ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 листопада 2022 року ЛуцькСправа № 140/6077/22
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Сороки Ю.Ю.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом керівника Володимир-Волинської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області до Комунального некомерційного підприємства Локачинська лікарня Локачинської селищної ради, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Локачинська селищна рада про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Керівник Володимир-Волинської окружної прокуратури звернувся з позовом в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області до Комунального некомерційного підприємства Локачинська лікарня Локачинської селищної ради, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Локачинська селищна рада, в якому просить:
зобов`язання Комунального некомерційного підприємства Локачинська лікарня Локачинської селищної ради привести у стан готовності захисну споруду протирадіаційне укриття №06733, що розташоване за адресою: вул. Івана Франка, 19, селище Локачі, Волинська область, з метою використання її за призначенням у відповідності до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що систематичне невжиття визначених законодавством заходів з метою приведення протирадіаційного укриття №06733, що розташоване за адресою: вул. Івана Франка, 19, селище Локачі, Волинська область, яке розміщене в приміщенні КНП Локачинська лікарня Локачинської селищної ради Володимирського району, до стану готовності, суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 19.09.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
У відзиві від 11.10.2022 представник відповідача вважає позов безпідставним та просить відмовити у його задоволенні, оскільки ним вжиті усі заходи задля приведення у стан готовності захисної споруди протирадіаційне укриття №06733, що розташоване за адресою: вул. Івана Франка, 19, селище Локачі, Волинська область та знаходиться в приміщенні КНП Локачинська лікарня, що також підтверджується актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 06.10.2022. Відтак, відповідачем добровільно виконано вимоги, зазначені позивачем у позовній заяві, у зв`язку із чим просить закрити провадження на підставі п.8 ч.1 ст.238 КАС України.
В письмових поясненнях від 11.10.2022 третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Локачинська селищна рада зазначає, що нею проведена методична та планомірна робота по сприянні приведення у готовність захисної споруди протирадіаційного укриття №06773, у зв`язку із чим вважає що підстави, які слугували для звернення до суду із вказаним позовом відсутні, а тому просить закрити провадження на підставі п.8 ч.1 ст.238 КАС України.
Інших заяв по суті справи від учасників справи до суду не надходило.
Суд наголошує, що за змістом статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у відзиві на позовну заяву відповідач викладає виключно заперечення проти позову, відзив не може містити будь-яких заяв чи клопотань, позаяк заяви та клопотання учасники справи подають окремо у письмовій формі із зазначенням підстав та з дотриманням інших вимог статті 167 КАС України.
Отже, заявлене у відзиві представником Комунального некомерційного підприємства Локачинська лікарня Локачинської селищної ради та у поясненнях представника третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Локачинська селищна рада клопотання про закриття провадження у справі на підставі п.8 ч.1 ст.238 КАС України не підлягало судом вирішенню по суті.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, у задоволенні яких слід відмовити повністю, з наступних мотивів та підстав.
Судом встановлено, що на території смт. Локачі наявна захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття №06773, яка є обмежено готовою для використання за призначенням.
Відповідно до технічного паспорту на захисну споруду цивільного захисту №06773 протирадіаційне укриття знаходиться за адресою: селище міського типу Локачі, вулиця Івана Франка, 19, підвальне приміщення КНП Локачинська лікарня Локачинської селищної ради Володимирського району обліковий номер 06773, основна площа 211,8 м. кв. Введена в експлуатацію вказана споруда у 1976 році. Дане укриття у разі наявної загрози розраховане на утримання у ньому 200 осіб.
Балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №06773 є КПН Локачинська лікарня Локачинської селищної ради, Володимирського району, Волинської області.
21.01.2021 завідуючим господарством КНП «Локачинська ЦРЛ» у присутності головного лікаря КНП Локачинська ЦРЛ, як балансоутримувачем, за участі інспектора Локачинського PC УДНСНС України у Волинській області проведено оцінку стану готовності захисної споруди - протирадіаційного укриття (ПРУ), що розміщене за адресою: селище міського типу Локачі по вулиці Івана Франка, 19 (обліковий номер - 06773) - приміщення КНП Локачинська лікарня Локачинської селищної ради, балансоутримувачем якого є КНП Локачинська лікарня Локачинської селищної ради Володимирського району Волинської області.
За результатами оцінки складено акт, згідно якого протирадіаційне укриття визначено як обмежено готове до використання за призначенням та таке, що потребує доопрацювання необхідної документації, обладнання місцями для сидіння та лежання, влаштування санвузлів, відновлення запасу робочого інструменту та забезпечення первинними засобами пожежогасіння.
25.08.2022 за участю завідуючого господарством КНП Локачинська лікарня, в.о. директора КНП Локачинська лікарня, фахівця з питань цивільного захисту КНП Локачинська лікарня та заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів Локачинської селищної ради - начальника відділу земельних відносин, агропромислового розвитку та екології проведено повторно оцінку стану готовності захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття, що розміщене за адресою: селище міського типу Локачі по вул. Івана Франка, 19 (обліковий номер 06773) - приміщення КНП Локачинська лікарня Локачинської селищної ради.
За результатами оцінки складено Акт, згідно якого протирадіаційне укриття повторно визначено як обмежено готове до використання за призначенням та таке, що потребує доопрацювання необхідної документації, влаштування санвузлів, відновлення запасу робочого інструменту, забезпечення первинними засобами пожежогасіння.
Згідно актів оцінки стану готовності захисної споруди - протирадіаційного укриття № 06773 встановлено наявність порушень у сфері цивільного захисту населення, що допущено балансоутримувачем, а саме:
п.3 розділу II Вимог наказу №579 від 09.07.2022 року Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту (далі Вимог) - місце розташування протирадіаційного укриття не позначено за допомогою таблички та покажчиків руху до неї;
п.5 розділу II Вимог - не забезпечено первинними засобами пожежогасіння, відповідно до вимог Правил пожежної безпеки в Україні;
п.10 розділу II Вимог - відсутні системи водопостачання, вентиляції, каналізації і опалення споруди фонду захисних споруд, наявні трубопроводи не експлуатуються та не захищені від корозії;
п.п.16 пункту 1 розділу VII Вимог - відсутній запас робочого інструменту.
Систематичне невжиття визначених законодавством заходів з метою приведення протирадіаційного укриття, що розміщене за адресою: селище міського типу Локачі, вул. Івана Франка, 19, обліковий номер 06773 до стану готовності, суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Вважаючи вказану бездіяльність відповідача протиправною, заступник керівника прокуратури звернувся до суду з позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Відповідно до статті 131-1 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді.
Право на звернення прокурора або його заступника до суду в інтересах держави передбачене статтями 2, 23 Закону України Про прокуратуру та статтею 53 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно із положеннями статті 23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави.
Обираючи форму представництва, прокурор визначає, у чому полягає порушення або загроза порушення інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту.
В частині 4 статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
В даному випадку, спеціально уповноваженим державною органом на здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту є ГУ ДСНС України у Волинській області. Разом з тим, знаючи про тривале невиконання КНП Локачинська лікарня Локачинської селищної ради вимог чинного законодавства щодо приведення у відповідність протирадіаційного укриття №06773, ГУ ДСНС України у Волинській області з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. №64 Про введення воєнного стану в Україні, не вжито необхідних заходів з метою зобов`язання балансоутримувача даного об`єкта вчинити певні дії. Наведене стало підставою для звернення прокурора до суду з даним позовом.
Відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.
Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.
Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який продовжений до 21.11.2022 на підставі указів Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 14.03.2022 №133/2022, від 18.04.2022 №259/2022, від 17.05.2022 №341/2022, від 12.08.2022 №573/2022.
Відповідно до статті 2 Закону України Про оборону України оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.
Згідно із статтею 3 Закону України Про оборону України підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.
Цивільним захистом, відповідно до статті 4 Кодексу, є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.
Відповідно до частини четвертої статті 32 Кодексу для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.
Відповідно до частини п`ятої статті 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (далі - Порядку) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.
Відповідно до частини восьмої статті 32 Кодексу утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
У відповідності до пункту 3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.
Згідно із пунктом 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Частиною першою статті 20 Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.
Згідно із пунктом 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.
Відповідно до пункту 1 Розділу І Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимог).
Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (пункт 6 Розділу VIII Вимог).
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.
Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) - здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.
Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог).
Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.
Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.
У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимог).
Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу та пунктом 9 Порядку.
Станом на початок збройної агресії проти України захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття №06773, що розміщена за адресою: вул. Івана Франка, 19, селище Локачі, Волинська область, перебувала в стані обмеженої готовності до використання за призначенням, через що не здатна забезпечити захист цивільного населення.
Невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення протирадіаційного укриття №06773 до стану готовності суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Аналогічну правову позицію підтримав Верховний Суд у справі №826/12192/16 (постанова від 03.10.2018) та у справі №820/5164/15 (постанова від 25.07.2019).
Однак, судом встановлено, що захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття №06773, що розміщена за адресою: вул. Івана Франка, 19, селище Локачі, Волинська область, яке розміщене в приміщенні КНП Локачинська лікарня Локачинської селищної ради Володимирського району, приведена до стану готовності, що підтверджується наявним в матеріалах справи актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 06.10.2022.
Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частинами першою-третьою статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на те, що захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття №06773, що розміщена за адресою: вул. Івана Франка, 19, селище Локачі, Волинська область відповідачем приведена до стану готовності, суд дійшов висновку, що в задоволенні позовних вимог керівника Володимир-Волинської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області до Комунального некомерційного підприємства Локачинська лікарня Локачинської селищної ради, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Локачинська селищна рада про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії, слід відмовити.
Керуючись статтями 243-246, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову керівника Володимир-Волинської окружної прокуратури (44702, Волинська область, м. Володимир, вул. Драгоманова, 31) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області (43020, Волинська область, м. Луцьк, вул. Електроапаратна, 6) до Комунального некомерційного підприємства Локачинська лікарня Локачинської селищної ради (45501, Волинська область, смт Локачі, вул. Івана Франка, 19), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Локачинська селищна рада (45501, Волинська область, смт Локачі, вул. Миру, 37) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії, відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ю.Ю. Сорока
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2022 |
Оприлюднено | 01.12.2022 |
Номер документу | 107564608 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Сорока Юрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні