ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2022 року Справа № 160/16076/22
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіПрудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою приватного підприємства РУБІКОН до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування відмови, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
14.10.2022 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява приватного підприємства РУБІКОН до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 27.09.2022 року за № РВ-1200190092022 у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо зміни у даних Державного земельного кадастру для земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Братів Трофімових, 111-Б (кадастровий номер 1210100000:08:714:0011), коду КВЦПЗ 12.11 - (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) на код КВЦПЗ 12.09 - (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту);
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області внести до Державного земельного кадастру відомості (зміни до них) про земельну ділянку, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Братів Трофімових, 111-Б (кадастровий номер 1210100000:08:714:0011), в частині зміни коду КВЦПЗ 12.11 - (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) на код КВЦПЗ 12.09 - (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту).
Означені позовні вимоги вмотивовані тим, що 06.12.2021 року між Дніпровською міською радою та приватним підприємством РУБІКОН, код ЄДРПОУ 32756565, укладено додаткову угоду до договору оренди землі кадастровий номер 1210100000:08:714:0011, по фактичному розміщенні автостоянки, яка розташована по вул. Великій Діївській, 111 -Б, м. Дніпро, цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ) 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу). ПП РУБІКОН визначив помилку цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:08:714:0011, (код КВЦПЗ) 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) в додатковій угоді від 06.12.2021 року та вважає, що відповідач не перевірив про наявність зміни до Державного земельного кадастру про земельну ділянку цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:08:714:0011 на (код КВЦПЗ) 12.09, що 13.01.2021 році було проведенні зміни цільового призначення земельної ділянки на підставі витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-1215121312021. 23.09.2022 року ПП РУБІКОН звернувся до відповідача з повідомленням про виявлення технічної помилки Державного земельного кадастру у визначенні виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель, земельної ділянки кадастровий номер 12101(00000:08:714:0011, з (код КВЦПЗ) 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) на (код КВЦПЗ) 12.09 (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту) на підставі витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.01.2021 року за № НВ-1215121312021 цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:08:714:0011, (код КВЦПЗ) 12.09 (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту), допущених під час ведення Державного земельного кадастру, відповідно до Порядку ведення державного земельного кадастру, ПП РУБІКОН просив виправити допущену помилку у документах, на підставі яких вносились такі відомості.27.09.2022 року за № РВ-1200190092022 відповідач прийняв рішення про відмову у виправлені помилки мотивуючи тим, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей, та не потребує виправлення у зв`язку з виявленням відповідних технічних помилок у технічній документації. На підставі вищевикладеного, позивач вважає, що відповідач під час прийняття рішення про відмову у виправленні помилки внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 27.09.2022 року за № РВ-1200190092022, діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені чинним законодавством України, а саме до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489, яким затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 грудня-2016 р. за № 1647/29777, Постанову Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру № 1051 від 17.10.2012 року, тому така відмова є протиправним та підлягає скасуванню.
21.11.2022 року Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області до суду подано відзив на позовну заяву, у якому відповідач заперечив щодо задоволення позовних вимог. Мотивуючи свою правову позицію відповідач зазначив наступне. Так, повідомлення про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою від ПП «Рубікон» разом з додатками надійшло до державного кадастрового реєстратора через Центр надання адміністративних послуг (реєстраційний номер №301074-013058-728-10-2022). Вказане повідомлення 27.09.2022 року зареєстровано у програмному забезпеченні Державного земельного кадастру за № ЗВ-1200203182022 (далі - повідомлення). Зазначеним повідомленням вказувалось на виявлення технічної помилки у відомостях Державного земельного кадастру про земельну- ділянку з кадастровим номером 1210100000:08:714:0011, в частині цільового призначення, а саме: необхідність виправлення коду цільового признання з 12.11 на код КВЦПЗ 12.09. Відомості щодо цільового призначення 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:08:714:0011 внесені до відомостей Державного земельного кадастру державним кадастровим реєстратором за результатами опрацювання заяви від 06.09.2021 року ЗВ-9201394672021 ПП «РУБІКОН» про виявлення технічної помилки. До вказаної заяви долучена технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості по фактичному розміщенню автостоянки, яка виготовлена на замовлення ПП «РУБІКОН». Вказаною заявою та документацією передбачено внесення виправлених відомостей про цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:08:714:0011, а саме: внесення відомостей щодо цільового призначення 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу). За результатами заявнику було видано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 06.09.2021 року НВ-1216602952021. Дніпровською міською радою прийнято рішення від 22.09.2021 року № 380/10, відповідно до якого поновлено договір оренди між ПП «РУБІКОН» та Дніпровською міською радою по фактичному розміщенню автостоянки, код виду цільового призначення земель (КВЦПЗ) 12.11 для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу. Згідно із вимогами ч. 2 ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земельних ділянок до певної категорії та виду цільового призначення земельних ділянок здійснюється щодо земельних ділянок, якими розпоряджаються Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування - за рішенням відповідного органу. Будь-яких документів, що підтверджують наявність помилки щодо цільового призначення земельної ділянки до заяви не додано. Таким чином, відповідно до п. 149 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, державним кадастровим реєстратором прийнято відмову від 27.09.2022 року № РВ-1200190092022 у виправленні вказаних у повідомленні помилок, у зв`язку із встановленням факту, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей, та не потребують виправлення у зв`язку з не виявленням відповідних технічних помилок у таких документах. До того ж, програмне забезпечення Державного земельного кадастру на сьогоднішній день не забезпечує можливості державному кадастровому реєстратору вказати більш детальні підстави, описані вище, у відмові у виправленні помилок.
За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14.10.2022 року, зазначена вище справа була розподілена та 17.10.2022 року передана судді Пруднику С.В.
Ухвалою суду від 19.10.2022 року відкрито провадження в адміністративній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи.
Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити з огляду на наступне.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що 23.12.2015 року між Дніпропетровською міською радою та приватним підприємством «РУБІКОН», код ЄДРПОУ 32756565, укладено договір оренди землі, об`єкт знаходиться за адресою по вул. Братів Трофімових, 111-Б, кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:08:714:0011, загальна площею 0,2739, код УКЦВЗ 1.14.10 (інші землі транспорту та зв`язку). Договір оренди землі зареєстровано 23.12.2015 року в реєстрі за № 1496.
Підставою укладання договору оренди земельної ділянки, рішення Дніпропетровської міської ради від 30.09.2015 року № 300/67.
У зв`язку з прийняттям Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Міністерства аграрної політики та продовольства України наказ від 25.11.2016 року № 489 (який приведено у відповідність до Класифікації видів цивільного призначення земель), з 01.01.2017 року земельні ділянки, в відомостях про які цільове призначення встановлено з кодом УКЦВЗ, мають бути приведені у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель (КВЦПЗ), а саме змінено значення коду УКЦВЗ на значення коду КВЦПЗ, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» № 1051 від 17.10.2012 року; додаток 59 до Порядку (Постанова Кабінету Міністрів України, від 17.10.2012 року, № 1051) «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру».
У зв`язку із чим, у 2021 році ПП «РУБІКОН» звернулося до відділу у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, з технічною документацією із землеустрою розробленого проекту згідно ст. 20 Земельного кодексу України про внесення змін до Державного земельного кадастру, а саме зміну коду КВЦПЗ у даних Державного земельного кадастру для земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:08:714:0011 із значення 1.14.10. - (інші земельні ділянки транспорту та зв`язку) на 12.09 - (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту).
Відділ у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області зареєстрував зміну до Державного земельного кадастру, що до відомостей відповідно до, витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.01.2021 року за № НВ-1215121312021 цільового призначення земельної ділянки змінено на цільове призначення 12.09. (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту), категорія земель землі транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, вид користування земельної ділянки фактичне розміщення автостоянки.
22.09.2021 року Дніпровською міською радою прийнято рішення № 380/10 про поновлення договору оренди землі від 23.12.2015 року (державна реєстрація від 23.12.2015 року, номер запису про інше речове право 12695578) по вул. Великій Діївській, 111-Б, ПП «РУБІКОН», по фактичному розміщенні автостоянки. Пункт 1 рішення від 22.09.2021 року Дніпровської міської ради № 380/10, поновити договір оренди землі від 23.12.2015 року (державна реєстрація від 23.12.2015 року, номер запису про інше речове право 12695578), посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П. 23.12.2015 року за реєстровим номером 1496, укладений між Дніпропетровською міською радою та Приватним Підприємством «РУБІКОН», код ЄДРПОУ 32756565, на підставі рішення міської ради від 30.09.2015 року № 300/67, на десять років, починаючи з 24.12.2020 року, по фактичному, розміщенню автостоянки, код виду цільового призначення земель (КВЦПЗ) 12.11. (для розміщення та експлуатація об`єктів дорожнього сервісу).
Пунктом 2 рішення від 22.09.2021 року Дніпровської міської ради № 380/10 віднесено земельну ділянку кадастровий номер 1210100000:08:714:0011, за основним цільовим призначенням до категорії «Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення».
06.12.2021 року між Дніпровською міською радою та Приватним Підприємством «РУБІКОН», код ЄДРПОУ 32756565, укладено додаткову угоду до договору оренди землі кадастровий номер 1210100000:08:714:0011, по фактичному розміщенні автостоянки, яка розташована по вул. Великій Діївській, 111-Б, м. Дніпро, цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ) 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу).
Тож, ПП «РУБІКОН» визначив помилку цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:08:714:0011, (код КВЦПЗ) 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) в додаткової угоди від 06.12.2021 року між Дніпровською міською радою та Приватним Підприємством «РУБІКОН» та вважає, що Відповідач не перевірив про наявність зміни до Державного земельного кадастру про земельну ділянку цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:08:714:0011 на (код КВЦПЗ) 12.09, оскільки ще 13.01.2021 році було проведенні зміни цільового призначення земельної ділянки на підставі витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-1215121312021.
23.09.2022 року ПП «РУБІКОН» звернулося до відповідача з повідомленням про виявлення технічної помилки Державного земельного кадастру у визначенні виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель, земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:08:714:0011, з (код КВЦПЗ) 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) на (код КВЦПЗ) 12.09 (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту) на підставі витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.01.2021 року за № НВ-1215121312021 цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:08:714:0011, (код КВЦПЗ) 12.09 (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту), допущених під час ведення Державного земельного кадастру, відповідно до Порядку ведення державного земельного кадастру, ПП «РУБІКОН» просило виправити допущену помилку у документах, на підставі яких вносились такі відомості.
Натомість, 27.09.2022 року за № РВ-1200190092022 відповідач прийняв рішення про відмову у виправлені помилки мотивуючи тим, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей, та не потребує виправлення у зв`язку з виявленням відповідних технічних помилок у технічній документації.
Вважаючи, що відповідач під час прийняття рішення про відмову у виправлення помилки внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 27.09.2022 року за № РВ-1200190092022, діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені чинним законодавством України, позивач звернувся до суду із даною позовною заявою.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.2ст.5 Закону України «Про Державний земельний кадастр»державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях.
Стаття 37 Закону України «Про Державний земельний кадастр»передбачено, що у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб. Повідомлення про виявлення помилки може бути надіслано також в електронному вигляді з Державного аграрного реєстру через Єдиний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
У разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.
Виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок у зазначених документах.
Виправлення інших помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою, оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації.
Виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.
Інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.
Згідно із п.138 Порядку ведення Державного земельного кадастру, що затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №1051(надалі - Порядок №1051), помилками у Державному земельному кадастрі є: 1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру; 2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру); 3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель щодо визначення характеристик об`єктів Державного земельного кадастру в натурі (на місцевості) із порушенням (зміною) їх значень внутрішніх кутів та мір ліній між поворотними точками меж земельних ділянок та/або площі (в тому числі виявлена під час або після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про земельні ділянки та інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою); 4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії; 5) технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель; 6) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки; 7) помилка у застосуванні систем координат земельних ділянок (в тому числі помилка, що виникає під час перерахунку із однієї системи координат в іншу), які були сформовані до 1 січня 2013 р. та відомості про які були перенесені до Державного земельного кадастру, та помилка у відомостях щодо місця розташування земельних ділянок (зміщення, розворот, віддзеркалювання) з урахуванням суміжних землеволодінь та землекористувань. Відомості про земельну ділянку та інші об`єкти Державного земельного кадастру у разі виправлення помилки щодо реєстрації земельної ділянки або виправлення помилкового перенесення відомостей про земельну ділянку з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру та у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки або виправлення помилки щодо інших об`єктів Державного земельного кадастру: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.
Положеннями п.139 Порядку №1051 визначено, що У разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно здодатком 29органові, що здійснює ведення Державного земельного кадастру.
У повідомленні викладається суть виявлених помилок.
До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей.
Повідомлення разом із доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається в електронній формі засобами телекомунікаційного зв`язку з використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, чи іншого альтернативного засобу електронної ідентифікації особи з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через веб-сторінку Держгеокадастру.
Повідомлення про виявлення помилки може бути надіслано також в електронній формі з Державного аграрного реєстру з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через веб-сторінку Держгеокадастру.
Відповідно до п.143 Порядку №1051 державний кадастровий реєстратор під час розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей.
Згідно з п.144 Порядку №1051, якщо факт невідповідності відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено, Державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру: 1) складає в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису протокол виправлення помилки за формою згідно здодатком 30; 2) безоплатно виправляє допущену помилку (крім випадків, коли технічна помилка допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру); 3) письмово повідомляє не пізніше наступного дня про виправлення помилки заінтересованим особам за формою згідно здодатком 31(у тому числі власників, користувачів земельних ділянок, а також третіх осіб, інтересів яких стосувалося виправлення помилок); 3-1) надсилає державному реєстраторові прав на нерухоме майно повідомлення за формою згідно здодатком 31в електронній формі; 4) безоплатно видає заявникові за його бажанням витяг, довідку з Державного земельного кадастру, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру на заміну документа, в якому виявлено помилку. Технічний адміністратор Державного реєстру речових прав на нерухоме майно в режимі реального часу забезпечує передачу повідомлення Державного кадастрового реєстратора до державного реєстратора прав на нерухоме майно, яким надсилалося повідомлення відповідно допункту 139-1цього Порядку.
За приписами п.146 Порядку №1051, виправлення технічної помилки здійснюється Державним кадастровим реєстратором у Державному земельному кадастрі, витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру та всіх документах, які створюються під час ведення Державного земельного кадастру (в електронній та паперовій формі) та містять відповідні відомості, шляхом повторного виготовлення (в електронній та паперовій формі) відповідних документів (їх аркушів).
Згідно з п.149 Порядку №1051, якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки Державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, та не потребують виправлення у зв`язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах, Державний кадастровий реєстратор повідомляє заявникові (у випадку, передбаченому пунктом 139-1 цього Порядку, - державному реєстраторові прав на нерухоме майно у порядку, передбаченому пунктом 144 цього Порядку) про відмову у виправленні вказаних у його повідомленні помилок із зазначенням причини відмови згідно з додатком 33.
Як вже зазначалося вище, у 2021 році ПП «РУБІКОН» звернулося до відділу у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, з технічною документацією із землеустрою розробленого проекту згідно ст. 20 Земельного кодексу України про внесення змін до Державного земельного кадастру, а саме зміну коду КВЦПЗ у даних Державного земельного кадастру для земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:08:714:0011 із значення 1.14.10. - (інші земельні ділянки транспорту та зв`язку) на 12.09 - (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту).
Відділ у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області зареєстрував зміну до Державного земельного кадастру, щодо відомостей відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.01.2021 року за № НВ-1215121312021 цільового призначення земельної ділянки змінено на цільове призначення 12.09. (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту), категорія земель землі транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, вид користування земельної ділянки фактичне розміщення автостоянки.
Водночас, ПП «РУБІКОН» у Державному земельному кадастрі визначив помилку цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:08:714:0011, (код КВЦПЗ) 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу).
Так, як зазначив відповідач у поданому до суду відзиві на позовну заяву, відомості щодо цільового призначення 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:08:714:0011 внесені до відомостей Державного земельного кадастру державним кадастровим реєстратором за результатами опрацювання заяви від 06.09.2021 року ЗВ-9201394672021 ПП «РУБІКОН» про виявлення технічної помилки. До вказаної заяви долучена технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості по фактичному розміщенню автостоянки, яка виготовлена на замовлення ПП «РУБІКОН». Вказаною заявою та документацією передбачено внесення виправлених відомостей про цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:08:714:0011, а саме: внесення відомостей щодо цільового призначення 12.11 (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу). За результатами заявнику було видано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 06.09.2021 НВ-1216602952021.
Таким чином, має місце невідповідність відомостей щодо цільового призначення вказаної земельної ділянки, які містяться в Державному земельному кадастрі і у правовстановлюючих документах, які підтверджують право оренди позивача на цю земельну ділянку.
Відмовляючи у виправленні в Державному земельному кадастрі таких невідповідностей, відповідач у спірному рішенні від 27.09.2022 року за № РВ-1200190092022 зазначив, що встановлено факт про те, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей та не потребуються виправлення у зв`язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах.
При цьому, згідно з п.149 Порядку №1051, реєстратор зобов`язаний повідомити заявникові про відмову у виправленні вказаних у його повідомленні помилок із зазначенням причини відмови згідно з додатком 33.
Тобто, реєстратор в спірному рішенні від 27.09.2022 року за № РВ-1200190092022 був зобов`язаний чітко вказати причину для відмови у виправленні, вказаних у заяві позивача помилок. Натомість, спірне рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення та відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, а лише містить загальне посилання на Порядок ведення Державного земельного кадастру.
При цьому, суд зазначає, що Відділом у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області вже було зареєстровано зміну до Державного земельного кадастру, щодо відомостей відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.01.2021 року за № НВ-1215121312021 цільового призначення земельної ділянки змінено на цільове призначення 12.09. (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту), категорія земель землі транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, вид користування земельної ділянки фактичне розміщення автостоянки , про що свідчить витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.01.2021 року за № НВ-1215121312021.
За таких підстав, суд вважає, що спірне рішення реєстратора від 27.09.2022 року за № РВ-1200190092022 є необґрунтованим, протиправним та підлягає скасуванню.
Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободгарантоване право на ефективний засіб юридичного захисту, під яким слід розуміти такий засіб (спосіб), що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Засіб захисту, що вимагається зазначеною статтею, повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Афанасьєв проти України» від 5 квітня 2005 року).
Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.
Відповідно до ч.3ст.245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Згідно ч.4ст.245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 24.12.2019 року у справі №823/59/17: «…66. Суди виходять з того, що на законодавчому рівні поняття "дискреційні повноваження" суб`єкта владних повноважень відсутнє. У судовій практиці сформовано позицію щодо поняття дискреційних повноважень, під якими слід розуміти такі повноваження, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибирати один з кількох варіантів конкретного правомірного рішення.
67. Водночас, повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку.
68. Тобто, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким….».
Відповідно до Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 року на 316-й нараді, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Тобто, під дискреційним повноваженням слід розуміти компетенцію суб`єкта владних повноважень на прийняття самостійного рішення в межах, визначених законодавством, та з урахуванням принципу верховенства права.
Повноваження щодо виправлення або відмови у виправленні помилок у відомостях Державного земельного кадастру та порядок їх реалізації, встановленіст.37 Закону України «Про Державний земельний кадастр»та Порядком №1051, які передбачають лише один вид правомірної поведінки відповідного органу виправити або відмовити у виправленні помилок, якщо для цього є законні підстави. Тобто, у суб`єкта владних повноважень немає вибору між декількома можливими правомірними рішеннями, а тому, зазначені повноваження не є дискреційними.
Враховуючи наведене, суд вважає, належним та вірним способом захисту прав позивача є зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області нести до Державного земельного кадастру відомості (зміни до них) про земельну ділянку, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Братів Трофімових, 111-Б (кадастровий номер 1210100000:08:714:0011), в частині зміни коду КВЦПЗ 12.11 - (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) на код КВЦПЗ 12.09 - (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту).
Згідно з ч.1ст.2 КАС Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч.2ст.77 КАС Українив адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно з ч.1ст.90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Відповідно до п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від 10.02.2010 року, заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 09.12.1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
За таких підстав, суд робить висновок, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 2481 грн., що документально підтверджується квитанцією від 12.10.2022 року.
Отже, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 2481 грн. підлягає стягненню з Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань.
Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву приватного підприємства РУБІКОН до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування відмови, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 27.09.2022 року за № РВ-1200190092022 у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо зміни у даних Державного земельного кадастру для земельної ділянки, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Братів Трофімових, 111-Б (кадастровий номер 1210100000:08:714:0011), коду КВЦПЗ 12.11 - (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) на код КВЦПЗ 12.09 - (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту).
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області внести до Державного земельного кадастру відомості (зміни до них) про земельну ділянку, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Братів Трофімових, 111-Б (кадастровий номер 1210100000:08:714:0011), в частині зміни коду КВЦПЗ 12.11 - (для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу) на код КВЦПЗ 12.09 - (для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту).
Стягнути на користь приватного підприємства РУБІКОН (код ЄДРПОУ 32756565) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428) документально підтверджені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 2481 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя С. В. Прудник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2022 |
Оприлюднено | 05.12.2022 |
Номер документу | 107617569 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні