Рішення
від 05.12.2022 по справі 440/5196/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2022 року м. ПолтаваСправа № 440/5196/21Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Ясиновського І.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Управління Держпраці у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЛІАН" про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

24 травня 2021 року Управління Держпраці у Полтавській області (надалі по тексту - позивач) звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЛІАН" (надалі по тексту - відповідач, ТОВ "Граліан") про стягнення штрафу за порушення законодавства про ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 238000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог вказано, що штраф у загальному розмірі 238000 грн був застосований до відповідача за невиконання розповсюджувачем рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів відповідно до Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції". Оскільки штрафні санкції відповідачем у 15-денний строк з дня отримання постанов про їх накладення не сплачено, тому Управління Держпраці у Полтавській області звернулося до суду з даним позовом.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 31 травня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та провадження у справі відкрито. Вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою від 16 червня 2021 року провадження у справі № 440/5196/21 за адміністративним позовом Управління Держпраці у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЛІАН" про стягнення штрафу зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі №440/3212/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЛІАН" до Управління Держпраці у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень.

Ухвалою суду від 05 грудня 2022 року поновлено провадження у справі № 440/5196/21.

Згідно з частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

За відсутності клопотань сторін про розгляд справи у відкритому судовому засіданні чи за правилами загального позовного провадження, зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини справи та відповідні до них правовідносини.

З рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2021 року у справі №440/3212/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЛІАН" до Управління Держпраці у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень судом встановлено, що у період з 25.01.2021 по 28.01.2021 посадовими особами Управління Держпраці у Полтавській області на підставі наказу Управління Держпраці у Полтавській області Про здійснення державного ринкового нагляду від 18.01.2021 № 5, направлення на проведення перевірки від 22.01.2021 № 65, проведено перевірку магазину ТОВ ГРАЛІАН за адресою: вул. Харківське Шосе, 6, м. Полтава, за результатами якої складено акт перевірки характеристик продукції від 28.01.2021 № 53/01.08-237 /а.с. 6-11/.

Стосовно продукції, зазначеної в додатку 1 до акта перевірки характеристик продукції від 28.01.2021 № 53/01.08-237, Управлінням Держпраці у Полтавській області прийнято рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів:

- від 28.01.2021 № 1, обґрунтоване тим, що машина Бензопила моделі MS 291/С ТМ STIHL не відповідає вимогам пункту 49, абзаців 2, 3 пункту 53 Додатку 1, абзаців 2, 3 пункту 3 Додатку 7 до Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 62, обмежувальний захід обмеження надання продукції на ринку (усунення формальної невідповідності) /а.с. 13-14/;

- від 28.01.2021 № 2, обґрунтоване тим, що машина Бензопила моделі MS 462 С-М ТМ STIHL не відповідає вимогам пункту 49, абзаців 2, 3, 4 пункту 53 Додатку 1, абзаців 2, 3 пункту 3 Додатку 7 до Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 62, обмежувальний захід обмеження надання продукції на ринку (усунення формальної невідповідності) /а.с. 15-16/;

- від 28.01.2021 № 3, обґрунтоване тим, що машина Бензопила моделі MS 651 ТМ STIHL не відповідає вимогам пункту 49, абзаців 2, 3, 4 пункту 53 Додатку 1, абзаців 2, 3 пункту 3 Додатку 7 до Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 62, обмежувальний захід обмеження надання продукції на ринку (усунення формальної невідповідності) /а.с. 17-18/;

- від 28.01.2021 № 4, обґрунтоване тим, що машина Кутова шліфувальна машина моделі W 650-125 ТМ Metabo не відповідає вимогам пункту 49, абзаців 2, 3 пункту 53 Додатку 1, абзаців 3, 12 пункту 3 Додатку 7 до Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 62, обмежувальний захід обмеження надання продукції на ринку (усунення формальної невідповідності) /а.с. 19-20/;

- від 28.01.2021 № 5, обґрунтоване тим, що машина Дриль - шурупокрут моделі BS 18 L BL Q ТМ Metabo не відповідає вимогам пункту 49, абзаців 2, 3 пункту 53 Додатку 1, абзаців 3, 12 пункту 3 Додатку 7 до Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 62, обмежувальний захід обмеження надання продукції на ринку (усунення формальної невідповідності) /а.с. 21-22/;

- від 28.01.2021 № 6, обґрунтоване тим, що машина Технічний фен моделі HG 5012 ТМ Makita не відповідає вимогам пункту 49, абзаців 2, 3, 4 пункту 53 Додатку 1, абзацу 6 пункту 8 Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 62, обмежувальний захід обмеження надання продукції на ринку (усунення формальної невідповідності) /а.с. 23-24/;

- від 28.01.2021 № 7, обґрунтоване тим, що машина Лобзик моделі JV 0600 ТМ Makita не відповідає вимогам пункту 49, абзаців 2, 3 пункту 53 Додатку 1 до Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 62, обмежувальний захід обмеження надання продукції на ринку (усунення формальної невідповідності) /а.с. 25-26/.

Зазначені рішення вручені 28.01.2021 уповноваженій особі ТОВ ГРАЛІАН Бастрикіній Н.А., про що свідчить підпис останньої на примірниках рішень.

У рішеннях встановлено термін усунення виявлених під час перевірки характеристик продукції порушень, зазначених в акті від 28.01.2021 № 53/01.08-237, шляхом усунення формальної невідповідності, до 11 лютого 2021 року, про що повідомити орган державного ринкового нагляду до 15 лютого 2021 року.

15.02.2021 ТОВ ГРАЛІАН подано до Управління Держпраці у Полтавській області лист від 15.02.2021 за вих. № 3 з додатками на 31 арк., в якому повідомлено про усунення формальних невідповідностей, виявлених під час перевірки продукції.

Наказом Управління Держпраці у Полтавській області від 24.02.2021 № 16 Про здійснення заходів державного ринкового нагляду визначено здійснити перевірки стану виконання ТОВ ГРАЛІАН рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 28.01.2021 №1, № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, № 7 /а.с. 27/.

На підставі вказаного наказу та направлень на проведення перевірки від 25.02.2021 № 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218 /а.с. 28-35/ посадовими особами Управління Держпраці у Полтавській області проведено перевірки стану виконання ТОВ ГРАЛІАН рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 28.01.2021 №1, № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, № 7, за наслідками яких складено відповідно акти перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів:

- від 02.03.2021 № 53/03.08-237, в якому зафіксовано часткове виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 28.01.2021 №1, результативність виконання не може бути визнане результативним, а саме: на машину Бензопила моделі MS 291/С ТМ STIHL нанесено маркування українською мовою з найменуванням машини, найменуванням та місцезнаходженням уповноваженого представника виробника, у вигляді паперової наліпки, яка відрізняється від заводського маркування, є змивною та може затиратися під час використання машини; зауваження щодо складення Декларації про відповідність машини Бензопила моделі MS 291/С ТМ STIHL вимогам Технічного регламенту безпеки машин не усунуто, а саме: відсутні відомості щодо найменування та місцезнаходження уповноваженого представника виробника, найменування і місцезнаходження особи-резидента України, уповноваженої виробником на збирання технічного файла /а.с. 36-37/;

- від 02.03.2021 № 53/04.08-237, в якому зафіксовано часткове виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 28.01.2021 №2, результативність виконання не може бути визнане результативним, а саме: на машину Бензопила моделі MS 462 С-М ТМ STIHL нанесено маркування знаком відповідності технічним регламентам, маркування українською мовою з найменуванням машини, найменуванням та місцезнаходженням уповноваженого представника виробника, у вигляді паперової наліпки, яка відрізняється від заводського маркування, є змивною та може затиратися під час використання машини; зауваження щодо складення Декларації про відповідність машини Бензопила моделі MS 462 С-М ТМ STIHL вимогам Технічного регламенту безпеки машин не усунуто, а саме: відсутні відомості щодо найменування та місцезнаходження уповноваженого представника виробника, найменування і місцезнаходження особи-резидента України, уповноваженої виробником на збирання технічного файла /а.с. 38-39/;

- від 02.03.2021 № 53/05.08-237, в якому зафіксовано невиконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 28.01.2021 №3, результативність виконання не може бути визнане результативним, а саме: на машину Бензопила моделі MS 651 ТМ STIHL не нанесено маркування знаку відповідності технічним регламентам, маркування українською мовою з найменуванням машини, найменуванням та місцезнаходженням уповноваженого представника виробника; зауваження щодо складення Декларації про відповідність машини Бензопила моделі MS 651 ТМ STIHL вимогам Технічного регламенту безпеки машин не усунуто, а саме: відсутні відомості щодо найменування та місцезнаходження уповноваженого представника виробника, найменування і місцезнаходження особи-резидента України, уповноваженої виробником на збирання технічного файла /а.с. 40-41/;

- від 02.03.2021 № 53/06.08-237, в якому зафіксовано часткове виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 28.01.2021 №4, результативність виконання не може бути визнане результативним, а саме: на машину Кутова шліфувальна машина моделі W 650-125 ТМ Metabo нанесено маркування українською мовою з найменуванням машини, найменуванням та місцезнаходженням уповноваженого представника виробника, у вигляді паперової наліпки, яка відрізняється від заводського маркування, є змивною та може затиратися під час використання машини; зауваження щодо складення Декларації про відповідність машини Кутова шліфувальна машина моделі W 650-125 ТМ Metabo вимогам Технічного регламенту безпеки машин не усунуто, а саме: відсутні відомості щодо найменування і місцезнаходження особи-резидента України, уповноваженої виробником на збирання технічного файла /а.с. 42-43/;

- від 02.03.2021 № 53/07.08-237, в якому зафіксовано часткове виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 28.01.2021 №5, результативність виконання не може бути визнане результативним, а саме: на машину Дриль - шурупокрут моделі BS 18 L BL Q ТМ Metabo нанесено маркування українською мовою з найменуванням машини, найменуванням та місцезнаходженням уповноваженого представника виробника, у вигляді паперової наліпки, яка відрізняється від заводського маркування, є змивною та може затиратися під час використання машини; зауваження щодо складення Декларації про відповідність машини Дриль - шурупокрут моделі BS 18 L BL Q ТМ Metabo вимогам Технічного регламенту безпеки машин не усунуто, а саме: відсутні відомості щодо найменування і місцезнаходження особи-резидента України, уповноваженої виробником на збирання технічного файла /а.с. 44-45/;

- від 02.03.2021 № 53/08.08-237, в якому зафіксовано часткове виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 28.01.2021 №6, результативність виконання не може бути визнане результативним, а саме: на машину Технічний фен моделі HG 5012 ТМ Makita нанесено маркування знаком відповідності технічним регламентам, маркування українською мовою з найменуванням машини, найменуванням та місцезнаходженням уповноваженого представника виробника, у вигляді паперової наліпки, яка відрізняється від заводського маркування, є змивною та може затиратися під час використання машини; до машини Технічний фен моделі HG 5012 ТМ Makita додано Декларацію про відповідність Технічному регламенту безпеки машин /а.с. 46-47/;

- від 02.03.2021 № 53/09.08-237, в якому зафіксовано часткове виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 28.01.2021 №6, результативність виконання не може бути визнане результативним, а саме: на машину Лобзик моделі JV 0600 ТМ Makita нанесено маркування українською мовою з найменуванням машини, найменуванням та місцезнаходженням уповноваженого представника виробника, у вигляді паперової наліпки, яка відрізняється від заводського маркування, є змивною та може затиратися під час використання машини /а.с. 48-49/.

До вказаних актів додано матеріальний носій інформації (диск DVD-R) 53/03/1.08-237. З актами ознайомлено та примірник вручено уповноваженій особі ТОВ ГРАЛІАН Бастрикіній Н.А.

За результатами аналізу повідомлення суб`єкта господарювання про виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів та за результатами перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів Управлінням Держпраці у Полтавській області прийнято:

1) рішення № 16 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 1 /а.с. 50/,

2) рішення № 17 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 2 /а.с. 51/,

3) рішення № 18 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 3 /а.с. 52/,

4) рішення № 19 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 4 /а.с. 53/,

5) рішення № 20 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 5 /а.с. 54/,

6) рішення № 21 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 6 /а.с. 55/,

7) рішення № 22 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 7 /а.с. 56/.

Зазначеними рішеннями внесено зміни у відповідні рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року, які полягають у продовженні терміну виконання рішень до 16 березня 2021 року та терміну повідомлення про виконання рішень до 19 березня 2021 року.

Примірники цих рішень 02.03.2021 вручено уповноваженій особі ТОВ ГРАЛІАН Бастрикіній Н.А.

Також головним державним інспектором відділу експертної роботи, ринкового нагляду та надання адміністративних послуг Кольчиком І.А. складено протоколи про виявлені порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції: № 001 від 02.03.2021, № 002 від 02.03.2021, № 003 від 02.03.2021, № 004 від 02.03.2021, № 005 від 02.03.2021, № 006 від 02.03.2021, № 007 від 02.03.2021 /а.с. 57-63/, в яких зафіксовано неповне виконання рішень про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 1, № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, № 7 відповідно.

Листом від 11.03.2021 № 08-12/2117 Управління Держпраці у Полтавській області повідомило ТОВ ГРАЛІАН про призначення розгляду справ про накладення штрафів 15 березня 2021 о 14 год. 00 хв. /а.с. 64/.

За результатами розгляду відповідних справ Управлінням Держпраці у Полтавській області прийнято:

1) постанову про накладення штрафу від 15.03.2021 № 001, якою на ТОВ ГРАЛІАН накладено штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34000 грн за порушення вимог, передбачених пунктом 3 частини 4 статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, що полягають у неповному виконанні рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 1 щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною 3 статті 29 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції /а.с. 66/;

2) постанову про накладення штрафу від 15.03.2021 № 002, якою на ТОВ ГРАЛІАН накладено штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34000 грн за порушення вимог, передбачених пунктом 3 частини 4 статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, що полягають у неповному виконанні рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 2 щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною 3 статті 29 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції /а.с. 67/;

3) постанову про накладення штрафу від 15.03.2021 № 003, якою на ТОВ ГРАЛІАН накладено штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34000 грн за порушення вимог, передбачених пунктом 3 частини 4 статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, що полягають у неповному виконанні рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 3 щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною 3 статті 29 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції /а.с. 68/;

4) постанову про накладення штрафу від 15.03.2021 № 004, якою на ТОВ ГРАЛІАН накладено штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34000 грн за порушення вимог, передбачених пунктом 3 частини 4 статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, що полягають у неповному виконанні рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 4 щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною 3 статті 29 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції /а.с. 69/;

5) постанову про накладення штрафу від 15.03.2021 № 005, якою на ТОВ ГРАЛІАН накладено штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34000 грн за порушення вимог, передбачених пунктом 3 частини 4 статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, що полягають у неповному виконанні рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 5 щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною 3 статті 29 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції /а.с. 70/;

6) постанову про накладення штрафу від 15.03.2021 № 006, якою на ТОВ ГРАЛІАН накладено штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34000 грн за порушення вимог, передбачених пунктом 3 частини 4 статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, що полягають у неповному виконанні рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 6 щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною 3 статті 29 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції /а.с. 71/;

7) постанову про накладення штрафу від 15.03.2021 № 007, якою на ТОВ ГРАЛІАН накладено штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34000 грн за порушення вимог, передбачених пунктом 3 частини 4 статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, що полягають у неповному виконанні рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 7 щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною 3 статті 29 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції /а.с. 72/.

У зв`язку із відсутністю інформації щодо самостійної сплати відповідачем сум застосованих штрафів, управління звернулось до суду із даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції визначені Законом України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" від 02 грудня 2010 року N 2735-VI, статтею 1 якого встановлено, що державний контроль продукції - діяльність органів доходів і зборів із забезпечення відповідності продукції, що ввозиться на митну територію України для вільного обігу, встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз від такої продукції суспільним інтересам.

Частиною першою статті 2 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" визначено, що дія цього Закону поширюється на відносини щодо: здійснення ринкового нагляду за продукцією, що охоплюється встановленими вимогами, крім видів продукції, зазначених у частині п`ятій цієї статті; здійснення контролю всієї продукції, крім видів продукції, зазначених у частині п`ятій цієї статті.

Відповідно до статті 3 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" законодавство України про державний ринковий нагляд і контроль продукції складається з цього Закону, Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції", інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини в цій сфері, у тому числі технічних регламентів.

Згідно з частиною 2 статті 8 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" суб`єкти господарювання зобов`язані при здійсненні господарської діяльності ефективно взаємодіяти між собою під час вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, передбачених цим Законом.

Частиною п`ятою статті 8 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" визначено, що суб`єкти господарювання зобов`язані надавати на запит органів ринкового нагляду документацію, що дає змогу ідентифікувати: суб`єкта господарювання, який поставив їм продукцію; суб`єкта господарювання, якому вони поставили продукцію.

Згідно з частиною шостою статті 8 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" суб`єкти господарювання зобов`язані надавати документацію, визначену частиною п`ятою цієї статті, протягом строку, встановленого відповідним технічним регламентом, а якщо такий строк технічним регламентом не встановлено - протягом десяти років після того, як їм було поставлено відповідну продукцію, та протягом десяти років після того, як вони поставили відповідну продукцію.

Норми частини сьомої статті 8 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" визначають, що у разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду, для цілей цього Закону особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб`єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом узгодженого з органом ринкового нагляду строку (терміну) не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб`єкту господарювання цю продукцію.

Законом України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" встановлено загальний порядок проведення перевірок характеристик продукції, що визначається в статті 23 цього закону.

Так, частиною третьою статті 23 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" передбачено, що органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції.

Перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та посвідчень (направлень) на проведення перевірки, що видаються та оформлюються відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (частина 5 статті 23 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції").

За приписами статті 29 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" у разі якщо органом ринкового нагляду встановлено, що продукція не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону, та формальної невідповідності), орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб`єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо приведення такої продукції у відповідність із встановленими вимогами.

У разі якщо органом ринкового нагляду встановлено, що продукція не відповідає встановленим вимогам та одночасно становить серйозний ризик, орган ринкового нагляду вживає обмежувальних (корегувальних) заходів, передбачених частиною першою статті 28 цього Закону.

Орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб`єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо усунення формальної невідповідності, якщо цей орган встановить будь-яку таку невідповідність: знак відповідності технічним регламентам було нанесено з порушенням вимог, визначених у відповідному технічному регламенті; не було нанесено знак відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення передбачено відповідним технічним регламентом; не було складено декларацію про відповідність або декларація про відповідність (її копія чи спрощена декларація про відповідність) не супроводжує продукцію, якщо це передбачено відповідним технічним регламентом; декларацію про відповідність було складено з порушенням вимог; органу ринкового нагляду не надано доступу до технічної документації або вона є неповною; вчинено інші порушення встановлених вимог, визначені у відповідному технічному регламенті як формальна невідповідність.

Перелік порушень встановлених вимог, які вважаються формальною невідповідністю, уточнюється у відповідних технічних регламентах.

У разі якщо органом ринкового нагляду за результатами аналізу повідомлення відповідного суб`єкта господарювання про виконання ним рішення про приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами чи усунення формальної невідповідності та/або перевірки стану виконання суб`єктом господарювання цього рішення, проведених відповідно до статті 34 цього Закону, встановлено, що невідповідність продукції встановленим вимогам не усунено або усунено частково, орган ринкового нагляду відповідно до затвердженої Кабінетом Міністрів України методики вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів вживає таких обмежувальних (корегувальних) заходів: обмеження, заборона надання продукції на ринку, вилучення продукції з обігу, відкликання продукції.

Орган ринкового нагляду повідомляє про виявлену невідповідність продукції встановленим вимогам (крім формальної невідповідності) та обмежувальні (корегувальні) заходи, вжиті щодо такої продукції, призначеним органам з оцінки відповідності, які були залучені до оцінки відповідності цієї продукції вимогам технічних регламентів.

Технічним регламентом на певний вид продукції може бути встановлено особливості застосування обмежувальних (корегувальних) заходів, передбачених цією статтею.

Згідно частини п`ятою статті 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" у разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.

При цьому, суд зауважує, що ТОВ Граліан", не погодившись із рішеннями позивача про внесення змін до рішень про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року та постановами про накладення штрафу від 15.03.2021, оскаржив їх до суду.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2021 року у справі № 440/3212/21 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЛІАН" (вул. Велика Набережна, 29, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 39124057) до Управління Держпраці у Полтавській області (вул. Пушкіна, 119, м. Полтава, 36014, ідентифікаційний код 39777136) про визнання протиправними та скасування постанов і рішень задоволено. Визнано протиправними та скасовано постанови Управління Держпраці у Полтавській області № 001, № 002, № 003, № 004, № 005, № 006, № 007 від 15 березня 2021 року про накладення штрафу на ТОВ "ГРАЛІАН"; рішення Управління Держпраці у Полтавській області № 16 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 1, № 17 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 2, № 18 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 3, № 19 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 4, № 20 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 5, № 21 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 6, № 22 від 02 березня 2021 року про внесення змін до рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 28 січня 2021 року № 7, прийняті щодо ТОВ "ГРАЛІАН". Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держпраці у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЛІАН" витрати зі сплати судового збору у розмір 19 460 грн 00 коп (дев`ятнадцять тисяч чотириста шістдесят гривень) (https://reestr.court.gov.ua/Review/100784714/.

За результатами апеляційного розгляду постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 22 лютого 2022 року рішення від 20 жовтня 2021 року у справі № 440/3212/21 залишено без змін (https://reestr.court.gov.ua/Review/104413181).

Обставини встановлені рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2021 року у справі № 440/3212/21, в силу приписів статті 78 КАС України, не підлягають повторному доказуванню у цій справі.

З огляду на викладене, заявлений у цій справі адміністративний позов про стягнення з відповідача штрафу за порушення законодавства про ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 238000,00 грн, задоволеним бути не може з об`єктивних причин пов`язаних зі скасуванням рішень, на підставі яких позивач, Управління Держпраці у Полтавській області, свого часу звернувся до суду.

За таких обставин суд відмовляє у задоволенні позову у повному обсязі.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову Управління Держпраці у Полтавській області (вул. Пушкіна, буд. 119, м. Полтава, 36014, ідентифікаційний код 39777136) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАЛІАН" (вул. Велика Набережна, буд. 29, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 39124057) про стягнення штрафу відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному ч.8 ст. 18, ч.ч. 7-8 ст. 44 та ст. 297 КАС України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підп. 15.5 підп. 15 п. 1 р. VII "Перехідні положення" КАС України.

СуддяІ.Г.Ясиновський

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2022
Оприлюднено07.12.2022
Номер документу107670815
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —440/5196/21

Рішення від 05.12.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.Г. Ясиновський

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні