Рішення
від 29.11.2022 по справі 320/3878/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 листопада 2022 року справа №320/3878/22

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОРТОТЕХНО до Київської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення.

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю ОРТОТЕХНО з позовом до Київської митниці Державної митної служби України, у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Київської митниці про визначення коду товару від 28.07.2020 №UА100000-0154-2020 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UА100300/2020/00170, якою було відмовлено в митному оформленні (випуску) товарів за митною декларацією №UА100300/2020/413702.

В обґрунтування своїх вимог позивач вказав, що ТОВ "ОРТОТЕХНО" подало митну декларацію №UA100300/2020/413702 від 17.07.2020 для здійснення митного оформлення імпортованого товару.

Проте, під час митного оформлення відповідачем прийнято рішення від 28.07.2020 №UА100000-0154-2020, яким було змінено код та опис імпортованих товарів та оформлено Картку відмови Київської митниці Держмитслужби в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UА100300/2020/00170.

Позивач не погоджується з правомірністю прийняття відповідачем спірного рішення, оскільки визначені контролюючим органом опис та коди УКТЗЕД товарів не відповідають характеристикам товарів.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.04.2022 відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання.

Відповідач правом на надання відзиву на позовну заяву не скористався, про відкриття провадження у справі був проінформований шляхом направлення тексту ухвали про відкриття провадження у справі на офіційну електронну адресу.

Натомість позивач подав до суду клопотання про залишення позову без розгляду через пропуск позивачем строку звернення з даним позовом до суду.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з частиною другою статті 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в:

Відповідно до Протоколу № 28 від 08.08.2019 року засідання Експертної комісії Мінсоцполітики України щодо встановлення відповідності кваліфікаційним вимогам підприємств усіх форм власності - кандидатів на виготовлення, постачання, ремонт та технічне обслуговування технічних та інших засобів реабілітації вирішено: включити строком на три роки (з 2020 бюджетного року) підприємства - кандидати до Переліку підприємств, що відповідають кваліфікаційним вимогам на виготовлення, постачання, ремонт та технічне обслуговування технічних та інших засобів реабілітації, зокрема ТОВ "ОРТОТЕХНО" - низькоактивних крісел колісних базових ККС, ОККС1, ОККС2, ОККСЗ; низькоактивних крісел колісних з гігієнічним отвором базових ОККСС; середньоактивних крісел колісних базових KY903LQ-A, ОККС2Ф; середньоактивних крісел колісних з пристроєм для керування однією рукою ОККСО; активних крісел колісних ОККА; багатофункціональних крісел колісних BEN 4 PLUS STANDART, DIXIE PLUS, OKKCA, OKKCA-Ol, ОККСД; багатофункціональних крісел колісних підвищеної надійності та функціональності Baffin Buggy, Rico Buggy; багатофункціональних крісел колісних базових (реклайнери) ОККСЛ; дорожніх крісел колісних з електроприводом WISKING 1018 Easier; електроскуторів WISKING 4025, WISKING 4028; столи-парти ОСП; стійки з підвищеною надійністю та функціональністю ОСВ, ОСПВ; ліжко з механічним приводом KY313S-32; ліжко з електричним приводом KY208DS; ходунки-рамки ОРП1, ОРПК, ОРПС; протипролежневих подушок GC-Sl, GC-Ml, GC-Ll, GC-XL1; післягарантійний ремонт технічних та інших засобів реабілітації власного виробництва (а.с.95-98).

Забезпечення осіб з інвалідністю за даними договорами здійснюється відповідно до вимог Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації, затвердженого постановою Кабінету і Міністрів України № 321 від 05.04.2012 та Наказу Мінсоцполітики України № 602 від 11.04.2017 "Про затвердження Порядку призначення технічних засобів реабілітації відповідно до функціональних можливостей особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю, постраждалого внаслідок антитерористичної операції" (який був чинний на момент виникнення спірних правовідносин).

Судом встановлено, що 01.04.2020 між Компанією "PROVENTUS TRADING OU" (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ОРТОТЕХНО" (покупець) укладено контракт купівлі-продажу №20-0104, за умовами якого продавець зобов`язався поставити покупцю комплектуючі для виробництва крісел колісних та/або крісел колісних для людей з обмеженими можливостями та осіб з інвалідністю у відповідності до кількості, асортименту та ціни, вказаних в інвойсах та супровідних документах (а.с.105-108).

З матеріалів справи вбачається, що 17.07.2020 позивач, за участю митного брокера, Товариства з обмеженою відповідальністю "Заммер Україна", який діяв на підставі договору про надання послуг митного брокера №60-2402-17 від 24.02.2017, подав до Київської митниці Державної митної служби України митну декларацію №UA100300/2020/413702 для здійснення митного оформлення товару, зокрема :

- товар № 1 - коляски інвалідні з двигуном чи з іншим механізмом для пересування: 4-х колісний електричний візок, з мотором, контролером, з батареєю -46 шт. Електричний інвалідний візок, з приводом нахилу спинки, 9-дюймові передні колеса, 14-дюймові задні колеса, з батареєю -52 шт. Торговельна марка немає даних, виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN (графа 31); код товару - 8713900000 (графа 33);

- товар №5 - вироби з пластмас: Кожух облицювальний пластиковий передній для крісла колісного з електроприводом 2 шт. Кожух облицювальний пластиковий задній для крісла колісного з електроприводом 4 шт. Коробка із запобіжниками для крісла колісного з електроприводом плас. 4 шт. Торговельна марка немає даних, виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN - (графа 31); код товару - 3926909790 (графа 33);

- товар №6 - підшипники для крісел колісних: Рульові підшипники з тягою 4 шт. Підшипник для крісла колісного з електроприводом 100 шт. Торговельна марка немає даних, виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN (графа 31);код товару - 8482109000 (графа 33);

- товар №12 - вироби з чорних металів: Стальний півдиск для крісла колісного з електроприводом 8 шт. Стальне кріплення для ступиці перід для крісла колісного з електроприводом 20 шт. Стальне кріплення для ступиці зад для крісла колісного з електроприводом 20 шт. Підлокітник для крісла колісного з електроприводом 4 шт. Підніжка для крісла колісного з електроприводом 8 шт. Торговельна марка немає даних, виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD (графа 31); код товару - 7326909890 (графа 33);

- товар №13 - вироби з алюмінію: Алюмінієвий півдиск для крісла колісного з електроприводом 8 шт. Алюмінієва ступиця перід для крісла колісного з електроприводом 6 шт. Алюмінієва ступиця для крісла колісного з електроприводом 6 шт. Торговельна марка немає даних, виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN (графа 31); код товару - 7616999000 (графа 31);

- товар №16 - зубчасті механізми та зубчасті передачі: редуктор для крісла колісного з електроприводом 3 шт. Торговельна марка немає даних, виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN (графа 31); код товару - 8483402900 (графа 31);

- товар №17 - частини та пристрої для колясок інвалідних: Колесо для крісла колісного з електроприводом 140 шт. Торговельна марка немає даних, виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN (графа 31); код товару - 8714200000 (графа 33).

Судом встановлено, що 28.07.2020 Київською митницею Держмитслужби за результатами розгляду поданих позивачем документів (митна декларація №UA100300/2020/413702 від 17.07.2020; рахунок-фактура №20061202 від 12.06.2020; коносамент №WMS20052409 від 02.06.2020; автотранспортна накладна №1302 від 10.07.2020; декларація про походження товару №20061202 від 12.06.2020, договір №20-0104 від 01.04.2020; договір про надання послуг митного брокера №60-2402-17 від 24.02.2017; протокол №28 від 08.08.2017) прийнято рішення про визначення коду товару № KT-UA100000-0154-2020 (а.с.51-52).

У вказаному рішенні контролюючий органі дійшов висновку про те, що заявлений у митній декларації товар відповідає наступному опису та кодам товару за УКТЗЕД:

- товар №1 - моторний транспортний засіб, призначений для перевезення людей: електричний скутер, оснащений окремою рульовою колонкою з регульованим наклоном, модель Wisking 4028, кількість - 46 шт. Технічні характеристики: електричний двигун потужністю 800W; дві батареї 12V/55Ah; чотири 33 см пневматичного колеса; одне стандартне сидіння з функцією зміни кута нахилу; максимальна швидкість 12-13 км/год; дорожній просвіт 7,5 см; радіус повороту 125 см.; панель управління на передній частині рульового управління скутера; загальний розмір - довжина 145 см, ширина 62,5 см; привід задній; зарядний пристрій зовнішній, 6-ампер; максимальне навантаження 125 кг; маса виробу 133 кг. Виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN - код товару - 8703101800;

- товар №5 - кожух облицювальний пластиковий передній для крісла колісного з електроприводом 2 шт. Кожух облицювальний пластиковий задній для крісла колісного з електроприводом 4 шт. Коробка із запобіжниками для крісла колісного з електроприводом плас 4 шт. Використовується в транспортних засобах з електричним приводом - модель Wisking 4025, Wisking 1015, Wisking 4028, Wisking 4023. Виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN - код товару - 8708999798;

- товар №6 - рульові підшипники з тягою, передають зусилля повороту з електродвигуна на колеса. Використовуються в транспортних засобах з електричним проводом - модель Wisking 4025, Wisking 1015, Wisking 4028, Wisking 4023. Виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN - код товару - 8708949998;

- товар №12 - вироби з чорних металів: Стальний півдиск для крісла колісного з електроприводом 8 шт. Стальне кріплення для ступиці перід для крісла колісного з електроприводом 20 шт. Стальне кріплення для ступиці зад для крісла колісного з електроприводом 20 шт. Підлокітник для крісла колісного з електроприводом 4 шт. Підніжка для крісла колісного з електроприводом 8 шт. Використовуються в транспортних засобах з електричним приводом - модель Wisking 4025, Wisking 1015, Wisking 4028, Wisking 4023, Wisking 4028 (1018ТТ), Wisking 1018. Виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN - код товару - 8708709990;

- товар №13 - вироби з алюмінію: Алюмінієвий півдиск для крісла колісного з електроприводом 8 шт. Алюмінієва ступиця перід для крісла колісного з електроприводом 6 шт. Алюмінієва ступиця для крісла колісного з електроприводом 6 шт. Використовуються в транспортних засобах з електричним приводом - модель Wisking 4025, Wisking 1015, Wisking 4028, Wisking 4023, Wisking 4028 (1018ТТ), Wisking 1018. Виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN - код товару - 8708705090;

- товар №16 - зубчасті механізми та зубчасті передачі: Редуктор для крісла колісного з електроприводом 3 шт. Використовуються в транспортних засобах з електричним приводом - модель Wisking 4025, Wisking 1015, Wisking 4028, Wisking 4023. Виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN - код товару 8708509998;

- товар №17 - частини та пристрої для колясок інвалідних. Колесо пневматичне (покришка) для крісла колісного з електроним приводом 140 шт. Використовуються в транспортних засобах з електричним приводом - модель Wisking 4025, Wisking 1015, Wisking 4028, Wisking 4023, Wisking 4028 (1018ТТ), Wisking 1018. Виробник Shanghai Wisking Electric Machine Co., LTD. Країна виробника: CN - код товару 4011900000.

У зв`язку з прийняттям рішення про визначення коду товару, позивачу відмовлено в митному оформленні та видано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA100300/2020/00170 (а.с.54).

Судом встановлено, що копії вказаних рішення та картки були отримані позивачем разом із супровідним листом Київської митниці Держмитслужби від 01.02.2022 №7.8-2/15/8.19/4143 у відповідь на адвокатський запит представника позивача (а.с.50).

Не погоджуючись з правомірністю прийняття відповідачем спірного рішення та картки відмови, позивач звернувся з даним позовом до суду про визнання їх протиправними та скасування, з приводу чого суд зазначає таке.

Відповідно до частини другої 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади державної митної справи, зокрема, процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, умови та порядок справляння митних платежів, визначаються Митним кодексом України.

Відповідно до частини першої статті 246 Митного кодексу України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Згідно з частиною першою статті 248 Митного кодексу України митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Частиною першою статті 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Відповідно до частини шостої статті 257 Митного кодексу України умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Частинами першою - другою статті 67 Митного кодексу України передбачено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України

В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Відповідно до частин третьої-четвертої статті 67 Митного кодексу України для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Згідно з частиною першою статті 68 Митного кодексу України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частин першої-пятої статті 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Аналіз змісту вищенаведених норм свідчить про те, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає митну декларацію. У свою чергу, митний орган здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише в тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта. Повноваження органу доходів і зборів щодо самостійного визначення коду товару не є дискреційними та обумовлені виключно наявністю порушення правил класифікації з боку декларанта.

Процедуру ведення УКТ ЗЕД визначено Порядком ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року №428 (далі - Постанови №428).

Згідно з пунктом 2 Постанови №428 УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України Про Митний тариф України, що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.

Пунктом 3 Постанови №428 визначено, що УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).

Порядок роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджений Наказом Міністерства фінансів України № 650 від 30.05.2012 року та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 року за №1085/21397 (далі - Порядок № 650).

Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку №650 у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

- класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД передбачених Законом України Про Митний тариф України, з урахуванням Пояснень до УКТЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання ст.68 Кодексу, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного і оформлення та після завершення митного оформлення;

- контроль правильності класифікації товарів - перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення;

- рішення про визначення коду товару (далі - Рішення) - документ установленої форми, який оформлюється посадовими особами ВМП, уповноваженими особами ПМО чи митного поста у разі необхідності прийняття рішення про класифікацію товарів.

Пунктом 5 розділу І Порядку №650 встановлено, що посадова особа ПМО чи митного поста згідно з цим Порядком здійснює контроль правильності класифікації товарів під час проведення процедур митного контролю та оформлення товарів.

Уповноважена особа ПМО чи митного поста митного органу згідно з цим Порядком: приймає Рішення під час контролю правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення; здійснює реєстрацію Рішень, прийнятих ПМО чи митним постом.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку №650 декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 Кодексу.

Пунктом 2 розділу ІІІ Порядку №650 визначено, що посадові особи ПМО чи митного поста, ВМП здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками.

Згідно з пунктом 3 розділу ІІІ Порядку №650 рішення приймається за результатами класифікації товарів згідно з УКТЗЕД у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТЗЕД, у тому числі за результатами спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками у складних випадках митних формальностей.

У разі коли посадові особи ВМП направлені для виконання службових обов`язків до ПМО чи митного поста, Рішення щодо складного випадку класифікації товару приймається такими посадовими особами без підготовки запиту до ВМП.

У разі самостійного виявлення ВМП порушення правил класифікації товарів під час проведення контролю правильності класифікації товарів, задекларованих у митних деклараціях, поданих до митного оформлення, ВМП вноситься відмітка за допомогою автоматизованої системи митного оформлення (далі - АСМО) про прийняття до виконання відповідної митної формальності щодо проведення контролю правильності класифікації товарів та в разі потреби прийняття Рішення.

Пунктом 4 розділу ІІІ Порядку №650 встановлено, що контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності:

- опису товару в митній декларації процедурі декларування згідно з вимогами статті 257 Кодексу;

- відомостей про товар та коду товару згідно з УКТЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу;

- заявленого коду товару відомостям, наведеним у базі даних Класифікаційні рішення програми Інспектор 2006 ЄАІС. При цьому така відповідність поділяється на три категорії: а) ідентичні товари; б) подібні (аналогічні) товари; в) товари, які не підпадають під вимоги підпунктів а та б абзацу четвертого цього пункту, але мають схожі: характеристики, які є визначальними для класифікації товару; призначення або принцип дії яких є основним для класифікації товару; перевірки відповідності заявленого опису товару та коду товару згідно з УКТЗЕД відомостям, наведеним у ПРК, у разі якщо до митного контролю та митного оформлення разом з пакетом документів надається ПРК.

У випадку, передбаченому підпунктом а абзацу четвертого цього пункту, класифікація товару згідно з УКТЗЕД проводиться без додаткових процедур контролю.

У випадку, передбаченому підпунктом б абзацу четвертого цього пункту, перевіряється відповідність характеристик товару критеріям, визначальним для класифікації товару згідно з УКТЗЕД за наведеними характеристиками товару в Рішенні.

У випадку, передбаченому підпунктами б, в абзацу четвертого цього пункту, виявлені Рішення на ідентичні або подібні (аналогічні) товари беруться до уваги.

У разі якщо заявлений товар не передбачений підпунктами а- в абзацу четвертого цього пункту, процедура контролю правильності класифікації товару здійснюється відповідно до цього Порядку.

Згідно з пунктом 5 розділу ІІІ Порядку №650 у разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог статті 69 Кодексу декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТЗЕД.

При електронному декларуванні посадова особа ВМП або ПМО чи митного поста за допомогою АСМО створює та передає декларанту або уповноваженій ним особі засвідчене електронним цифровим підписом електронне повідомлення про необхідність подання документів, які підтверджують класифікацію товару.

Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Порядку №650 у разі відмови у наданні декларантом або уповноваженою ним особою додаткових документів чи відомостей посадовою особою митного органу здійснюються митні формальності за наявними документами та відомостями з використанням довідкової інформації. При проведенні цих митних формальностей або підтверджується код товару, або надається відмова в митному оформленні та за наявності достатньої інформації виноситься Рішення.

Пунктом 7 розділу ІІІ Порядку №650 передбачено, що у разі письмового підтвердження декларантом або уповноваженою ним особою готовності надати додаткові документи чи відомості перевірка правильності класифікації товару згідно з УКТЗЕД проводиться після їх надання.

Згідно з пунктом 9 розділу ІІІ Порядку №650 якщо для вирішення питання класифікації товару виникає потреба в спеціальних знаннях з різних галузей науки, техніки, мистецтвознавства тощо або у використанні спеціального обладнання і техніки, то митний орган може звернутися до спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або до іншої експертної установи (організації).

Залучення спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або іншої експертної установи (організації) здійснюється у разі: виникнення необхідності ідентифікації або лабораторної перевірки характеристик товарів, визначальних для їх класифікації; виникнення складних питань при класифікації товарів згідно з УКТЗЕД, вирішення яких потребує експертних досліджень.

Пунктом 11 розділу ІІІ Порядку №650 визначено, що у разі виникнення складного випадку класифікації товару ПМО або митним постом готується запит до ВМП у паперовому або електронному вигляді.

Запит має бути обґрунтований і містити такі відомості: причина подання запиту до ВМП, позиція ПМО чи митного поста з відповідного питання класифікації товару та пропозиції щодо запропонованого коду товару згідно з УКТЗЕД.

У разі надання ПМО або митним постом такого запиту до ВМП у паперовому вигляді разом із запитом передаються завірені штампом Під митним контролем оригінали або копії: митної декларації, згідно з якою заявлено товар до митного контролю та митного оформлення; документів, наданих разом з митною декларацією; акта про проведення митного огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу (у разі його проведення); акта про взяття проб (зразків) товарів (оригінал і копія) у разі проведення взяття проб і зразків.

У разі надання ПМО чи митним постом такого запиту до ВМП в електронному вигляді запит та перелічені вище документи передаються за формою АСМО.

Відповідно до пункту 13 розділу ІІІ Порядку №650 класифікація товарів за запитами підрозділу митного оформлення або митного поста здійснюється посадовими особами відділу митних платежів на основі документів та відомостей, які передаються до відділу митних платежів разом із запитом.

Згідно з пунктом 14 розділу ІІІ Порядку №650 рішення приймається посадовими особами ВМП або уповноваженими особами ПМО чи митного поста на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД.

У разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей посадовою особою ВМП письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого коду товару згідно з УКТЗЕД. При цьому виконуються процедури відповідно до пунктів 6, 7, 8 цього розділу.

У пункті 4 Рішення Висновок зазначаються встановлений десятизначний код товару згідно з УКТЗЕД та опис товару відповідно до відомостей, які мають міститись у графах 31 та 33 митної декларації. При цьому у разі відсутності зміни коду товару згідно з УКТЗЕД Рішення не приймається.

Рішення реєструється та вноситься до бази даних Класифікаційні рішення програми Інспектор 2006 ЄАІС та до центральної бази даних ЄАІС в порядку встановленим розділом IV цього Порядку.

Інформація у графі 31 митної декларації Вантажні місця та опис товарів/Маркування та кількість/Номери контейнерів/Кількість та розпізнавальні особливості в частині опису товару та графі 33 митної декларації Код товару повинна відповідати інформації, зазначеній у пункті 4 Рішення Висновок, а реєстраційний номер Рішення зазначається у графі 44 митної декларації Додаткова інформація/Подані документи/Сертифікати і дозволи.

Якщо посадовими особами ВМП, уповноваженими особами ПМО чи митного поста приймається Рішення, яке не відповідає інформації, заявленій декларантом у митній декларації, то ця митна декларація не може використовуватися для митного оформлення класифікованого товару.

Пунктом 15 розділу ІІІ Порядку №650 встановлено, що рішення оформлюється за допомогою програмно-інформаційного комплексу Інспектор-2006 ЄАІС за формою, наведеною в додатку 5 до цього Порядку, та реєструється відповідно до розділу IV цього Порядку.

Рішення підписується посадовою особою ВМП або уповноваженою особою ПМО чи митного поста, яка його приймала, з проставленням на ньому відбитка номерного штампа Правильність класифікації перевірено, а також керівником ВМП або ПМО, чи митного поста, чи особами, які виконують їх обов`язки, або особою, уповноваженою наказом митного органу.

Відповідно до пункту 17 розділу ІІІ Порядку №650 рішення друкуються у двох примірниках. Один примірник ПМО чи митним постом видається або надсилається поштою декларанту або уповноваженій ним особі, другий - з відміткою декларанта або уповноваженої ним особи про отримання або повідомлення про вручення залишається у справах митного органу.

У спірному рішенні відповідач зазначив, що під час прийняття спірного рішення відповідач керувався Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), викладеною у додатку до Закону України від 19.09.13 № 584-VII "Про Митний тариф України", поясненнями до УКТЗЕД, затвердженими наказом Держмислужби України від 14.07.2020 №256, наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №650, актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу за митною декларацією від 17.07.2020 №UA100300/2020/413702, інвойс до контракту, електронним інвойсом, каталогами, супровідними документами, фотозображеннями товару, рішенням митних адміністрацій: Угорщини від 27.03.2015 N9HUT153029744962, Естонії від 11.03.2019 №ESBTIEBTI2018SОL763: Німеччини від 20.05.2019 №DEBTT14370/19-1, Підходами до класифікації на подібний товар, викладеними в листі Державної фіскальної служби від 24.06.2020 №08-4/19-01/7/6838, інформацією, зазначеною на офіційному сайті виробника (www.wisking.com.cn) та отримувача (www.ortotehno.com), рішенням про визначення коду товару на ідентичний товар від 27.03.2020 №КТ-UA100000-0152-2020.

Наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 №256 затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі-Пояснення №256).

Згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД, що містяться в Поясненнях №256, класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:

Правило 1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил.

Правило 2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

Правило 3.У разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(а) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

Перший метод класифікації наводиться в Правилі 3 а), відповідно до якого товарній позиції, що забезпечує найбільш конкретний опис товарів, надається перевага перед товарною позицією, що дає більш загальний опис.

Недоцільно встановлювати жорсткі правила, відповідно до яких можна визначити, чи дає одна товарна позиція більш конкретний опис товару, ніж інша, але в цілому слід зазначити, що:

а) товар більш конкретно характеризується за його назвою, ніж за назвою групи товарів (наприклад, електробритви і машинки для стрижки волосся з умонтованим електродвигуном включені в товарну позицію 8510, а не в товарну позицію 8467 як ручні інструменти з вмонтованим електричним двигуном чи в товарну позицію 8509 як електромеханічні побутові апарати з умонтованим електродвигуном);

б) якщо товари відповідають опису, що більш чітко ідентифікує їх, то цей опис є конкретнішим ніж той, за яким ідентифікація менш повна.

Прикладами останньої категорії товарів є:

1) текстильні килимки для салону автомобіля слід класифікувати не як частини та пристрої для автомобіля в товарній позиції 8708, а в товарній позиції 5703, де вони більш точно описані як килими;

2) не укладене в раму безпечне скло зі зміцненого (загартованого) чи багатошарового скла певної форми для застосування в літаках слід класифікувати не в товарній позиції 8803 як частину виробів товарної позиції 8801 чи 8802, а в товарній позиції 7007, де воно більш точно описано як безпечне скло.

Але якщо в двох чи більше товарних позиціях згадується лише частина матеріалів чи речовин, що входять до складу сумішей чи багатокомпонентних виробів, або лише частина виробів у наборі для роздрібної торгівлі, то ці товарні позиції слід розглядати як рівнозначні конкретні описи цих товарів, навіть якщо одна з них дає більш повний і конкретний опис, ніж інші. У таких випадках класифікація товарів повинна здійснюватися за Правилом 3 б) чи 3 в).

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Правило 4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

Правило 6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Як зазначено вище, позивачем було визначено код УКТЗЕД товару № 1 - 8713900000, у той час як відповідач у спірному рішенні змінив опис товару та його код УКТЗЕД - 8703101800.

Суд зауважує, що пояснення до кодів 8713900000 та 8703101800 містяться у Поясненнях до розділу ХVII (Засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби і пов`язані з транспортом пристрої та обладнання (групи 86 - 89) Пояснень №256.

Так, згідно з Поясненнями до товарної позиції 8713 до цієї товарної позиції включаються:

8713 - Коляски інвалідні з двигуном або без двигуна чи з іншим механізмом для пересування:

8713 10 00 00 - без механізму для пересування

8713 90 00 00 інші.

До цієї товарної позиції включаються коляски, крісла-коляски, чи аналогічні транспортні засоби, які сконструйовані спеціально для перевезення інвалідів, незалежно від того, мають вони механічний привод чи ні.

Транспортні засоби, що мають механічний привід, як правило, приводяться в рух від легкого мотора чи руками за допомогою важеля або ручного механізму. Інший тип інвалідних колясок приводиться в рух штовханням або обертанням коліс за допомогою рук.

До цієї товарної позиції не включаються:

(a) звичайні транспортні засоби, пристосовані для використання людьми, не здатними пересуватися (наприклад, автомобіль, обладнаний пристроями ручного керування зчепленням, акселератором і т. п. (товарна позиція 8703), чи двоколісний велосипед, обладнаний спеціальним пристроєм і приводиться в рух однією ногою (товарна позиція 8712); (b) носилки на роликах (товарна позиція 9402).

Додаткові пояснення до товарних категорій

8713 90 00

Моторизовані транспортні засоби спеціального призначення для людей, не здатних пересуватися самостійно, відрізняються від транспортних засобів товарної позиції 8703 головним чином тому, що вони мають:

- максимальну швидкість 10 км/год, тобто швидкість бистрого ходу;

- максимальну ширину 80 см;

-дві пари коліс, що торкаються землі;

-спеціальні пристосування для полегшення пересування (наприклад підставка для стабілізації ніг).

Такі транспортні засоби можуть мати:

- додатковий набір коліс (протиперекидувачі);

-рульове керування та інші важелі керування (наприклад, джойстик), зручні для маніпулювання; такі важелі керування зазвичай прикріплені до одного з підлокітників; вони не бувають у вигляді окремої рульової колонки з регульованим нахилом.

До цієї товарної категорії включаються транспортні засоби з електричним приводом, подібні кріслам-коляскам, призначеним лише для перевезення людей, не здатних до пересування.

В свою чергу, товарній позиції 8703 УКТЗЕД відповідає такий опис товарів: автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі:

870310 - транспортні засоби, спеціально призначені для пересування снігом; спеціальні автомобілі для перевезення спортсменів на майданчики для гри в гольф та аналогічні транспортні засоби:

8703101100 - транспортні засоби спеціального призначення для переміщення по снігу, з поршневим двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) або з поршневим двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням

8703101800 - інші.

Отже, товарній позиції 870310 відносяться транспортні засоби, спеціально призначені для пересування снігом, спеціальні автомобілі для перевезення спортсменів на майданчики для гри в гольф та аналогічні транспортні засоби.

Відповідно до сертифікату відповідності №UA.1.02704-17 від 27.01.2017, крісло колісне з електричним приводом Wisking 4028 віднесено до коду товару 87139000 за УКТЗЕД та вказано, що крісло колісне з електричним приводом Wisking 4028 відповідає ДСТУ 7204:2010 Крісла колісні з електричним приводом. Загальні технічні умови.

Сертифікат було видано Державним підприємством "Центр сертифікації технічних засобів реабілітації та послуг" на підставі протоколу випробувань №24-2017 від 23.01.2017, виданого лабораторією досліджень та випробувань технічних засобів реабілітації УкрНДІ протезування (а.с.76).

Відповідно до додатку до сертифіката відповідності № UA.1.02704-17 від 27.01.2017 Крісло колісне (коляска) з електричним приводом та сервокеруванням на задні колеса Wisking 4028 має наступні характеристики : габаритна ширина: 660-700мм, діаметр всіх коліс перевищує 260мм; сидіння та спинка регулюються вручну; підлокітники: знімні або складені, підніжка не регулюється; розбірне; ширина сидіння: понад 47см до 50см; допустиме навантаження - 100кг; сидіння - знімне, регулюється по висоті, регулюється по горизонталі, регулюється ефективна ширина; підлокітники подовжені, відкидаються, регулюються по горизонталі; підніжка: фіксована; наявність: підголівника; подушки на сидіння, подушки на спинку, запобіжного поясу, протиперекидного пристрою; система опори тіла - регулюється по висоті, по горизонталі, обертається; спинка - регулюється кут нахилу; маса понад 40кг.

З вказаних доказів слідує, що крісло колісне моделі Wisking 4028 не є автомобілем та іншим моторним транспортним засобом, призначеним головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гончі автомобілі, транспортним засобом, спеціально призначеним для пересування снігом та спеціальним автомобілем для перевезення спортсменів на майданчики для гри в гольф та аналогічним транспортним засобом.

Таке крісло колісне взагалі не призначене для перевезення вантажів й, відповідно, не може класифікуватися за кодом УКТЗЕД 8703.

Судом встановлено, що відповідач протягом тривалого часу допускав митне оформлення крісел колісних моделі Wisking 4028за кодом УКТЗЕД 8713900000, що підтверджується наявними у матеріалах справи митними деклараціями: від 28.08.2018 № UA125110/2018/416356, від 07.11.2018 № UA125110/2018/421724, від 13.03.2019 № UA125110/2019/404473, від 26.07.2019 № UA125110/2019/414063, від 23.09.2019 № UA125110/2019/418336, від 10.02.2020 № UA100300/2020/402184, від 27.04.2020 № UA100300/2020/407684 (а.с.56-70).

Відтак, з огляду на викладене, слід зазначити, що в контексті зміни підходу до кодування товару крісла колісні моделі Wisking 4028 доцільним було б відповідачу провести експертне дослідження для підтвердження технічних чи конструктивних особливостей товару, що підтверджували б законність та обґрунтованість зміни опису та коду товару.

Водночас, відповідачем не надано до суду доказів вжиття заходів для проведення перевірки коду УКТЗЕД шляхом проведення експертного дослідження.

Суд зазначає, що відповідачем не доведено правомірність своїх дій щодо самостійного визначення коду товару, оскільки жодного експертного дослідження митним органом не проводилося.

Суд звертає увагу, що відповідно до оскаржуваного Рішення про визначення коду товару, під час прийняття останнього Відповідач, серед іншого, керувався документацією представленою Позивачем, фотозображенням товару та актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу за митною декларацією від 17.07.2020 №UA100300/2020/413702, однак оскаржуване рішення не містить висновків щодо врахування чи неврахування зазначених документів.

Крім того, суд звертає увагу на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Ортотехно" звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Київської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду №КТ- UA 100000-0110-2020 від 05.06.2020 та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA100300/2020/00136, якою відмовлено в митному оформленні (випуску) товарів за митною декларацією №UA100300/2020/410481.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 29.07.2021 у справі №380/8130/21, яке залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.02.2022, задоволено позовні вимоги, визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду № КТ-UA 100000-0110-2020 від 05.06.2020 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA100300/2020/00136, якою відмовлено в митному оформленні (випуску) товарів за митною декларацією № UA100300/2020/410481.

У вказаному рішенні суд дійшов висновку про те, що крісло колісне з електричним приводом Wisking 4028 було правомірно віднесено позивачем до коду товару УКТЗЕД - 87139000.

Також суд звертає увагу на те, що у спірному рішенні позивач, обґрунтовуючи зміну опису та кодів УКТЗЕД відповідних товарів посилається на Рішення митних адміністрацій: Угорщини від 27.03.2015 N9HUT153029744962, Естонії від 11.03.2019 № ESBTIEBTI2018SQL763: Німеччини від 20.05.2019 № DEBTT14370/19-1.

Проте, матеріали справи не містять витягів з зазначених рішень митних адміністрацій, а тому, суд не приймає до уваги вказані посилання контролюючого органу.

Крім того, суд зауважує, що митний орган при класифікації товару повинен враховувати всі документи та відомості, що передаються разом із запитом. При цьому жоден із них не має вирішального значення, має інформаційний або довідковий характер і оцінюється у сукупності з іншими доказами на підтвердження того чи іншого коду товару згідно з УКТЗЕД. Відтак врахування чи неврахування того чи іншого носія доказової інформації має бути обґрунтованим у відповідному рішенні митного органу.

Між тим, у рішенні про визначення коду товару у графі 4 «Висновок» не зазначено причин неврахування документів, наданих позивачем, при прийнятті цього рішення, що свідчить про те, що відповідачем при прийнятті спірного рішення не дотримано вимог нормативно-правових актів щодо врахування при класифікації товару всіх документів та відомостей, що передаються разом із запитом.

Суд доходить висновку, що митний орган при прийнятті оскаржуваного рішення безпідставно не врахував цільове призначення імпортованих товарів, їх комерційне найменування та технічні характеристики.

Щодо товарів №5,6,12,13 та 16, які були вказані у митній декларації №UA100300/2020/413702, то позивачем у графі 33 вказаної митної декларації були вказані такі коди УКТЗЕД:

- товар №5 - код УКТЗЕД 3926909790;

- товар №6 - код УКТЗЕД 8482109000;

- товар №12 - код УКТЗЕД 7326909890;

- товар №13 - код УКТЗЕД 7616999000;

- товар №16 - код УКТЗЕД 8483402900.

В свою чергу, відповідач у спірному рішенні зазначив такі коди УКТЗЕД вказаних товарів:

- товар №5 - код УКТЗЕД 8708999798;

- товар №6 - код УКТЗЕД 8708949998;

- товар №12 - код УКТЗЕД 8708709990;

- товар №13 - код УКТЗЕД 8708705090;

- товар №16 - код УКТЗЕД 8708509998.

Отже, контролюючий орган визначив приналежність відповідних до товарів до товарної позиції 8708, з приводу чого суд зазначає таке.

Відповідно до розділу VII (Полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них; каучук, гума та вироби з них (групи 39 - 40) Пояснень №256 до товарної позиції 3926 належать інші вироби з пластмас та вироби з інших матеріалів товарних позицій 3901 - 3914:

- 3926 90 97 90 - інші.

До цієї товарної позиції включаються вироби, в іншому місці не зазначені, із пластмас (як визначено в Примітці 1 до цієї групи) чи з інших матеріалів товарних позицій 3901 - 3914.

До них відносяться, зокрема, пристосування (кріпильні вироби та фурнітура) до меблів, транспортних засобів або аналогічні вироби.

Згідно з розділом XV (Недорогоцінні метали та вироби з них (групи 72 - 83). Положення №256 до товарної позиції 7326 належать інші вироби з чорних металів: - ковані або штамповані, але без подальшого оброблення:

7326 90 98 90 - інші.

До цієї товарної позиції включаються всі вироби з чорних металів, одержані куванням чи вирубування, різанням чи штампуванням, або іншими способами, такими як згинання, складання, зварювання, обточування, вальцювання чи перфорування, крім виробів, включених у попередні товарні позиції цієї групи або обговорених у Примітці 1 до Розділу XV, чи включених у групу 82 або 83, або більш конкретно названих в інших товарних позиціях Класифікації.

До товарної позиції 7616 належать інші вироби алюмінієві:

7616 99 90 00 - інші.

До цієї товарної позиції включаються усі вироби з алюмінію, крім виробів, що відносяться до попередніх товарних позицій цієї групи, виробів, описаних у Примітці 1 до Розділу XV, виробів, включених у групу 82 чи 83, або виробів, більш конкретно розглянутих в іншому місці Класифікації.

До цієї товарної позиції, зокрема, включаються, зокрема, алюмінієві вироби, подібні до виробів з чорних металів, описаних у Поясненнях до товарних позицій 7325 і 7326.

Згідно з розділом XVI (Машини, обладнання та механізми; електротехнічне обладнання; їх частини; звукозаписувальна та звуковідтворювальна апаратура, апаратура для запису або відтворення телевізійного зображення і звуку, їх частини та приладдя (групи 84 - 85) Пояснень №256 до товарної позиції 8482 належать підшипники кулькові або роликові:

8482 10 - підшипники кулькові:

8482 10 90 00 - інші.

До цієї товарної позиції входять усі кулькові, роликові або голчасті роликові типи підшипників. Вони застосовуються замість підшипників ковзання і дозволяють значною мірою зменшити тертя. Зазвичай вони встановлюються в проміжку між корпусом підшипника і валом або віссю, при цьому вони можуть бути розраховані як на забезпечення радіальної опори (радіальні підшипники), так і на сприйняття осьового навантаження (упорні підшипники). Деякі підшипники можуть бути розраховані на забезпечення опори як у радіальному, так і в осьовому напрямках.

До товарної позиції вали трансмісійні (включаючи кулачкові та колінчасті) і кривошипи; корпуси підшипників, підшипники ковзання для валів; зубчасті передачі та зубчасті колеса зібрані з валами; кулькові або роликові гвинтові передачі; коробки передач та інші варіатори швидкості, включаючи гідротрансформатори; маховики та шківи, включаючи поліспасти; муфти та пристрої для з`єднання валів (включаючи універсальні шарніри):

848340 - зубчасті передачі та зубчасті колеса разом з валами, крім зубчастих коліс, ланцюгових зірочок та інших елементів трансмісій, які постачаються окремо; кулькові або роликові гвинтові передачі; коробки передач та інші варіатори швидкості, включаючи гідротрансформатори:

8483402900 - інші

Товари, що входять до цієї товарної позиції, являють собою переважно:

(i) деякі механічні частини, що використовуються для передачі потужності від зовнішніх силових агрегатів до однієї або декільком машинам;

(ii) деякі внутрішні частини машини, використовувані для передачі потужності до різних частин тієї ж самої машини.

Відповідно до розділу XVII Пояснень №256 до товарної позиції 8708 належать частини та пристрої моторних транспортних засобів товарних позицій 8701 - 8705:

- 870850 - мости ведучі з диференціалом у складанні, з іншими складовими частинами трансмісії або без них та мости неведучі; їх частини:

- 8708509998 - інші.

- 870870 - колеса ходові, їх частини та приладдя:

8708705090 - інші.

- 8708 70 99 - інші:

8708 70 99 10 - для промислового складання моторних транспортних засобів;

8708 70 99 90 - інші.

- 870894 - рульові колеса, рульові колонки та картери рульових механізмів; їх частини:

8708949998 - інші.

870899 - інші:

8708999798 - інші.

У Поясненнях зазначено, що до товарної позиції 8708 включаються частини і пристрої до моторних транспортних засобів товарних позицій 8701 - 8705 за умови, що такі частини і пристрої відповідають двом таким вимогам: і) вони повинні бути ідентифіковані як придатні для використання винятково чи переважно з вищезгаданими транспортними засобами; і іі) вони не повинні виключатися положеннями Приміток до Розділу XVII (див. Загальні положення).

Частини та пристрої цієї товарної позиції містять: (A) Шасі-рами моторних транспортних засобів складені (незалежно від того, укомплектовані вони колесами чи ні, але без двигунів) та їхні частини (лонжерони, розтяжки, поперечки; елементи кріплення підвісок; опорні елементи і кронштейни до кузовних деталей, двигуна, підніжок, акумуляторів або паливних баків і т. п.).(B) Частини кузовів і відповідні приладдя, наприклад, планки настилу підлоги, боковини, передні чи задні панелі, багажні відділення і т. п.; двері та їх частини; капоти; обрамлені вікна, вікна; вікна, укомплектовані обігрівальними електроспіралями та електричними роз`ємами, віконні рами; підніжки; крила, бризковики; приладові щитки; облицювання радіаторів; кронштейни для кріплення номерних знаків; бампери та ікла бамперів; кронштейни рульової колонки; зовнішні багажники; козирки; неелектричні обігрівачі та розморожувальне обладнання, які працюють від теплової енергії, виробленої двигуном автомобіля; ремені безпеки, призначені для постійного кріплення в автомобілі для забезпечення безпеки людей; підлогові килимки (крім килимків з текстильних матеріалів або з незатверділої вулканізованої гуми) і т. п. Вузли складені (включаючи шасі-кузова несівної конструкції), які ще не мають властивостей не повністю укомплектованих кузовів, наприклад, ще не укомплектовані дверима, крилами, капотами і кришками задніх відділень і т. п., включаються до цієї товарної позиції, а не до товарної позиції 8707.(C) Муфти зчеплення (конусні, дискові, гідравлічні, автоматичні і т. п., але не електромагнітні зчеплення товарної позиції 8505), картери зчеплення, диски та важелі і встановлені накладки.(D) Коробки передач усіх типів (механічні, з підвищувальною передачею, з механізмом попереднього вибору передач, електромеханічні, автоматичні і т. п.); гідротрансформатори, картери коробок передач; вали (крім внутрішніх частин двигунів або електромоторів); шестірні зубчастих передач; кулачкові муфти включення прямої передачі, стрижні вилок переключення передач і т. п.(E) Ведучі мости з диференціалами, неведучі мости (передні або задні); картери диференціалів; сонячні та планетарні шестірні; маточини, поворотні кулаки, кронштейни поворотних клаків.(F) Інші частини та елементи трансмісії (наприклад, карданні вали, півосі; шестірні, зубчасті передачі; підшипники ковзання для валів; редуктори складені; універсальні шарніри). Але до цієї товарної позиції не включаються такі внутрішні частини двигунів як шатуни, штоки штовхальників клапанів і штовхальники клапанів товарної позиції 8409, а також колінчасті вали, кулачкові вали та маховики товарної позиції 8483. (G) Частини рульового механізму (наприклад, рульова колонка, рульові тяги та важелі, поперечні тяги поворотних цапф; картери; рейкові передачі; сервопідсилювачі рульового керування).(H) Гальма (барабанні, секторні, дискові і т. п.) та їх частини (диски, барабани, гальмові циліндри, змонтовані гальмові накладки, живильні бачки для гідравлічних гальм і т. п.); гальмові системи з сервопідсилювачем і їх частини.(ІJ) Амортизатори підвіски (фрикційні, гідравлічні і т. п.) та інші частини підвіски (крім ресорних пружин), торсіонні важелі.(K) Ходові колеса (штамповані зі сталі, з дротяними спицями і т. п.), незалежно від того, укомплектовані вони шинами чи ні; гусениці та комплекти котків до гусеничних транспортних засобів; ободи, диски, ковпаки маточин і спиці.(L) Пристрої керування, наприклад, рульові колеса, рульові колонки і картери рульового механізму, мости з керованими колесами; важелі переключення передач і важелі стоянкових гальм; привід дросельної заслінки, педалі гальма і зчеплення; тяги приводу гальм і муфти.(M) Радіатори, глушники та вихлопні труби, паливні баки і т. п.(N) Тросики приводу керування зчепленням, гальмами, акселератором та аналогічні тросики, які складаються з гнучкої зовнішньої оболонки і рухомого внутрішнього троса. Вони подані у вигляді відрізків потрібної довжини і мають кінцеві елементи кріплення.(O) Пневмоподушки безпеки всіх типів з системою надування (наприклад, пнемоподушки безпеки зі сторони водія, пасажирські пневмоподушки безпеки для установки в двірні панелі з метою захисту від бокових ударів або пневмоподушки безпеки для установки в стелю автомобіля для додаткового захисту голови) та їх частини. Система надування складається з запалювача та ємності з пропелантом, для того щоб безпосередньо спрямовувати газ в пневмоподушку. В цю товарну позицію не включаються телеметричні датчики та електронні регулятори, так як вони не вважаються частинами системи надування.

Отже, з вищевказаних Пояснень №256 слідує, що до товарної позиції №8708 належать частини та пристрої моторних транспортних засобів товарних позицій 8701 - 8705.

Суд зазначає, що контролюючий орган, визначаючи у спірному рішенні товару №5 - код УКТЗЕД 8708999798, товару №6 - коду УКТЗЕД 8708949998, товару №12 - коду УКТЗЕД 8708709990, товару №13 - коду УКТЗЕД 8708705090 та товару №16 - коду УКТЗЕД 8708509998, виходив з того, що вказані товари є частинами товару №1, якому відповідач визначив код УКТЗЕД 8703101800.

Проте, як зазначено вище, матеріали справи спростовують висновки контролюючого органу щодо правомірності визначення товару №1 коду УКТЗЕД 8703101800, оскільки відповідний товар відповідає коду УКТЗЕД 8713900000.

Враховуючи, що товар №1 не відповідає товарній позиції 8703, а також те, що в силу Пояснень №256 до товарної позиції 8708 включаються частини і пристрої до моторних транспортних засобів товарних позицій 8701 - 8705, суд дійшов висновку про те, що контролюючий орган безпідставно визначив у спірному рішенні вищевказані коди УКТЗЕД товарам під №5,6,12,13 та 16.

Щодо товару, який задекларований позивачем у митній декларації №UA100300/2020/413702 під №17, то вказаному товару визначений код УКТЗЕД 8714200000.

В свою чергу, відповідач у спірному рішенні зазначив, що товару №17 відповідає код УКТЗЕД 4011900000, з приводу чого суд зазначає таке.

Відповідно до розділу XVII Пояснень №256 до товарної позиції 8714 належать частини та пристрої для транспортних засобів товарних позицій 8711 - 8713:

8714200000 - колясок інвалідних.

До цієї товарної позиції включаються частини та пристрої, що застосовуються на мотоциклах (включаючи мопеди), велосипедах, обладнаних допоміжним двигуном, мотоциклетних колясках, безмоторних велосипедах або інвалідних колясках, за умови, що такі частини і пристрої відповідають двом таким вимогам:(i) вони повинні бути ідентифіковані як придатні для використання винятково або переважно з вищезгаданими транспортними засобами; та (ii) вони не повинні виключатися положеннями Приміток до Розділу XVII (див. відповідні Загальні положення).

Частини та пристрої цієї товарної позиції включають:(1) Корпуси та їх частини до триколісних велосипедів для перевезення товарів, мотоциклетних чи інвалідних колясок (складаний верх, дверцята, настили і т. п.).(2) Шасі та рами, та їх частини.(3) Зубчасті передачі, коробки передач, зчеплення та інше устаткування силової передачі та їх частини до мотоциклів.(4) Колеса та їх частини (втулки, ободи, спиці і т. п.).(5) Ланцюгові зірочки обгінних муфт.(6) Перемикачі передач та інші зубчасті механізми, та їх частини.(7) Кривошипно-шатунні механізми та їх частини (колеса із шатунами, кривошипи, осі і т. п.), педалі та їх частини (осі і т. п.); пристосування для фіксації ніг на педалях велосипеда.(8) Ножні стартери, важелі та інші пристрої керування.(9) Гальма усіх видів (важільні, дискові, барабанні, втулочні гальма, кліщеві гальма, гальмові втулки вільного ходу і т. п.), та їх частини (важелі, важелі тримачів колодок, гальмові барабани і колодки на маточинах, вилки для консольних гальм).(10) Рулі, рульові стійки та ручки руля (з пробки, пластмас і т. п.).(11) Сідла (сидіння) і підсідельні труби (стійки сидінь); покриття для сідел.(12) Вилки, включаючи телескопічні вилки, та їх частини (вилкові головка та стержні і т. п.).(13) Трубки і кронштейни до велорам.(14) Гідравлічні амортизатори та їх частини.(15) Бризковики та опорні деталі до них (стійки, кріпильні стержні і т. п.).(16) Світлоповертачі (змонтовані).(17) Захисні пристрої з тканини (крім сіток товарної позиції 5608); кожухи ланцюгової передачі; упори для ступень і захисні пристрої для ніг.(18) Стійки опорні до мотоциклів.(19) Відкидні обтічники і захисні ковпаки до запасних коліс на моторолерах.(20) Глушники та їх частини.(21) Паливні баки.(22) Вітрові стекла.(23) Багажники; кронштейни для кріплення освітлювальних ліхтарів; кронштейни до балончиків з водою.(24) Привідні важелі та колінчасті рукоятки, спинки та рульові колонки на спинках, опори для стоп ніг, опори для ніг, підлокітники і т. п., до інвалідних колясок.(25) Тросики приводу керування зчепленням, гальмами, акселератором та аналогічні тросики, що складаються з гнучкої зовнішньої оболонки і рухомого внутрішнього троса. Вони подані у вигляді відрізків потрібної довжини і мають кінцеві елементи кріплення.

Відповідно до розділу XVII (Засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби і пов`язані з транспортом пристрої та обладнання (групи 86 - 89) Пояснень №256 до товарної позиції 4011 належать шини та покришки пневматичні гумові нові:

- 4011 90 00 00 - інші.

Водночас, у спірному рішенні відповідачем не зазначено обставини та підстави визначення товару №17 саме такого коду УКТЗЕД та підстави неврахування наданих позивачем документів.

Відповідачем не було враховано, що товарній позиції , в якій товар був описаний позивачем конкретніше (частини та пристрої для колясок інвалідних) порівняно з товарною позицією, де митним органом надано більш загальний опис (шини та покришки пневматичні гумові нові), згідно з вищевказаними Поясненнями №256 надається перевага.

Враховуючи вказане, суд вважає, що визначення товару №17 коду УКТЗЕД 8714200000 також є обґрунтованим.

Відповідно до положень статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд зазначає, що відповідачем під час розгляду справи не було надано належних та допустимих доказів правомірності зміни опису та кодів УКТЗЕД відповідних товарів, які вказані у митній декларації №UA100300/2020/413702, а тому суд вважає, що спірне рішення про визначення коду товару прийнято відповідачем протиправно та необґрунтовано, внаслідок чого таке рішення має бути скасовано.

Суд зазначає, що позовна вимога про визнання протиправної та скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA100300/202000170 від 28.07.2020 є похідною від вимоги про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару від 28.07.2020 №КТ- UA100000-0154-2020.

Відповідно до пункту 23 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України похідна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

За таких обставин, вимога про визнання протиправною та скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення від 28.07.2020 №КТ- UA100000-0154-2020 підлягає задоволенню у зв`язку із задоволенням основної вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару від 28.07.2020 №КТ- UA100000-0154-2020.

Щодо клопотання відповідача про залишення позову без розгляду з огляду на пропуск позивачем строку звернення до суду, суд зазначає таке.

Відповідно до частини другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Обґрунтовуючи вказане клопотання, відповідач, зазначив, що керуючись положеннями Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, направив позивачу копію спірного рішення 28.07.2020 через автоматизовану систему митного оформлення "Інспектор".

На підтвердження чого відповідачем додано до матеріалів справи витяг з автоматизованої системи митного оформлення "Інспектор" з відомостями щодо направлення 28.07.2020 рішення про визначення коду товару (а.с.108-109).

Відповідно до пунктів 4-5 розділу І Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2012 № 657 та зареєстрованого в Міністерств юстиції України 2 жовтня 2012 р. за № 1669/21981, під час виконання митних формальностей Декларантом та посадовими особами митних органів для засвідчення електронних повідомлень та електронних документів застосовуються надійні засоби електронного цифрового підпису з використанням посиленого сертифіката відкритого ключа.

Електронні повідомлення та електронні документи передаються за допомогою засобів інформаційних технологій з електронної адреси Декларанта, визначеної для передавання таких електронних документів митним органам і отримання зворотної інформації від митних органів, на електронну адресу, визначену Державною митною службою України (далі - Держмитслужба України) для одержання таких повідомлень.

Обмін електронними повідомленнями та електронними документами згідно з цим Порядком здійснюється з автоматичним підтвердженням їх отримання іншою стороною. Підтвердження отримання електронного повідомлення або електронного документа іншою стороною повинне містити відомості про дату і час. Облік часу виконання митних формальностей, встановлених цим Порядком, здійснюється з урахуванням дати і часу отримання електронного повідомлення або електронного документа відповідною стороною.

Отже, вказаним Порядком передбачено листування між декларантом та контролюючим органом через засоби електронного зв`язку.

Разом з тим, суд наголошує на тому, що пунктом 17 розділу ІІІ Порядку №650 передбачено обов`язок контролюючого органу видати або надіслати поштою декларанту або уповноваженій ним особі один із примірників рішення про визначення коду товару.

При цьому, на другому примірнику рішення проставляється відмітка про його отримання.

Отже, Порядок №650 встановлює вичерпний перелік способів направлення контролюючим органом декларанту рішення про визначення коду товару.

Суд звертає увагу на те, що на копії спірного рішення наявна відмітка контролюючого органу про його видачу (направлення) 28.07.2020.

Проте, суд зазначає, що матеріали справи не містять доказів видачі або направлення позивачу засобами поштового зв`язку спірного рішення.

Матеріали справи свідчать про те, що текст спірного рішення був отриманий позивачем разом із супровідним листом відповідача від 01.02.2020 №7.8.-2/15/8.19/4143 у відповідь на адвокатський запит представника позивача.

Таким чином, позивач звернувся до суду в межах шестимісячного строку.

Виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наявних в матеріалах справи доказів, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено, що під час звернення до суду позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 2481,00 грн. згідно платіжного доручення від 09.02.2022 №3 (а.с.73).

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 2481,00 грн. підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Київської митниці Держмитслужби.

На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 28.07.2020 №КТ-UA100000-0154-2020.

3. Визнати протиправною та скасувати прийняту Київської митницею Держмитслужби картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску транспортних засобів комерційного призначення від 28.07.2020 №UA100300/2020/00170.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОРТОТЕХНО" (ідентифікаційний код 32408558, місцезнаходження: 08292, Київська обл., м.Буча, вул.Нове Шосе, буд.16, оф.266) судовий збір у сумі 2481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Київської митниці Держмитслужби (ідентифікаційний код 43337359, місцезнаходження: 03124, м.Київ, бульвар Вацлава Гавела, буд.8-А).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2022
Оприлюднено05.12.2022
Номер документу107619428
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —320/3878/22

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 22.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 29.11.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 26.04.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні