Ухвала
від 29.11.2022 по справі 296/8325/22
КОРОЛЬОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа № 296/8325/22

1-кс/296/2968/22

УХВАЛА

про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні

29 листопада 2022 року м.Житомир

Слідчий суддя Корольовського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 ,за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Житомирі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Житомирської обласної прокуратури Оленою Дедяєвою, про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12019060000000424 від 03.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення , передбаченого ч.3 ст. 191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

25.11.2022 слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні та в обгрунтування клопотання зазначає, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019060000000424 від 03.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що рішенням 23 сесії Житомирської міської ради 5 скликання від 28.03.2008 № 580 «Про визначення балансоутримувачів об`єктів благоустрою м. Житомира», відповідно до Законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про державну програму реформування та розвитку житлово-комунального господарства на 2001-2010 роки», «Про місцеве самоврядування в Україні» та Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства «Про затвердження Положення про порядок конкурсного відбору підприємств з утримання об`єктів благоустрою населених пунктів» від 11.11.2005 № 160 визначено балансоутримувачем об`єктів благоустрою в м. Житомирі, зокрема вулиць - Комунальне підприємство «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради (м. Житомир, провулок Кавалерійський, 4).

Згідно Паспорту бюджетної програми місцевого бюджету на 2020 за кодом 1917461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» головним розпорядником коштів є Управління транспорту і зв`язку Житомирської міської ради (код ЄДРПОУ 37107794).

Відповідальним виконавцем Паспорту бюджетної програми місцевого бюджету м. Житомира на 2020 за кодом 1917461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» є Комунальне підприємство «Управління автомобільних шляхів».

За період часу з грудня 2019 по березень 2020 Комунальному підприємству «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради, відповідно до поданих заявок, на виконання заходів бюджетної програми місцевого бюджету м. Житомира «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» перераховано кошти у сумі 12 399 231,72 гривень.

Разом з тим встановлено, що директор КП «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради ОСОБА_4 залучивши до своєї протиправної діяльності інших посадових осіб згаданого комунального підприємства, втілили в життя злочинну схему по привласненню бюджетних коштів, виділених комунальному підприємству відповідно до бюджетної програми Житомирської міської ради «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» шляхом завищення об`ємів використаних паливно-мастильних матеріалів спеціальною технікою під час зимового утримання автомобільних доріг міста (посипання сіллю, чищення від снігу, прибирання). Зокрема до подорожніх листів спеціальної техніки вносились недостовірні відомості про кількість використаного палива, використаної кількості солі та піску, а також відпрацьованих годин.

У період з 24.12.2019 по 02.03.2020 за місцем здійснення діяльності КП «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради за адресою: м. Житомир, провулок Кавалерійський, 4 та за місцем розташування складської території де зберігається закуплені комунальним підприємством пісок та сіль за адресою: м. Житомир, вул. Селецька, 2 проводились негласні слідчі (розшукові) дії у вигляді відеоконтролю місця (цілодобового), за результатами яких встановлено, що автотранспорт перебуває в русі та використовується КП «Управління автомобільних шляхів» в значно меншому часі, ніж зазначено в подорожніх листах підприємства або ж взагалі в подорожні листи вносилась недостовірна інформація про виїзд комунальної техніки, яка фактично з території підприємства не виїздила.

За результатами проведених заходів встановлено систематичне завищення кількості годин роботи автотранспорту при підготовці звіту по КПКВК 1917461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» за січень та лютий 2020.

У кінці кожного місяця, КП «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради звітувало Житомирській міській раді про хід виконання заходів міської програми «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету», зокрема використання коштів, які надійшли для виконання вказаної програми у вигляді трансфертів, куди вносились недостовірні відомості про кількість використаних ПММ, відпрацьованих водіями транспортних засобів годин, використаних протиожеледних засобів та їх виду.

Фактично, внесення недостовірних відомостей до подорожніх листів про роботу транспортних засобів, щодо посипання доріг міста Житомира протиожеледними засобами призвела до того, що на комунальному підприємстві «УАШ» Житомирської міської ради з`явились залишки невикористаної солі.

З метою приховати свої злочинні дії, у ніч з 14.03.2020 на 15.03.2020 та у ніч з 22.03.2020 на 23.03.2020 працівниками КП «УАШ» Житомирської міської ради посипано вулиці м. Житомира сіллю у кількості більше 100 тон, однак у подорожніх листах та інших бухгалтерських документах відображено недостовірні відомості про те, що для посипання вулиць використовувався пісок.

Під час проведення обшуку за місцем здійснення господарської діяльності КП «УАШ», а саме за адресою: м. Житомир, пров. Кавалерійський, 4 виконано контрольні заміри залишків пального, аналізом яких встановлено, що надлишки бензину та ДТ в резервуарах стаціонарної АЗС КП «УАШ» відсутні.

Окрім того, в ході допитів посадових осіб КП «УАШ» встановлено, що бюджетні кошти у вигляді трансферів на виконання міських цільових програм КП УАШ отримує відповідно до поданих заявок. Якщо це заробітна плата працівникам, то подається заявка на потрібну суму коштів, яка сформована комунальним підприємством на основі табелів робочого часу за відповідний період та вказані кошти перераховуються на рахунок банку, який обслуговує працівників КП. Закупівля товарів та послуг відбувається аналогічним чином.

Також у ході досудового розслідування вищевказаного кримінального провадження встановлено, що на підприємстві у водіїв транспортних засобів погодинна тарифікація оплати праці (якщо водій не виїздив з території підприємства йому ставлять показник чергування, з метою нарахування мінімального розміру заробітної плати), тобто в залежності від того яким транспортним засобом останні керували та які роботи виконували прямо залежить розмір заробітної плати. У інших посадових осіб оплата праці здійснюється відповідно до посадового окладу. Також, всім працівникам нараховується понаднормові та щомісячні премії відповідно до Положення про преміювання працівників за основні показники господарської діяльності підприємства, розмір яких безпосередньо визначається начальником підприємства за погодженням з виконробами, начальника гаража, начальника дільниці та інших посадових осіб КП «УАШ».

У відповідності до положень п. 5.1 ДСТУ-Н Б Д.1.1-4:2013 вартість машино-години визначається з використанням показників, рекомендованих центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури («Усереднені показники вартості експлуатації будівельних машин та механізмів»).

Показники вартості експлуатації будівельних машин та механізмів застосовуються при складанні інвесторської кошторисної документації з обов`язковим уточненням вартості експлуатації будівельних машин та механізмів при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів, договірної ціни та проведенні розрахунків за обсяги виконаних робіт.

Вартістю однієї машино-години експлуатації будівельних машин та механізмів враховано: заробітну плату робітників, зайнятих на керуванні, ремонті, технічному обслуговуванні та перебазуванні будівельних машин та механізмів, визначену на основі нормативних трудових витрат і вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на вищезазначених роботах; амортизаційні відрахування на повне відновлення будівельних машин та механізмів. Вартість матеріальних ресурсів на: заміну частин, що швидко спрацьовуються; ремонт і технічне обслуговування; перебазування. Вартість електроенергії та паливно-мастильних матеріалів: непрямі витрати, що враховуються у вартість однієї машино-години експлуатації будівельних машин і механізмів.

Органом досудового розслідування, витребувано інформацію від Житомирського обласного центру гідрометеорології про основні показники погодних умов у період часу з 01.12.2019 по 01.04.2020.

За результатами проведення судово-економічної експертизи від 08.06.2020 встановлено, що сума, на яку завищено звіт за січень 2020 КП «Управління автомобільних шляхів» становить 1 140 213, 18 гривень (один мільйон сто сорок тисяч двісті тринадцять гривень вісімнадцять копійок), що є матеріальною шкодою (збитками), спричиненого бюджету місцевого самоврядування.

Відповідно до висновку судово-економічної експертизи від 19.06.2020, сума, на яку завищено звіт за лютий 2020 КП «Управління автомобільних шляхів» становить 1 055 320, 92 гривень (один мільйон п`ятдесят п`ять тисяч триста двадцять гривень дев`яносто дві копійки), що є матеріальною шкодою (збитками), спричиненого бюджету місцевого самоврядування.

Окрім того, у відповідності до первинних облікових бухгалтерських документів КП «УАШ» на підставі укладеного договору № 36 від 07.08.2019 з ТОВ «Екостройбуд Плюс» придбано піску природного в кількості 7130,4 т на суму 1380331,21 грн., на підставі договору № 39 від 13.08.2019 укладеного з ТОВ «Торговий дім «КИП і КО» придбано солі кам`яної в кількості 696,00039 т на суму 1064880,60 грн, на підставі укладеного договору № 48 від 17.10.2019 в ТОВ «Екостройбуд Плюс» придбано відсіву в кількості 868,72 т на суму 144033,78 гривень.

Проведеним аналізом наявних у матеріалах кримінального провадження документів встановлено, що вказані матеріали оприбутковані КП «УАШ» ЖМР в повному обсязі, невідповідностей не встановлено.

Разом з тим, станом на 31.12.2019 залишок піску становив 82,755 т, солі 74,933 т, бішофіту 14470 кг, бішофіт (рідкий) 4000 л, піскосуміш 10369,140 т.

На 31.01.2020 залишок піску становив 82,755 т, солі 237,1 т, бішофіту 12770 кг, бішофіт (рідкий) 3650 л, піскосуміш 10034,64 т.; на 29.02.2020 залишок піску становив 82,755 т, солі 5,1 т, бішофіту 10870 кг, бішофіт (рідкий) 2350 л, піскосуміш 9608,64 т.; станом на 31.03.2020 та 30.04.2020 залишок піску становив 82,755 т, солі 5,1 т, бішофіту 10870 кг, бішофіт (рідкий) 2350 л, піскосуміш 9454,64 т.

Протягом грудня 2019 лютого 2020 списано протиожеледних матеріалів в кількості бішофіту 6900 кг на суму106374,99 грн, бішофіт (рідкий) 2650 л на суму 18748,75 грн, камяної солі -729,5 т на суму 1116136,04 грн, відсіву116,995 т на суму 15862,66грн, піскосуміш 1341,5 т.

Санкція ч.3 ст.191 КК України передбачає покарання у вигляді обмеження волі на строк від трьох до п`яти років або позбавленням волі на строк від трьох до восьми років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, тобто є тяжким злочином.

З метою проведення всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження та надання їм належної правової оцінки, органу досудового розслідування необхідно провести всі необхідні та заплановані слідчі (розшукові) та процесуальні дії.

Проведення вищевказаних дій необхідно з метою збирання доказів у частині підтвердження або спростування обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

Неможливість проведення зазначених дій раніше обумовлена складністю кримінального провадження, зокрема, великою кількістю призначених судових експертиз та тривалістю їх виконання.

Крім цього, за результатами зазначених слідчих дій можлива необхідність проведення додаткових слідчих (розшукових) дій (додаткові допити свідків, призначення додаткових експертиз тощо).

На підставі викладеного, беручи до уваги те, що досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12019060000000424 від 03.12.2019 неможливо закінчити у строк до 03.12.2022 у зв`язку з необхідністю виконання вищевказаних дій, тому слідчий просить клопотання задовольнити та продовжити строк досудового розслідування до 12 місяців, а саме до 03.12.2023.

У судове засідання слідчий не з`явився, подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, клопотання підтримав в повному обсязі.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1)дванадцять місяців-у кримінальномупровадженні щодонетяжкого злочину; 2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.294 КПК України якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений участині другійстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановленийпунктами 2і3частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Встановлено, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Житомирській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019060000000424 від 03.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, яке відноситься до тяжких злочинів в силу положень ст.12 КК України.

При цьому станом на день звернення до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні будь-якій особі про підозру повідомлено не було.

Як вбачається з матеріалів клопотання в ході досудового розслідування кримінального провадження у органу досудового розслідування виникла потреба у отриманні висновків експерта у призначеній 11.08.2022 додатковій судово-економічній експертизі, на виконання якої потрібно понад 90 днів, а також у здійсненні інших слідчих та процесуальних дій, у яких у подальшому може виникнути потреба.

Оскільки строк досудового розслідування спливає 03.12.2022, провести зазначені у клопотанні слідчі та процесуальні дії до спливу строку неможливо з об`єктивних причин, тому з урахуванням обставин кримінального провадження наявні підстави для продовження строку досудового розслідування на дванадцять місяців, а саме до 03.12.2023.

Керуючись ст.ст.219, 294, 295-1, 309, 376, 395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Житомирської обласної прокуратури Оеною Дедяєвою, про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12019060000000424 від 03.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення , передбаченого ч.3 ст. 191 КК України - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12019060000000424 від 03.12.2019 на дванадцяти місяців, тобто до03 грудня 2023 року.

Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого та прокурора у кримінальному провадженні.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення29.11.2022
Оприлюднено17.01.2023
Номер документу107557867
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12019060000000424 від 03.12.2019 за ознаками кримінального правопорушення , передбаченого ч.3 ст. 191 КК України

Судовий реєстр по справі —296/8325/22

Ухвала від 29.11.2022

Кримінальне

Корольовський районний суд м. Житомира

Шкиря В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні