Рішення
від 28.11.2022 по справі 640/35371/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2022 року м. Київ № 640/35371/21

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу

за позовомГромадської організації «Всеукраїнська спілка працівників торгівлі та послуг «Трудова співдружність» доДепартаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київради провизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,В С Т А Н О В И В :

Громадська організація «Всеукраїнська спілка працівників торгівлі та послуг «Трудова співдружність» (код ЄДРПОУ 26060884, 02217, м. Київ, вул. Закревського, 19, кв.81) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київради (КМДА) (код ЄДРПОУ 26345558, 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32), в якому просить суд:

- визнати протиправним не оприлюднення Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київради (КМДА) на публічному геопорталі МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва» публічної інформації у формі відкритих даних набору базових геопросторових даних топографічного плану міста Києва, які стосуються інженерно-транспортної інфраструктури, червоних ліній та ліній регулювання забудови;

- зобов`язати Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київради (КМДА) не пізніше п`яти робочих днів з дня набрання законної сили рішення суду оприлюднити на публічному геопорталі МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва» у формі відкритих даних весь набір базових геопросторових даних топографічного плану міста Києва у масштабах 1:2000 та 1:500, який перебуває в його володінні;

- зобов`язати Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київради (КМДА) не пізніше п`яти робочих днів з дня набрання законної сили рішення суду відобразити на публічному геопорталі МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва» сервіс, за допомогою якого надається в електронному та паперовому вигляді довідка (витяг) з містобудівного кадастру з конкретним набором геопросторових даних топографічного плану міста Києва у масштабах 1:2000 та 1:500.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київради протиправно не оприлюднено на публічному геопорталі МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва» публічної інформації у формі відкритих даних набору базових геопросторових даних топографічного плану міста Києва, які стосуються інженерно-транспортної інфраструктури, червоних ліній та ліній регулювання забудови.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення учасників справи (письмове провадження), встановлено відповідачу строк для надання відзиву та витребувано від останнього докази та відповідні матеріали.

Відповідачем через канцелярію суду подано відзив, в якому проти задоволення позовних вимог заперечував з огляду на те, що служба містобудівного кадастру здійснює обслуговування геопорталу МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва», на якому у вигляді геосервісів в розділі «Карта» відображена інформація про «Лінії обмеження забудови», які включають інформаційні ресурси «Червоні лінії», «Лінії регулювання забудови», «Блакитні лінії» та «Зелені лінії». Також відповідач стверджує, що топографічні плани не входять до переліку даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних. На даний час ІР ЄЦТО м. Київ ведеться у вигляді растрової бази даних, з інформаційного ресурсу якої технічно не можливо автоматично відділити набори даних про інженерно-транспортну інфраструктуру.

Позивач надав відповідь на письмовий відзив, в якому зазначив, що відсутність на геопорталі МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва» доступу до деталізованих наборів базових геопросторових даних у масштабах 1:2000 та 1:500, що порушує постанову Уряду від 26.05.2021 №532.

Також позивач наголошує, що згідно наборів даних, який є додатком до Положення №835, органи місцевого самоврядування оприлюднюють у формі відкритих даних дані містобудівного кадастру, у тому числі геопросторові дані. Топографічні карти і плани території, складені за результатами топографо-геодезичних робіт, включаються до складу геопросторових даних містобудівного кадастру у формі уніфікованої цифрової координатно-просторової основи, є загальнодоступними крім даних, віднесених до інформації з обмеженим доступом, до яких базові геопросторові дані не відносяться, та оприлюднюються на веб-сайтах у форматі, що дозволяє їх автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний, безоплатний доступ до них, а також їх подальше використання.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, встановив наступне.

01.06.2021 голова ради Громадської організації «Всеукраїнська спілка працівників торгівлі та послуг «Трудова співдружність» ОСОБА_1 скористалася сервісом публічного геопорталу та замовила довідку (витяг) з містобудівного кадастру Оболонської площі м. Києва.

За результатами опрацювання запиту були отримані довідки (витяги) з Генерального плану міста Києва за №362381, №362382 в М 1:3000, в яких інформація щодо інженерних комунікацій, червоних ліній, ліній регулювання забудови - відсутня.

04.06.2021 голова ради Громадської організації «Всеукраїнська спілка працівників торгівлі та послуг «Трудова співдружність» Картозія Л.Ш. звернулася до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київради з інформаційним запитом, у якому просила надати перелік та умови послуг із зразками документів, правила їх заповнення, пов`язаних з отриманням безкоштовного витягу з містобудівного кадастру, що містить відомості про інженерні комунікації, червоні лінії, лінії регулювання забудови.

Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київради листом від 19.07.2021 №085-16831 повідомив, що копії топографо-геодезичних та геологічних інженерних вишукувань в департаменті містобудування та архітектури не зберігаються, оскільки згідно Положення про інформаційні ресурси єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва (ІР ЄЦТО міста) як складової частини системи баз даних містобудівного кадастру, затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київради (КМДА) від 25.01.2014 №102 (далі - Положення №102), департамент містобудування та архітектури веде єдину цифрову топографічну основу території міста Києва як складової частини системи баз даних містобудівного кадастру Києва, яка постійно оновлюється новими даними.

Також у відповіді зазначено, що для отримання витягу з топографічної основи міста Києва необхідно відповідно до п. 9.3 Положення №102 звернутися до осіб котрі виконують інженерно-геодезичні вишукування та надано зразок заяви.

Позивач стверджує, що на його думку з відповіді Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київради листом від 19.07.2021 №085-16831 вбачається, що останній є розпорядником інформації, а ГО «Всеукраїнська спілка працівників торгівлі та послуг «Трудова співдружність», на відміну осіб, які виконують інженерно-геодизичні вишукування, не має права на її отримання, оскільки не є користувачем ІР ЄЦТО міста.

Однак, позивач вважає, що дані містобудівного кадастру, у тому числі геопросторові дані, які стосуються комунікацій, червоних ліній та ліній регулювання забудови, є переліком наборів даних, що оприлюднюються розпорядником інформації у формі відкритих даних в порядку, встановленого ЗУ «Про доступи до публічної інформації», а не оприлюднення на публічному геопорталу МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва» у формі відкритих даних інформації, яка стосується інженерних комунікацій, червоних ліній та ліній регулювання забудови, порушує право позивача на доступ до публічної інформації.

Вказане зумовило звернення позивача звернутися до суду з даним позовом.

Розглядаючи спірні правовідносини, що склалися між сторонами, суд виходить з положень частини другої статті 19 Конституції України, відповідно до яких органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується Київському міському голові, підзвітний та підконтрольний Київській міській раді, а з питань виконання функцій державної виконавчої влади - Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (п. 1 Положення про Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.01.2011 №90).

Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує таке завдання, як забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є (пп. 6.19 п.6 Положення).

Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) виніс розпорядження від 25.01.2014 №102 «Про затвердження Положення про інформаційні ресурси єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва як складової частини системи баз даних містобудівного кадастру», згідно якого з метою впровадження містобудівного кадастру міста Києва, забезпечення належного проведення топографічного моніторингу, підвищення ефективності взаємодії органів місцевого самоврядування, вишукувальних, проектних і будівельних організацій, забезпечення інформаційних потреб органів місцевого самоврядування і державної влади, юридичних та фізичних осіб про об`єкти міської території, що відображаються на картографічних матеріалах та містяться в базах геопросторових даних міста Києва, в межах функцій органу місцевого самоврядування: визначити Департамент містобудування та архітектури розпорядником інформаційних ресурсів єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, а Службу містобудівного кадастру Департаменту містобудування та архітектури - адміністратором інформаційних ресурсів єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва (п. 2).

Згідно п. 1.7, п. 1.8 Положення №102 розпорядник ІР ЄЦТО міста з метою забезпечення виконання робіт із формування, ведення, оновлення ІР ЄЦТО міста, приймання та внесення змін до інженерного топографічного плану міста тощо може залучати у встановленому порядку юридичних та фізичних осіб, які уповноважені відповідно до законодавства на проведення топографо-геодезичних та картографічних робіт.

Формування, ведення, оновлення, зберігання та надання Адміністратором інформації з ІР ЄЦТО міста здійснюється відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»; Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність»; постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року №559 «Про містобудівний кадастр»; постанови Кабінету Міністрів України від 04 вересня 2013 року №661 «Про затвердження Порядку загальнодержавного топографічного і тематичного картографування», Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 1998 року №1893, наказу Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09 квітня 1998 року №56 «Про затвердження Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500», наказу Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09 березня 2000 року №25 «Про затвердження Класифікатора інформації, яка відображається на топографічних планах масштабів 1:5000, 1:2000, 1:1000, 1:500», рішення Київської міської ради від 24 травня 2012 року №588/7925 «Про Службу містобудівного кадастру», інших нормативно-правових актів, нормативно-технічної документації, зокрема ДБН А.2.1-1-2008 «Інженерні вишукування для будівництва», а також цього Положення.

Згідно пункту 9.3 Положення №102 для одержання необхідної інформації із ІР ЄЦТО міста користувачі ІР ЄЦТО міста подають до Департаменту містобудування та архітектури наступні документи:

заявку на отримання витягу із топографічної основи території м. Києва (вихідних даних) за визначеною Адміністратором формою;

копію ліцензії (сертифіката) спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності на виконання топографо-геодезичних робіт, якщо метою використання геопросторових даних ІР ЄЦТО міста є топографо-геодезична діяльність;

копію довідки про допуск для роботи з матеріалами, які мають обмежений доступ для використання (у разі необхідності);

технічне завдання або програму робіт на виконання інженерних вишукувань.

Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київради листом від 19.07.2021 №085-16831 повідомив позивача, що витребувана в запиті від 04.06.2021 інформація може бути отримана у порядку визначеному п. 9.3 Положення №102 юридичними або фізичними особами незалежно від форм власності, котрі виконують інженерно-геодезичні вишукування.

Також відповідач стверджує, що на геопорталі МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва» mkk.kga.gov.ua у вигляді геосервісів в розділі «Карта» відображена інформація про «Лінії обмеження забудови», які включають інформаційні ресурси «Червоні лінії», «Лінії регулювання забудови», «Блакитні лінії» та «Зелені лінії», що є у розпорядженні Департаменту та не суперечить розпорядженню Київської міської державної адміністрації від 19.08.2017 №988 «Про затвердження переліку відомостей, що становлять службову інформацію, у виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації)».

Відповідач стверджує, що дані про інженерно-транспортну інфраструктуру, передбачену Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» не внесені в містобудівний кадастр, а замовлення послуги зі «Створення геоінформаційної системи інженерних мереж як складової інформаційного ресурсу єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва» включена до проекту Міської цільової програми Департаменту на 2022 - 2024 роки.

Отже, враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київради (КМДА) оприлюднено на публічному геопорталі МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва» у формі відкритих даних набір базових геопросторових даних топографічного плану міста Києва у масштабах 1:2000 та 1:500 в обсязі, який перебуває в його розпорядженні.

Виходячи з наведеного, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та недоведеними належними та достатніми доказами, у зв`язку з чим не вбачає правових підстав для задоволення позову.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд керується приписами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Ураховуючи результати розгляду справи, відсутні підстави для розподілу судових витрат.

На підставі вище викладеного, керуючись статтями 2, 6-10, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволені адміністративного позову Громадської організації «Всеукраїнська спілка працівників торгівлі та послуг «Трудова співдружність» (код ЄДРПОУ 26060884, 02217, м. Київ, вул. Закревського, 19, кв.81) - відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.Г. Вєкуа

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.11.2022
Оприлюднено05.12.2022
Номер документу107623326
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —640/35371/21

Рішення від 28.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні