РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
05 грудня 2022 року м. Рівне№460/17619/21
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дудар О.М., розглянувши за правилами письмового провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом
Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Головне управління Національної поліції в Рівненській області, доРівненського громадського формування з охорони громадського правопорядку "Спецпідрозділ Барс" про припинення діяльності, В С Т А Н О В И В:
Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради (далі - позивач) звернулося з позовом до Рівненського громадського формування з охорони громадського правопорядку "Спецпідрозділ Барс" (далі - відповідач) про припинення діяльності.
Позивач просить суд припинити діяльність Рівненського громадського формування з охорони громадського правопорядку "Спецпідрозділ Барс" шляхом примусового розпуску (ліквідації) юридичної особи, призначивши комісію з припинення юридичної особи із встановленням двомісячного строку для заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи із дня оприлюднення повідомлення про рішення про припинення юридичної особи на сайті Міністерства юстиції України.
Позовні вимоги обгрунтовано тим, що члени цього громадського формування не брали участі у забезпеченні публічної безпеки та порядку на території міста Рівного. Керівництвом громадського формування ігноруються вимоги Головного управління Національної поліції в Рівненській області щодо проведення загальних зборів громадського формування з метою проведення занять з правової підготовки, не надаються звіти з приводу здійснення діяльності впродовж 2019-2021 років без поважних причин. Недотримання відповідачем вимог підпорядкованості, підзвітності та співпраці з органами Національної поліції та органами місцевого самоврядування у порушення вимог закону може призвести до зловживання членами громадських формувань своїми повноваженнями, що загрожує підриву авторитету влади та порушення правопорядку. Отже, Рівненське громадське формування з охорони громадського правопорядку "Спецпідрозділ Барс" підлягає примусовому розпуску у зв`язку з порушенням вимог законодавства та формальним існуванням зазначеного громадського формування.
Ухвалою суду від 23.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Головне управління Національної поліції в Рівненській області.
Вказану ухвалу надіслано рекомендованим поштовим відправленням на адресу відповідача: 34014, Рівненська область, м.Рівне, вул.Директорії, буд.5, кв.46.
Поштове відправлення №3300105736961 із ухвалою від 23.12.2021 повернулося за зворотною адресою. Причина повернення - "адресат відсутній за вказаною адресою".
Згідно з п.5 ч.6 ст.251 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.
За таких обставин, у розумінні статей 124 та 251 КАС України ухвала суду від 23.12.2021 вважається врученою відповідачу та, як наслідок, відповідач належним чином повідомлений про розгляд цієї справи судом.
У встановлений судом строк відповідачем відзиву на позовну заяву подано не було.
Враховуючи вимоги ч.6 ст.162 КАС України, суд вирішив цю справу за наявними в ній матеріалами.
Головним управлінням Національної поліції в Рівненській області подано до суду пояснення щодо позову, згідно з яким Рівненське громадське формування з охорони громадського правопорядку "Спецпідрозділ Барс" фактично самоусунулося від своїх основних завдань, жодним чином не впливає на криміногенну ситуацію та правопорядок на території міста Рівного. Просить суд позовні вимоги задовольнити.
Розглянувши позовну заяву, пояснення третьої особи, дослідивши письмові докази, суд встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.
26.06.2017 згідно з протоколом №11 загальних зборів членів громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону "Спеціалізований загін сприяння міліції "Захист" на виконання вимог пп.133.4.1 Податкового кодексу України та Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" до статуту Громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону "Спеціалізований загін сприяння міліції "Захист" внесено зміни, зокрема, статут викладено у новій редакції з новим найменуванням формування, а саме: Рівненське громадське формування з охорони громадського порядку "Спецпідрозділ Барс", скорочене найменування - Спецпідрозділ Барс.
Статут погоджено начальником Рівненського ВПГУ Національної поліції в Рівненській області Зелінським В.А.
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, відповідач станом на дату звернення до суду (22.12.2021) зареєстрований як Рівненське громадське формування з охорони громадського порядку "Спецпідрозділ Барс" (далі - РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс"), ідентифікаційний код юридичної особи 37246149, місцезнаходження: м.Рівне, вул.Директорії, буд.5, кв.46.
Відповідно до зазначеного Статуту РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" (далі - Статут), основною метою громадського формування є сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні кримінальних і адміністративних правопорушень, захисту життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій
22.09.2021 Головним управлінням Національної поліції в Рівненській області до виконавчого комітету Рівненської міської ради надіслано лист №5951/116/01/20-2021 про припинення діяльності громадського формування з охорони громадського порядку "Спецпідрозділ Барс".
Цей лист мотивовано тим, що члени даного громадського формування упродовж 2019-2021 років жодного разу не брали участі у проведенні спільних із працівниками поліції Рівненського районного управління поліції Головного управління поліції в Рівненській області заходів із забезпечення охорони публічної безпеки та правопорядку під час проведення масових заходів, патрулювань, проведення рейдів та участі у профілактичних відпрацюваннях міста Рівного. Керівництвом РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" неодноразово ігноруються вимоги Головного управління Національної поліції в Рівненській області щодо проведення загальних зборів формування з метою проведення занять з правової підготовки, не надання звітів з приводу здійснення їх діяльності впродовж 2019-2021 років без вагомих на те причин. Проведений аналіз свідчить про те, що РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" фактично самоусунулося від своїх основних завдань та жодним чином не впливає на криміногенну ситуацію та правопорядок та території м. Рівного.
12.11.2021 заступником начальника Рівненського районного управління поліції ГУНП в Рівненській області на адресу РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" направлено лист №22195/200/04-21 з проханням надати підтверджуючі рапорти за 2021 рік щодо спільних виходів представників громадського формування для участі в охороні громадського порядку і державного кордону спільно з працівниками поліції.
Належних доказів надання відповіді на даний лист учасниками справи не надано.
Виконавчим комітетом Рівненської міської ради на адресу Управління забезпечення надання адміністративних послуг направлено лист від 26.10.2021 №05-2711 з проханням звернутися до суду із позовною заявою про припинення діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону.
На виконання вказаних звернень Управління забезпечення надання адміністративних послуг звернулося до суду з цим адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб визначений Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини врегульовані Законами України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" від 22.06.2000 №1835-III (далі Закон №1835-III), "Про громадські об`єднання" від 22.03.2012 №4572-VI (далі Закон №4572-VI), "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755-IV (далі Закон №755-IV).
Відповідно до ст.1 Закону №1835-ІІІ, громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об`єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних і кримінальних правопорушень, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин (далі - громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону).
Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону можуть бути створені на засадах громадської самодіяльності як зведені загони громадських формувань, спеціалізовані загони (групи) сприяння Національній поліції та Державній прикордонній службі України, асоціації громадських формувань тощо.
Статтею 3 Закону №1835-ІІІ передбачено, що громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами, Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань.
Координацію діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють відповідно місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.
Повсякденна (оперативна) діяльність таких формувань організовується, спрямовується і контролюється відповідними органами Національної поліції, підрозділами Державної прикордонної служби України.
Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону не мають права займатися підприємницькою або іншою діяльністю з метою одержання прибутку.
Використання громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону України для виконання завдань, не передбачених цим Законом, забороняється.
Громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону діє на основі положення (статуту) про нього (ч.1 ст.5 Закону №1835-ІІІ).
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону №1835-ІІІ, діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону.
Згідно з ч.ч.1 - 3 ст.9 Закону №1835-ІІІ, основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є:
1) у сфері охорони громадського порядку:
надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним і кримінальним правопорушенням;
інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, кримінальні правопорушення, місця концентрації злочинних угруповань;
сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті кримінальних правопорушень, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від кримінально протиправних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх;
2) у сфері охорони державного кордону:
надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні;
сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи;
надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення;
участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами;
участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна;
3) у разі виникнення надзвичайних ситуацій:
надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень;
участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.
Пунктом 32 розділу VII Статуту передбачено, що члени формування зобов`язані:
- брати активну участь в охороні громадського порядку, припиненні кримінальних і адміністративних правопорушень та запобіганні їм;
- під час виконання обов`язків з охорони громадського порядку мати особисте посвідчення та формений одяг з нагрудними та нарукавними знаками громадського формування або нарукавну пов`язку члена формування;
- доставляти до органу Національної поліції, підрозділу , штабу формування або громадського пункту охорони порядку, приміщення виконавчого органу осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, з метою його припинення (якщо вичерпано інші заходи впливу), встановлення особи порушника, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості скласти його на місці вчинення правопорушення (якщо складення протоколу є обов`язковим);
- надавати у межах наданих їм прав допомогу народним депутатам України, представникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування у їх законній діяльності, якщо в цьому їм чиниться протидія або загрожує небезпека з боку правопорушників.
Отже, виходячи із статутних положень відповідача, РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" зобов`язане брати участь в охороні громадського порядку, сприяти органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, та органам виконавчої влади у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань.
Для забезпечення виконання функцій громадського формування з охорони громадського порядку Спецпідрозділ Барс, його члени наділені відповідними правами та обов`язками.
Так, відповідно до ст. 13 Закону №1835-ІІІ, члени громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону зобов`язані:
1) брати активну участь в охороні громадського порядку і державного кордону, припиненні адміністративних і кримінальних правопорушень та запобіганні їм;
2) під час виконання обов`язків з охорони громадського порядку і державного кордону мати особисте посвідчення члена громадського формування та нарукавну пов`язку;
3) доставляти до органів Національної поліції, в підрозділи Державної прикордонної служби України, штаб громадського формування з охорони громадського порядку або громадський пункт охорони порядку, приміщення виконавчого органу селищної, сільської ради осіб, які вчинили адміністративне правопорушення, з метою його припинення, якщо вичерпано інші заходи впливу, встановлення особи порушника, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості скласти його на місті вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов`язковим;
4) надавати у межах наданих їм прав допомогу народним депутатам України, представникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування у їх законній діяльності, якщо в цьому їм чиниться протидія або загрожує небезпека з боку правопорушників.
Крім того, члени громадських формувань, які беруть участь в охороні державного кордону, зобов`язані знати:
1) місцевість, точне проходження кордонів, номери і місце розміщення прикордонних знаків на дільниці застави;
2) режим державного кордону і прикордонний режим, чинне законодавство з цих питань;
3) зразки документів на право в`їзду та перебування громадян України та інших осіб у районах, що контролюються Державною прикордонною службою України, у прикордонній смузі.
Члени громадських формувань під час виконання своїх обов`язків з охорони громадського порядку і державного кордону після обов`язкового пред`явлення посвідчення члена громадського формування мають право:
1) вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних і кримінальних правопорушень, додержання режиму державного кордону, в тому числі на територіях, що межують з державним кордоном, де прикордонну смугу не визначено;
2) у разі підозри у вчиненні адміністративних і кримінальних правопорушень перевіряти у громадян документи, що посвідчують їх особу;
3) спільно з поліцейськими та військовослужбовцями Державної прикордонної служби України затримувати і доставляти до органу Національної поліції, підрозділу Державної прикордонної служби України, штабу громадського формування з охорони громадського порядку або громадського пункту охорони порядку осіб, які виявили злісну непокору законним вимогам члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону і не виконують вимог щодо припинення адміністративного правопорушення;
4) складати протоколи про адміністративні правопорушення;
5) входити до клубів, кінотеатрів, стадіонів, інших громадських місць і приміщень за згодою власника чи уповноваженого ним органу для переслідування правопорушника, який переховується, або припинення адміністративних чи кримінальних правопорушень;
6) у разі участі спільно з прикордонниками у пошуку порушників кордону за згодою громадян або власника підприємства, установи, організації чи уповноваженого ним органу та в присутності їх представників входити у будь-який час доби до житлових приміщень, на територію і в приміщення підприємств, установ, організацій та оглядати транспортні засоби;
7) у невідкладних випадках використовувати транспортні засоби, що належать підприємствам, установам, організаціям або громадянам (за їх згодою), крім транспортних засобів дипломатичних, консульських та інших представництв іноземних держав, міжнародних організацій, транспортних засобів спеціального призначення, для доставлення до лікувальних закладів осіб, що перебувають у безпорадному стані, а також осіб, які потерпіли від нещасних випадків або правопорушень і потребують термінової медичної допомоги;
8) у разі порушення водіями Правил дорожнього руху, створення реальної загрози життю або здоров`ю громадян вживати заходів до припинення цього правопорушення, здійснювати перевірку документів у водіїв на право користування та керування транспортними засобами, а також не допускати осіб, які не мають документів або перебувають у стані сп`яніння, до подальшого керування транспортними засобами;
9) під час виконання обов`язків члена громадського формування використовувати за власним бажанням свій або інший приватний автомототранспорт за згодою власника або особи, у володінні якої він перебуває. Відшкодування витрат за його використання у таких випадках може провадитися за рахунок коштів громадського формування у порядку, визначеному його положенням (статутом);
10) вести роботу серед населення щодо роз`яснення чинного законодавства про державний кордон України, систему режимних заходів у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі;
11) застосовувати в установленому порядку заходи фізичного впливу, спеціальні засоби індивідуального захисту та самооборони.
Згідно із ст.11 Закону №1835-ІІІ, громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом:
1) спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування;
2) проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб;
3) участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.
Приписами ст.16 Закону №1835-ІІІ визначено, що місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування у межах своєї компетенції спільно з органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України здійснюють координацію та контроль за діяльністю громадських формувань, заслуховують повідомлення і звіти керівників зазначених формувань.
Відповідно до абз.абз.1, 2 ст.20 Закону №1835-ІІІ, контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом.
Органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту). Представники цих органів мають право спостерігати за проведенням громадськими формуваннями заходів, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення.
Згідно із ст.25 Закону №4572-VI, припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється:
1) за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації;
2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.
Припинення діяльності громадського об`єднання відбувається в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".
Статтею 25 Законом №755-IV передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" не здійснювало патрулювання на території міста Рівного та Рівненської області.
У справі відсутні докази участі відповідача у масових заходах міста, у заходах з охорони природи і пам`яток історії та культури, а також у забезпеченні безпеки дорожнього руху.
За повідомлення Головного управління Національної поліції в Рівненській області від 22.09.2021 відповідач за час свого існування жодним чином не взаємодіяв і з органами Національної поліції, не надавав допомогу правоохоронним органам у забезпеченні громадського порядку, запобіганні адміністративним правопорушенням та злочинам, не брав участі у патрулюванні та заходах органів Національної поліції, спрямованих на боротьбу з правопорушеннями.
РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" жодного разу не затверджувало у Головному управлінні Національної поліції в Рівненській області графіки з охорони громадського порядку та не звітувало про свою діяльність.
На спростування встановлених обставин відповідачем до суду не надано жодних належних та допустимих доказів.
Таким чином, РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" не виконує свої статутні обов`язки та інші, визначені Законом №1835-ІІІ, завдання, що підтверджує його формальне існування.
З огляду на зазначене, враховуючи, що РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" фактично не здійснює свою статутну діяльність, жодним чином не співпрацює з органами Національної поліції, Державної прикордонної служби, органами місцевого самоврядування, в силу положень ст.8 Закону №1835-ІІІ, це громадське формування підлягає припиненню шляхом примусового розпуску (ліквідації).
Згідно з ч.1 ст.104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Відповідно до ч.3 ст.105 ЦК України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.
Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Згідно з ч.4 ст.105 ЦК України, до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи (ч.5 ст.105 ЦК України).
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність припинення діяльності відповідача як юридичної особи з призначенням комісії з припинення РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" (у складі: голова комісії Лещук Василь Петрович; члени комісії: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ) з встановленням двомісячного строку для заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи РГФ з ОГП "Спецпідрозділ Барс" з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У сукупності викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими підлягають до задоволення.
Згідно з ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки судом під час розгляду даної справи свідки не залучались, судова експертиза не проводилася, то підстави для відшкодування судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, Головне управління Національної поліції в Рівненській області, до Рівненського громадського формування з охорони громадського правопорядку "Спецпідрозділ Барс" про припинення діяльності задовольнити повністю.
Припинити діяльність Рівненського громадського формування з охорони громадського правопорядку "Спецпідрозділ Барс" (вул.Директорії, буд.5, кв.46, м.Рівне, 33014; ідентифікаційний код юридичної особи 37246149) шляхом примусового розпуску (ліквідації).
Призначити комісію з припинення юридичної особи Рівненського громадського формування з охорони громадського правопорядку "Спецпідрозділ Барс" у складі: голова комісії Лещук Василь Петрович (РНОКПП НОМЕР_1 ); члени комісії: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_3 ).
Встановити строк тривалістю два місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи для заявлення кредиторами вимог до Рівненського громадського формування з охорони громадського правопорядку "Спецпідрозділ Барс".
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Позивач: Управління забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради (майдан Просвіти, буд.2, м.Рівне, Рівненська обл., 33028; ідентифікаційний код юридичної особи 39111404).
Відповідач: Рівненське громадське формування з охорони громадського правопорядку "Спецпідрозділ Барс" (вул.Директорії, буд.5, кв.46, м.Рівне, 33014; ідентифікаційний код юридичної особи 37246149).
Третя особа: Головне управління Національної поліції в Рівненській області (вул. Хвильового, 2, м. Рівне, 33028, ідентифікаційний код юридичної особи 40108761).
Рішення складено 05 грудня 2022 року.
Суддя О.М. Дудар
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2022 |
Оприлюднено | 07.12.2022 |
Номер документу | 107671035 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.М. Дудар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні