2011року «Прозатвердження граничноїчисельності працівниківтериторіальних органівцентральних органіввиконавчої влади»та наказуМОЗ України №41від 24.01.2012року «Простворення робочоїгрупи ізздійснення реорганізаціїДержавної СЕСУкраїни» 30.03.2012року МОЗУкраїни видаєнаказ №227«Про виконанняУказу ПрезидентаУкраїни» №187/2012«Про національнийплан дійна 2012рік щодовпровадження програмиекономічних реформ»яким затвердженоплан звиконанням національногоплану,де уп.197значиться реформуванняДСЕС України,а самеоптимізація ДСЕСшляхом створеннямережі органівДСЕС України,в томучислі скороченнячисельності працівниківдо 30тис.осіб догрудня 2012року.Постановою КМУ№ 1050від 14.11.2012 року внесено зміни до постанови КМУ згідно якої МОЗ разом із ДСЕС з метою забезпечення проведення лабораторних та інструментальних досліджень і випробувань у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення вирішити питання щодо утворення у встановленому порядку відповідних державних установ служби із загальною чисельністю працівників не більше 22461 осіб по України.

22.11.2011 року ДСЕС України видала наказ № 13-Адм «Про створення робочої групи яка з 24 по 25 листопада 2011 року повинна опрацювати питання оптимізації СЕС та підготувати пропозиції структури штатного розпису територіальних закладів України.

Державний заклад «Тернопільська обласна СЕС» 03.03.2012 року направила головним лікарям СЕС районів розрахункову чисельність територіальних органів ДСЕС та план скорочення штатних посад СЕС Тернопільської області, де у п.9 зазначено, протягом 2012 року у Кременецькій СЕС скоротити 40 посад та кількість штатних посад на 01.01.2013 року має складати 32,25 ставок. Даний план містить відомості щодо поквартального виконання плану скорочення штатних посад.

На основі даних постанов ОСОБА_4 створив групу щодо оптимізації роботи і чисельності склад працівників СЕС та згідно з пропозицією цієї групи було створено чисельність звільнення штатних посад. ОСОБА_5 під скорочення не попадав, а знаходився на роботі до повної ліквідації ДЗ «Кременецька районна СЕС».

21.09.2012 року МОЗ України видав наказ № 176-0 «Про ліквідацію бюджетних закладів, установ та організацій, що належать у сфері управління МОЗ України» згідно якого слід ліквідувати державні заклади, установи та організації, що належать до сфери управління МОЗ України за переліком згідно додатку в якому у графі «Тернопільська область» значиться Кременецька районна СЕС. Згідно додатку до даного наказу керівником ліквідаційної комісії по ліквідації Кременецької СЕС призначено ОСОБА_4 .

18.12.2012року ОСОБА_4 видав наказ № 210-К «Про звільнення з ліквідацією закладу» де у п.8 значиться прізвище ОСОБА_5 , який звільнений з підстав передбачених п.1 ч.І ст.40 КЗпП України. Згідно розрахункової платіжної відомості за видами оплат № 69 за грудень 2012 року ОСОБА_4 було виплачено компенсацію за невикористану відпустку в сумі 16584,48 грн. і вихідної допомоги 5053,21 грн.

09.11.2012року ДЗ Тернопільська СЕС за № 02/235 направила головним санітарним лікарям районів лист з вимогою надати пропозиції по подальшому працевлаштуванні працівників, що вивільняються. У зв`язку із терміновістю вимоги 12.11.2012 року за № 1521/01 ОСОБА_4 направлена відповідна інформація. ОСОБА_5 не був включений у перелік осіб на працевлаштування, які зазначені у пропозиціях через дисциплінарне покарання - догану. Зазначений документ має рекомендаційний характер та не є тим, шо тягне правові наслідки, оскільки інформація ОСОБА_4 могла бути врахована керівниками обласного СЕС або не врахована.

28.11.2012 року наказом ДСЕС України № 199 було утворено Державну установу «Тернопільський обласний лабораторний центр Держасанепідемслужби України». В структурі даної юридичної особи було утворено 7 міжрайонних та 1 міський відділи, в т.ч. Кременецький відділ на правах відокремленого структурного підрозділу без права юридичної особи. Право прийому на роботу працівників у Кременецький міжрайонний відділ належить керівнику обласного лабораторного центру. Тернопільським центром розроблялась та затверджувалась структура посад для кожного відділу, в т.ч. Кременецького, у якому загальна кількість посад із врахуванням Шумського га Лановецьких відділень - 48 посад.

При розгляді питання виплат оздоровчих при вивільнені працівників у зв`язку із ліквідацією установи встановлено, що дана виплата не передбачена чинним законодавством. Крім цього, ОСОБА_4 , як головним лікарем із погодженням із головним бухгалтером ОСОБА_7 пропонувалось обласній СЕС включити до виплат вивільнюваних осіб оплату матеріальної допомоги на оздоровлення, яка обласним керівництвом СЕС прийнята не була через відсутність коштів.

Відносно звернення в частині вимагання ОСОБА_4 грошей у підприємців та керівників організацій району встановлено, що постановою КМУ № 1544 від 15.10.2002 року було затверджено перелік робіт та послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, які виконуються і надаються за плату. Постановою КМУ № 662 від 11.05.2006 року було затверджено прескурант на роботи та послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами ДСЕС. Головним державним лікарем в Тернопільській області Кременецькій районній СЕС був доведений кошторис на 2012 рік, згідно якого Кременецька СЕС повинна забезпечити надходження коштів в сумі 198185 гривень. Дані надходження поступали шляхом укладення угод із суб`єктами господарювання відповідно до зазначених постав. Крім цього, у Кременецькій СЕС вівся журнал обліку укладених угод на надання платних послуг з відображенням суми проплат. Тернопільською СЕС здійснювався щомісячний контроль за поступленням позабюджетних коштів у 2012 році. В 2012 році у Кременецькій СЕС було отримано позабюджетні кошти за проплату платних послуг в сумі 170182 грн. Дані кошти використовувались на виробничу діяльність, проплату комунальних послуг, придбання матеріалів, обладнання. Залишок коштів при ліквідації був використаний на преміювання працівників СЕС, в т.ч. отримав премію ОСОБА_5 .

У 2012 році Кременецька міжрайонна ДФІ проводила ревізію використання бюджетних коштів виділених МОЗ України для проведення державного санітарно-епідеміологічного нагляду та дезінфекційних заходів в ДЗ «Кременецька районна СЕС» за період з 01.09.2009 р. по 01.05.2012 р. Під час проведення ревізії порушень виявлено не було.

Крім цього, 02.01.2013 року та 15.03.2013 року Кременецькою міжрайонною ДПІ було проведено позапланову виїзну перевірку ДЗ «Кременецька районна СЕС» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства. Проведеною перевіркою порушень не встановлено.

Крім того, проаналізувати документацію пов`язану з діяльністю ДЗ «Кременецька районна СЕС» щодо поступленням позабюджетних коштів з метою встановлення чи відсутності ознак кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, в тому числі щодо причетності певних осіб до вчинення злочину не можливо, у зв`язку з тим, що дана документація знищена.

В ході досудового розслідування проведеними слідчими (розшуковими) діями не вдалося встановити особу, яка вчинила вказане кримінальне правопорушення.

Досудове розслідування по данному кримінальному провадженню триває з 03.02.2013. Загальний строк досудового розслідування становить більше 8 років.

Відповідно до ст.12 КК України, кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст.191 КК України, відноситься до нетяжких злочинів.

Також, згідно п.2, 3 ч.1 ст.49 КК України особа звільняєтьсявід кримінальноївідповідальності,якщо здня вчиненнянею кримінальногоправопорушення ідо днянабрання вирокомзаконної силиминули такістроки: трироки -у разівчинення кримінальногопроступку,за якийпередбачено покаранняу видіобмеження волі,чи уразі вчиненнянетяжкого злочину,за якийпередбачено покаранняу видіпозбавлення воліна строкне більшедвох років; п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини.

Дослідивши матеріали клопотання та додані до нього письмові документи, суд дійшов до наступного висновку.

Відповідно до п.1-1 ч.2 ст.284 КПК Україникримінальне провадження закривається судом з підстави, передбаченої п.3-1 ч.1 цієї статті.

Згідно п.3-1 ч.1ст.284 КПК Україникримінальне провадження закривається в разі, якщо не встановлено особу, яка вчинила кримінальне правопорушення, у разі закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, крім випадків вчинення особливо тяжкого злочину проти життя чи здоров`я особи або злочину, за який згідно із законом може бути призначено покарання у виді довічного позбавлення волі.

У положенні п. 3-1 ч. 1ст. 284 КПК Українизаконодавцем встановлено імперативне правило, за яким суд приймає рішення про закриття кримінального провадження у разі закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності за умови, якщо не встановлено особу, яка вчинила кримінальне правопорушення.

Як вбачається з матеріалів клопотання прокурора, за результатами проведених слідчих дій у кримінальному провадженні № 12013210120000304 від 03.04.2013 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 191 КК Українивстановлено особу, яка ймовірно причетна до зазначеного правопорушення, що підтверджується повідомленням спецпідрозділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю УСБУ в Тернопільскій області, протоколом допиту свідка ОСОБА_8 від 19.06.2013 року про вчинення кримінального правопорушення, у якій зазначене конкретне прізвище особи. Однак досудовим слідством не встановлено наявність достатніх доказів для підозри особи у вчиненні кримінального правопорушення, яка вчинила кримінальне правопорушення.

Суд може прийняти рішення про закриття кримінального провадження у разі закінчення строків давності притягнення до кримінальної відповідальності за умови, якщо не встановлено особу, яка вчинила кримінальне правопорушення (п. 3-1ст. 284 КПК). У разі коли досудовим розслідуванням встановлено осіб, які ймовірно причетні до зазначеного правопорушення то суд не може закривати кримінальне провадження на підставі п. 3-1ст. 284 КПК України.

Такого висновку дійшов Верховний Суд колегією суддів Другої судової палати Касаційного кримінального суду при розгляді справи № 397/42/20.

За наявності визначених у законі підстав кримінальне провадження може бути закрите за відсутності події чи складу кримінального правопорушення.

Враховуючи наведені у клопотанні прокурора обставини, суд дійшов до висновку про його безпідставність, а тому в його задоволенні слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 284, 314, 372, 392, 393, 395 КПК України, ст. 49 КК України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання прокурора Кременецької окружної прокуратури ОСОБА_3 про закриття кримінального провадження, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12013210120000304 від 03.04.2013 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України, на підставі п. 3-1 ч. 1ст.284КПК України відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено та оголошено 23.11.2022 року о 10 год. 20 хв.

Головуючий:

Дата ухвалення рішення21.11.2022
Оприлюднено18.01.2023
Номер документу107477373
СудочинствоКримінальне
Сутьзакриття кримінального провадження, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12013210120000304 від 03.04.2013 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.191 КК України, у зв`язку з не встановленням особи, яка вчинила кримінальне правопорушення та закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності

Судовий реєстр по справі —601/2067/22

Ухвала від 21.11.2022

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Шульгач Н. М.

Ухвала від 21.11.2022

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Шульгач Н. М.

Ухвала від 28.10.2022

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Шульгач Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні