Рішення
від 24.11.2022 по справі 826/17244/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 листопада 2022 року м. Київ № 826/17244/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрівської Н.А.,

розглянувши у спрощеному провадженні адміністративну справу

за позовом Державної служби геології та надр України

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерофіс Лімітед»

про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4393 від 27 вересня 2007 року, -

В С Т А Н О В И В:

Державна служба геології та надр України (далі по тексту - позивач, Держгеонадра) звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтерофіс Лімітед» (далі по тексту - відповідач, ТОВ «Інтерофіс Лімітед»), у якому просила припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4393 від 27 вересня 2007 року, наданого ТОВ «Інтерофіс Лімітед».

На обґрунтування заявлених вимог позивач вказує на вчинення відповідачем порушень, які полягали у ненаданні щорічних звітів, а саме, інформації щодо руху запасів за формою ф. 5-гр за 2017 рік, у зв`язку з чим позивачем зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами наказом від 26 квітня 2018 року №141 та надано відповідачу строк для усунення порушень. Невжиття заходів з усунення порушень відповідачем є підставою для анулювання дозволу на користування надрами та, відповідно, підставою для звернення позивача з цим позовом до суду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 листопада 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/17244/18 і призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження (без виклику сторін).

Відповідачем подано відзив на позовну заяву, у якому ТОВ «Інтерофіс Лімітед» не погоджується із заявленими позовними вимогами, оскільки до скриньки вхідної кореспонденції позивача було здано звітний баланс ТОВ «Інтерофіс Лімітед» корисних копалин за 2017 рік за формою ф. 5-гр за 2017 рік; відповідач зазначив, що жодних листів від позивача не отримував.

Ознайомившись із письмово викладеними доводами учасників справи, дослідивши подані документи і матеріали, суд встановив такі обставини справи.

ТОВ «Інтерофіс Лімітед» видано спеціальний дозвіл на користування надрами №4393 від 27 вересня 2007 року на видобування гіпсу у Колоколинському родовищі; відповідачем підписано угоду про умови користування надрами від 01 жовтня 2007 року.

Листом Державного науково-виробничого підприємства «Державний інформаційний геологічний фонд» від 29 березня 2018 року №03/303-0985, адресованого директору Департаменту державного геологічного контролю, надано інформацію про суб`єктів господарювання, власників спеціальних дозволів на користування надрами, які станом на 27 березня 2017 року не направили до ДНВП «Геоінформ України» щорічну статистичну звітність за формою 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2017 рік, серед яких вказано ТОВ «Інтерофіс Лімітед».

Наказом Держгеонадр від 26 квітня 2018 року №141 про зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень відповідно до пункту 22 Порядку №615, у зв`язку з порушенням надрокористувачами особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами в частині надання звітних балансів запасів корисних копалин за формами 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2017 рік та враховуючи пропозиції Комісії з питань надрокористування (протокол від 18 квітня 2018 року №5/2018), зупинено дію спеціальних дозволів на користування надрами згідно з переліком, наведеним у додатку 1 до цього наказу; відповідно до вказаного додатку 1 відповідачу зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами від 27 вересня 2007 року №4393 та надано 10 календарних дні для усунення порушення пункту 3 статті 53 Кодексу України про надра.

Листом Держгеонадр, отриманим ТОВ «Інтерофіс Лімітед» 31 травня 2018 року відповідно до наявної в матеріалах справи копії рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, відповідача повідомлено про зупинення дії спеціальних дозволів, зокрема і дозволу від 27 вересня 2007 року №4393 та про надання 10-денного строку для усунення недоліків.

Листом Держгеонадр, отриманим ТОВ «Інтерофіс Лімітед» 27 липня 2018 року відповідно до наявної в матеріалах справи копії рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, відповідача повідомлено, що у зв`язку з не усуненням причин зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, зокрема і дозволу від 27 вересня 2007 року №4393, розглянуто питання щодо подальшої дії зазначених спеціальних дозволів з проханням надати до Держгеонадр у 15-денний строк власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, зокрема, згідно зі спеціальним дозволом від 27 вересня 2007 року №4393.

Відповідно до пункту 4 Положення про Державну службу геології та надр України, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 117, Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.

Статтею 4 Порядку здійснення державного геологічного контролю, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2011 року № 1294, визначено, що органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль, зокрема за дотриманням нормативів, стандартів та інших вимог щодо геологічного вивчення і використання надр, умов спеціальних дозволів на користування надрами та угод про умови користування надрами; своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедура продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615.

Згідно з пункту 23 вказаного Порядку право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Відповідно до пункту 25 вказаного Порядку про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, видачу дубліката, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження.

Статтею 26 Кодексу України про надра визначено, що право користування надрами припиняється в разі:

1) якщо відпала потреба в користуванні надрами;

2) закінчення встановленого строку користування надрами;

3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано в користування;

4) користування надрами із застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення;

5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр;

6) якщо користувач без поважних причин протягом 2 років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу 180 календарних днів не приступив до користування надрами;

7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої в користування ділянки надр.

Право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, в разі незгоди користувачів - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.

Отже, право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, самостійно або в судовому порядку.

Згідно з підпунктом 7.2 пункту 7 угоди про умови користування надрами, яка є невід`ємною частиною виданого відповідачу спеціального дозволу на користування надрами, відповідач як надрокористувач зобов`язався у встановленому порядку подавати до ДНВП «Геоінформ України» щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр.

Відповідні звіти протягом 2017 року відповідач не подавав, чим порушив вимоги, передбачені спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, що відповідно до статті 26 Кодексу України про надра є підставою для припинення права користування надрами.

Вжиті позивачем заходи не призвели до усунення вказаних порушень законодавства, а відтак право відповідача на користування надрами підлягає припиненню шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами.

Оскільки неподання звітності, передбаченої Угодою, є порушенням вимог, передбачених спеціальним дозволом, виникли підстави для анулювання дозволу згідно статті 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку №615, позивач листом, отриманим ТОВ «Інтерофіс Лімітед» 27 липня 2018 року відповідно до наявної в матеріалах справи копії рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, відповідача повідомлено, що у зв`язку з не усуненням причин зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, зокрема і дозволу від 27 вересня 2007 року №4393, розглянуто питання щодо подальшої дії зазначених спеціальних дозволів з проханням надати до Держгеонадр у 15 денний строк власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надр

Жодної реакції відповідача на вказаний лист матеріали справи не містять як і відсутні докази подання відповідачем звіту за 2017 рік за формою ф. 5-гр.

При цьому, судом не приймаються до уваги доводи відповідача стосовно подачі спірного звіту через скриньку вхідної кореспонденції Держгеонадр у зв`язку з відсутністю жодних доказів на підтвердження зазначених доводів.

Крім того, судом не приймаються доводи відповідача стосовно неотримання ним жодних листів від позивача, оскільки матеріали справи містять відповіді копії рекомендованих повідомлень про вручення поштових відправлень на підтвердження факту отримання відповідачем листів Держгеонадр, якими відповідача було повідомлено про зупинення дії спеціальних дозволів, зокрема і дозволу від 27 вересня 2007 року №4393 та про надання 10-денного строку для усунення недоліків та повідомлено, що у зв`язку з не усуненням причин зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, зокрема і дозволу від 27 вересня 2007 року №4393, розглянуто питання щодо подальшої дії зазначених спеціальних дозволів з проханням надати до Держгеонадр у 15-денний строк власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, зокрема, згідно зі спеціальним дозволом від 27 вересня 2007 року №4393.

При цьому, дії осіб Укрпошти щодо неналежного вручення відповідачу поштових відправлень чи вручення поштових відправлень неналежним особам, не є предметом розгляду в межах цієї справи.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заявлених позивачем вимог до відповідача про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у повному обсязі.

Згідно з частиною першою статті 9, статтею 72, частинами першою, другою, п`ятою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем не доведено правомірність своєї поведінки, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Таким чином, судові витрати, що підлягають стягненню з відповідача відсутні.

На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 2, 5-11, 73-77, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Державної служби геології та надр України (код ЄДРПОУ 37536031, адреса: 03680, м. Київ, вул. Ежена Потьє, буд. 16) задовольнити повністю.

2. Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 27 вересня 2007 року № 4393, наданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Інтерофіс Лімітед» (код ЄДРПОУ 32962368; адреса: 04053, м. Київ, пров. Киянівський, буд. 3-7).

Рішення набирає законної сили у порядку, встановленому в статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції в порядку, визначеному статтями 293, 296, 297 Кодексу адміністративного судочинства України протягом 30 днів з моменту складення повного тексту

Суддя: Н.А. Добрівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.11.2022
Оприлюднено02.12.2022
Номер документу107596156
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання ринків фінансових послуг, з них

Судовий реєстр по справі —826/17244/18

Рішення від 24.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні