ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 листопада 2022 року м. Київ № 640/18031/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., вирішивши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу
за позовом відокремленого підрозділу ДПС Головне управління Державної податкової служби у Тернопільській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-5»
про визнання протиправною та скасування вимоги, зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної податкової служби у Тернопільській області (далі також - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-5» (далі також - відповідач), в якому просить стягнути з рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-З» (код ЄДРПОУ 42360790), що обслуговують такого платника, та за рахунок готівки, що належить ТОВ «СОЛАР СПРІНГПІС-5» кошти у розмірі податкового боргу по орендній платі з юридичних осіб в сумі - 53 404,63 грн. на р/р UA048999980334189815000019703, код одержувача 36488038, МФО 899998, банк УДКСУ у Шумському районі, код бюджетної класифікації 50 18010600.
В обґрунтування позову зазначено, що за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетами та державними фондами по платежу орендна плата з юридичних осіб у сумі 53 404,63 грн. Оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-5» зазначений податковий борг у добровільному порядку не погашає, позивач просить стягнути кошти у рахунок погашення вказаного податкового боргу у судовому порядку.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.08.2020 року відкрито провадження у справі. Вирішено здійснювати розгляд даної справи у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Правом на подання відзиву на позовну заяву відповідач, належним чином повідомлений про відкриття провадження у справі, не скористався.
Згідно з частиною шостою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Через канцелярію суду позивачем неодноразово подано клопотання про прискорення розгляду справи.
Щодо процесуального правонаступництва співвідповідача у справі.
Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Відповідно до пункту 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року № 1074, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять в разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого орган виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якою приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
На виконання Указу Президента України від 08.11.2019 року №837 "Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави" Кабінетом Міністрів України 30.09.2020 року прийнято постанову №893 "Про деякі питання територіальних органів ДПС", відповідно до якої територіальні органи ДПС перестануть існувати як юридичні особи публічного права.
Постановою Кабінету Міністрів України за №893 від 30.09.2020 року "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби", надалі - Постанова №893, ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема Головне управління ДПС у Тернопільській області (ідентифікаційний код 43142763).
За змістом абзацу 3 пункту 2 Постанови №893 права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
Наказом Державної податкової служби України за №529 від 30.09.2020 року, відповідно до статті 211 Закону №3166-VI та на виконання пункту 3 Постанови № 893, утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, в тому числі Головне управління ДПС у Тернопільській області.
Наказом Державної податкової служби України за № 643 від 12.11.2020 року "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС", з метою реалізації Постанови №893, керуючись статті 211 Закону №3166-VI, Положенням про державну податкову службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227 (зі змінами), та враховуючи наказ ДПС №529 від 30.09.2020 року, затверджено Положення про територіальні органи ДПС, в тому числі Головне управління ДПС у Тернопільській області.
Пункт 1 Положення про Головне управління ДПС у Тернопільській області визначено, що ГУ ДПС є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України. ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Тернопільської області та є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Тернопільській області (код ЄДРПОУ 43142763).
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС у Тернопільській області (ідентифікаційний код 44143637) є відокремленим підрозділом ДПС України (витяг - в матеріалах справи).
Відповідно до наказу ДПС України від 24.12.2020 року №755 з 01.01.2021 року територіальні органами ДПС, які утворені як її відокремлені підрозділи згідно з наказом № 529, розпочали здійснення повноважень та функцій органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 Постанови № 893.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку замінити відповідача на правонаступника, а саме Головне управління Державної податкової служби у Тернопільській області (код ЄДРПОУ 43141267) на відокремлений підрозділ ДПС України Головного управління ДПС у Тернопільській області (код ЄДРПОУ 44143637).
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Станом на час подання позову за Товариством з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-5» обліковувався податковий борг у сумі 53404, 63 грн. по платежу орендна плата з юридичних осіб, який підтверджується: розрахунком суми податкового боргу по Товариству з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-5» та довідкою про наявність боргу станом на 15.07.2020 року, .
У зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості позивачем сформовано та направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-5»податкову вимогу №2054-52 від 27.04.2020 року про сплату податкового боргу.
Враховуючи наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-5» вказаного податкового боргу, який відповідач не погашає у добровільному порядку, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до статті 67 Конституції України, прийнятій на п`ятій сесії Верховної Ради України 28.06.1996 року, кожен зобов`язаний сплачувати податки збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі також ПК України), контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
У пункті 54.1 статті 54 ПК України зафіксовано, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Підпункт 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначає, земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу).
Згідно пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до пункту 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно підпункту 266.7.5 пункту 266.7 статті 266 ПК України платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Відповідно до підпункту «б» 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 ПК України податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Судом встановлено, що податкові зобов`язання про стягнення яких подано даний позов, самостійно визначені відповідачем у відповідних податкових деклараціях, тобто таке податкове зобов`язання є узгодженим.
Разом з цим, згідно матеріалів справи, встановлено, що у строки, визначені ПК України, відповідач не сплачував у повній мірі узгоджених податкових зобов`язань.
У зв`язку із викладеним у Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-5»наявний податковий борг у загальній сумі 53404, 63 грн.
У відповідності до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Так, з метою погашення податкового боргу, відповідно до статті 59 ПК України, як встановлено судом, 29.07.2020 року позивачем направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-5»податкову вимогу форми №2054-52 від 27.04.2020 року про сплату податкового боргу. Однак, вказану вимогу залишено відповідачем без виконання.
Як визначено пунктом 95.1 статті 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно пункту 95.2 статті 95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 статті 95 ПК України обумовлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Враховуючи, що відповідач має податковий борг на загальну суму 53404, 63 грн., який самостійно не сплачує, наявні підстави для задоволення позову та стягнення даного боргу з рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-З» (код ЄДРПОУ 42360790), що обслуговують такого платника, та за рахунок готівки, що належить ТОВ «СОЛАР СПРІНГПІС-5» кошти у розмірі податкового боргу по орендній платі з юридичних осіб.
Згідно зі статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, враховуючи, що суму заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначених на пільгових умовах, відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 72-77, 139, 241-246, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у Тернопільській області задовольнити.
2. Стягнути з рахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-З» (код ЄДРПОУ 42360790), що обслуговують такого платника, та за рахунок готівки, що належить ТОВ «СОЛАР СПРІНГПІС-5» кошти у розмірі податкового боргу по орендній платі з юридичних осіб в сумі - 53 404,63 грн. на р/р UA048999980334189815000019703, код одержувача 36488038, МФО 899998, банк УДКСУ у Шумському районі, код бюджетної класифікації 50 18010600.
Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України.
Позивач:відокремлений підрозділ Головного управління ДПС у Тернопільській області (код ЄДРПОУ: ЄДРПОУ 44143637, адреса: 46003, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Білецька, 1
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю «СОЛАР СПРІНГПІС-5» (код ЄДРПОУ - 42360790, адреса: 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, буд. 23).
Повне рішення суду складено 25.11.2022 року.
Суддя Л.О. Маруліна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2022 |
Оприлюднено | 30.11.2022 |
Номер документу | 107568798 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Маруліна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні