Рішення
від 16.11.2022 по справі 160/9910/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2022 року Справа № 160/9910/22 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.

при секретарі судового засідання Ожередовій О. Д.

за участі:

представника позивача: Александровій І. І.

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІТ ПРОЕКТ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

11.07.2022 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі позивач, Дніпропетровське відділення Фонду) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮНІТ ПРОЕКТ" (далі відповідач, ТОВ "ЮНІТ ПРОЕКТ"), в якій позивач просить суд стягнути з ТОВ "ЮНІТ ПРОЕКТ" на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю суму адміністративно-господарських санкцій за незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік у розмірі 114 978,04 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ «ЮНІТ ПРОЕКТ» перебуває на обліку у Дніпропетровському відділенні Фонду. Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №70 від 31.01.2007 року «Деякі питання реалізації норм Законів України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» та «Про зайнятість населення», відповідач надав «Звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік» № 03-07/6199 від 28.02.2022 за формою №10-ПОІ, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 27.08.2020 №591. Враховуючи інформацію за звітом №10-ПОІ, який був наданий на адресу позивача відповідачем, вбачається незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 році. Таким чином, за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайняте особами з інвалідністю у 2021 році, відповідач до 15.04.2022 повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 114 978,04 грн. Дана сума заборгованості по адміністративно-господарським санкціям підтверджується наданим відповідачем річним звітом №10-ПОІ за 2021 рік та розрахунком суми позову щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю. Оскільки вищезазначена сума, у визначений законодавством строк, відповідачем не сплачена, утворилась заборгованість у розмірі 114 978,04 грн. Ненадходження сум адміністративно-господарських санкцій до Державного бюджету України завдає значної шкоди державним інтересам, не дозволяє в повній мірі створити особам з інвалідністю необхідні умови, які дають можливість вести повноцінний спосіб життя.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.07.2022 відкрито провадження у справі № 160/9910/22 та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

У зв?язку з ненаданням відповідачем відзиву на позов, на підставі ухвали від 16.09.2022 суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 16.09.2022 року встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

Відповідач суду відзив на позов не надав, про причини неподання відзиву суд не повідомив.

Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

В підготовчому засіданні 02.11.2022 року судом закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті в судовому засіданні на 16.11.2022 року.

В судове засідання 16.11.2022 року з`явився представник позивача, представник відповідача до суду не з`явився, про дату, час та місце проведення засідання повідомлений.

В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила суд задовольнити позов у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік (форма № 10-ПОІ (річна), наданого ТОВ «ЮНІТ ПРОЕКТ» до Дніпропетровського відділення Фонду середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу відповідача у 2021 році склала 13 осіб, з них кількість осіб - штатних працівників, яким встановлена інвалідність 0 осіб; кількість осіб з інвалідністю штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" 1 особа, фонд оплати праці штатних працівників - 2989,429 тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника 229956,08 грн., сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання робочих місць для працевлаштування інвалідів 114978,04 грн.

На підставі наданого відповідачем звіту за 2021 рік, позивачем здійснено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій, що підлягали сплаті відповідачем за 1 незайняте робоче місце призначене для працевлаштування осіб з інвалідністю, яка становить 114978,04 грн.

Оскільки у визначений законодавством строк відповідач не сплатив визначені позивачем адміністративно-господарські санкції у розмірі 114 978,04 грн., позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлений позовних вимог суд виходить з наступного.

Згідно зі статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 року №875-ХІІ (далі Закон №875-ХІІ) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації, громадські організації осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого статтею 19 Закону №875-ХІІ.

Відповідно до статті 20 Закону №875-ХІІ, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю. Для підприємства, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю. Фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Адміністративно-господарській санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині 1 статті 20 Закону №875, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною 1 статі 19 Закону.

Враховуючи інформацію за звітом №10-ПОІ, який був наданий на адресу позивача, відповідачем, вбачається невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 році.

Таким чином, за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайняте особами з інвалідністю у 2021 році, відповідач до 15.04.2022 повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 114 978,04 грн.

Дана сума заборгованості по адміністративно-господарським санкціям підтверджується наданим відповідачем річним звітом №10-ПОІ за 2021 рік та розрахунком суми позову щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Крім того, позивачем було зроблено запит до Дніпропетровського обласного центру зайнятості про подання відповідачем Інформації про попит на робочу силу (вакансії) за формою № 3-ПН, на які можливе працевлаштування осіб з інвалідністю протягом 2021 року.

28.04.2022 на адресу позивача надійшла відповідь Дніпропетровського обласного центру зайнятості на вищезазначений запит, з якої вбачається, що звіт за формою № 3-ПН про наявні вакансії для працевлаштування осіб з інвалідністю до Державної служби зайнятості протягом 2021 року жодного разу не надавався.

Отже, відповідач не здійснив всіх можливих заходів для працевлаштування осіб з інвалідністю протягом 2021 року, що призвело до незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, передбаченого частиною першою статті 19 Закону № 875-ХІІ.

На підставі наданого відповідачем звіту за 2021 рік, позивачем здійснено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій, що підлягала сплаті відповідачем за 1 незайняте місце, яка становить 114 978,04 грн.

Так, судом встановлено, що відповідачем в добровільному порядку не сплачено адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 114 978,04 грн.

Суд також враховує, що станом на день розгляду справи відповідач не надав доказів сплати адміністративно-господарських санкцій.

Частиною 9 статті 20 Закону №875-XII передбачено, що спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України дійшов висновку, що позовна заява підлягає задоволенню.

Відповідно до частини2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи відсутність таких заходів у позивача, судовий збір на його користь стягненню з відповідача не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (адреса: вул. Старокозацька, буд. 52, м. Дніпро, 49000, ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 25005978) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІТ ПРОЕКТ» (адреса: вул. Журналістів, буд. 9Д, м. Дніпро, 49051, реєстраційний номер облікової картки платника податків: 43168509) про стягнення адміністративно-господарських санкцій - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІТ ПРОЕКТ» на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю суму адміністративно-господарських санкцій за незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік у розмірі 114 978 (сто чотирнадцять тисяч дев`ятсот сімдесят вісім) гривень 04 копійки.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі складено 28.11.2022 року.

Суддя М.В. Бондар

Дата ухвалення рішення16.11.2022
Оприлюднено01.12.2022
Номер документу107564859
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —160/9910/22

Рішення від 16.11.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Рішення від 16.11.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 15.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 17.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні