Рішення
від 28.11.2022 по справі 480/7844/21
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2022 року Справа № 480/7844/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Кунець О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/7844/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сумська м`ясна компанія" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сумська м"ясна компанія" звернувся Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідачів: Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №2857751/38136407 від 12.07.2021р.;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №372 від 31.05.2021р. Товариства з обмеженою відповідальністю «Сумська м`ясна компанія».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення від 12.07.2021 року №2857751/38136407 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, яке на думку позивача, є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Від відповідачів у даній справі - ДПС України та ГУ ДПС у Сумській області до суду надійшли відзиви на позовну заяву в яких відповідачі зазначають, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Позивачем подано відповідь на відзив, в яких заперечує проти обставин, викладених у відзиві на позовну заяву, та просить задовольнити позовну заяву у повному обсязі.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Сумська м`ясна компанія» (надалі - Позивач) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, взяте на податковий облік Головним Управлінням ДГІС у Сумській області, управління у місті Сумах, з 13.07.2012 року є платником податку на додану вартість. Основний вид економічної діяльності згідно КВЕД: 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами.

Як свідчить з матеріалів справи, 31.05.2021 року Позивачем було складено податкову накладну №372 на суму 1 512 988, 13 грн., у тому числі ПДВ 252 165, 10 грн. Як вказує позивач, ним було допущено помилку в рядку «72» податкової накладної, «Чебуреки с м"ясом (не жирные), в рядку товару згідно з УКТ ЗЕД з а м і с т ь к о д у товару згідно УКТ ЗЕД 1902, що відповідає класифікатору продукції «Вироби з макаронного тіста варені або неварені, начинені (м`ясом чи іншими продуктами) або неначинені, або приготовлені іншим способом, наприклад, спагеті, макарони, локшина, ріжки, галушки, равіолі, каненолі, кускус, готовий або не готовий до вживання», було п о м и л к ово зазначено к о д 1103209000, який відповідає класифікатору продукції «Крупи, крупка та гранули із зерна зернових культур: - гранули: - з інших зернових культур».

В подальшому вказану податкову накладну Позивачем було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції №1 від 14.06.2021 року зупинено реєстрацію податкової накладної №372 від 31.05.2021 року.

Підставою зупинення реєстрації зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.05.2021 №372 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг ПОЗ, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому конкретний перелік копій документів, які необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, у квитанції не зазначено.

В наслідок блокування податкової накладної №372 від 31.05.2021 року, Позивач не маючи можливості подати розрахунок корегування до вказаної податкової накладної, так як виправлення помилки в незареєстрованій накладній не передбачено чинним порядком, Позивачем було складено Пояснення №24 від 06.07.2021 року щодо обґрунтування господарської операції по податковій накладній №372 від 31.05.2021 року.

Так, Позивачем було подано повідомлення № 8 від 06.07.2021 року про подання пояснень до податкової накладної №372 від 31.05.2021 року, в поясненні було зазначено про допущену Позивачем помилку в коді УКТ ЗЕД в рядку «72» ПН, до пояснення було додано скановані копії документів на підтвердження реальності здійснення операції згідно вказаної податкової накладної, а саме:

- копію квитанції №1 від 14.06.2021р. до податкової накладної №372 від 31.05.2021 р;

- копію договору суборенди нежитлового приміщення №01/02-2019 від 01.02.2019р. та копію додаткової угоди №1 від 01.01.2020р. з ТОВ «Метангаз-Моторс»;

- копію договору оренди нерухомого майна № 01/0101ЮП від 01.01.2017р з ТОВ «Рітейл Девелопмент»;

- копію додаткової угоди від 01.02.2021р. до договору оренди нерухомого майна №01/0101ЮП від 01.07.2017р з ТОВ «Рітейл Девелопмент»;

- копію акту наданих послуг №320, №314 від 31.05.2021р., орендодавець ТОВ «Метангаз- Моторс»;

- копії платіжних доручень, №2748 від 23.06.2021р., та №2772 від 24.06.2021 р., по контрагенту ТОВ «Метангаз-Моторс»;

- копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 683 з 01.05.2021р. по 29.06.2021р., по контрагенту ТОВ «Метангаз-Моторс»;

- копію акту наданих послуг №76 від 31.05.2021р., орендодавець ТОВ «Рітейл Девелопмент»;

- копії платіжних доручень: №2025 від 05.05.2021 року. №2030 від 06.05.2021 року, №2106 від 11.05.2021 р„ №2126 від 12.05.2021 р„ №2180 від 14.05.2021 р., №2212 від 17.05.2021 р„ №2268 від 20.05.2021 р„ №2274 від 21.05.2021р.. №2291 від 24.05.2021р., №2319 від 25.05.2021р„ №2370 від 27.05.2021р., №2385 від 28.05.2021р., №2426 від 31.05.2021р., по контрагенту ТОВ «Рітейл Девелопмент»;

- копії оборотно-сальдової відомості по рах.631 з 01.05.2021р. по 31.05.2021р., по контрагенту «Рітейл Девелопмент»;

- копію договору поставки №09/12 від 09.12.2019р. на поставку товару з ТОВ «Суми Фуд Рітейл»;

- копію оборотно-сальдової відомості по рахунку №361 з 16.05.2021р. по 31.05.2021р., по контрагенту ТОВ «Суми Фуд Рітейл»;

- копії видаткових накладних: №16905 від 17.05.202Іро.. №16922 від 17.05.2021р.. №16901 від 17.05.2021р., №17365 від 20.05.2021р.. №17551 від 21.05.2021р., №17713 від 22.05.2021р.. №17808 від 24.05.2021р.. №18588 від 29.05.2021р., №18692 від 31.05.2021р., №18882 від 31.05.2021р., на поставку товару контрагенту ТОВ «Суми Фуд Рітейл»;

- копії товарно-транспортних накладних: №Р16905 від 17.05.2021р.. №Р16922 від 17.05.2021р., №Р16901 від 17.05.2021р., №Р17365 від 20.05.2021р., №Р17551 від 21.05.2021р., №Р17713 від 22.05.2021р., №Р17808 від 24.05.2021р., №Р18588 від 29.05.2021р.. №Р18692 від 31.05.2021р., №Р18682 від 31.05.2021р., на поставку товару контрагенту ТОВ «Суми Фуд Рітейл»;

- копію оборотно-сальдової відомості по рахунку №281 за період з 16.05.2021р. по 31.05.202

- копію договору про надання послуг №01/2015-ТЕП від 14.01.2015р. з перевізником ТОВ «Транс Холод»;

- копію оборотно-сальдової відомості по рахунку № 631, по контрагенту ТОВ «Транс Холод» за травень 2021р;

- копію акту наданих послуг №18 від 31.05.2021 р., по контрагенту ТОВ «Транс Холод»; копії платіжних доручень: № 2024 від 05.05.2021р., №2031 від 06.05.2021р., №2105 від 11.05.2021р., №2127 від 12.05.2021р„ №2161 від 13.05.2021р.. №2213 від 17.05.2021р.. №2238 від 18.05.2021р., №2267 від 20.05.2021р., №2290 від 24.05.2021р„ №2318 від 25.05.2021р„ №2384 від 28.05.2021р. по контрагенту ТОВ «Транс Холод»;

- копію банківської виписки по особовому рахунку Підприємства за 28.05.2021р; копію банківської виписки по особовому рахунку Підприємства за 31.05.2021р; копію банківської виписки по особовому рахунку Підприємства за 07.06.2021р; копію банківської виписки по особовому рахунку Підприємства за 11.06.2021р; копію договору постачання №18/01/21 від 18.01.2021р.з ТОВ ВЗП «ЕЛІКА»; копії видаткових накладних №64209 від 27.04.2021р.. №73789 від 14.05.2021р., №75643 від 18.05.2021р., №79799 від 25.05.2021р., по постачальнику ТОВ ВЗП «ЕЛІКА»;

- копії товарно-транспортних накладних на поставку товару від постачальника ТОВ ВЗП «ЕЛІКА»;

- копію декларації виробника про якість заморожених напівфабрикатів № 4807; копію декларації виробника про якість заморожених напівфабрикатів № 5350; копію платіжного доручення №2103 від 11.05.2021р; копію платіжного доручення №2456 від 02.06.2021р; копію платіжного доручення №2525 від 08.06.2021р;

- копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 за 27.04.2021-10.06.2021 р.р., по контрагенту ТОВ ВЗП «ЕЛІКА»;

- копію розрахунку коригування №510 від 14.06.2021р. до податкової накладної №372 від 31.05.2021р.

Однак, рішенням комісії регіонального рівня ТУ ДПС у Сумській області , від 12.07.2021 року №2857751/38136407 відмовлено у реєстрації податкової накладної №372 від 31.05.2021 року. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної вказано - "надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства як додаткову інформацію: код УКТ ЗЕД 1103209000 зазначений у податковій накладній, не відповідає даним Державного класифікатору продукції та послуг по номенклатурі «Крупи, крупка та гранули із зерна зернових культур: - гранули: - з інших зернових культур». Відповідно до Державного класифікатору продукції та послуг постачання чебуреків з м 'ясом (не смажені) відповідає торговій позиції коду УКТ ЗЕД 1902 «Вироби з макаронного тіста варені або неварені, начинені (м 'ясом чи іншими продуктами) або неначинені, або приготовлені іншим способом, наприклад, спагеті, макарони, локшина, ріжки, галушки, равіолі, канелоні, кускус, готовий або не готовий до вживання». Таким чином, відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ зазначення у податковій накладній УКТ ЗЕД 1103209000 на постачання чебуреків з м 'ясом (не смажені) не падає можливості ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов 'язань. Відповідно до наданих документів та пояснень щодо походження чебуреків з м 'ясом (не смажені) вони придбані у ТОВ ВЗП «Еліка», код ЄДРПОУ 35048287 (основний вид діяльності - виробництво готової їжі та страв) за кодом УКТ ЗЕД1902.».

Позивачем подано скаргу №29 від 22.07.2021 року до Державної податкової служби України на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.07.2021 року №2857751/38136407, в якому Позивачем повторно зазначено, про допущення помилки в податковій накладній №372 від 31.05.2021 року в коді УКТ ЗЕД в рядку «72», та про неможливість виправлення даної помилки в наслідок блокування вказаної накладної, а також надано скан-копії документів, на підтвердження господарської операції, які аналогічно долучались до повідомлення № 8 від 06.07.2021 року.

Рішенням Відповідача 2 від 27.07.2021 року №33890/38136407/2 за результатами розгляду скарги №29 від 22.07.2021 року, головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скарга залишена без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Як підстави зазначено: «неподання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.»

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного:

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.2 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які н е з а в а ж а ю ть ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Відповідно до пункту 201.2 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, наказом Міністерства фінансів України затверджено форми податкової накладної та Порядок заповнення податкової накладної.

Відповідно до пункту 21 Порядку заповнення податкової накладної, у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Розрахунок коригування складається особами, визначеними відповідно до пункту 1 цього Порядку.

Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком.

У розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. У клітинках номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

201.16. Реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. N 1165. регламентовано, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних і розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (п. 8 Порядку).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п. 10 Порядку).

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку).

Платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.

За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі без змін.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520. яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Відповідно до п. З, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, п. 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у п. 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (п. 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами п. 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п. 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлені виключні підстави для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

В даному конкретному випадку, підставою для відмови Позивачу в реєстрації податкової накладної №372 від 31.05.2021 року, згідно рішення №2857751/38136407 від 12.07.2021 року було надання платником податку документів, складених із порушенням законодавства та додатково зазначено: к о д УКТ ЗЕД1103209000 зазначений у податковій накладній, н е в і д п о в і д а є даним Державного класифікатору продукції та послуг по номенклатурі «Крупи, крупка та гранули із зерна зернових культур: - гранули: - з інших зернових культур». Відповідно до Державного класифікатору продукції та послуг постачання чебуреків з м 'ясом (не смажені) відповідає торговій позиції коду УКТ ЗЕД 1902 «Вироби з макаронного тіста варені або неварені, начинені (м 'ясом чи іншими продуктами) або неначинені, або приготовлені іншим способом, наприклад, спагеті, макарони, локшина, ріжки, галушки, равіолі, канелоні, кускус, готовий або не готовий до вживання». Таким чином, відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ зазначення у податковій накладній УКТ ЗЕД 1103209000 на постачання чебуреків з м`ясом (не смажені) не надає можливості ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань. Відповідно до наданих документів та пояснень щодо походження чебуреків зм 'ясом (не смажені) вони придбані у ТОВ ВЗП «Еліка», код ЄДРПОУ 35048287 (основний вид діяльності - виробництво готової їжі та страв) за кодом УКТ ЗЕД 1902.».

Так, Позивачем при поданні пояснення щодо обґрунтування господарської операції по податковій накладній №372 від 31.05.2021 року, було зазначено, що одними із профільних видів діяльності Позивача є «Виробництво м`ясних продуктів» (код згідно КВЕД 10.13), «Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами» (код згідно КВЕД 46.32), що відображено в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Позивачем в підтвердження наявності потужностей для виробництва та зберігання продукції, а також наявності у нього офісних приміщень, було надано скан-копії відповідних договорів, та первинних документів на підтвердження розрахунків по ним, а саме:

договір оренди нерухомого майна № 01/0101/ОП від 01.01.2017р;

додаткова угода від 01.02.2021р. до договору оренди нерухомого майна №01/0101/ОП від 01.07.2017р;

договору суборенди нежитлового приміщення №01/02-2019 від 01.02.2019р. та додаткової угоди №1 від 01.01.2020р. з ТОВ «Метангаз-Моторс»;

акти наданих послуг №320, №314 від 31.05.2021р., орендодавець ТОВ «Метангаз- Моторс»;

платіжні доручення, контрагент ТОВ «Метангаз-Моторс»;

оборотно-сальдова відомість по рах.683 з 01.05.2021р. по 29.06.2021р., контрагент ТОВ «Метангаз-Моторс»;

акт наданих послуг №76 від 31.05.2021р.. орендодавець ТОВ «Рітейл Девелопмент»;

платіжні доручення, контрагент ТОВ «Рітейл Девелопмент»;

оборотно-сальдову відомість по рах.631 з 01.05.2021р. по 31.05.2021р.. контрагент «Рітейл Девелопмент»;

В підтвердження наявності реальності взаємовідносин між Позивачем та постачальником (ТОВ ВЗП «ЕЛІКА») товарів, у тому числі. «Чебуреки с мясом (не жареные)», до пояснення були додані скан-копії наступних документів:

договір постачання №18/01/21 від 18.01,2021р.з ТОВ ВЗП «ЕЛІКА»; видаткові накладні №64209 від 27.04.2021р.. №73789 від 14.05.2021р., №75643 від 18.05.2021р.. №79799 від 25.05.2021р.. постачальник ТОВ ВЗП «ЕЛІКА»;

товарно-транспортні накладні на поставку товару від постачальника ТОВ ВЗП «ЕЛІКА»;

декларація виробника про якість заморожених напівфабрикатів № 4807;

декларація виробника про якість заморожених напівфабрикатів № 5350;

платіжне доручення №2103 від 11.05.2021 р;

платіжне доручення №2456 від 02.06.2021р;

платіжне доручення №2525 від 08.06.2021р;

оборотно-сальдову відомість по рах.631 за 27.04.2021-10.06.2021р.р., контрагент ТОВ ВЗП «Еліка»;

Також в підтвердження реальності здійснення господарських операцій щодо реалізації продукції, Позивачем до пояснення було додано скан-копії договору та первинних бухгалтерських документів щодо розрахунків по ньому, у тому числі на реалізацію товару: «Чебуреки с мясом (не жареные)» в кількості 85 штук (згідно оборотно-сальдової відомості по рах.281 за період з 16.05.2021р. по 31.05.2021р), а саме:

договір поставки №09/12 від 09.12.2019р. на поставку товару з ТОВ «Суми Фуд Рітейл»; оборотно-сальдову відомість по рах.361 з 16.05.2021р. по 31.05.2021р., контрагент ТОВ «Суми Фуд Рітейл»;

видаткові накладні за період з 16.05.2021р. по 31.05.2021р. на поставку товару контрагенту ТОВ «Суми Фуд Рітейл»;

товарно-транспортні накладні на поставку товару контрагенту ТОВ «Суми Фуд Рітейл»; оборотно-сальдову відомість по рах.281 за період з 16.05.2021р. по 31.05.2021р;

На підтвердження факту розрахунків ТОВ «Суми Фуд Рітейл» Позивачу за поставлений товар, було надано скан-копії платіжних доручень:

банківська виписка по особовому рахунку Підприємства за 28.05.2021р; банківська виписка по особовому рахунку Підприємства за 31.05.2021 р; банківська виписка по особовому рахунку Підприємства за 07.06.2021р; банківська виписка по особовому рахунку Підприємства за 11.06.2021р;

Також, на підтвердження реальності транспортування та доставки продукції. Позивачем було надано скановані копії договору та первинних бухгалтерських документів щодо взаємовідносин з перевізником ТОВ «Транс Холод», а саме:

договір про надання послуг №01/2015-ТЕП від 14.01.2015р. з перевізником ТОВ «Транс Холод»;

оборотно-сальдову відомість по рах.631, контрагент ТОВ «Транс Холод» за травень 2021р; акт наданих послуг №18 від 31.05.2021р., контрагент ТОВ «Транс Холод»; платіжні доручення за травень 2021р., контрагент ТОВ «Транс Холод»;

Таким чином, позивач вжив заходи для документального підтвердження реальності здійснення Позивачем господарської операції з реалізації «Чебуреки с мясом (не жареные)». В свою чергу посилання Відповідача 1, як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної про те, що Позивачем надані копії документів складені із порушенням. законодавства по своїй суті є формальним та суперечливим, адже в рішенні Відповідача 2 вже було зазначено як підстави взагалі ненадання копій первинних документів та інше.

Відповідачами не було взято до уваги та проігноровано той факт, що Позивачем при оформленні податкової накладеної за № 372 від 31.05.2021 р. у коді УКТ ЗЕД допущено помилку, а саме: замість коду УКТ ЗЕД 1902 (Вироби з макаронного тіста варені або неварені, начинені (м`ясом чи іншими продуктами) або неначинені. або приготовлені іншим способом, наприклад, спагеті, макарони, локшина, ріжки, галушки, равіолі, каненолі, кускус, готовий або не готовий до вживання) зазначено код 1103209000 (Крупи, крупка та гранули із зерна зернових культур: - гранули: - з інших зернових культур), а виправити зазначену помилку не було можливим, оскільки податкова накладне не була зареєстрована, так як технічну помилку у коді товару згідно з УКТ ЗЕД по номенклатурі товару «Чебуреки с мясом (не жареные)» при складанні податкової накладної №372 від 31.05.2021р. можливо виправити шляхом складання розрахунку - коригування до даної податкової накладної. Такий розрахунок коригування підлягає обов`язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних виключно після розблокування податкової накладної №372 від 31.05.2021р.

З урахуванням вищезазначених обставин, суд дійшов висновку щодо безпідставності зупинення реєстрації податкової накладної Товариства та протиправності рішення податкового органу про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних за №№372 від 31.05.2021р.

При цьому, суд бере до уваги позицію, яку викладено Верховним Судом у Постанові від 02.07.2019 року у справі №0940/2167/18 за аналогічних із даною справою обставинах де фактично було зроблено висновок про те, що помилка в коді УКТ ЗЕД не повинна стати причиною блокування податкової накладної.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку що підлягає визнанню протиправним та підлягає скасуванню рішення комісії регіонального рівня ТУ ДПС у Сумській області, від 12.07.2021 року №2857751/38136407 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних за №372 від 31.05.2021р.

При цьому, пунктом 20 Порядку №1246, встановлено, що у разі надходження до ДПС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її фактичного надходження.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сумська м`ясна компанія" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації №2857751/38136407 від 12.07.2021 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №372 від 31.05.2021 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Сумська м`ясна компанія" (проспект Курський, 147, м. Суми, 40020, код ЄДРПОУ 38136407).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сумська м`ясна компанія" (проспект Курський, 147, м. Суми, 40020, код ЄДРПОУ 38136407) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області (вул. Іллінська, буд. 13, м. Суми, 40009, код ЄДРПОУ 43995469) судовий збір у сумі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. 00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сумська м`ясна компанія" (проспект Курський, 147, м. Суми, 40020, код ЄДРПОУ 38136407) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) судовий збір у сумі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.М. Кунець

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2022
Оприлюднено01.12.2022
Номер документу107567939
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —480/7844/21

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 21.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 13.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Рішення від 28.11.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 15.09.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні