Ухвала
від 28.11.2022 по справі 340/10108/21
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

28 листопада 2022 року м. Кропивницький Справа № 340/10108/21

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,

розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення

в адміністративній справі

позивач-1: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

позивач-2: ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 )

позивач-3 (стягувач): ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 )

позивач-4: ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_4 )

позивач-5: ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_5 )

позивач-6: ОСОБА_6 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_6 )

відповідач (боржник): Новгородківська селищна рада (28200, Кіровоградська область, смт. Новгородка, вул. Центральна, 13, код ЄДРПОУ 04367111)

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , через представника ОСОБА_7 , у грудні 2021 року звернулися до суду з адміністративним позовом до Новгородківської селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10.03.2022 року у справі №340/10108/21 вказаний адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Новгородківської селищної ради щодо неприйняття рішення за заявами ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення їм у власність земельних ділянок, у встановлений законодавством строк та спосіб.

Зобов`язано Новгородківську селищну раду не пізніше 14 днів з дня набрання цим рішенням суду законної сили розглянути поданий ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 проект землеустрою щодо відведення їм у власність земельних ділянок та прийняти відповідне рішення.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Вказане рішення суду набрало законної сили 12.04.2022 року. Суд 19.09.2022 року видав позивачу ОСОБА_3 виконавчий лист про виконання зобов`язальної частини рішення суду.

Постановою головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) від 21.09.2022 року за заявою представника стягувача Ковальова Д.А. відкрито виконавче провадження ВП №69903739 щодо примусового виконання цього виконавчого листа.

До суду 11.10.2022 року надійшла заява відповідача про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі №340/10108/21 в частині, що стосується ОСОБА_3 , до припинення чи скасування воєнного стану в Україні, але не більше одного року з дня постановлення рішення.

Ухвалою судді від 12.10.2022 року вказану заяву призначено до розгляду в судовому засіданні на 20.10.2022 року.

У судове засідання учасники справи не прибули, що відповідно до частини 2 статті 378 КАС України не перешкоджає судовому розгляду.

Розглянувши питання про відстрочення виконання судового рішення, суд дійшов до таких висновків.

Статтею 129-1 Конституції України установлено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність встановлену законом.

Згідно з частинами 1, 2, 4 статті 372 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб`єктів владних повноважень можуть бути покладені обов`язки щодо забезпечення виконання рішення.

Судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом.

За правилами частин 1-5 статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Системний аналіз вказаних норм свідчить про те, що підставою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є виняткові обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять неможливим виконання судового рішення в адміністративній справі.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указами Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року, №133/2022 від 14.03.2022 року, №259/2022 від 18.04.2022 року, №341/2022 від 17.07.2022 року, №573/2022 від 12.08.2022 року, №757/2022 від 07.11.2022 року, затвердженими відповідними Законами України, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, строк дії якого востаннє продовжено з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року на 90 діб, а саме до 19.02.2023 року.

Відповідно до статей 1, 7 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" №389-VIII від 12.05.2015 року воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень

Воєнний стан на всій території України або в окремих її місцевостях припиняється після закінчення строку, на який його було введено. До закінчення строку, на який було введено воєнний стан, та за умови усунення загрози нападу чи небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності Президент України може прийняти указ про скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях, про що має бути негайно оголошено через засоби масової інформації.

Законом України №2145-XI від 24.03.2022 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07.04.2022 року, внесено зміни до деяких законодавчих актів України, зокрема до Земельного кодексу України.

Так, вказаним законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким (у редакції Закону України від 19.10.2022 року №2698-IX, який набрав чинності 19.11.2022 року) під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: 5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється. Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом.

Тож наразі в Україні діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України №389-VIII від 12.05.2015 року. До припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом з 07.04.2022 року заборона на безоплатну передачу у приватну власність земель державної та комунальної власності. З 19.11.2022 року така заборона не стосується випадків безоплатної передачі земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на них об`єктів нерухомого майна, а також безоплатної передачі у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих їм у користування до 2002 року.

Вирішуючи спір у цій справі, суд установив, що Новгородківська селищна рада, як представницький орган місцевого самоврядування та розпорядник землями комунальної власності, у спірних правовідносинах допустила протиправну бездіяльність, оскільки за заявами позивачів від 22.06.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства в межах норм безоплатної приватизації за рахунок земель комунальної власності, не вчинила владні управлінські дії та не прийняла рішення, передбачене нормами Земельного кодексу України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або про відмову у його затвердженні. Задовольняючи позов, суд, керуючись частиною 4 статті 245 КАС України, зобов`язав відповідача розглянути поданий позивачами проект землеустрою щодо відведення їм у власність земельних ділянок та прийняти відповідне рішення. За правилами частини 9 статті 118 ЗК України рішенням про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності ця земельна ділянка передається у приватну власність. Воднораз, згідно з частиною 8 статті 186 ЗК України невідповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації, є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою, а відтак і для відмови у передачі земельної ділянки у приватну власність.

Згідно з частинами 1, 2, 3 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Рішення ради щодо безоплатної передачі земельної ділянки комунальної власності у приватну власність (крім земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, та випадків передачі земельної ділянки власнику розташованого на ній жилого будинку, іншої будівлі, споруди) приймається не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Тож через введення в Україні воєнного стану, під час дії якого заборонена безоплатна передача земель комунальної власності у приватну власність (крім випадків безоплатної передачі земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на них об`єктів нерухомого майна та земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян), відповідач не може прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою та про безоплатну передачу земельної ділянки комунальної власності за кадастровим номером 3523480400:51:000:0922 у приватну власність позивачу ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства.

Ці обставини унеможливлюють виконання відповідачем рішення суду в зобов`язальній частині у строк, установлений судом та в очікуваний позивачем спосіб шляхом задоволення його заяви про затвердження проекту землеустрою, тому відповідно до статті 378 КАС України дають підстави для відстрочення виконання судового рішення в цій частині до усунення таких обставин, але не довше одного року з дня ухвалення рішення суду.

Керуючись статтями 248, 256, 378 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Заяву відповідача про відстрочення виконання судового рішення задовольнити.

2. Відстрочити виконання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10.03.2022 року у справі №340/10108/21 в частині зобов`язання Новгородківської селищної ради розглянути поданий ОСОБА_3 проект землеустрою щодо відведення йому у власність земельної ділянки та прийняти відповідне рішення - до припинення (скасування) воєнного стану в Україні, але не довше ніж до 10.03.2023 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2022
Оприлюднено30.11.2022
Номер документу107538456
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —340/10108/21

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні