Рішення
від 24.11.2022 по справі 560/10318/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/10318/22

РІШЕННЯ

іменем України

24 листопада 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Стар Мет" до Головного управління Державної податкової служби в Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державного податкової служби України, в якому просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області від 15.06.2022 №6927552/39242759 про відмову в реєстрації Розрахунку коригування №1 від 09.05.2022 до податкової накладної №4 від 14.02.2022.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Розрахунок коригування №1 від 09.05.2022, складеного Приватним підприємством "Стар Мет" в Єдиному реєстрі податкових накладних фактичною датою подання на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ним сформовано та подано на реєстрацію у ЄРПН Розрахунок коригування №1 від 09.05.2022 до податкової накладної №4 від 14.02.2022 на покупця ТОВ "Укрспецзбут ЛТД". За результатами обробки Розрахунку коригування до податкової накладної, його реєстрацію зупинено та запропоновано подати докази, які підтверджують здійснення господарської операції. На вимогу контролюючого органу підприємство направило до Головного управління ДПС у Хмельницькій області повідомлення із копіями документів, які підтверджують реальність господарської операції, проте рішенням від 15.06.2022 №6927552/39242759 відмовлено в реєстрації Розрахунку коригування до податкової накладної. На думку позивача, спірне рішення прийняте з порушенням норм законодавства. Зазначає, що платник податків надав усі належні документи, проте, їх контролюючий орган не взяв до уваги, натомість фіскальний орган, як на підставу для відмови у реєстрації Розрахунку коригування, вказав на неподання платником первинних документів щодо договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, яким оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції. Вказане є порушенням Порядку №520. На думку позивача, спірне рішення прийняте з порушенням норм законодавства, а тому підлягає скасуванню.

На адресу суду від представника ГУ ДПС у Хмельницькій області та ДПС України надійшов відзив на позовну заяву, згідно з яким просила у задоволенні позову відмовити. Зазначила, що згідно з квитанцією від 08.06.2022 зупинено реєстрацію розрахунку коригування №1 від 09.05.2022 та зазначено: "Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 09.05.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. У розрахунку коригування, складеному до податкової накладної, передбачається зміна номенклатури товару/послуги 7308,, які відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється), що відповідає п. 4 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Сума компенсації вартості товару/послуги 7318, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такою товару (різниця обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/послуги), що відповідає п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник"D":9.2061%. "Р"- 19188.75".

Вказує, що на прийняття рішення від 15.06.2022 №6927552/39242759 про відмову в реєстрації розрахунку коригування №1 від 09.05.2022 до податкової накладної №4 від 14.02.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних вплинув той факт, що позивачем не надано повний пакет документів, а саме: картка 361 рах. з контрагентом ТОВ "Укрспецзбут ЛТД", що унеможливлює встановити дотримання платником вимог пункту 187.1 статті 187 ПКУ, не надано документи на підтвердження якості товару, калькуляцію на виготовлення шайби та швелеру, довіреність на отримання продукції від ТОВ "Укрспецзбут ЛТД"

Позивач скористався правом на подання відповіді на відзив, в якій позивач вказує, що в квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунках коригування відповідачем запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК. Проте у квитанції відсутня інформація щодо того, які саме документи необхідні відповідачу для прийняття рішення про реєстрацію РК в ЄРПН.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 03.10.2022 суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Суд встановив, що Приватне підприємство "Стар Мет" (39242759) зареєстроване як юридична особа та поставлено на податковий облік 06.06.2014. Зареєстровано платником податку на додану вартість 01.07.2014.

Між ТОВ "Укрспецзбут ЛТД" (код ЄДРПОУ 44306803) (Покупець) та ПП "Стар Мет" (Продавець) було укладено договір про закупівлю товару №23/09/21 від 23.09.2021.

Згідно вказаного Договору, Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця товар в кількості, за ціною відповідно до Специфікації (Додатків до даного Договору), що є невід`ємною частиною даного договору, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар після його прийняття (пункт 1.1. Договору).

Сума цього Договору на момент його підписання становить 900000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 150000,00 грн. (пункт 2.1. Договору).

Постачальник здійснює поставку товару транспортом на умовах DDP за правилами "ІНКОТЕРМС-2010"окремими партіями або повністю за письмовою рознарядкою Покупця, яка вважається дозволом на поставку та є підтвердженнями готовності Покупця до приймання товару. Місце поставки товару - вул. Гончара,32, м. Старокостянтинів, Хмельницька область, 31103). (пункти 5.1. та 5.3. Договору).

Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2021, а в частині виконання Сторонами взятих на себе зобов`язань - до повного їх виконання. (пункт 10.1. Договору).

Відповідно до специфікації (додаток 4 до договору) від 31.01.2021, предметом поставки були металовироби: шайба типу ШЗП-2 в кількості 168 шт. за ціною 21,96 грн. з ПДВ; шайба 85x85 (овал) в кількості 392 шт. за ціною 39,96 грн. з ПДВ; швелер сталевий гнутий 100*50*4мм в кількості 28 шт. за ціною 1129,98 грн. з ПДВ; каркас металевий 2696*1340*50мм (для внутрішніх плит) в кількості 14 шт. за ціною 2109,96 грн.; каркас металевий 2696*908*50мм (для зовнішніх плит) в кількості 28 шт. за ціною 1950,00 грн. з ПДВ. Всього на загальну суму 135132,48 грн., в тому числі ПДВ 22522,08 грн.

У відповідності до вище вказаної специфікації, Продавцем було виставлено Покупцю рахунок на оплату замовлення № 3 від 31.01.2022 на загальну суму 135132,48 грн., в .ч. ПДВ 22522,08 грн.

Згідно платіжного доручення №146 від 14.02.2022 Покупцем було здійснено часткову оплату вартості замовленого товару на суму 20000,00 грн.

ПП "Стар Мет" на суму отриманого авансу (за правилами першої події) складено ПН №4 від 14.02.2022 та подано її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується квитанцією № 1 від 01.06.2022.

Згідно платіжного доручення №183 від 09.05.2022 Покупець здійснив оплату іншої частини вартості замовленого товару на суму 115132,48грн.

ПП "Стар Мет" на отриману суму коштів (за правилами першої події) складено ПН №1 від 09.05.2022 та подано її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується квитанцією №1 від 09.06.2022.

Поставка товару на загальну суму 135132,48 грн. була здійснена Продавцем Покупцю 11.05.2022, що підтверджується видатковою накладною №25 від 11.05.2022 та товарно-транспортною накладною №Р25 від 11.05.2022.

Внаслідок повної попередньої оплати Покупцем всієї партії товару, визначеної в додатку 4 до Договору поставки та складанням ПП "Стар Мет" податкових накладних на отриманні кошти попередньої оплати за правилами першої події: ПН №4 від 14.02.2022 на загальну суму 20000,00 грн. та ПН №1 від 09.05.2022 на загальну суму 115132,48 грн., у платника податків виникла необхідність коригуванні ПН №4 від 14.02.2022 на предмет відповідності номенклатури товару, вказаного в договорі поставки.

09.05.2022 ПП "Стар Мет" складено Розрахунок коригування кількісних та якісних показників №1 до ПН №4 від 14.02.2022, у якому скориговано (змінусовано) кількісні показники шайби 85*85 (овал) (- 500,5 шт. на загальну суму постачання 16666,67 грн., ПДВ - 3333,334 грн. ) та визначено номенклатуру товару: шайба типу ШЗП-2 в кількості 168 шт. на загальну суму постачання 3074,40 грн., ПДВ - 614,88 грн.; шайби 85*85 (овал) в кількості 392 шт. на загальну суму постачання 13053,62 грн., ПДВ - 2610,724 грн.; швелер сталевий гнутий 100*50*4мм в кількості 0,57203 шт. на загальну суму постачання 538,65 грн., ПДВ - 107,73 грн. Всього на загальну суму постачання 20000 грн., ПДВ - 3333,33 грн. Внаслідок коригування номенклатури товару, загальна сума та сума ПДВ, що були вказані в ПН №4 від 14.02.2022 року не змінились.

Згідно з квитанцією №9069795171 від 08.06.2022 зупинено реєстрацію Розрахунку коригування кількісних та якісних показників №1 до ПН №4 від 14.02.2022. Зазначено, що "Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 09.05.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. У розрахунку коригування, складеному до податкової накладної, передбачається зміна номенклатури товару/послуги 7308,, які відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється), що відповідає п. 4 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Сума компенсації вартості товару/послуги 7318, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такою товару (різниця обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/послуги), що відповідає п. 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник"D":9.2061%. "Р"- 19188 75.

На підтвердження здійснення вищевказаної господарської операції, за наслідками якого суб`єктом господарюванння складено РК №1 від 09.05.2022 до ПН №4 від 14.02.2022, ПП "Стар Мет" до контролюючого органу надано пояснення №1 від 10.06.2022 та копії документів:

- Договір про закупівлю №23/09/21 від 23.09.2021, покупець ТОВ "Укрспецзбут ЛТД" предмет товар. Специфікації.

- Рахунок на оплату №3 від 31.01.2022, покупець ТОВ "Укрспецзбут ЛТД" шайба швелер, каркас на суму 135132.48 грн.

- Видаткова накладна №25 від 11.05.2022, покупець ТОВ "Укрспецзбут ЛТД", шайба швелер, каркас на суму 135132.48 грн.

- Видаткова накладна від 18.01.2022 постачальник ТОВ "Метал Холдінг Трейд" отримувач - ПП "Стар Мет".

- Товарно транспортна накладна №Р25 від 11.05.2022 - перевізник ОСОБА_1 , замовник, вантажоодержувач ТОВ "Укрспецзбут ЛТД", вантажовідправник ПП "Стар Мет". пункт навантаження Хмельницька обл., м.Старокостянтинів, вул. Франка 53/1, пункт розвантаження Хмельницька обл., м. Старокостянтинів, вул. Гончара, 22.

- Видаткова накладна від 18.01.2022 постачальник - ТОВ "Метал Холдінг", лист (г.к.) на суму 256444,02грн. ТТН №15 від 18 01.2022, перевізник ОСОБА_2

- Банківська виписка за 09.05.2022 - оплата зг.рах.№3 від 31.01.2022, на суму 115132,48грн.

- Банківська виписка за 09.02.2022 - оплата за матеріали постачальнику.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийнято рішення від 15.06.2022 №6927552/39242759 про відмову в реєстрації Розрахунку коригування №1 від 09.05.2022 до податкової накладної №4 від 14.02.2022.

Відповідно до оскаржуваного рішення, у реєстрації податкової накладної було відмовлено у зв`язку із ненаданням платником податку первинних документів щодо договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, яким оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції. У графі "Додаткова інформація" зазначено: не надано повний пакет документів, а саме: картка 361 рах. з контрагентом ТОВ "Укрспецзбут ЛТД", що унеможливлює встановити дотримання платником вимог пункту 187.1 статті 187 ПКУ, не надано документи на підтвердження якості товару, калькуляцію на виготовлення шайби та швелеру, довіреність на отримання продукції від ТОВ "Укрспецзбут ЛТД".

Не погоджуючись з прийнятим рішення, позивач оскаржив його в адміністративному порядку.

Рішенням ДПС України від 08.07.2022 №18017/39242759/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Вважаючи протиправним рішення поро відмову в реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з цим позовом.

ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно пункту 192.1 статті 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до абзацу 3 пункту 192.1 статті 192 ПК України розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 затверджено, зокрема, "Порядок заповнення податкової накладної" (далі Порядок №1307).

Згідно із пунктом 21 Порядку №1307 у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V ПК України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів (абзац 5 пункту 201.10. статті 201 ПК України).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Згідно отриманої позивачем квитанції, реєстрація розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №1 від 09.05.2022 до податкової накладної №4 від 14.02.2022 зупинена у зв`язку із його відповідністю пункту 4 та 5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п. 4 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, критерієм ризиковості здійснення операцій платника ПДВ є складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

Відповідно до п. 5 критеріїв ризиковості здійснення операцій, критерієм ризиковості здійснення операцій платника ПДВ є перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017, зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017, зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

Згідно квитанції про зупинення реєстрації розрахунку коригування, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.

Позивач надав пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Посилання відповідача на ненадання окремих документів, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію Розрахунку коригування.

Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.06.2022 №6927552/39242759 про відмову в реєстрації Розрахунку коригування №1 від 09.05.2022 до податкової накладної №4 від 14.02.2022 є протиправним та його необхідно скасувати.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних Розрахунок коригування №1 від 09.05.2022 до податкової накладної №4 від 14.02.2022., подану ПП "Стар Мет", суд зазначає наступне.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати Розрахунок коригування №1 від 09.05.2022 до податкової накладної №4 від 14.02.2022 в ЄРПН. У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Позивач сплатив судовий збір у розмірі 2481,00 грн., тому ці витрати, враховуючи задоволення позову, слід присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Хмельницькій області.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

позов Приватного підприємства "Стар Мет" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державного податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області від 15.06.2022 №6927552/39242759 про відмову в реєстрації Розрахунку коригування №1 від 09.05.2022 до податкової накладної №4 від 14.02.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Розрахунок коригування №1 від 09.05.2022, складеного Приватним підприємством "Стар Мет", в Єдиному реєстрі податкових накладних фактичною датою подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Стар Мет" судовий збір у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 24 листопада 2022 року

Позивач:Приватне підприємство "Стар Мет" (вул. І. Франка, буд. 53/1, м.Старокостянтинів, Хмельницька область, 31100 , код ЄДРПОУ - 39242759) Відповідач:Головне управління Державної податкової служби в Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (Львівська пл., 8, м.Київ 53, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головуючий суддя В.В. Матущак

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2022
Оприлюднено28.11.2022
Номер документу107519069
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/10318/22

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 02.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 13.01.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 24.11.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні