Рішення
від 23.11.2022 по справі 581/359/22
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 листопада 2022 року Справа № 581/359/22

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Глазька С.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 доКомунальної установи "Центр надання соціальних послуг" Липоводолинської селищної ради про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

30 серпня 2022 року ОСОБА_1 звернувся до Липоводолинського районного суду Сумської області із вказаним позовом, в якому просить зобов`язати відповідача призначити йому соціального працівника для допомоги, як одинокій особі з інвалідністю.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що він звернувся до відповідача з проханням призначити йому соціального працівника. Однак відповідач, з посиланням на відсутність в с. Побиванка (де проживає позивач) відповідного працівника, відмовив позивачу у задоволенні його заяви. Позивач вважає вказану відмову проявом дискримінації, у зв`язку з чим і звернувся до суду.

Ухвалою Липоводолинського районного суду Сумської області від 01.09.2022 справу за позовом ОСОБА_1 до Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Липоводолинської селищної ради Роменського району Сумської області про зобов`язання вчинити дії передано за підсудністю до Сумського окружного адміністративного суду до відкриття провадження у справі.

Вказана справа надійшла до Сумського окружного адміністративного суду 26.09.2022.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 29.09.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Відповідач, заперечуючи проти задоволення позову, надіслав на адресу суду відзив, в якому зазначив, що дійсно на адресу відповідача надійшло звернення позивача, в якому він просив призначити йому соціального робітника. На вказане звернення було вчасно надано відповідь, в якій позивачу було роз`яснено, що в с. Побиванка відсутня посада соціального робітника та відповідачем вивчається можливість введення вказаної посади. Також у відзиві зазначено, що 03.10.2022 на посаду соціального робітника у с. Побиванка була прийнята ОСОБА_2 . Листом від 06.10.2022 №156 позивача додатково повідомлено, що введення вказаної посади надає можливість надання позивачу соціальної послуги - догляд вдома, як одинокій особі з інвалідністю.

На вказаний відзив позивачем надано відповідь, в якій зазначає, що на даний час ситуація в селі з доставкою продуктів покращилась, а тому нагальної потреби у призначенні соціального працівника для доставки продуктів станом на дату написання відповідь немає, однак позивач зазначає, що все може змінитись, а тому не бачить сенсу відмовлятись від таких послуг.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи та об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивач відповідно до посвідчення серія НОМЕР_1 від 11.04.2007 (а.с.3) є інвалідом другої групи та отримує пенсію по інвалідності.

04.08.2022 позивач звернувся із заявою, в якій просив призначити йому соціального працівника для доставки товарів з магазину та вирішення питання приватизації наданої йому квартири.

На вказане звернення позивач отримав від відповідача лист від 08.08.2022 №107, в якому відповідач повідомив, що станом на 08.08.2022 в с. Побиванка (місце проживання позивача) відсутня посада соціального робітника. Зазначено, що відповідач вивчає можливість надання позивачу соціальної послуги догляду вдома, як одинокій особі з інвалідністю. Також у листі зазначено, що згідно Державного стандарту вирішення питання приватизації квартири не входить до обов`язків соціального робітника.

Не погодившись з вказаною відповіддю, позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому зазначає, що вказана відмова є проявом дискримінації за ознакою місця проживання.

Після відкриття провадження у даній справі, подаючи відзив на позовну заяву, відповідач зазначив, що згідно наказу директора ЦНСП від 03.10.2022 №22-о на посаду соціального робітника у с. Побиванка була прийнята ОСОБА_2 . Листом від 06.10.2022 №156 позивача було додатково повідомлено, що введення вказаної посади надає можливість надання позивачу соціальної послуги - догляд вдома, як одинокій особі з інвалідністю. Окрім того, позивачу було роз`яснено, що для отримання вказаної послуги необхідно подати заяву про надання соціальних послуг, затверджену наказом Міністерства соціальної політики від 16.11.2020 №769 «Про затвердження форм документів, необхідних для надання соціальних послуг».

У зв`язку з вищевикладеними обставинами, позивачу було направлено запит, в якому суд пропонував надати пояснення про наявність на даний час предмету спору у даній справі та фактичної можливості у позивача отримувати спірну соціальну послугу.

На вказаний запит позивач надіслав суду відповідь на відзив, в якій зазначає, що ситуація в селі з доставкою продуктів покращилась, а тому нагальної потреби у призначенні соціального працівника для доставки продуктів станом на дату написання відповідь не має, однак позивач зазначає, що все може змінитись, а тому не бачить сенсу відмовлятись від таких послуг.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини урегульовані Законом України «Про соціальні послуги» (далі - Закон).

Так, відповідно до ст. 21 Закону, рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів приймає структурний підрозділ з питань соціального захисту населення уповноважених органів системи надання соціальних послуг, передбаченихпунктами 2і3частини першої статті 11 цього Закону. Рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг надавачами соціальних послуг недержавного сектору приймає відповідний надавач.

У разі введення надзвичайного або воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях для невідкладного надання соціальних послуг структурний підрозділ з питань соціального захисту населення уповноважених органів системи надання соціальних послуг, передбаченихпунктами 2і3частини першої статті 11 цього Закону, може надати право надавачам соціальних послуг державної/комунальної власності приймати рішення про надання соціальних послуг екстрено (кризово) (консультування, надання притулку, догляд, підтримане проживання, короткотермінове проживання, натуральна допомога, транспортні послуги тощо) особам/сім`ям, які опинилися у складних життєвих обставинах через шкоду, завдану пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією.

Рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг приймається протягом 10 робочих днів з дня одержання заяви, звернення, повідомлення про надання соціальних послуг за результатами оцінювання потреб особи/сім`ї у соціальних послугах.

Рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг екстрено (кризово) приймається невідкладно, не пізніше однієї доби з моменту одержання відповідної заяви, звернення, повідомлення.

Рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг не пізніше трьох робочих днів після його прийняття видається або надсилається заявнику. У рішенні про надання соціальних послуг обов`язково зазначаються результати оцінювання потреб особи/сім`ї у соціальних послугах та надавач соціальних послуг. Рішення про відмову у наданні соціальних послуг має бути вмотивованим.

Рішення про відмову у наданні соціальної послуги може бути оскаржено у судовому порядку.

У ході судового розгляду судом встановлено та не заперечується сторонами, що позивач 04.08.2022 звернувся до відповідача з вимогою надати йому соціальну послугу, а саме надати соціального робітника.

Однак, судом не встановлено, що відповідач розглядаючи вказане звернення у відповідності до ст.21 Закону, прийняв відповідне рішення за вказаним зверненням про надання чи відмову у наданні соціальних послуг.

У зв`язку з викладеним, суд, відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України, вважає за потрібне вийти за межі позовних вимог для ефективного захисту прав та інтересів позивача та зобов`язати відповідача розглянути заяву позивача від 04.08.2022 і прийняти вмотивоване рішення про надання чи відмову у наданні позивачу соціальних послуг.

У зв`язку з тим, що на час розгляду даної справи відповідач фактично не розглянув заяву позивача, оскільки не прийняв жодного рішення відповідно до Закону, позовна вимога про зобов`язання відповідача призначити позивачу соціального працівника для допомоги, як одинокій особі з інвалідністю, на даний час не підлягає задоволенню, оскільки є передчасною.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні, оскільки судовий збір не сплачувався позивачем, відповідно до ст.5 Закону України «Про судовий збір».

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 доКомунальної установи "Центр надання соціальних послуг" Липоводолинської селищної ради про зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Зобов`язати Комунальну установу "Центр надання соціальних послуг" Липоводолинської селищної ради (вул. Полтавська, 13, смт. Липова Долина, Липоводолинський район, Сумська область, 42500, ЄДРПОУ 21101299) розглянути заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) від 04.08.2022 та прийняти вмотивоване рішення про надання чи відмову у наданні позивачу соціальних послуг.

У задоволенні інших вимог - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.М. Глазько

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.11.2022
Оприлюднено28.11.2022
Номер документу107487433
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —581/359/22

Рішення від 23.11.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 29.09.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 31.08.2022

Адміністративне

Липоводолинський районний суд Сумської області

Сізов Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні