ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 листопада 2022 року м. Житомир справа № 240/16863/22
категорія 112030000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
судді Семенюка М.М.,
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про визнання протиправними дій, стягнення коштів,
встановив:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить:
- визнати протиправними дії Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат щодо виплати позивачу у 2022 році до 5 травня разової грошової допомоги у розмірі, меншому, ніж передбачено Законом України «Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту» у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 25.12.1998;
- стягнути з Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на користь позивача недоплачену разову грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік у розмірі 8179,00 грн.
Ухвалою від 16.08.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач не подав письмовий відзив на позовну заяву.
Проаналізувавши наявні у справі матеріали, суд приходить до висновку про задоволення позову з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується учасниками справи, позивач є учасником бойових дій, має право на пільги, встановлені ст. 12 Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" № 3551-XII, і відповідачем йому була виплачена у 2022 році до 5 травня допомога у розмірі 1491,00 грн., визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2022 за №540.
Позивач, вважаючи, що йому вказана допомога була виплачена у меншому розмірі, ніж передбачено законодавством, звернувся до суду з даним позовом.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Суд, враховуючи правові висновки, викладені в рішенні Верховного Суду від 29.09.2020 по справі № 440/2722/20, залишеному без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 13.01.2021, вважає, що у зв`язку з прийняттям Конституційним Судом України рішення № 3-р/2020 від 27.02.2020 у справі 1-247/2018(3393/18) про визнанням таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), окремого положення пункту 26 розділу VI „Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України у частині, яка передбачає, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, статті 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", з 27.02.2020 діють та мають застосовуватись у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 25.12.1998.
Законом України Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" № 367-XIV від 25.12.1998 статтю 12 Закону № 3551-XII було доповнено частиною четвертою такого змісту:
"Щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком".
Також суд враховує рішення Верховного Суду від 19 жовтня 2022 року по справі № 440/4157/21, в п. 31 якого наголошується, що суди не повинні застосовувати положення нормативно-правових актів, які не відповідають Конституції та законам України, незалежно від того, чи оскаржувались такі акти в судовому порядку та чи є вони чинними на момент розгляду справи, тобто згідно з правовою позицією Верховного Суду такі правові акти (як закони, так і підзаконні акти) не можуть застосовуватися навіть у випадках, коли вони є чинними (постанови від 12.03.2019 у справі № 913/204/18, від 10.03.2020 у справі № 160/1088/19), та вказується, що оскільки Законом № 3551-XII не визначено інший розмір щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, суд вважає неможливим до внесення відповідних змін законодавцем, застосування іншої величини при обчисленні розміру цього виду допомоги (п. 39 рішення).
На 01.01.2022 розмір мінімальної пенсії за віком складав 1934,00 грн., тобто відповідач повинен був виплатити позивачу 9670 грн., а виплатив, як встановлено судом, 1491,00 грн., тобто недоплачені 8179,00 грн. (1934,00 грн.х5-1491,00 грн.).
Таким чином відповідач, виплативши позивачу у 2022 році разову грошову допомогу до 5 травня у розмірі, меншому, ніж передбачено ст. 12 Закону № 3551-XII у редакції Закону № 367-XIV вчинив протиправно, а тому суд вважає за необхідне стягнути з останнього на користь позивача недоплачену допомогу в сумі 8179,00 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 КАС України, суд
вирішив:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , номер НОМЕР_1 ) до Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (вул. Чуднівська, 105, м. Житомир, 10005, код 20405992) задовольнити.
Визнати протиправними дії Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат щодо виплати ОСОБА_1 у 2022 році до 5 травня разової грошової допомоги у розмірі, меншому, ніж передбачено законодавством.
Стягнути з Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на користь ОСОБА_1 недоплачену разову грошову допомогу до 5 травня за 2022 рік у розмірі 8179,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М. Семенюк
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2022 |
Оприлюднено | 28.11.2022 |
Номер документу | 107510989 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні