Рішення
від 28.11.2022 по справі 640/23784/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2022 року м. Київ № 640/23784/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кармазіна О.А., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справуза позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Прем`єр-Гранд»до Головного управління Держспоживслужби в м. Києвіпровизнання протиправною та скасування постанови,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Прем`єр-Гранд» (03049, м. Київ, вул. Курська, 7, код ЄДР: 37817124) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Держспоживслужби в м. Києві (03151, м. Київ, вул. Волинська, 12, код ЄДР: 40414833), в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову № 42 про накладення штрафу у розмірі 33 384,00 грн., передбаченого ст. 65 «Про державний контроль та дотримання законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», винесену 17.09.2019 Головним управлінням Держспоживслужби в м. Києві.

Позиція позивача.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач наголошує на протиправності оскаржуваного податкової постанови, оскільки така постанова, на думку позивача, є необґрунтованою та безпідставною.

Пояснює, що відповідно до протоколу № 295 проведення дослідження шумового навантаження та інфразвуку від 02.07.2019 еквівалентні рівні звуку в кімнаті № 1 в квартирі № 3 по вулиці Курська, 7, при включеному вентобладненні закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд» перевищують допустимі значенні на 3-5 дБА згідно ДСН № 463 від 22.02.2019, однак інженером лабораторії ЕМП та інших фізичних факторів ОСОБА_1 , не було вказано тип приміщення, в якому проводилось дослідження, не зазначалось про рівень допустимого значення шуму в конкретному типі приміщення який було перевищено, не зазначено рівень шуму при вимкненому вентобладненні закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд», не вказано чи було враховано поправки до допустимих рівнів шуму з урахуванням місця розташування об`єкта, що в сукупності не дає змогу визначити джерело шуму в кімнаті № 1 в квартирі АДРЕСА_1 , а також, чи перевищує шум значення визначені в ДСН № 463 від 22.02.2019.

Додає, що ТОВ «Прем`єр-Гранд» є орендарем приміщення - частини технічного майданчика, в/м № 63, м. Київ, вул. Курська, 7 , площею 98,50 кв. м. 2007 року побудови.

В орендованому приміщені встановлена вентиляція та кондиціонування згідно з робочим проектом вентиляції та кондиціонування № 9/12-ОВ, 2012 року, виконаний Інженером проектувальником ОВ ОСОБА_2 .

При цьому, позивач наголошує, що вищезазначений проект виконаний з урахуванням та дотриманням діючих нормативно- технічних документів: -

- СНиП 2.04.05-91;

- ДБН В.2.6-31:2006;

- ДБН В.2.2-25:2009;

- ДБН А.2.2-3-2004;

- ДСТУ Б А.2.4-41:2009;

Відповідно до акту передачі-приймання обладнання від 10.10.2013 ТОВ «Грандмайстер ГРУП» виконав роботи з монтажу і пуску системи автоматики припливних та витяжних вентиляційних систем ПІ, П2, B l, В2, ВЗ, В4, В5, В6 за адресою м. Київ, вул. Курська, 7, відповідно до норм чинного законодавства, про що були складені відповідні акти індивідуального випробування обладнання, а також виготовлені відповідні паспорти припливної системи вентиляції.

Наголошує, що роботи по аеродинамічним випробуванням, наладці і паспортизації припливно-витяжної вентиляційної системи проводились ТОВ «Грандмайстер ГРУП» після монтажу в жовтні 2017 року бригадою інженерів-наладчиків, що зазначено у паспортах припливних та витяжних вентиляційних систем ПІ, П2, B l, В2, ВЗ, В4, В5, В6.

Метою випробування і наладки припливно-витяжних систем було визначення аеродинамічних характеристик установок, мереж повітроводів, приведення параметрів повітряної маси в обслуговуючих вентиляційних системах приміщень у відповідності з вимогам діючих санітарних і технічних норм, правил техніки безпеки і охорони праці, а також стабільності підтримання заданих параметрів повітря. Аеродинамічні випробування проводились по методиці, наведеній в ГОСТ 12.3.018-79 «Системы вентиляционные. Методы аэродинамических испытаний».

Відтак, як наголошує позивач, припливна та витяжна вентиляційні системи які знаходяться в приміщенні за адресою м. Київ, вул Курська 7, змонтовані та запущені у повній відповідності з проектно-кошторисною документацією, стандартами, будівельними нормами і правилами.

Разом з тим, на виконання вищезазначених норм, а також припису № 490 від 16.05.2019 уповноваженими особами ТОВ «Прем`єр-Гранд» було встановлено нове обладнання, а саме відцентровий вентилятор в шумоізоляційному корпусі моделі VENTS КСК 250 4Е, який має рівень звуку на відстані 3 метрів 51 дБА, про що зазначено у відповідній інструкції з експлуатації.

Відповідно до Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України 22 лютого 2019 року № 463, допустимі рівні звуку в приміщеннях житлових І громадських будинків та на території житлової забудови, а саме: в залах кафе, їдалень, барів, ресторанів не повинен перевищувати цілодобово 55 дБА.

Відтак, за твердженням позивача, ТОВ «Прем`єр-Гранд» в повній мірі виконано вимоги припису № 490 від 16.05.2019, вимоги ч. 7 ст. 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги щодо безпечності та якості харчових продуктів», та вимоги п. 2 ч. 1 ст. 16 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», а також вимоги п. 3 ч. 1 ст. 41 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме потужності на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів за адресою м. Київ, вул. Курська, 7, мають належну вентиляцію. Система вентиляції сконструйована таким чином, щоб механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони, був забезпечений безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати.

Позиція відповідача.

Відповідач надіслав відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити у задоволені позовних вимог, наголосивши на безпідставності заявлених позовних вимог.

Пояснює, що 08.04.2019 на адресу Головного управління надійшов лист від Солом`янської в місті Києві державної адміністрації, у якому йшлося про те, що Солом`янською районною в місті Києві державною адміністрацією розглянуто звернення гр. ОСОБА_3 від 20.03.2019 К-17601/1 стосовно незручностей від вібрації та сильного шуму від витяжної системи кафе «Кант» ТОВ «Прем`єр-Гранд» по вулиці Курська, 7, яке Солом`янською районною в місті Києві державною адміністрацією переадресовано на адресу Головного управління для вжиття заходів у межах повноважень.

Додає, що суть скарги полягала в тому, що заявниця повторно скаржиться на те, що на першому поверсі будинку розміщений ресторан « Кант », де протягом двох місяців сильно шумить та йде вібрація по стінах від витяжки, з огляду на що видано наказ від 18.04.2019 № 2043 «Про проведення позапланового заходу (інспектування)» ТОВ «Прем`єр-Гранд» за адресою: м. Київ, вул. Курська, 7, у термін з 23.04.2019 по 16.05.2019, предметом заходу визначено дотримання вимог законодавства у сфері безпечності та якості харчових продуктів з питань, викладених у зверненні гр. ОСОБА_3 .

Так, за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю складено Акт стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами №2043-2 від 15.05.2019.

В Акті зафіксовано виявлені в ході заходу порушення: пункту 3 частини 1 статті 41 Закону України № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги щодо безпечності» та якості харчових продуктів», а саме: порушено наступну гігієнічну вимогу до потужностей, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів, зокрема: потужність має належну природну або механічну вентиляцію. Система вентиляції сконструйована так, що механічний потік із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати, забезпечено.

Наголошує, що представником оператора ринку ОСОБА_6 Акт №2043-2 від 15.05.2019 підписано без зауважень та заперечень та отримано примірник акта.

Додає, що оскільки за результатами позапланового інспектування не надано підтвердження, що потужність має належну вентиляцію; система вентиляції ~ . сконструйована так, що механічний потік із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати, забезпечено, - Головним управлінням відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України №877-V складено припис № 490 про усунення порушень вимог законодавства, яким приписано надати відповідні підтвердження до 20.06.2019, який одержано ТОВ «Прем`єр-Гранд» під підпис 17.05.2019.

Надалі, для перевірки стану виконання ТОВ «Прем`єр-Гранд» припису Головного управління від 16.05.2019 № 490 про усунення порушень вимог законодавства Головним управлінням, видано наказ від 21.06.2019 № 2954 «Про проведення позапланового заходу державного контролю (інспектування)». До проведення позапланового заходу (інспектування) наказано залучити інженера лабораторії електромагнітних полів та інших фізичних факторів Державної установи «Київський міський лабораторний центр МОЗ України» ОСОБА_7, фахівців Державної установи «Інститут громадського здоров`я ім. О.М. Марзєєва НАМИ України - головного наукового співробітника ОСОБА_8, старшого наукового співробітника ОСОБА_9.

Додає, що в рамках вказаного позапланового заходу (інспектування) проведено дослідження шумового навантаження та інфразвуку за адресою скаржниці ОСОБА_3 : АДРЕСА_3 , з метою дослідження на відповідність вимогам ДСН №463 від 22.02.2019 джерела шуму - вентиляційного обладнання закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд» та загальноміського фону. Дослідження проводилося інженером лабораторії ЕМП та інших фізичних факторів ОСОБА_1

Висновки дослідження полягали у тому, що еквівалентні рівні звуку в кімнаті 1 квартири АДРЕСА_1 , при включеному вентобладнанні закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд» перевищують допустимі значення на 3-5 дБА згідно ДСН № 463 від 22.02.2019

Відтак, за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю з 02.07.2019 по 10.07.2019 складено акт стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами № 2954-2 від 10.07.2019. В акті зафіксовано виявлені в ході заходу порушення: пункту 3 частини першої статті 41 Закону України № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги щодо безпечності та якості харчових продуктів», а саме: порушено наступну гігієнічну вимогу до потужностей, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів, зокрема: потужність має належну природну або механічну вентиляцію. Система вентиляції сконструйована так, що механічний потік із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати, забезпечено.

Представником оператора ринку підписано акт № 2954-2 від 10.07.2019 із наступними зауваженнями: «Під час інспектування до перевірки не залучався власник майна в особі Міністерства оборони України, оскільки останнє не уповноважувало ТОВ «Прем`єр-Гранд» представляти інтереси Міністерства оборони України.

Відповідач додає, що 11.07.2019 посадовими особами відповідача складено протокол № 33 про порушення Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», законодавства про харчові продукти та корми.

Відповідач пояснює, що суть порушення згідно з протоколом полягає в невиконанні, несвоєчасному виконанні припису про усунення порушень вимог законодавства №490 від 16.05.2019 головного державного інспектора (головного державного ветеринарного інспектора) (не надано підтвердження, що потужність має належну механічну вентиляцію; система сконструйована так, що механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати, забезпечено), що підтверджено протоколом № 295 від 02.07.2019 про проведення досліджень шумового навантаження та інфразвуку (еквівалентні рівні звуку в кімнаті 1 квартири № 3 по вул. Курська, 7, при включеному вентиляційному обладнанні закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд» перевищують допустимі значення на 3-5 дБА для денного часу) та іншими документами, що є порушенням пункту 3 частини першої статті 41 Закону України «Про основні принципи та вимоги щодо безпечності», що тягне за собою відповідальність, передбачену пунктом 19 частини першої статті 65 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин».

Додає, що 08.08.2019 відповідачем направлено на адресу ТОВ «Прем`єр-Гранд» повідомлення про розгляд справи про порушення Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», яке надіслане рекомендованим листом, однак таке повідомлення повернуто за закінченням строку зберігання.

Відтак, зважаючи на те, що Головним управлінням встановлено порушення ТОВ «Прем`єр-Гранд» вимог частини сьомої статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги щодо безпечності та якості харчових продуктів», пункту 2 частини 1 статті 16 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», а саме: невиконання, несвоєчасне виконання вимог припису № 490 про усунення порушень вимог законодавства від 16.05.2019 та не надано підтвердження, що потужність має належну механічну - вентиляцію; система вентиляції сконструйована так, що механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або змінювати, забезпечено, 17.09.2019 за результатами розгляду справи щодо ТОВ «Прем`єр-Гранд», відповідачем прийнято постанову № 42 про накладення штрафу передбаченого статтею 65 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», яка, на думку контролюючого органу, є правомірною.

Процесуальні дії у справі.

Ухвалою судді від 10.12.2019 позовну заяву залишено без руху як таку, що подана без додержання вимог, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Ухвалою судді від 23.12.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Встановлені судом обставини.

Розглянувши наявні в матеріалах справи документи, враховуючи пояснення представників сторін, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

У період з 13.05.2019 по 15.05.2019 посадовими особами Головного управління Держпродспоживслужби м. Києві проведено позаплановий захід ТОВ «Прем`єр-Гранд» щодо державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, за результатами якого складено акт від 15.05.2019 № 2043-2, яким встановлено порушення ТОВ «Прем`єр-Гранд» вимог пункту 3 частини першої статті 41 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме: не надано підтверджень, що потужність, має належну механічну вентиляцію; система вентиляції сконструйована так, що механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати, забезпечено.

На підставі вказано акту перевірки від 15.05.2019 № 2043-2 Головним управлінням Держпродспоживслужби у м. Києві складено припис від 16.05.2019 № 490 про усунення порушень вимог законодавства, яким приписано надати підтвердження, що потужність має належну механічну вентиляцію; система вентиляції сконструйована так, що механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати, забезпечено, термін до 20.06.2019.

У період з 02.07.2019 по 10.07.2019 посадовими особами Головного управління Держпродспоживслужби м. Києві проведено позаплановий захід ТОВ «Прем`єр-Гранд» щодо державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, за результатами якого складено акт від 10.07.2019 № 2954-2, яким встановлено порушення ТОВ «Прем`єр-Гранд» вимог пункту 3 частини першої статті 41 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме: не надано підтверджень, що потужність, має належну механічну вентиляцію; система вентиляції сконструйована так, що механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати, забезпечено.

При цьому, в матеріалах справи міститься протокол № 295 (том 1 а.с. 51) проведення досліджень шумового навантаження та інфразвуку, який складений Державною установою «Київський міський лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України», в якому зазначено наступне:

1) дата проведення досліджень 02.07.2019;

2) місце проведення досліджень: АДРЕСА_1;

3) мета досліджень: на відповідність вимогам ДСН № 463 від 22.02.2019;

4) засоби вимірювальної техніки: шумомір «Октава 110-А» № А 070591;

5) відомості про повірку: св. № 22-01/13171 чинне до 10.12.2019.

6) нормативна документація, у відповідності до якої:

а) ГОСТ 23337-78;

б) ДСН № 463 від 22.02.2019;

7) джерело шуму: вентиляційне обладнання закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд» та загальноміський фон;

8) присутні: мешканець кв. НОМЕР_1 ОСОБА_4 ;

9) посада, прізвище, ім`я, по батькові осіб, що проводили дослідження: інспектор лабораторії ЕМП та інших фіз. факторів ОСОБА_10

Результати досліджень та розрахунки:

№Місце проведення вимірів шумуХарактер шумуФактичні еквівалентні/максимальні рівні звуку, в дБАНормативні еквівалентні/максимальні рівні звуку в дБАСпільна кімната (при вимкненому вентобладнанні)1.Біля вікнаШироко-38/4540/552.В центрі кімнатиСмуговий37/4440/553.На вході в кімнатуКоливальний36/4340/55Спільна кімната (при включеному вентобладнанні)1.Біля вікнаШироко-45/5040/552.В центрі кімнатиСмуговий44/4940/553.На вході в кімнатуКоливальний43/4940/55Висновки: (відповідність нормативу, оцінка за Гігієнічною класифікацією праці з показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важності та напруженості трудового процесу).

Еквівалентні рівні звуку в кімнаті 1 квартири АДРЕСА_1 , при включеному вентообладенні закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд» перевищують допустимі значення на 3-5 дБА згідно ДСН № 463 від 22.02.2019.

Вказаний протокол підписано зав. лабораторії УМП та інших фізичних факторів ОСОБА_5 згідно свідоцтва про право проведення досліджень: св. № 275/158 до 29.12.2020.

11.07.2019 посадовими особами відповідача складено протокол № 33 про порушення вимог Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», законодавства про харчові продукти та корми, яким зазначено суть порушення, а саме: невиконання, несвоєчасне виконання припису про усунення порушень вимог законодавства № 490 від 16.05.2019 головного державного інспектора (головного державного ветеринарного інспектора) (не надано підтвердження, що потужність має належну механічну вентиляцію; система сконструйована так, що механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати, забезпечено), що підтверджено протоколом № 295 від 02.07.2019 про проведення досліджень шумового навантаження та інфразвуку (еквівалентні рівні звуку в кімнаті 1 квартири АДРЕСА_1 , при включеному вентиляційному обладнанні закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд» перевищують допустимі значення на 3-5 дБА для денного часу) та інші документи.

17.09.2019 за результатами розгляду справи ГУ Держспоживслужби в м. Києві прийнято постанову № 48 від 17.09.2019 про накладення штрафу, передбаченого статтею 65 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», в якій зазначено про порушення ТОВ «Прем`єр-Гранд» вимог частини 7 статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги щодо безпечності та якості харчових продуктів», пункту 2 частини 1 статті 16 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин», а саме: невиконання, несвоєчасне виконання законних вимог посадової особи компетентного органу, його територіального органу щодо усунення порушень цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми - невиконання, несвоєчасне виконання вимог припису № 490 про усунення порушень вимог законодавства від 16.05.2019: не надано підтвердження, що потужність має належну механічну вентиляцію; система вентиляції сконструйована так, що механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати, забезпечено, з огляду на що постановлено сплатити ТОВ «Прем`єр-Гранд» штраф у розмірі 33 384,00 грн.

Позивач, вважаючи вказану постанову протиправною, звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону безпечний харчовий продукт - харчовий продукт, який не справляє шкідливого впливу на здоров`я людини та є придатним для споживання.

Згідно з п. 16 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» гігієнічні вимоги - заходи та умови, що необхідні для управління небезпечними факторами і забезпечення придатності харчових продуктів для споживання людиною з урахуванням їх використання згідно з призначенням.

Відповідно до п. 55 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб`єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об`єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об`єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок.

Пунктом 69 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», визначено, що потужності - споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також територія, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів.

При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» потужності, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів, повинні відповідати таким вимогам: 1) підтримуватися в чистому та робочому стані; 2) бути спланованими, сконструйованими та розміщеними для належного утримання, чищення та/або дезінфекції, запобігання або мінімізації будь-якого забруднення, а також здійснення заходів, необхідних для забезпечення гігієнічних вимог, у тому числі заходів з боротьби із шкідниками, запобігання накопиченню бруду, контакту з токсичними речовинами та матеріалами, забрудненню харчових продуктів, підтримання необхідних температурних режимів; 3) мати належну природну або механічну вентиляцію. Система вентиляції має бути сконструйована таким чином, щоб механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляв до чистої зони, був забезпечений безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати; 4) забезпечуватися належним природним та/або штучним освітленням приміщення, необхідним для виробництва та/або зберігання харчових продуктів; 5) підлога повинна мати достатню дренажну систему, конструкція якої запобігатиме ризику забруднення. При відкритих та/або частково відкритих дренажних каналах рух відходів має бути з чистої до забрудненої зони.

Згідно з ч. 1 ст. 45 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку можуть використовувати обладнання та інвентар, з якими контактують харчові продукти, що відповідають таким вимогам: 1) є чистими та у разі потреби продезінфікованими. Чищення та дезінфекція здійснюються таким чином, щоб забезпечити захист від появи ризику забруднення; 2) виготовлені з матеріалів та утримуються у належному стані та умовах, що зменшують ризик забруднення та дають змогу проводити їх чищення та дезінфекцію (крім тари та упаковки, що не повертається оператору ринку); 3) розміщені таким чином, що дозволяє чищення обладнання та навколишньої території.

Таким чином, підсумовуючи викладене слід зазначити, що система вентиляції має бути сконструйована таким чином, щоб механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляв до чистої зони, був забезпечений безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати.

На підтвердження належної системи вентиляції позивачем до матеріалів позовної заяви надано проект вентиляції та кондиціонування, кафе за адресою вул. Курська, 7, м. Київ робочий проект вентиляції та кондиціонування № 09/12-ОВ 2012 року, замовник ТОВ «Прем`єр-Гранд», відповідно до загальних даних якого:

1. Проект розроблений на підставі завдання та проектування, архітектурних планів приміщень та завдання технолога;

2. Проект виконаний з урахуванням та дотриманням діючих нормативно-технічних документів:

- СНиП 2.04.05-91 «Опалення, вентиляція і кондиціонування» з посібниками та додатками до нього;

- ДБН В.2.6-31-2006 «Теплова ізоляція будівель»;

- ДБН В.2.2.-2009 «Підприємства харчування»;

- ДБН А.2.2.-3-2004 «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва»;

- ДСТУ Б.А.2.4.-41:2009 «Опалення, вентиляція і кондиціонування повітря, Робочі креслення»

Вентиляція та кондиціонування:

5. В приміщеннях кафе передбачається загально-обмінна механічна припливно-видаляюча вентиляція.

6. Загально-обмінна вентиляція обідніх залів 1-го поверху здійснюється установками П1 та В1.

7. В кухні запроектована система витяжної вентиляції від зонта над технологічним обладнанням (В2).

8. Приплив повітря в виробничі приміщення здійснюється системою П1 через зали.

9. Кондиціонування залів першого поверху здійснюється касетними кондиціонерами системи К1 та К2. Холодоносій фреон R410a.

11. Загально-обмінна вентиляція обідніх залів підвалу здійснюється установками П2 та ВЗ.

12. Нагріві припливного повітря не передбачається, тому що в холодний період кафе не працює.

13. Обладнання систем встановлюються у венткамері та на вулиці під навісом.

14. Зовнішні блоки системи кондиціонування встановлюються на зовнішній стіні кафе.

15. Забір припливного повітря здійснюється відкрито з вулиці на від більше 2 м від рівня землі.

16. Викид повітря від витяжних систем здійснюється повітроводами вище покрівлі будівлі.

17. Розподілення повітря здійснюється повітроводами з оцинкованої сталі які прокладаються відкрито по залу та за підвісною стелею виробничих приміщень. Подача та витяжка повітря передбачена через алюмінієві решітки та пластмасові анемостати.

18. Повітроводи систем вентиляції стальні оцинковані по ГОСТ 14918-90 класу «П» плотні.

19. Ізоляція повіроводів для подачі зовнішнього повітря ізолюються матами мираловатними фольгованими товщиною 50 мм.

20. На кожному відгалужені повітропроводів передбачається встановлення дросель-клапанів для пусконалагодження і експлуатаційного регулювання.

21. Кріплення повітропроводів виконати типовими конструкціями по серії 5.904-1.11.

22. Контроль і автоматизація обладнання систем вентиляції та кондиціонування приймається в обсязі передбаченому в технічній документації на це обладнання та у відповідності з діючими нормами та правилами.

23. Управління кондиціонування здійснюється з дистанційного пульта управління.

24. Монтаж санітарно-технічних систем виконати відповідно до СНиП 3.05.01-85 «Внутрішні санітарно-технічні системи».

25. Усі повітропроводи і трубопроводи перед здачею в експлуатацію повинні бути відрегульовані на задану продуктивність в цілому і по відгалуженнях окремо.

26. Місця проходу повітроводів через будівельні конструкції необхідно ущільнювати цементно-піщаним розчином для збереження герметичності вузла.

У вказаному проекті зазначено, що у приміщенні, що обслуговується: обідня залу кафе встановлено 2 (дві) припливні підвісні установки вентилятора Вентс КСБ 315 1560/1230 L, м3/год.

Також, у приміщенні, що обслуговується: обідня залу кафе встановлено 2 (два) витяжних вентилятора Вентс КСБ 315 1560/1230 L, м3/год..

У приміщенні, що обслуговується: кухня, витяжні зони встановлено 1 (один) витяжний вентилятор Вентс КСК 250 4Е 2000 L, м3/год.

У приміщенні, що обслуговується: санвузол, підсобне приміщення встановлено 2 (два) витяжних вентилятора Вентс ТТ 150 200 L, м3/год.

У приміщенні, що обслуговується: санвузол встановлено 1 (один) витяжний вентилятор Вентс 150 ВКО1к турбо 150 L, м3/год.;

У приміщенні, що обслуговується: обідня зала встановлено 1 (один) кондиціонер спліт система Gree GKH24K3BI 1180 L, м3/год.;

У приміщенні, що обслуговується: обідня зала встановлено 1 (один) кондиціонер спліт система Gree GKH30K3BI 1400 L, м3/год.

При цьому, в матеріалах справи містяться паспорта припливних систем вентиляції зазначених вище вентиляційних установок - кондиціонерів (том 1 а.с. 211-258).

Слід звернути увагу на те, що принцип припливно-витяжних вентиляцій полягає в тому, що вона виконує дві основні функції: 1) надходження свіжого повітря і 2) видалення старого.

Разом з тим, проводячи позаплановий захід відповідач в акті встановив порушення ТОВ «Прем`єр-Гранд» вимог пункту 3 частини першої статті 41 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а саме: не надано підтверджень, що потужність, має належну механічну вентиляцію; система вентиляції сконструйована так, що механічний потік повітря із забрудненої зони не потрапляє до чистої зони; безперешкодний доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або замінювати, забезпечено.

В той же час, на підтвердження вказаних порушень, відповідачем в порушення вимог ч. 2 ст. 77 КАС України не надано суду жодних, у розумінні ст. 73 КАС України, доказів на підтвердження встановлених порушень, які б надали суду можливість пересвідчитись у тому, що потужність по вул. Курська 7 у місті Києві у кафе «Кант» має неналежну механічну вентиляцію, а також відсутні докази того, що механічний потік повітря із забрудненої зони потрапляє до чистої зони. Відсутні також і докази того, що доступ до фільтрів та інших частин, які необхідно чистити або змінювати не є безперешкодним, тобто захаращеним та/або недоступним.

При цьому, слід звернути увагу на те, що у наказі від 18.04.2019 № 2043 «Про проведення позапланового заходу (інспектування)» Товариства з обмеженою відповідальністю «Прем`єр-Гранд» за адресою: м. Київ, вул. Курська, 7 у термін з 23.04.2019 по 16.05.2019 зазначено про те, що предметом заходу є дотримання вимог законодавства у сфері безпечності та якості харчових продуктів з питань, викладених у зверненні гр. ОСОБА_3 (з проведенням відофіксації) про що зазначено і у направленні на проведення заходу від 19.04.2019 № 1636.

Однак, в порушення вимог ч. 2 ст. 77 КАС України відповідачем не надано суду доказів проведення відофіксації, за результатами перегляду якого, судом можливо б було встановити порушення позивачем вимог законодавства, Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».

Відсутні також і докази проведення відеофіксації повторного позапланового заходу Товариства з обмеженою відповідальністю «Прем`єр-Гранд» за адресою: м. Київ, вул. Курська, 7 у термін 24.06.2019 по 15.07.2019 на підставі наказу від 21.06.2019 № 2954 (том 2 а.с. 31), в якому зазначено про те, що предметом заходу є стан виконання ТОВ «Прем`єр-Гранд» припису Головного управління Держпродспоживслужби в місті Києві від 16.05.2019 № 490 про усунення порушень вимог законодавства (з проведення відеофіксації).

Що ж стосується шумового навантаження та інфразвуку, то суд зазначає, що як вже було зазначено вище, в матеріалах справи міститься протокол № 295 (том 1 а.с. 51) проведення досліджень шумового навантаження та інфразвуку, який складений Державною установою «Київський міський лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України», в якому зазначено наступне:

1) дата проведення досліджень 02.07.2019;

2) місце проведення досліджень: АДРЕСА_1;

3) мета досліджень: на відповідність вимогам ДСН № 463 від 22.02.2019;

4) засоби вимірювальної техніки: шумомір «Октава 110-А» № А 070591;

5) відомості про повірку: св. № 22-01/13171 чинне до 10.12.2019.

6) нормативна документація, у відповідності до якої:

а) ГОСТ 23337-78;

б) ДСН № 463 від 22.02.2019;

7) джерело шуму: вентиляційне обладнання закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд» та загальноміський фон;

8) присутні: мешканець кв. НОМЕР_1 ОСОБА_4 ;

9) посада, прізвище, ім`я, по батькові осіб, що проводили дослідження: інспектор лабораторії ЕМП та інших фіз. факторів ОСОБА_10

Результати досліджень та розрахунки:

№Місце проведення вимірів шумуХарактер шумуФактичні еквівалентні/максимальні рівні звуку, в дБАНормативні еквівалентні/максимальні рівні звуку в дБАСпільна кімната (при вимкненому вентобладнанні)1.Біля вікнаШироко-38/4540/552.В центрі кімнатиСмуговий37/4440/553.На вході в кімнатуКоливальний36/4340/55Спільна кімната (при включеному вентобладнанні)1.Біля вікнаШироко-45/5040/552.В центрі кімнатиСмуговий44/4940/553.На вході в кімнатуКоливальний43/4940/55Тобто, у вказаному протоколі зроблено висновки: (відповідність нормативу, оцінка за гігієнічною класифікацією праці з показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важності та напруженості трудового процесу), де зазначено, що еквівалентні рівні звуку в кімнаті 1 квартири АДРЕСА_1 , при включеному вентообладенні закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд» перевищують допустимі значення на 3-5 дБА згідно ДСН № 463 від 22.02.2019.

Так, Міністерством охорони здоров`я України затверджено наказ від 22.02.2019 № 463, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 20.03.2019 за № 281/33252 «Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови», яким затверджено Державні санітарні норми допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови, відповідно до примітки додатку № 1 таблиці зазначено, що допустимі максимальні рівні звуку більші за зазначені у таблиці допустимі рівні звуку або еквівалентні рівні звуку на 15 дБА.

Зазначене свідчить про те, що еквівалентні рівні звуку в кімнаті 1 квартири АДРЕСА_1 , при включеному вентообладенні закладу громадського харчування ТОВ «Прем`єр-Гранд» перевищують значення на 3-5 дБА, тобто в межах допустимого рівня звуку згідно ДСН № 463 від 22.02.2019, еквівалентом якого є перевищення рівня звуку на 15 дБА, що вочевидь свідчить про відсутність порушення з боку ТОВ «Прем`єр-Гранд» щодо рівня шумового навантаження та інфразвуку.

Більш того, позивачем надано докази того, що ТОВ «Прем`єр-Гранд» 06.06.2019 встановлено нове обладнання, а саме: відцентровий вентилятор в шумоізоляційному корпусі моделі VENTS КСК 250 4Е, що підтверджується свідоцтвом про приймання (том 1 а.с. 257).

Таким чином, проаналізувавши вказані обставини у сукупності в контексті викладених норм права, суд дійшов висновку про протиправність постанови від 17.09,2019 № 42 про накладення Головним управлінням Держспоживслужби в м. Києві штрафу у розмірі 33 384,00 грн.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 2 ст. 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідачем в порядку ч. 2 ст. 77 КАС України не доведено законності прийняття постанови від 17.09.2019 № 42 про накладення штрафу у розмірі 33 384,00 грн., а відтак така постанова є протиправною та підлягає скасуванню.

У взаємозв`язку з наведеним слід зазначити, що відповідно до п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

Відтак, виходячи з меж заявлених позовних вимог та їх обґрунтування, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки досліджених доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на з`ясуванні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, судові витрати підлягають відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у розмірі 1921,00 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Прем`єр-Гранд» (03049, м. Київ, вул. Курська, 7, код ЄДР: 37817124) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати постанову 17.09,2019 № 42 про накладення штрафу у розмірі 33 384,00 грн., прийняту Головним управлінням Держспоживслужби в м. Києві.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Прем`єр-Гранд» (03049, м. Київ, вул. Курська, 7, код ЄДР: 37817124) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держспоживслужби в м. Києві (03151, м. Київ, вул. Волинська, 12, код ЄДР: 40414833) судові витрати у розмірі 1921,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Днем вручення процесуальних документів в електронній формі є день отримання судом повідомлення про доставлення документів на офіційну електронну адресу особи (п. 2 ч. 6 ст. 251 КАСУ), якою є (п. 5.8. Положення про ЄСІТС від 17 серпня 2021 року N 1845/0/15-21): сервіс Електронного кабінету ЄСІТС, адреса електронної пошти, вказана користувачем в Електронному кабінеті ЄСІТС, адреса електронної пошти, вказана в одному з державних реєстрів або адреса електронної пошти, з якої надійшли до суду документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом (п. 111 «Перехідні положення»).

Суддя О.А. Кармазін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.11.2022
Оприлюднено02.12.2022
Номер документу107596319
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —640/23784/19

Постанова від 19.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 03.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 26.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 28.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні