Ухвала
від 29.11.2022 по справі 620/8705/21
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

29 листопада 2022 року Чернігів Справа № 620/8705/21

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої суддіЖитнякЛ.О.,

за участі секретаряСтасюк Т.В.,

розглянувши у судовому засіданні клопотання про заміну сторони в порядку процесуального правонаступництва у справі за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Стоматологічна клініка Праймеріс про стягнення податкового боргу з розрахункових рахунків у банках,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Чернігівській області звернулося до суду з клопотанням про заміну сторони в порядку процесуального правонаступництва у справі за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Стоматологічна клініка Праймеріс про стягнення податкового боргу з розрахункових рахунків у банках, у зв`язку з переданням адміністративної компетенції щодо відповідача до Головного управління ДПС у Чернігівській області.

Сторони в судове засідання не з`явилися. Про дату, час та місце розгляду заяви повідомлялись належним чином.

Фіксування судового засідання технічними засобами у відповідності до ст.229 КАС України не здійснювалось.

Дослідивши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду заяви, суд зазначає наступне.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від01.11.2021 у справі №620/8705/21, яке набрало законної сили 01.12.2021, задоволено позов Головного управління ДПС у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Стоматологічна клініка Праймеріс» (код ЄДРПОУ 43177073) та стягнуто в дохід бюджету з усіх рахунків відповідача, відкритих у банках, що обслуговують такого платника, суму податкового боргу у розмірі 32437,00 грн.

Податковий борг, що був предметом стягнення у справі №620/8705/21, платником не погашено, що підтверджується наданими доказами.

На даний час відповідач перебуває на обліку як платник податків в Головному управління ДПС у Чернігівській області.

Так, відповідно до ст.6 Закону України від02.06.2016 №1404-VIII «Про виконавче провадження» у випадках, передбачених законом, рішення щодо стягнення майна та коштів виконуються податковими органами.

За приписами п.95.1 ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

В свою чергу, статтею 52 КАС України передбачено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Отже, заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи, так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду.

Верховним Судом у постанові від13.10.2021 у справі №803/130/16 зазначено, що підставами для залучення до участі y справі правонаступника сторони суб`єкта владних повноважень є або припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації чи ліквідації, або повне чи часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого (іншим), внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Тобто положення КАС України, на відміну від чинного цивільного чи господарського процесуального законодавства не пов`язують процесуальне правонаступництво з обов`язковою наявністю факту припинення юридичної особи, а ключовим, в даному випадку, є наявність обставини вибуття сторони - суб`єкта владних повноважень з відносин, щодо яких виник спір.

Такі правила КАС України встановлені виходячи із специфіки публічно-правових відносин, та пов`язані з тією обставиною, що повноваження відповідних державних органів не є статичними і можуть передаватись від одного органу до іншого.

Так, пунктом 63.3 статті 63 Податкового кодексу України встановлено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Порядок переведення платника податків на обслуговування з одного органу державної податкової служби до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) врегульовано розділом X Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від09.12.2011 №1588 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за №503/25280 (надалі Порядок №1588).

Згідно з пунктами 10.1, 10.2 Порядку №1588 у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків. Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації.

Процедури переведення платника податків шляхом взяття на облік/зняття з обліку (зміни основного місця обліку) розпочинаються та проводяться контролюючими органами у разі надходження хоча б одного з таких документів, зокрема: відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків (пункт 10.4 Порядку №1588).

Відповідно до пункту 10.13 Порядку №1588 у разі зміни місцезнаходження суб`єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду: 1) у такому випадку одночасно із зняттям з обліку юридичної особи (крім юридичних осіб, які включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій) або фізичної особи - підприємця за основним місцем обліку здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку згідно із розділом VII цього Порядку без подання заяви платником податків та з урахуванням особливостей, визначених пунктами 10.14 - 10.21 цього розділу; 2) до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

При цьому пунктом 10.14 Порядку №1588 передбачено, що після зняття платника податків з основного місця обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням платник податків продовжує перебувати на обліку в такому органі з ознакою обліку за неосновним місцем обліку, а контролюючий орган стосовно платника податків продовжує адмініструвати податки, збори у частині завершення процедур такого адміністрування до: закінчення документальної перевірки та узгодження сум грошових зобов`язань за її результатами, якщо перевірка була розпочата; повернення надміру сплачених платежів, помилково або надміру зарахованих до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, або їх відшкодування платнику податків, якщо останній відповідно до поданих заяв чи податкових декларацій (звітів, розрахунків) претендує та має право на таке повернення чи відшкодування, у разі якщо до кінця бюджетного періоду спливає строк повернення або відшкодування і відповідно висновки щодо відшкодування виконані в повному обсязі; закінчення процедур судового оскарження сум грошових зобов`язань та інших справ адміністративного судочинства, крім випадків заміни такого контролюючого органу (як сторони або третьої особи в адміністративній справі) іншим контролюючим органом.

Згідно з пунктом 10.15 Порядку №1588 контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку разом з одним примірником повідомлення за формою № 11-01111 (із заповненим IV розділом) у такі строки: після закінчення бюджетного періоду стосовно платників податків, визначених у пункті 10.13 цього розділу; протягом двох робочих днів після зняття з обліку |в інших випадках.

Пунктом 10.16 Порядку №1588 передбачено, що пакет документів включає: реєстраційні) частину облікової справи платника податків (з описом) за весь період існування платника . податків; звітну частину облікової справи платника податків (з описом), укомплектовану . податковими деклараціями (звітами, розрахунками), іншими документами справи, строк зберігання яких не сплив; довідку про стан розрахунків платника податків з бюджетом; дані про контрольно-перевірочну роботу (в тому числі реєстр складених контролюючим органом актів (довідок) перевірок із зазначенням в реєстрі дати та номера акта перевірки, виду перевірки, перевіреного періоду, структурного підрозділу, що здійснював перевірку, місця та строку зберігання матеріалів перевірки); документи щодо заходів із забезпечення погашення податкового боргу, якщо платник податків має податковий борг; інформацію щодо адміністративного або судового оскарження сум грошових зобов`язань та судових справ між контролюючими органами і платником податків за останні три роки.

З наведеного слідує, що фактично з передачею всього пакету документів платника податків за новим місцем обліку до такого контролюючого органу за новим місцезнаходженням передаються всі обов`язки щодо адміністрування податків та зборів, в тому числі податкового боргу за попередні періоди.

Як вбачається з матеріалів заяви, 25.03.2021 відповідача взято на облік в Головному управлінні ДПС у Чернігівській області у зв`язку зі зміною місцезнаходження, а отже облікова справа платника була передана заявнику відповідно до пункту 10.15 Порядку №1588 після закінчення бюджетного 2021 року. Таким чином, у січні 2022 року відбулося передання (набуття) адміністративної компетенції щодо ТОВ «Стоматологічна клініка Праймеріс» до Головного управління ДПС у Чернігівській області і припинення адміністративної компетенції щодо цього платника у Головного управління ДПС у Запорізькій області, що є правовою підставою, визначеною ст.52 КАС України, для заміни сторони у справі з Головного управління ДПС у Запорізькій області на Головне управління ДПС у Чернігівській області та задоволення клопотання Головного управління ДПС у Чернігівській області.

Керуючись ст. 9, 52, 229, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Клопотання Головного управління ДПС у Чернігівській області про заміну сторони у справі - задовольнити.

Замінити сторону у справі №620/8705/21 з Головного управління ДПС у Запорізькій області на - Головне управління ДПС у Чернігівській області (вул. Реміснича. 11, м.Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ ВП 44094124).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та відповідно до ст.294 КАСУ, може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.О. Житняк

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2022
Оприлюднено02.12.2022
Номер документу107595908
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них

Судовий реєстр по справі —620/8705/21

Ухвала від 29.11.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 23.11.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Рішення від 01.11.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні