Ухвала
від 30.11.2022 по справі 712/10263/22
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/10263/22

Провадження №1- кс/712/4495/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про тимчасовий доступ до речей та документів

30 листопада 2022 року Слідчий суддя Соснівського районного суду м.Черкаси ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси винесене в кримінальному провадженні №62021100030000066 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 10.09.2021, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2ст.364 КК України, слідчим Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Черкасах) територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, ОСОБА_3 , погоджене прокурором Спеціалізованої екологічної прокуратури (на правах відділу) Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів,

В С Т А Н О В И В:

До Соснівського районного суду м. Черкаси звернувся слідчий Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Черкасах) територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, ОСОБА_3 з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.

Клопотання мотивує тим, що Четвертим слідчим відділом (з дислокацією у м.Черкасах) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві (у складі слідчої групи) за процесуального керівництва прокурорів Черкаської спеціалізованої екологічної прокуратури (на правах відділу) Черкаської обласної прокуратури проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №62021100030000066 від 10.09.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2ст.364 КК України, за матеріалами Третього оперативного відділу (з дислокацією у м.Черкасах) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, за фактами зловживання владою та службовим становищем службовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , державним нотаріусом ІНФОРМАЦІЯ_6 Починок ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_7 та ІНФОРМАЦІЯ_8 округу у вигляді незаконного виділення у приватну власність лісових земельних ділянок, що знаходились на праві постійного користування у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та СКП « ОСОБА_6 », а також земельних ділянок в прибережній смузі річки Дніпро із незаконною зміною цільового призначення, в тому числі без погодження з Кабінетом Міністрів України та без відшкодування вартості лісових насаджень, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.

Так, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 та службові особи ІНФОРМАЦІЯ_9 спільно з службовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » діючи умисно, всупереч вимогам ст. ст. 19, 123 Земельного кодексу України, без отримання погодження та всупереч інтересам постійного лісокористувача в особі директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », без здійснення процедури вилучення у користувача встановленого ст. 149 ЗК України, ст. ст. 57, 58 Лісового кодексу України, без отримання погоджень передбачених ст. 186-1 ЗК України (яка встановлювала порядок погодження проектів до 28.04.2021), зловживаючи службовим становищем виділили у приватну власність земельні ділянки, що належали на праві постійного користування ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Так, незаконно виділені:

- земельна лісова ділянка (кадастровий номер: 7124981500:04:001:0072), яка входила до складу земельної ділянки (кадастровий номер: 7124981500:03:001:0343), із зміною цільового призначення на «для ведення особистого селянського господарства», що знаходиться у власності ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » на території 23 лісового кварталу вказаного ДП;

- земельні лісові ділянки, № 7124986000:01:002:0035 0.1909 га, 7124986000:01:002:0018 - 0.095 га, які знаходяться у прибережній зоні річки Дніпро, із незаконною зміною цільового призначення на «для індивідуального дачного будівництва, для індивідуального дачного будівництва»;

- земельні ділянки № 7124986000:03:001:0439 0.25 га із зміною цільового призначення на (02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку), 7124986000:03:001:0185 0.9879 га та 7124986000:03:001:0184 0.9999 га із зміною цільового призначення на «07.01 Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення під розміщення бази відпочинку», які знаходились у власності ДП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » в першому лісовому кварталі ДП.

Право постійного користування ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » земельними лісовими ділянками, які не були зареєстровані в органах кадастру додатково підтверджується згідно із п. 5 розділу VIII Лісового кодексу України «Прикінцеві положення» та підтверджується планово-картографічними матеріалами лісовпорядкування.

Також, з 2014 по квітень 2021 року службові особи ІНФОРМАЦІЯ_4 , перевищуючи свої владні повноваження, вчинили замах на заволодіння чужим майном 10 лісових ділянок СКП «Райліс» (кадастрові номери: 7124986000:04:003:0487 0,25га, 7124986000:04:003:0489 0,12га, 7124986000:04:003:0490 0,12га, 7124986000:04:003:0495 0,12га, 7124986000:04:003:0493 0,125га, 7124986000:04:003:0496 0,12га, 7124986000:04:003:0492 0,12га, 7124986000:04:003:0482 0,12га, 7124986000:04:003:0486 0,12га, 7124986000:04:003:0484 0,25 га) сумарною площею 1,465га, шляхом надання дозволів на розроблення проектної землевпорядної документації на дані ділянки, з метою подальшого незаконного виділення на користь третіх осіб.

Крім цього, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_4 незаконно виділено у власність 27 ділянок СКП « ОСОБА_6 », які в подальшому були виділені у приватну власність 7124986000:04:003:0494 0,12га, 7124986000:04:003:0485 0,12га, 7124986000:04:003:0488 0,12га, 7124986000:04:003:0312 0,25га, 7124986000:04:003:0310 0,25га, 7124986000:04:003:0309 0,25га, 7124986000:04:003:0311 0,25га, 7124986000:04:003:0188 0,1828га, 7124986000:04:003:0212 0,1217га, 7124986000:04:003:0237 0,1848га, 7124986000:04:003:0364 0,25га, 7124986000:04:003:0363 0,0281га, 7124986000:04:003:0442 0,1га, 7124986000:04:003:0441 0,16га, 7124986000:04:003:0473 0,15га, 7124986000:04:003:0491 0,12га, 7124986000:04:003:0421 0,133га, 7124986000:04:003:0102 0,2488га, 7124986000:04:003:0103 0,4932га, 7124986000:04:001:0426 0,25га, 7124986000:04:001:0427 0,25 га, 7124986000:04:001:0421 0,2382 га, 7124986000:04:001:0428 0,1249 га, 7124986000:04:001:0420 0,109 га, 7124986000:04:001:0425 0,2483 га, 7124986000:04:001:0435 0,2497 га, 7124986000:04:001:0423 0,2453 га) сумарною площею 5,2478 га, та в подальшому змінили їх цільове призначення без погодження з КМУ.

Також, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_11 12.02.2021 видали розпорядження №39, яким незаконно надали земельну ділянку в дачному кооперативі « ІНФОРМАЦІЯ_12 » Свидівоцької сільської ради площею 0,0878 га (кадастровий номер: 7124986000:01:001:0006) в межах прибережної захисної зони для індивідуального дачного будівництва ОСОБА_7 , та розпорядженням № 40 від 12.02.2021 в дачному кооперативі « ІНФОРМАЦІЯ_12 » Свидівоцької сільської ради по АДРЕСА_1 , площею 0,0617 га (кадастровий номер: 7124986000:01:001:0052) в межах прибережної захисної зони для індивідуального дачного будівництва ОСОБА_8 .

Статтею 59 Земельного кодексу України та ст. 88 Водного кодексу України передбачено, що землі в прибережній захисній смузі не можуть передаватись у приватну власність, а тому, видавши розпорядження №№ 39 та 40 від 12.02.2021, голова ІНФОРМАЦІЯ_11 перевищив свої владні повноваження, чим спричинив збитки в розмірі вартості вказаних ділянок.

Разом з цим, розмір прибережної смуги для річки Дніпро та її водосховищ не може бути меншим за 100 м згідно з пунктом в) ст. 60 Земельного кодексу України.

Відповідно до ст. 87 Водного кодексу України службові особи ІНФОРМАЦІЯ_13 мають здійснювати контроль за створенням водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також за додержанням режиму використання їх територій .

Згідно з п.п.2 п. 2 розділу ІІ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » положення про Державну екологічну інспекцію Центрального округу, затвердженої наказом Державної екологічної інспекції України № 59 від 02.02.2021, екологічна інспекція Центрального округу здійснює державний контроль за додержанням вимог законодавства про охорону земель щодо виконання екологічних вимог під час надання земельних ділянок у власність та використанням водоохоронних зон і прибережних захисних смуг.

А у відповідності до п. 3 вказаного Положення проводить перевірки та складає акти за результатами здійснення державного нагляду, згідно з п. 6 звертається до суду із позовом щодо визнання протиправним дій органів державної влади, в тому числі щодо визнання недійсними індивідуальних актів, що порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього середовища.

Також, 18.11.2020 року ОСОБА_9 уклав договір купівлі-продажу № 1-3779 від 18.11.2020 з посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_5 щодо купівлі 1,4053 га землі рекреаційного призначення (кадастровий номер: 7124987500:02:002:0669) у приватну власність з цільовим призначенням: «Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення». При цьому, згідно даних сайту Держгеокадастру вартість об`єктів нерухомого майна на вказаній земельній ділянці становить 29 511 000 грн. Враховуючи, що вказана земельна ділянка знаходиться у прибережній захисній смузі, то укладання вказаного договору суперечить ст.ст. 59, 60 Земельного кодексу України та ст.ст. 87, 88 Водного кодексу України.

Враховуючи вищенаведені статті, посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_5 не мали права надавати у приватну власність земельну ділянку (кадастровий номер: 7124987500:02:002:0669), адже остання знаходиться у прибережній зоні та згідно ст. 88 Водного кодексу України та може перебувати лише у державній чи комунальній власності.

Крім цього, ОСОБА_10 будучи державним нотаріусом, не мала права реєструвати право власності на земельну ділянку з кадастровим №7124987500:02:002:0669, адже всі вище перелічені обмеження наявні у відкритих реєстрах, а тому в її діях вбачаються ознаки зловживання владою або службовим становищем, що спричинило тяжкі наслідки.

Згідно зі ст. 28 Закону України «Про державний нотаріат» державні нотаріуси та інші службові особи, які вчиняють нотаріальні дії: відмовляють у вчиненні нотаріальної дії, якщо вчинення такої дії суперечить законові.

Крім цього, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_9 проведено погодження та експертизу земельної документації, у зв`язку з чим вони мали доступ до всієї земельної документації та вихідних даних земельних ділянок, а тому у зв`язку з погодженням земельної документації на ділянки, які не мали права передавати у власність, та погодженням цільового призначення «Для будівництва і обслуговування житлового будинку», в їх діях наявні ознаки зловживання службовим становищем на користь третіх осіб, що спричинило тяжкі наслідки, а також пособництва у привласненні державного майна, яке в подальшому було розтрачене на користь третіх осіб.

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері державної експертизи є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у сфері державної експертизи належать: організація та проведення державної експертизи відповідно до закону.

Відповідно до ст. 32 вказаного Закону проведення державної експертизи Державна експертиза проводиться шляхом розгляду документації та матеріалів, а за необхідності - шляхом проведення обстежень у натурі (на місцевості).

При проведенні державної експертизи досліджуються, перевіряються, аналізуються та оцінюються:питання дотримання вимог законодавства та встановлених норм і правил при прийнятті проектних рішень;відповідність передбачених документацією і матеріалами заходів завданням на проектування, вимогам раціонального використання та охорони земель, а також дотриманню законних прав та інтересів власників земельних ділянок та землекористувачів, держави і суспільства;еколого-економічна ефективність проектних рішень щодо запобігання їх негативного впливу на стан земельних ресурсів, суміжні земельні ділянки, ландшафт.

Враховуючи, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_9 погодили землевпорядну документацію та надали кадастрові номери на вказані ділянки, маючи обов`язок перевірки землевпорядної документації, в їх діях вбачається ознаки злочину передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.

Зокрема, своїми діями службові особи ІНФОРМАЦІЯ_9 порушили пункт 110 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, п. 11 ст. 4 Положення про ІНФОРМАЦІЯ_15 та ст. 24 Закону України «Про Земельний кадастр», згідно з якими державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Для державної реєстрації земельної ділянки державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: документація із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки, в електронній формі та формі електронного документа. Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви:перевіряє відповідність документів вимогам законодавства;за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Крім цього, за вказаних обставин службові особи ІНФОРМАЦІЯ_9 , в порушення вимог ст.ст. 5, 6, 11 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»,п. 28 та п. 30 ст. 4 Положення про ІНФОРМАЦІЯ_15 неналежно виконували свої посадові обов`язки у частині здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог земельного законодавства в процесі передачі у власність земельних ділянок, що спричинило тяжкі наслідки.

Враховуючи вищевикладене, в діях службових осіб ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ІНФОРМАЦІЯ_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_7 », державного нотаріуса ОСОБА_10 , вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Крім того, встановлено, що у провадженні слідчих Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві (старший слідчої групи слідчий Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Черкасах) ТУ ДБР у м. Києві ОСОБА_11 ) перебуває кримінальне провадженні №62021100010001070 від 25.10.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 365-2 КК України, за матеріалами Третього оперативного відділу (з дислокацією у м.Черкасах) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, за процесуального керівництва прокурорів Київської міської прокуратури, за фактами можливого зловживання своїм службовим становищем міським головою м. Черкаси, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_16 та ІНФОРМАЦІЯ_17 , а також про те, що працівники ПП « ОСОБА_12 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » та приватний нотаріус м. Черкаси, зловживаючи своїми повноваженнями, з метою отримання неправомірної вигоди занизили вартість земельних ділянок у с. Сокирна Черкаського району на суму більш 20 000 000 грн., що спричинило тяжкі наслідки.

08.12.2021 в рамках кримінального провадження №62021100010001070 на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києві від 17.11.2021 у справі № 757/61288/21-к у ІНФОРМАЦІЯ_22 оперуповноваженим за дорученням слідчого проведено тимчасовий доступ до речей і документів у ході якого вилучено, зокрема, завірені копії графічного матеріалу генерального плану с.Свидівок на1арк. та пояснювальної записки до генерального плану с. Свидівок разом з додатками на27арк.

На даний час у кримінальному провадженні №62021100030000066 виникла необхідність у проведенні судових земельно-технічних та інших експертиз з використанням вказаних вилучених у вказаному кримінальному провадженні документів, які, як попередньо встановлено, не мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні №62021100010001070.

Таким чином, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей і документів з можливістю вилучення з матеріалів кримінального провадження №62021100010001070 від 25.10.2021 вилучених оперуповноваженим за дорученням слідчого 08.12.2021 в ході тимчасового доступу до речей і документів на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києві від 17.11.2021 у справі №757/61288/21-к у ІНФОРМАЦІЯ_22 завірених копій графічного матеріалу генерального плану с.Свидівок на1арк. та пояснювальної записки до генерального плану с. Свидівок разом з додатками на27арк., які перебувають у володінні слідчих ІНФОРМАЦІЯ_23 , розташованого у місті Києві, що за адресою: АДРЕСА_2 .

Слід зазначити, що в інший спосіб отримати доступ та вилучити зазначені документи не має можливості, а відомості, що містяться у них, стануть доказами у кримінальному провадженні.

В судове засідання слідчий не з`явився, скерував до суду заяву про розгляд клопотання без його участі. Клопотання підтримав в повному обсязі.

На підставі ч. 2ст. 163 КПК Україниз метою недопущення зміни або знищення речей та документів, що містять інформацію, доступ до якої є предметом клопотання слідчого, судове засідання проводиться без виклику особи, у володінні якої знаходиться така інформація.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, вважає наступне.

Згідно з ч.1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володіння якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до п.6 ч. 2 ст. 160 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в документах, належить: персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що дане клопотання підлягає до задоволення, оскільки у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що проведення тимчасового доступу до речей і документів з можливістю вилучення документів, які перебувають в матеріалах кримінального провадження, яке перебуває у володінні слідчих Територіального управління ДБР ( АДРЕСА_2 ), має суттєве значення для встановлення істини у кримінальному провадженні, а в подальшому, використання отриманих документів як доказів.

Керуючись ст.ст. 159, 163-165, 309, 369-372, 395 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Черкасах) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

Надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів з можливістю вилучення з матеріалів кримінального провадження №62021100010001070 від 25.10.2021 вилучених оперуповноваженим за дорученням слідчого 08.12.2021 в ході тимчасового доступу до речей і документів на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києві від 17.11.2021 у справі №757/61288/21-к у ІНФОРМАЦІЯ_22 завірених копій графічного матеріалу генерального плану с.Свидівок на1арк. та пояснювальної записки до генерального плану с. Свидівок разом з додатками на27арк., які перебувають у володінні слідчих ІНФОРМАЦІЯ_23 , розташованого у місті Києві, що за адресою: АДРЕСА_2 .

Виконання ухвали доручити слідчим Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Черкасах) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві ОСОБА_3 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , оперуповноваженим Третього оперативного відділу (з дислокацією у м. Черкасах) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 та ОСОБА_22 .

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів, слідчим суддею може бути постановлено ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Строк діїцієї ухвали60діб здня їїпостановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення30.11.2022
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу107588905
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —712/10263/22

Ухвала від 30.11.2022

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Троян Т. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні