Ухвала
від 01.12.2022 по справі 580/1694/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Черкаси

01 грудня 2022 року Справа № 580/1694/20

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Паламаря П.Г.,

за участю секретаря Трегулова Б.Л.,

перевіривши у порядку письмового провадження матеріали заяви Бабанського ліцею Бабанської селищної ради Уманського району Черкаської області про відстрочення виконання судового рішення у справі №580/1694/20 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області до Бабанського ліцею Бабанської селищної ради Уманського району Черкаської області, треті особи без самостійних вимог на предмет на стороні відповідача: Бабанська селищна рада, виконавчий комітет Бабанської селищної ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Черкаського окружного адміністративного суду перебувала адміністратвина справа №580/1694/20 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області до Бабанського ліцею Бабанської селищної ради Уманського району Черкаської області, треті особи без самостійних вимог на предмет на стороні відповідача: Бабанська селищна рада, виконавчий комітет Бабанської селищної ради у якому позивач просив застосувати заходи реагування у вигляді повної зупинки експлуатації будівель Бабанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Уманської районної ради Черкаської області, що знаходяться за адресою: Черкаська область, Уманський район, смт. Бабанка, вул. Соборна, 3, - та будівель Оксанинської філії Бабанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Уманської районної ради, що знаходяться за адресою: Черкаська область, Уманський район, с. Оксанина, вул. Центральна, 14а, - шляхом їх знеструмлення та закриття всіх входів (із накладенням печаток) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 11.01.2022 відмовлено повністю у задоволенні позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.07.2022 апеляційну скаргу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області задоволено. Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 11 січня 2022 року скасувано та прийнято нове рішення. Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області задовольнити. Застосувати заходи реагування у вигляді повної зупинки експлуатації Бабанського ліцею Бабанської селищної ради Уманського району Черкаської області (20351, Черкаська область, Уманський район, смт. Бабанка, вул. Соборна, 3, код ЄДРПОУ: 24352146) шляхом знеструмлення електроживлення та припинення експлуатації приміщень, розташованих за адресою: 20351, Черкаська область, Уманський район, смт. Бабанка, вул. Соборна, 3 та за адресою: 20355, Черкаська область, Уманський район, с. Оксанина, вул. Центральна, 14а до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

22.11.2022 до Черкаського окружного адміністративного суду надійшла заява Бабанського ліцею Бабанської селищної ради Уманського району Черкаської області про відстрочення виконання судового рішення у справі №580/1694/20 до періоду завершення дії воєнного стану.

Представники позивача та відповідача в судове засідання не прибули, про причину неявки суд не повідомили.

До суду прибули представники третіх осіб.

Відповідно до ч. 2 ст. 378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Ухвалою від 01.12.2022 суд перейшов до розгляду заяви в письмовому провадженні.

Вирішуючи вказану заяву, суд зазначає наступне.

Згідно ч. 3 ст. 378 КАС України, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Частиною 4 ст. 378 КАС України регламентовано, що вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відповідач у своїй заяві зазначає про те, що виконати рішення суду в повному об`ємі не може через введення воєнного стану на території України.

Оскільки черговість відкриття асигнувань бюджету та здійснення платежів Казначейством та його територіальними органами в особливому режимі в умовах воєнного стану визначено Порядком виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженим постановою КМУ № 590 від 09.06.2021.

Уряд вніс відповідні зміни до пунктів 18 та 19 Порядку в частині розширення переліку видатків, за якими відкриття асигнувань із загального фонду державного бюджету здійснюється у першочерговому порядку, та уточнення і розширення переліку видатків другої черги, за якими здійснюються платежі за дорученнями клієнтів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка, зокрема, видатками на забезпечення належного фінансування першочергових потреб, внесеними змінами доповнено перелік видатків загального та спеціального фондів державного та місцевих бюджетів, що можуть здійснюватись в умовах воєнного стану.

Таким чином, зміни до постанови №590 зокрема забезпечують:

- соціальну підтримку громадян в умовах війни;

- надання безперебійної медичної допомоги закладами охорони здоров`я;

- оплату послуг з оздоровлення і відпочинку дітей;

- надання підтримки внутрішньо переміщеним особам;

- своєчасність реалізації проектів та програм за кошти інших держав;

- надання фінансової державної підтримки Фондом розвитку підприємництва;

- фінансування заходів з благоустрою населених пунктів;

- безперервну роботу, захист та розвиток об`єктів критичної інформаційної

інфраструктури, національних електронних інформаційних ресурсів та державних

інформаційно-комунікаційних систем;

- утримання в належному стані внутрішніх та зовнішніх мереж тепло-, водо-. електро-, газопостачання та водовідведення та їх технічне обслуговування;

- проведення робіт із збереження пам`яток культурної спадщини та пам`яток архітектури та інші видатки.

Проведення послуг «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням та системи централізованого пожежного спостерігання гі приміщеннях Бабанського ліцею Бабанської селищної ради Уманського району Черкаської області по вул. Соборній, За в смт Бабанка Уманського району Черкаської області» здійснюється відповідно до робочого проекту та локального кошторису.

У зв`язку з тим, що послуги із розробленням робочого проекту (ДК 021:2015:71240000-2 Архітектурні, інженерні та планувальні послуги, КЕКВ 2240) «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням та системи централізованого пожежного спостерігання в приміщеннях Бабанського ліцею Бабанської селищної ради Уманського району Черкаської області по вул. Соборній, 3а в смт. Бабанка Уманського району Черкаської області» відсутні в переліку пріоритетних видатків бюджетів в умовах воєнного стану до постанови №590 зі змінами, тому оплата даних послуг не здійснюється органами Державної казначейської служби. До вирішення питання по суті оплати боржник та третя особа по справі не можуть завершити виконання припису Головного управління ДСНС у Черкаській області №58 від 05 жовтня 2021 року, що в свою чергу тягне за собою не виконання рішення суду в цілому.

Необхідно зазначити, що введення воєнного стану в Україні є надзвичайною подією, однак, не є самостійною обставиною, яка перешкоджає виконанню даного судового рішення.

Однак відповідач позбавлений можливості виконати вимоги припису позивача, оскільки зазначені роботи не віднесені до переліку пріоритетних видатків бюджетів в умовах воєнного стану, а тому органами Державної казначейської служби їх оплата не здійснюється.

Враховуючи вищезазначене, оскільки Кабінетом Міністрів України були встановлені обмеження на видатки загального та спеціального фондів державного та місцевих бюджетів в період воєнного стану, суд вважає обґрунтованою заяву відповідача, оскільки він позбавлений можливості виконати вимоги позивача з незалежних обставин.

Однак, відповідно до ч. 5 ст. 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Таким чином відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення можливе не пізніше одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Оскільки постанова у даній адміністративній справі №580/1694/20 прийнята Шостим апеляційним адміністративним судом 12.07.2022, тому суд дійшов висновку частково задовольнити заяву відповідача та відстрочити виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.07.2022 у справі №580/1694/20 до припинення воєнного стану в Україні, але не довше ніж до 12.07.2023 включно.

Керуючись статтями 240-243, 294, 295, 378 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Заяву Бабанського ліцею Бабанської селищної ради Уманського району Черкаської області про відстрочення рішення суду в адміністративній справі №580/1694/20 задовольнити частково.

Відстрочити виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.07.2022 у справі №580/1694/20 до припинення воєнного стану в Україні, але не довше ніж до 12.07.2023 включно.

У задоволенні іншої частини заяви відмовити.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, однак апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Петро ПАЛАМАР

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2022
Оприлюднено05.12.2022
Номер документу107654578
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —580/1694/20

Ухвала від 01.12.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Ухвала від 28.11.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Постанова від 11.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 11.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 22.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 22.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 11.01.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Рішення від 11.01.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 07.10.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

О.А. Рідзель

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні