Рішення
від 11.10.2022 по справі 308/16775/21
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/16775/21

2/308/4109/21

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2022 року місто Ужгород

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області у складі:

головуючої судді - Зарева Н.І., за участю:

секретаря судового засідання - Віраг Е.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Ужгороді за правилами спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовною заявою:

ОСОБА_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , до

Ужгородської міськоїрадиЗакарпатськоїобласті, що знаходиться за адресою: м. Ужгород, площа Поштова, буд. 3, код ЄДРПОУ 33868924,

Головного управлінняДержгеокадаструуЗакарпатській області, що знаходиться за адресою: м. Ужгород, площа Народна, буд. 4, код ЄДРПОУ 39766716,

за участютретьої особи,яка заявляєсамостійні вимогищодо предметаспору: ОСОБА_2 , який проживає за адресою: АДРЕСА_2 ,

про визнання протиправним та скасування рішення органу місцевого самоврядування та скасування державної реєстрації земельної ділянки,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовною заявою до Ужгородської міської ради Закарпатської області, Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області, про визнання протиправним та скасування пункту 1.12 рішення ХLII сесії VII cкликання Ужгородської міської ради Закарпатської області від 24.12.2019 року за № 1848 «Про затвердження проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:45:001:0652, шляхом виключення з Державного земельного кадастру відомостей про формування цієї земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що вказаним рішенням затверджено проект землеустрою та передано у власність громадянину ОСОБА_2 земельну ділянку за кадастровим № 2110100000:45:001:0652, площею 0,0586 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1 . При цьому, позивачка стверджує, що під час передання даної земельної ділянки третій особі, було порушено норми та правила земельного законодавства, а саме у проекті землеустрою даної земельної ділянки був відсутній акт погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами, що є обов`язквим при виготовленні проекту землеустрою, рішення щодо вирішення спору у проекті землеустрою відсутнє, відсутні підписи власників суміжних ділянок у акті приймання межових знаків на зберігання. Частина нерухомого майна, яке належить ОСОБА_1 на підставі витягу з реєстрації речових прав № 173847975 від 15.07.2019 розташована на спірній ділянці. Окрім цього, речове право на земельну ділянку не було зареєстровано протягом року з вини ОСОБА_3 .

Дванадцятого січня 2022 року від Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити в

задоволенні позову, в зв`язку з необґрунтованістю та безпідставністю позовних вимог. Зокрема, у відзиві звернено увагу на те, що право власності на земельну ділянку виникає після його державної реєстрації. При цьому, посадові особи та структурні підрозділи Держгеокадастру здійснюють державну реєстрацію земельних ділянок, а не прав на земельні ділянки. Cкасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки. Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав. Державну реєстрацію змін в частині припинення права власності на земельну ділянку здійснює державний реєстратор. Підстави скасування державної реєстрації земельної ділянки визначені в ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр». Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.

У судове засідання позивачка не з`явилася, однак її представник подав заяву, в якій просив розглянути справу без участі позивача та його представника, зазначив, що позовні вимоги підтримують у повному обсязі та просять їх задовольнити.

Представник відповідача - Ужгородської міської ради відзив на позов не подав, у судове засідання не з`явився, однак, подав заяву про розгляд справи у його відсутності.

Представник Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області та третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, чи її представник, будучи належним чином повідомленими про час, дату та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явилися, про причини своєї неявки не повідомили, у зв`язку з чим справа розглянута у їх відсутності.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за № 173847975 від 15.07.2019 року, житловий будинок загальною площею 65,6 кв.м, розташований за адресою: АДРЕСА_1 , належить на праві приватної власності ОСОБА_1 на підставі договору про поділ нерухомого майна серії 4285 від 13.07.2019.

Відповідно до державного акту на право власності на земельну ділянку серії № 708690 від 03.10.2011, власницею земельної ділянки площею 0,1000 га, призначеної для будівництва та обслуговування житлового будинку, за адресою АДРЕСА_1 , є ОСОБА_1 .

Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про право власності, інші речові права, іпотеки, обтяження, щодо земельної ділянки 2110100000:45:001:0652, будь-які відомості за вказаними параметрами в реєстрі відсутні.

Рішенням Ужгородської міської ради XLII сесії VII cкликання за № 1848 від 24 грудня 2019 року «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затверджено проєкти землеустрою щодо відведення земельних ділянок учасникам бойових дій, в тому числі щодо відведення ОСОБА_2 земельної ділянки за кадастровим 2110100000:45:001:0652, площею 0,0602 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в районі АДРЕСА_3 ), поз. 59 «б» та передано її у власність (згідно з п. 1.12 даного рішення).

З листа від 11.09.2020 за № Т-145/3-765/6-20 Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області вбачається, що ними була проведена позапланова перевірка з питань правомірності передачі у власність земельної ділянки за кадастровим номером № 2110100000:45:001:0652, за результатами якої Ужгородській міській раді надіслано клопотання про приведення пункту 1.12 рішення ХLII сесії VII скликання Ужгородської міської ради від 15.07.2019 № 1848 "Про затвердження проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" відповідно до вимог земельного законодавства.

З акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту земельної ділянки від 08.09.2020 за № 904-ДК/794/Ап/09/01/-20, встановлено, що у проекті землеустрою даної земельної ділянки відсутній акт погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами, що є обов`язковим при виготовленні проекту землеустрою.

ОСОБА_2 подано оголошення у пресу, де повідомлено, що 17.05.2019 буде проходити встановлення меж земельної ділянки в натурі з їх погодженням на території АДРЕСА_4 з проханням бути присутніми суміжних землекористувачів ОСОБА_4 (кадастровий номер 2110100000:45:001:0359), а також ОСОБА_1 (кадастровий номер 2110100000:45:001:0448). Однак, оголошення у пресі про проведення робіт із закріплення межовими знаками поворотних точок меж земельної ділянки в натурі подається, коли місце проживання або місцезнаходження власників суміжних ділянок невідоме (власники суміжних земельних ділянок проживають за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_5 ). Крім цього, повідомлення здійснюється виконавцем робіт. Підтвердження про отримання повідомлення гр. ОСОБА_1 не надано.

Разом з тим ОСОБА_2 звернувся до комісії з вирішення земельних спорів Ужгородської міської ради щодо погодження меж земельних ділянок та додержання правил добросусідства у зв`язку з відсутністю контактів із суміжними користувачами. Рішення про вирішення спору у проєкті землеустрою та у ОСОБА_1 відсутнє.

В акті прийомки-передачі межових знаків на зберігання зазначено, що власники суміжних земельних ділянок претензій до існуючих межових знаків не заявили та про існуючий земельний спір між суміжними землекористувачами в акті не зазначено. Підписи суміжних землевласників земельних ділянок ОСОБА_4 та ОСОБА_1 в акті відсутні, що не відповідає вимогам Інструкції (пункт 3.12 Інструкції закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може здійснюватися за відсутності власників (користувачів) суміжних земельних ділянок у випадку їх нез`явлення, якщо вони були належним чином повідомлені про час проведення вищезазначених робіт, про що зазначається в акті прийомки-передачі межових знаків на зберігання).

Проєкт землеустрою погоджено відповідно до ст. 186-1 Земельного кодексу України. Відомості про земельну ділянку внесено до Державного земельного кадастру 24.09.2019, земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 2110100000:45:001:0652.

Рішенням XLII сесії VII скликання Ужгородської міської ради від 24.12.2019 № 1848 "Про затвердження проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" міська рада затвердила проєкт землеустрою та передала у власність гр. ОСОБА_2 земельну ділянку (кадастровий номер 2110100000:45:001:0652) площею 0,0586 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_4 . Право власності гр. ОСОБА_2 відповідно до ст. 126 Земельного кодексу не зареєстровано.

Відповідно до державного акта на право приватної власності на земельну ділянку серії ЯЛ №708690 від 03.10.2011 ОСОБА_1 належить на праві власності земельна ділянка площею 0,1000 га (кадастровий номер 2110100000:45:001:0448) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 .

Земельна ділянка, яка є предметом спору, перебуває у користуванні ОСОБА_1 . Відповідно до експлікації генерального плану земельної ділянки по АДРЕСА_1 (08.05.1990), загальна площа землі складає 1289 кв. м (0,1289 га). Виконавчим комітетом Ужгородської міської ради у листі повідомлено, що у книзі обліку зазначено інформацію про земельну ділянку по АДРЕСА_1 (гр. ОСОБА_1 ) площею 215 кв. м. та по АДРЕСА_6 (гр. ОСОБА_5 ) про земельну ділянку площею 645 квадратних метрів.

Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 15.07.2019 № 173847975, ОСОБА_1 на праві власності належить майно: житловий будинок А2, А3; споруда, вбиральня, В; споруда, сарай, Г; споруда, навіс, Д; споруда, огорожа, 1; споруда, огорожа, 2.

Відповідно до абрису земельної ділянки, кадастрового плану земельної ділянки, викопіювання з плану міста на АДРЕСА_4 , які містяться у проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_2 , земельна ділянка, яка відводиться, вільна від забудови та не огороджена.

Однак, згідно з проведеними обмірами спеціалістом ПП ЗГКЦ «Земля», майно яке належить на праві власності громадянці ОСОБА_1 , а саме: вбиральня, огорожі, розміщене на земельній ділянці за кадастровим № 2110100000:45:001:0652.

При виїзді на місце встановлено, що земельна ділянка огороджена металевою сіткою, межові знаки на земельній ділянці, які передані громадянину ОСОБА_2 відсутні.

Враховуючи вищезазначенене, проект землеустрою розроблений без дотримання вимог статті 50 Закону України «Про землеустрій» та Інструкції про встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему від 18 травня 2010 року № 376 (пункт 3.12) та на підставі вказаного проекту землеустрою на XLII сесії VII скликання Ужгородської міської ради від 24.12.2019 прийнято рішення за № 1848 про передачу у власність земельної ділянки гр. ОСОБА_2 , що суперечить вимогам земельного законодавства. Разом з тим, при прийнятті рішення не враховано вимоги статей 120, 116 Земельного кодексу України.

Першого листопада 2021 року ОСОБА_1 звернулася до Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області з листом щодо скасування державної реєстрації даної земельної ділянки.

Листом від 18.11.2021 за № Т-365/0827/6-21 Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області відмовило ОСОБА_1 у скасуванні державної реєстрації даної земельної ділянки у зв`язку з відсутню підстав.

Оцінивши належним чином зібрані та досліджені у ході судового розгляду справи докази у їх сукупності, суд прийшов до наступних висновків.

Позивач заявив вимогу про визнання протиправним та скасування рішення Ужгородської міської ради в частині затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність третій особі. Дана вимога обґрунтована тим, що у затвердженому міською радою проєкті землеустрою відсутній акт погодження земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами, що є обов`язковим при виготовленні проєкту землеустрою.

Підстави й порядок набуття громадянами і юридичними особами права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності визначено статями 116, 118 Земельного кодексу України.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 статті 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого

самоврядування в межах їх повноважень, визначених ЗК України або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з ч.ч. 1, 2, 7, 8 статті 118 ЗК України (в редакції, що діяла на момент спірних відносин), громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову в його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 ЗК України.

Зі змісту ст. 186-1 ЗК України вбачається, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій ст. 186-1 ЗК України, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту. Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації

Рішенням XV сесії VII скликання Ужгородської міської ради від 12.09.2017 за № 771 ОСОБА_2 надано дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею у власність, площею 0,0667 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в районі АДРЕСА_4 .

ТОВ «Моя Земля», на підставі відповідного договору на виконання робіт від 06.02.2019 № 9, розробило проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_6 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, що знаходиться на АДРЕСА_4 .

Як підтверджено у відповідному акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Головного

управління Держгеокадастру у Закарпатській області від 08.09.2020 за № 904-ДК/794/АП/09/01/-20, у даному проєкті відсутній акт погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами.

Відповідно до частини першої, пункту «б» частини другої статті 198 ЗК України, кадастрові зйомки - це комплекс робіт, виконуваних для визначення та відновлення меж земельних ділянок. Кадастрова зйомка включає, зокрема, погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами.

Згідно з п. 3.12 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 18.05.2010 за № 376, закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем у присутності власника (користувача) земельної ділянки, власників (користувачів) суміжних земельних ділянок або уповноваженою ним (ними) особою. Повідомлення власників (користувачів) суміжних земельних ділянок про дату і час проведення робіт із закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем завчасно, не пізніше ніж за п`ять робочих днів до початку робіт із закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Повідомлення надсилається рекомендованим листом, кур`єрською поштою, телеграмою чи за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення. Власники (користувачі) суміжних земельних ділянок, місце проживання або місцезнаходження яких невідоме, повідомляються про час проведення робіт із закріплення межовими знаками поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) через оголошення у пресі за місцезнаходженням земельної ділянки. Закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може здійснюватися за відсутності власників (користувачів) суміжних земельних ділянок у випадку їх нез`явлення, якщо вони були належним чином повідомлені про час проведення вищезазначених робіт, про що зазначається у акті прийомки-передачі межових знаків на зберігання.

ОСОБА_2 розміщено оголошення у пресі, в якому повідомляється, що 17.05.2019 буде проходити встановлення меж земельної ділянки в натурі з їх погодження на території АДРЕСА_4 з проханням бути присутніми суміжних землекористувачів ОСОБА_4 та ОСОБА_1 .

Однак, підтвердження про належне повідомлення суміжних користувачів, зокрема ОСОБА_1 , у відповідному проекті землеустрою відсутнє. У акті прийомки-передачі межових знаків на зберігання зазначено, що власниками суміжних земельних ділянок претензій до існуючих межових знаків не заявлено та про існуючий змелений спір між суміжними землекористувачами не зазначено, їх підписи у акті відсутні.

Відповідно до частини другої статті 152 ЗК України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Як було встановлено вище, у проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 , земельна ділянка, яка відводиться вільна від забудови та не огороджена.

Водночас, майно вбиральня, огорожі, які належать на праві власності гр. ОСОБА_1 , фактично розміщені на земельній ділянці за кадастровим 2110100000:45:001:0652, яка була відведена у власність гр. ОСОБА_2 . Дана земельна ділянка огороджена металевою сіткою.

Згідно зі статтею 155 ЗК України, у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Таким чином, Ужгородська міська рада Закарпатської області винесла рішення ХLII сесії VII cкликання Ужгородської міської ради Закарпатської області від 24.12.2019 року за № 1848 «Про затвердження проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», пунктом 1.12 якого порушено права позивачки щодо володіння, користування чи розпорядження земельною ділянкою за кадастровим 2110100000:45:001:0448, яка належить їй на праві власності, та щодо спірної земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:45:001:0652, яка перебуває у її користуванні, і на якій знаходиться належне їй майно, у зв`язку з чим таке рішення в цій частині підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача про скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:45:001:0652 шляхом виключення з Державного земельного кадастру відомостей про формування цієї земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера, суд дійшов наступних висновків.

Згідно з абзацами 3, 12 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр», державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених даним Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Відповідно доч.ч.2,3ст.6даного Закону,держателем Державногоземельного кадаструє центральнийорган виконавчоївлади,що реалізуєдержавну політикуу сферіземельних відносин. Адміністратором Державного земельного кадастру є державне підприємство, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення Державного земельного кадастру, відповідає за технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист відомостей, що містяться у Державному земельному кадастрі, розробленні та забезпеченні функціонування програмного забезпечення для моніторингу земельних відносин та інформаційної взаємодії з іншими державними електронними інформаційними ресурсами.

Згідно з ч. 6 ст. 16 Закону, кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.

Відповідно до ч. ч. 1, 2, 10 ст. 24 Закону, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове

право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).

Згідно з пунктами 60, 61 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051, запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду. Скасування (поновлення) запису в Поземельній книзі здійснюється шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його скасування (поновлення) із зазначенням дати та підстави для скасування (поновлення), посади, прізвища та ініціалів Державного кадастрового реєстратора, який скасував (поновив) запис, та формування з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру нових аркушів Поземельної книги.

На підставі вищенаведеного, враховуючи висновок суду про визнання протиправним та скасування пункту 1.12 рішення ХLII сесії VII cкликання Ужгородської міської ради Закарпатської області від 24.12.2019 року за № 1848 «Про затвердження проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», суд прийшов висновку, що позовна вимога про скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:45:001:0652 шляхом виключення з Державного земельного кадастру відомостей про формування цієї земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера є обгрунтованою та підлягає до задоволення.

Крім того, враховуючи висновок суду про задоволення позовних вимог, відповідно до ст.ст. 141, 142 ЦПК України, з відповідачів на користь позивача належить стягнути сплачений позивачем судовий збір у розмірі 1816,00 гривень по 908,00 грн з кожного.

Керуючись ст.ст. 1, 2, 6, 10, 16, 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр", ст. ст. 116, 118, 152, 155, 186-1 Земельного кодексу України, ст.ст. 10, 12, 13, 18, 81, 200, 206, 223, 259, 263-265 ЦПК України, суд, -

У Х В А Л И В:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати пункт 1.12 рішення XLII сесії VII cкликання Ужгородської міської ради Закарпатської області від 24.12.2019 року за № 1848 «Про затвердження проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок».

3. Скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:45:001:0652, шляхом виключення з Державного земельного кадастру відомостей про формування цієї земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

4. Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області на користь ОСОБА_1 - 908,00 грн. (дев`ятсот вісім грн 00 коп.) на відшкодування витрат по сплаті судового збору.

5. Стягнути з Ужгородської міської ради Закарпатської області на користь ОСОБА_1 - 908,00 грн. (дев`ятсот вісім гривень 00 коп.) на відшкодування витрат по сплаті судового збору.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови.

Суддя Н.І. Зарева

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення11.10.2022
Оприлюднено05.12.2022
Номер документу107611036
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —308/16775/21

Рішення від 11.10.2022

Цивільне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Зарева Н. І.

Ухвала від 03.07.2022

Цивільне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Зарева Н. І.

Ухвала від 13.01.2022

Цивільне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Зарева Н. І.

Ухвала від 10.12.2021

Цивільне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Зарева Н. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні