Рішення
від 28.11.2022 по справі 160/13436/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2022 року Справа № 160/13436/22 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бухтіярової М.М.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

31.08.2022 Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал Груп» (далі - відповідач), в якій позивач, з урахуванням уточнення, просить:

- стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал Груп», код ЄДРПОУ 33109227, до бюджету у сумі 5321499,51 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.

В обґрунтування позовної заяви зазначається, що на обліку в Головному управління ДПС у Дніпропетровській області як платник податків перебуває Товариство з обмеженою відповідальністю «Універсал Груп», який має не заявлений до суду податковий борг у сумі 5321499,51грн. по орендній платі з юридичних осіб, який виник внаслідок несплати по терміну оплати самостійно задекларованих зобов`язань по податковій декларації №17572 від 19.02.2019, збільшеної за рахунок нарахованих контролюючим органом зобов`язань згідно із податковими повідомленнями-рішеннями від 21.02.2019 №0005331404, від 04.06.2019 №0026765243, від 21.06.2019 №0030375243, від 21.06.2019 №0030385243, від 21.02.2019 №0005331404, від 11.06.2020 №0061475130, від 15.07.2020 №0082535130, та пені - 888 782,77грн., нарахованої в порядку ст.129 Податкового кодексу України. Позивач зазначає, що інформація про оскарження податкових повідомлень-рішень відсутня. З урахуванням вимог ст.ст. 56, 57 Податкового кодексу України у зв`язку з несплатою відповідачем у встановлені строки грошові зобов`язання набули статусу податкового боргу. У відповідності до ст.59 Податкового кодексу України у зв`язку з несплатою до бюджету сум податкового боргу було сформовано та направлено відповідачу податкову вимогу від 11.04.2019 №7398-52. Позивачем у позові також зауважено, що Законом України від 13.05.2020 №591-ІХ внесено зміни до Податкового кодексу України щодо зупинення перебігу строків давності, визначених статтею 102 Податкового кодексу України. З огляду на те, що відповідачем сума боргу не погашена, наведені обставини зумовили звернення до суду із цим позовом, тому просить його задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.09.2022 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачеві строк - десять днів з дня отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків позову.

19.09.2022 позивачем усунено недоліки позову, подано уточнену позовну заяву.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.09.2022 позовну заяву (уточнену) прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/13436/22, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

Також, цією ухвалою суду було витребувано у відповідача докази узгодження податкових повідомлень-рішень №0005331404 від 21.02.2019, №0026765243 від 04.06.2019, №0030375243 від 21.06.2019, №0030385243 від 21.06.2019, №0005331404 від 21.02.2019, №0061475130 від 11.06.2020, №0082535130 від 15.07.2020; та докази погашення податкового боргу (за наявності).

Копія ухвали суду від 26.09.2022 надіслана сторонам відповідачу у паперовому вигляді надіслана засобами поштового зв`язку на юридичну адресу та отримана 11.10.2022, що підтверджується рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення, наявним в матеріалах справи.

29.09.2022 від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.09.2022 у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовлено.

12.10.2022 від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження аналогічного змісту до тих обставин, які вже вирішені судом ухвалою від 30.09.2022.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.10.2022 клопотання позивача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження повернуто без розгляду.

Станом на 28.11.2022 відповідач своїм правом подати відзив на позов не скористався, витребувані ухвалою суду від 26.09.2022 докази не надав, а також будь-які заяви, клопотання, повідомлення, в яких би виклав своє бажання надати до суду їх в більш пізніший термін.

За приписами частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до частини 1 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно з частиною 1 статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до частини 8 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Частиною 5 статті 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про часткове задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» зареєстроване 28.11.2005, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено запис про проведення державної реєстрації юридичної особи в результаті перетворення № 12241230000020447 за кодом ЄДРПОУ 33109227; з 03.09.2019 місцезнаходження юридичної особи: 49064, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Качалова, буд. 1, кімн.4.

Згідно із даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основний вид господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» за КВЕД: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.

Відповідач перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області з 14.02.2006 (Правобережне управління, Новокодацька ДПІ (Новокодацький район м. Дніпра)).

Згідно із даними з ІКП за відповідачем рахується податкова заборгованість за платежем 18010600 «орендна плата з юридичних осіб» у загальній сумі 5 321 499,51грн., з яких: 4 432 716,74грн. недоїмки та 888 782,77грн. пені.

За розрахунком, наведеним у позовній заяві, розрахунком суми боргу та розрахунками пені станом на 19.09.2022 (а.с.59, 60, 63), податковий борг у заявленому розмірі виник:

- сумі 674025,85 грн. задекларованих зобов`язань по податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за звітний 2019 рік №17572 від 19.02.2019, не сплачених по строку сплати на 30.04.2019 в сумі 61441,72грн., на 30.05.2019 в сумі 68064,91грн., на 30.06.2019 в сумі 68064,91грн., на 30.07.2019 в сумі 68064,91грн., на 30.08.2019 в сумі 68064,91грн., на 30.09.2019 в сумі 68064,91грн., на 30.10.2019 в сумі 68064,91грн., на 30.11.2019 в сумі 68064,91грн., на 30.12.2019 в сумі 68064,85грн., на 30.01.2020 в сумі 68064,91грн. (зменшеної за рахунок передплати у сумі 35997,00 грн. та часткової оплату у сумі 106756,01 грн.);

-у сумі 2990838,80грн. донарахованих грошових зобов`язань за податковим повідомленням рішенням №0005331404 від 21.02.2019 (термін оплати 14.08.2019);

- у сумі 747709,70 грн. нарахованих штрафних санкцій за податковим повідомленням рішенням №0005331404 від 21.02.2019 (термін оплати 14.08.2019);

- у сумі 1490,00 грн. нарахованих штрафних санкцій за податковим повідомленням рішенням№0026765243 від 04.06.2019 (термін оплати 04.07.2019);

- у сумі 3433,58грн. нарахованих штрафних санкцій за податковим повідомленням рішенням №0030375243 від 21.06.2019 (термін оплати 19.07.2019);

- у сумі 58,81грн. нарахованих штрафних санкцій за податковим повідомленням рішенням№0030385243 від 21.06.2019 (термін оплати 19.07.2019);

- у сумі 340,00грн.нарахованих штрафних санкцій за податковим повідомленням рішенням №0061475130 від 11.06.2020 (термін оплати 27.07.2020);

- у сумі 14820,00грн. нарахованих штрафних санкцій за податковим повідомленням рішенням№0082535130 від 15.07.2020 (термін оплати 08.09.2020);

- у сумі 888782,77грн. пені в порядку ст.129 Податкового кодексу України, з яких: 2000,82грн., нарахованої по податковому розрахунку №17572 від 19.02.2019 за платіжними дорученнями від 09.08.2019 №ПН450, від 13.08.2019 №ПН1473, від 30.09.2019 №ПН1205, від 30.10.2019 №ПН1894, від 30.10.2019 №1894) та 886781,95грн. пені, нарахованої з 28.02.2016 по 11.04.2019 по податковому повідомленню-рішенню від 21.02.2019 №0005331404 (термін сплати 14.08.2019).

Щодо зобов`язань, донарахованих контролюючим органом, матеріалами справи встановлено наступне.

Податкове повідомлення-рішення від 21.02.2019 №0005331404 прийнято Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області на підставі акту №69544/04-36-14-04/33109227 від 30.11.2018, яким встановлено порушення п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1, п. 286.22 ст. 286, п.289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, внаслідок чого занижено орендну плату за земельні ділянки, розташовані на території Соборного району, за період з 01.01.2016 по 31.08.2018, всього на суму 2 990 838,80грн.

У зв`язку із чим, 21.02.2019 позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» №0005331404, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» збільшено грошового зобов`язання за платежем «орендна плата з юридичних осіб» на загальну суму 3738548,50грн., з яких: 2 990838,80грн. основного платежу, 747709,70 штрафних санкцій.

Копія податкового повідомлення-рішення від 21.02.2019 №0005331404направлена відповідачу засобами поштового зв`язку, однак поштове відправлення, яким воно надсилалося, повернуто до контролюючого органу із відміткою відділення поштового зв`язку про не вручення «за закінченням встановленого строку зберігання» поштового відправлення (а.с.6).

Податкове повідомлення-рішення від 04.06.2019 №0026765243 прийнято Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області на підставі акту №21414/04-36-52-43/33109227 від 15.04.2019, яким встановлено порушення п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України, а саме: порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб за податковою декларацією по платі за землю №17572 від 19.02.2019.

У зв`язку із чим, 04.06.2019 позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0026765243 про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» штрафу у розмірі 10% - 1490,00грн.за затримку на 27 календарних днів сплати задекларованих зобов`язань.

Копія податкового повідомлення-рішення від 04.06.2019 №0026765243направлена відповідачу засобами поштового зв`язку, однак поштове відправлення, яким воно надсилалося, повернуто до контролюючого органу із відміткою відділення поштового зв`язку про не вручення «за закінченням встановленого строку зберігання» поштового відправлення (а.с.10).

Податкове повідомлення-рішення від 21.06.2019 №0030375243 прийнято Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області на підставі акту №25338/04-36-52-43/33109227 від 08.05.2019, яким встановлено порушення п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України, а саме: порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб за податковою декларацією по платі за землю №17572 від 19.02.2019.

У зв`язку із чим, 21.06.2019 позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0030375243 про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» штрафу у розмірі 20% - 3433,58грн. за затримку на 53, 52 календарних днів сплати задекларованих зобов`язань.

Копія податкового повідомлення-рішення від 21.06.2019 №0030375243направлена відповідачу засобами поштового зв`язку, однак поштове відправлення, яким воно надсилалося, повернуто до контролюючого органу із відміткою відділення поштового зв`язку про не вручення «за закінченням встановленого строку зберігання» поштового відправлення (а.с.14).

Податкове повідомлення-рішення від 21.06.2019 №0030385243 прийнято Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області на підставі акту №25338/04-36-52-43/33109227 від 08.05.2019, яким встановлено порушення п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України, а саме: порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб за податковою декларацією по платі за землю №17572 від 19.02.2019.

У зв`язку із чим, 21.06.2019 позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0030385243про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» штрафу у розмірі 10% - 58,81грн. за затримку на 25 календарних днів сплати задекларованих зобов`язань.

Копія податкового повідомлення-рішення від 21.06.2019 №0030385243направлена відповідачу засобами поштового зв`язку, однак поштове відправлення, яким воно надсилалося, повернуто до контролюючого органу із відміткою відділення поштового зв`язку про не вручення «за закінченням встановленого строку зберігання» поштового відправлення (а.с.14).

Податкове повідомлення-рішення від 11.06.2020 №0061475130 прийнято Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області на підставі акту №14450/04-36-51-30/33109227 від 20.03.2020, яким встановлено порушення п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України, а саме: не подання податкової декларації по орендній платі за землю з юридичних осіб за 2020 рік (граничний термін подання 20.02.2020).

У зв`язку із чим, 11.06.2020 позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «ПС» №0061475130 про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» штрафних санкцій у розмірі 340,00грн.

Копія податкового повідомлення-рішення від 11.06.2020 №0061475130направлена відповідачу засобами поштового зв`язку, однак поштове відправлення, яким воно надсилалося, повернуто до контролюючого органу із відміткою відділення поштового зв`язку про не вручення «за закінченням встановленого строку зберігання» поштового відправлення (а.с.18).

Податкове повідомлення-рішення від 15.07.2020 №0082535130 прийнято Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області на підставі акту №29536/04-36-51-30/33109227 від 14.05.2020, яким встановлено порушення п.287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, а саме: порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб за податковою декларацією по платі за землю №17572 від 19.02.2019.

У зв`язку із чим, 15.07.2020 позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ш» №0082535130 про нарахування відповідачу штраф у розмірі 20% - 14 820,00грн. за затримку на 214, 184, 183, 136, 132, 88 календарних днів сплати задекларованих зобов`язань.

Копія податкового повідомлення-рішення від 15.07.2020 №0082535130 направлена відповідачу засобами поштового зв`язку, однак поштове відправлення, яким воно надсилалося, повернуто до контролюючого органу із відміткою відділення поштового зв`язку про не вручення «за закінченням встановленого строку зберігання» поштового відправлення (а.с.22).

Відповідачу виставлена податкова вимога форми «Ю» №7398-52 від 11.04.2019 на суму 85232,82 грн., яка надіслана відповідачу на податкову адресу засобами поштового зв`язку, однак поштове відправлення не вручено адресату та повернуто поштовим відділення із відміткою про не вручення (а.с.23).

На момент вирішення спору в суді доказів сплати суми заборгованості, що заявлена до стягнення, надано не було.

Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Згідно з пунктами 15.1-15.2 статті 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з підпунктами 36.1 - 36.3 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Виконанням податкового обов`язку згідно з пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до підпункту 14.1.156. пункту 14.1. статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.

Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

За підпунктами 14.1.72 і 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 ПК України земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу). Землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які користуються земельними ділянками державної та комунальної власності:на праві постійного користування; на умовах оренди.

Справляння плати за землю, в тому числі й орендної плати, здійснюється згідно з положеннями розділу ХIII Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками плати за землю є: платники земельного податку (власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування); платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (пункт 285.1. статті 285 ПК України).

Відповідно до пункту 285.2 статті 285 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Пунктом 286.2. статті 286 ПК України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до пунктів 287.1., 287.3 статті 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (пункт 56.11 статті 56 Податкового кодексу України).

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження (пункт 57.3. статті 57 Податкового кодексу України).

За змістом пунктів 58.2, 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 42.2 статті 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Згідно із пунктом 129.1. статті 129 ПК України, в редакції на час спірних відносин, нарахування пені розпочинається:

при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Відповідно до пункту 129.3. статті 129 ПК України нарахування пені закінчується: у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань; у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків; у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).

Згідно із пунктом 129.4. статті 129 ПК України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Згідно з пунктом 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України податковим боргом вважається сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Відповідно до пунктів 59.4., 59.5. статті 59 ПК України податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Положенням підпунктів 41.1.1. пункту 41.1. статті 41 ПК України контролюючими органами є: податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Відповідно до пункту 41.4. статті 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

За змістом пунктів 95.1., 95.2. статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Пунктом 95.3. статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з підпунктами 20.1.19., 20.1.34. пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право, зокрема, застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

В ході судового розгляду встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідач з 14.02.2006 перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (Правобережне управління, Новокодацька ДПІ (Новокодацький район м. Дніпра) та має заборгованість по орендній платі за землю з юридичних осіб.

У справі, що розглядається, заявлені Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області вимоги до Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» виникли у зв`язку із не сплатою:

674025,85грн. - самостійно задекларованих зобов`язань шляхом подачі до контролюючого органу декларації з плати на землю від 19.02.2019 №17572 за звітний 2019 рік термін сплати: 30.04.2019 - в сумі 61441,72грн., 30.05.2019 - в сумі 68064,91грн., 30.06.2019 - в сумі 68064,91грн., 30.07.2019 - в сумі 68064,91грн., 30.08.2019 - в сумі 68064,91грн., 30.09.2019 - в сумі 68064,91грн., 30.10.2019 - в сумі 68064,91грн., 30.11.2019 - в сумі 68064,91грн., 30.12.2019 - в сумі 68064,85грн., 30.01.2020 - в сумі 68064,91грн.;

3738548,50грн. - нарахованих контролюючим органом податкових зобов`язань за податковим повідомленням-рішенням форми «Р» від 21.02.2019 №0005331404 термін сплати 14.08.2019;

1490,00грн. - нарахованих контролюючим органом штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням форми «Ш» від 04.06.2019 №0026765243 термін сплати 04.07.2019;

3433,58грн. - нарахованих контролюючим органом штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням форми «Ш» від 21.06.2019 №0030375243 термін сплати 19.07.2019;

58,81грн. - нарахованих контролюючим органом штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням форми «Ш» від 21.06.2019 №0030385243 - термін сплати 19.07.2019;

340,00грн. - нарахованих контролюючим органом штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням форми «ПС» від 11.06.2020 №0061475130 термін сплати 27.07.2020;

14820,00грн. - нарахованих контролюючим органом штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішенням форми «Ш» від 15.07.2020 №0082535130 термін сплати 08.09.2020;

888782,77грн. пені, нарахованої по податковому розрахунку №17572 від 19.02.2019 та по податковому повідомленню-рішенню від 21.02.2019 №0005331404 (термін сплати 14.08.2019).

Водночас, звернення до суду із заявленими вимогами до суду відбулось лише 31.08.2022.

Відповідно до пункту 102.1 статті 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Згідно з пунктом 102.2 статті 102 ПК України грошове зобов`язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного в абзаці першому пункту 102.1 цієї статті, якщо:

податкову декларацію за період, протягом якого виникло податкове зобов`язання, не було подано;

посадову особу платника податків (фізичну особу - платника податків) засуджено за ухилення від сплати зазначеного грошового зобов`язання або у кримінальному провадженні винесено рішення про його закриття з нереабілітуючих підстав, яке набрало законної сили.

За змістом пункту 102.4 статті 102 ПК України, у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу, крім випадків, передбачених абзацом третім пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Системний аналіз зазначених норм дозволяє зробити висновок про те, що Податковим кодексом України встановлено граничний строк для визначення контролюючим органом розміру податкового боргу, який починається за наслідком прийняття рішення податкового органу або самостійного декларування боржником податкових зобов`язань, та не може перевищувати 1095 календарних днів з моменту самостійного декларування податкових зобов`язань або прийняття відповідного рішення про нарахування податкового боргу контролюючим органом, по закінченню яких він уже не може вживати заходів до стягнення податкової заборгованості у будь-якому порядку (судовому чи позасудовому), оскільки за наслідком закінчення цього строку податкове зобов`язання визнається безнадійним в силу статті 101 Податкового кодексу України, а борг підлягає списанню в обов`язковому порядку. Цей строк є спеціальним строком давності для звернення контролюючого органу до платника податків з вимогою про погашення податкового боргу та застосовується імперативно (в силу закону). Списання безнадійного податкового боргу, яким є податковий борг платника податків, щодо якого минув строк давності у 1095 днів, здійснюється контролюючим органом самостійно на підставі даних автоматизованої інформаційної системи станом на день виникнення безнадійного податкового боргу.

Під час розгляду грошових вимог контролюючого органу до боржника, як платника податків, суду належить перевірити дотримання контролюючим органом спеціального строку давності заявлення до стягнення з боржника податкового боргу, який у пункті 102.4. статті 102 Податкового кодексу України встановлено у 1095 календарних днів з дня його виникнення та застосування якого є імперативним. У разі спливу 1095 денного строку з дня виникнення податкового боргу, такий борг визнається безнадійним та підлягає списанню, у тому числі пеня та штрафні санкції, а відтак з того часу в контролюючого органу відсутнє право вживати будь-які заходи щодо стягнення такої суми боргу.

Поряд з цим, судом враховано, що 13.05.2020 Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 13.05.2020 №591-IX, яким внесено зміни, зокрема, до Податкового кодексу України, а саме: зміст одного з абзаців пункту 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України викладено у наступній редакції: «На період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.».

Закон від 13.05.2020 №591-IX набув чинності з 29.05.2020.

Вказані положення неконституційними не визнавалися, є чинними, а тому підлягають застосуванню у спірних правовідносинах.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 за №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2» на всій території України з 12 березня 2020 року установлено карантин. В подальшому дія карантину рішеннями Уряду України періодично продовжувалася, в тому числі до 31 грудня 2022 року.

З огляду на викладене, оскільки станом на день звернення позивача до суду на території України діє карантин, встановлений Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), а перебіг строків давності, встановлених статтею 102 цього Кодексу, зупинено з урахуванням положень пункту 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, тому не можна вважати, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області пропущено строк давності для звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу у розмірі 4432716,74грн., що виник внаслідок несплати відповідачем у встановлені законом строки сум самостійно задекларованих зобов`язань згідно із податковою декларацією з плати на землю від 19.02.2019 №17572 за звітний 2019 рік (тобто узгоджених грошових зобов`язань) та сум нарахованих контролюючим органом податкових зобов`язань згідно із податковими повідомленнями-рішеннями від 21.02.2019 №0005331404, форми «Ш» від 04.06.2019 №0026765243, форми «Ш» від 21.06.2019 №0030375243, форми «Ш» від 21.06.2019 №0030385243, форми «ПС» від 11.06.2020 №0061475130, форми «Ш» від 15.07.2020 №0082535130.

Направлення відповідачу податкових повідомлень-рішень від 21.02.2019 №0005331404, від 04.06.2019 №0026765243, від 21.06.2019 №0030375243, від 21.06.2019 №0030385243, від 11.06.2020 №0061475130, від 15.07.2020 №0082535130 підтверджується матеріалами справи та докази їх узгодження в адміністративному та/або в судовому порядку відсутні.

З огляду на викладене, податкові зобов`язання по декларації від 19.02.2019 №17572 та вказаним податковим повідомленням-рішенням набули статусу податкового боргу.

У відповідності до статті 59 Податкового кодексу України відповідачу сформовано та надіслано податкову вимогу форми «Ю» №7398-52 від 11.04.2019 на суму 85232,82 грн. В матеріалах справи наявні докази надіслання відповідачу вказаної податкової вимоги на податкову адресу та відсутні докази її оскарження.

За таких обставин, позивачем доведено наявність у відповідача податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб у сумі 4432716,74грн. та здійснення всіх передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення такого податкового боргу.

Щодо частини позовних вимог про стягнення з відповідача нарахованої пені, суд зазначає наступне.

Як слідує з даних інтегрованих карток платника податків з орендної плати, довідки-розрахунку пені (а.с.59), розрахунку пені, обчисленої на виявлення органом ДПС суми занижень (а.с.63), нарахування пені у загальній сумі 888782,77грн. здійснено контролюючим органом на податковий борг ТОВ «Універсал-Груп» минулих періодів, а саме:

- у розмірі 2000,82грн. на суми задекларованих грошових зобов`язань згідно із податковою декларацією з плати на землю від 19.02.2019 №17572 за звітний 2019 рік:

09.08.2019 у сумі 295,55грн. період нарахування з 29.06.2019 по 09.08.2019;

13.08.2019 у сумі 323,31грн. період нарахування з 29.06.2019 по 13.08.2019;

30.09.2019 у сумі 651,31грн. період нарахування з 29.06.2019 по 30.09.2019;

30.10.2019 у сумі 449,84грн. період нарахування з 29.06.2019 по 30.10.2019;

30.10.2019 у сумі 280,81грн. період нарахування з 30.07.2019 по 30.10.2019

- у розмірі 886781,95грн. на суми податкових зобов`язань по податковому повідомленню-рішенню від 21.02.2019 №0005331404 (строк сплати 14.08.2019), нарахування, починаючи з 28.02.2016 по 11.04.2019 (дата закінчення нарахування).

Так, відповідно до п.п.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України (в редакції, чинній станом на дату, з якої розпочато нарахування пені у 2016 році (з 28.02.2016)) нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;

Законом України №№1797-VІІІ від 21.12.2016 внесено зміни до п.п.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України, згідно з яким нарахування пені розпочинається:

п.п.129.1.1. при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

п.п.129.1.2. при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

п.п.129.1.3. при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Згідно з п.п.129.3.1 п.129.3 ст.129 ПК України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.

Разом з цим, з 01.01.2021 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16.01.2020 № 466-IX.

Відповідно до цього Закону включено пункт 129.9 у статтю 129 ПК України такого змісту:

« 129.9. Пеня не нараховується, а нарахована пеня підлягає анулюванню в таких випадках:

129.9.1. закінчення 1095 дня, що настає за днем, коли у контролюючого органу відповідно до цього Кодексу виникло право нарахувати пеню платнику податків;

129.9.2. вчинення діяння (дії або бездіяльності) особою, що діяла у відповідності до індивідуальної чи узагальнюючої податкової консультації та/або висновку про застосування норми права Верховного Суду України;

129.9.3. вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок незаконних рішень, дій або бездіяльності контролюючих органів, визнаних такими у встановленому законом порядку;

129.9.4. вчинення діяння (дії чи бездіяльності) з вини банку, органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, установи - учасника платіжної системи, еквайрія;

129.9.5. виявлення в роботі електронного кабінету технічної та/або методологічної помилки чи технічного збою і визнання такої помилки/збою технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету або згідно з повідомленням на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, або підтвердження її існування рішенням суду, якщо порушення були зумовлені виключно технічною та/або методологічною помилкою чи технічним збоєм у роботі електронного кабінету;

129.9.6. протягом строку прийняття спадщини - на грошові зобов`язання та/або податковий борг спадкодавців;

129.9.7. в інших випадках, передбачених цим Кодексом».

Отже, з 01.01.2021 пеня не нараховується, а нарахована підлягає анулюванню, зокрема, у разі закінчення 1095 дня, що настає за днем, коли у контролюючого органу відповідно до цього Кодексу виникло право нарахувати пеню платнику податків.

Положення ПК України, у тому числі статті 129 ПК України, не містять прямої вказівки на те, коли у контролюючого органу виникає право нарахувати пеню платнику податків. Такі норми визначають лише момент коли розпочинається нарахування пені і закінчується. Відтак, «вислів за днем, коли у контролюючого органу відповідно до цього Кодексу виникло право нарахувати пеню платнику податків» вжитий у підпункті 129.9.1 пункту 129.9 статті 129 ПК України необхідно розуміти як початок строку, визначеного ПК України, для нарахування пені у відповідному випадку.

Судом встановлено, що у спірному випадку у контролюючого органу право нарахувати відповідачу пеню на податковий борг, що виник у зв`язку із не сплатою у встановлений законом строк сум податкових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом за наслідками проведеної перевірки відповідно до податкового повідомлення-рішення від 21.02.2019 №0005331404 (термін сплати 14.08.2019, оскаржено не було), виникло у відповідача згідно з приписами п.п.129.1.1 п.129.1 ст.129 ПК України від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом, а саме: з 15.08.2019.

Зважаючи на викладене та з урахуванням норм п.п.129.9.1 п.129.1 ст.129 ПК України (в редакції, чинній з 23.05.2020р., тобто вже на час звернення позивача до суду з цим позовом, яке відбулося 31.08.2022 про стягнення податкового боргу), така пеня підлягає анулюванню у зв`язку із закінченням 1095 дня, що настає за днем, коли у контролюючого органу відповідно до цього Кодексу виникло право нарахувати таку пеню платнику податків, а, отже, підстави для стягнення податкового боргу з такої пені відсутні.

При цьому, суд зауважує, що строки давності щодо нарахування та стягнення пені, встановлені п.п.129.9.1 п.129.1 ст.129 ПК України (в редакції з 23.05.2020) станом на час розгляду справи є чинними і дія вказаної норми ПК України не зупинялася і неконституційною не визнавалася.

За таких обставин, у задоволенні частини позовних вимог про стягнення з відповідача нарахованої пені у сумі 886781,95грн. слід відмовити.

З цих же підстав не підлягають задоволенню позовні вимоги щодо стягнення пені в сумі 618,86грн. (295,55+323,31), нарахованої на податковий борг по декларації, оскільки такі суми пені нараховані з 09.08.2019 та з 13.08.2019 ( минуло більше 1095 днів, що настають за днем, коли у контролюючого органу відповідно до цього Кодексу виникло право нарахувати пеню платнику податків).

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі, відповідно до якого розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За змістом положень частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідачем не спростовано обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги, докази оплати суми податкового боргу (часткової оплати) також не надано.

Враховуючи викладене, на підставі наданих доказів у їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд вважає, що позовна заява підлягає частковому задоволенню, тому кошти у сумі 4434098,70грн. (4432716,74грн. основного платежу + 1381,96грн. пені) підлягають стягненню з рахунків відповідача в обслуговуючих банках.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, не здійснювались, тому підстави для розподілу таких витрат відсутні, а судові витрати на сплату судового збору позивачу - суб`єкту владних повноважень відповідно до приписів статті 139 КАС України не відшкодовуються.

Керуючись ст.ст.77, 139, 241-246, 250, 255, 262, 295Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658, місцезнаходження: 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» (код ЄДРПОУ 33109227, місцезнаходження: 49064, м. Дніпро, вул. Качалова, буд. 1, кв. (офіс) 4) про стягнення податкового боргу - задовольнити частково.

Стягнути податковий борг з орендної плати з юридичних осіб з Товариства з обмеженою відповідальністю «Універсал-Груп» (код ЄДРПОУ 33109227, місцезнаходження: 49064, м. Дніпро, вул. Качалова, буд. 1, кв. (офіс) 4) до бюджету у сумі 4 434 098,70 грн. (чотири мільйони чотириста тридцять чотири тисячі дев`яносто вісім гривень 70 копійок) шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду оскаржується шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення суду складено 28.11.2022.

Суддя М.М. Бухтіярова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2022
Оприлюднено01.12.2022
Номер документу107565042
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них

Судовий реєстр по справі —160/13436/22

Постанова від 15.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 15.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 23.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 23.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 28.11.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бухтіярова Марина Миколаївна

Ухвала від 14.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бухтіярова Марина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні