РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
06 грудня 2022 р.
Справа № 120/6477/22
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Лемешівка- Агро" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Фермерське господарство Лемешівка-Агро (далі ФГ Лемешівка -Агро, позивач) з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (далі- ДПС України, відповідач 1), Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області (далі - ГУ ДПС у Вінницькій області, відповідач 2), в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії від 02.02.2022 року №3745745/38309199 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 24.01.2022 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних ;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 24.01.2022 р. за датою фактичного подання 24.01.2022 р.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що Фермерським господарством Лемешівка- Агро" було складено податкову накладну за № 1 від 24.01.2022 р. та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів" позивач отримав квитанцію від 27.01.2022 р. до податкової накладної № 1 від 24.01.2022р., в якій містилась інформація про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. В квитанції зазначено: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такою товару/послути та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
31.01.2022 року позивачем через систему електронного документообігу «M.E.Doc» направлено повідомлення до податкової накладної № 1 від 24.01.2022р. про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та разом з повідомленням направлено підтверджуючі документи-первинні документи, що підтверджують здійснення господарської операції.
Однак, спірним рішенням відмовлено в реєстрації ПК з підстав не надання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) в тому числі рахунків, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних цінових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), та документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Позивач вказує, що ним виконано вимоги необхідні для реєстрації податкової накладної та надано всі необхідні документи, відтак, оскаржуване рішення про відмову у реєстрації ПК є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою від 05.09.2022 р. відкрито провадження у справі і призначено справу за правилами спрощеного провадження без виклику сторін.
20.09.22р. надійшов відзив від ГУ ДПС у Вінницькій області, в якому представник просив відмовити в задоволенні позову мотивуючи тим, що позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної через те, що не надано документи щодо постачання товарів, зберігання, навантаження , розвантаження продукції, складських документів, акти приймання-передачі товарів , статистичної звітності щодо збору урожаю. Також зазначив, що повноваження щодо реєстрації податкової накладної є дискреційними.
До відзиву долучено відзив ДПС України, в якому останній заперечує проти позову з підстав викладених у відзиві ГУ ДПС у Вінницькій області.
Ухвалою від 03.10.2022 р. залучено в якості третього відповідача комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - комісія, відповідач 3 ) та розпочато розгляд справи спочатку.
17.10.2022 р. надійшов відзив від ГУ ДПС у Вінницькій області, в якому представник просив відмовити в задоволенні позову мотивуючи тим, що позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної через те, що не надано документи щодо постачання товарів, зберігання, навантаження , розвантаження продукції, складських документів, акти приймання-передачі товарів , статистичної звітності щодо збору урожаю. Окремо вказав, що повноваження щодо реєстрації податкової накладної є дискреційними.
Ухвалою від 07.11.2022 р. витребувано додаткові докази.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку ;дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата складання податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;
й) індивідуальний податковий номер.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
В розумінні пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженого постановою КМУ №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 12 Порядку №1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (п. 14 Порядку №1246).
Аналогічні за змістом норми містить постанова КМУ від 11 грудня 2019 р. № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Постанова №1165 ).
Так, відповідно до пункту 10 Постанови №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 постанови №1165 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Із процитованих норм випливає, що у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, можливо зупинення їх реєстрації.
Суд звертає увагу, що відповідно до пунктів 2-4, 6-9 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом МФУ 12.12.2019 № 520 (далі- Порядок №520) визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
ДПС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв`язку, за допомогою яких можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (п. 13 Порядку №520).
Як зазначалось вище датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів закону є дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Так, судом встановлено, що 23.12.2021 р. між ФГ Лемешівка -Агро та ТОВ "Транспортно -експедиційна компанія "Сан Вей" укладено договір №46/21, згідно умов якого господарство зобов`язується передати за плату у власність товариства сільськогосподарську продукцію.
Пунктами 2.1 Даного договору визначено, що продавець забезпечує передачу товару у період з 23.12.2021 р. по 15.01.2022 р.
Відповідно до п.1.3, 1.6 Договору кількість товару складає 110 тон +\- 10%, вартість 2112 000, 59 грн. +\- 10%. Ціна за одиницю товару на базисі доставки 19200 ., в т.ч. ПДВ.
Сторони домовились , що право власності на товар переходить від продавця до покупця за першо подією, з моменту оплати товару або з моменту передачі товару (п. 2.2. Договору). Поставка товару оформлюється видатковою накладаною (п. 2.3. Договору).
Продавець зобов`язується скласти на дату виникнення податкових зобов`язань (отримання грошей чи відвантаження товару) податкову накладну (п. 3.4 Договору).
Оплата за договором здійнюється покупцем шляхом попередньої оплати. Виходячи із остаточної кількості відвантаженого товару доплата чи повернення переплати здійснюється протягом 3 днів по факту поставки (п. 4.2 Договору).
В підтвердження виконання умов договору, позивач надав до суду наступні документи:
платіжне доручення №233221853 від 24. 12.2021 р. на суму 1 852 632,10 грн.;
податкову накладну №3 від 24.12.2021 р. на 1 852 632,10 грн.
видаткову накладну №3 від 23.01.2022 р. на суму 437 202 , 08 грн.;
рахунок на оплату №14 від 23.12.2021 р. на суму 2 112 000, 59 грн.;
видаткову накладну №1 від 21 .01.2022 р. на суму 658 944, 19 грн.;
видаткову накладну №2 від 22 .01.2022 р. на суму 437 760, 13 грн.;
видаткову накладну №4 від 24 .01.2022 р. на суму 407 043, 05 грн.;
ТТН № 25 від 24.01.2022 р. про поставку соняшника 38900 т., 17600 т., 21300 т.
ТТН №6 від 23.01.2022 р. проо поставку соняшника 39600 т., 16600 т., 22700 т.
ТТН №5 від 22.01.2022 р. про поставку соняшника 39380 т., 16580 т., 22800 т.
ТТН №125 від 21.01.2022 р. про поставку соняшника 38060 т., 15600 т., 22 460 т.
ТТН №4 від 21.01.2022 р. про поставку соняшника 28380 т., 16520 т., 11860 т.
За наслідком проведення господарської операцій позивачем сформовано та направлено на реєстрацію податкову накладну №1 від 24.01.2022 р. на суму 88 317, 35 грн. щодо поставки соняшника в кількості 4, 621525.
27.01.2022 р. позивачем отримано квитанцію, у якій зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
31.01.2022 р. надано письмові пояснення, в яких зазначено наступне:
"Фермерське господарство «Лемешівка Агро» (код ЄДРПОУ 38309199) було створено за рішенням засновника на невизначений строк у відповідності до Закону України «Про фермерські господарства».
Основними видами діяльності ФГ є:
01.11 - Вирощування зернових та технічних культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;
01.61 - Допоміжна діяльність у рослинництві;
01.63 - Післяурожайна діяльність.
Підприємство відноситься до виробників с/г продукції- вирощування зернових та олійних культур.
На балансі підприємства не має власних земель, тому ФГ орендує земельні ділянки а саме6: площею 38,244 га (рілля), які знаходяться на території Флоріанівського старостинського округу (Дод.1), 292,1070 га. на території Лемешівського старостинського округу (Дод.2), 73,8203 Сальницького старостинського округу (Дод.З) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Земельні частки (паї) рілля - орендовані у фізичних осіб згідно договорів оренди землі, яким згідно умов договору нараховується і виплачується орендна плата , оборотна -сальдова відомість по рахунку 6856 за період з 01.01.2021 р. по 31.12.2021 р. додається (Дод.4)
ФГ "Лемешівка Агро" є платником єдиного податку четвертої групи, підтверджується податковою декларацією платника єдиного податку четвертої групи за 2021 р., довідка про статус платника єдиного податку четвертої групи за 2021 р. (Додаток 5)
У 2021 р на орендованих землях дійсно було засіяно соняшник, це підтверджено звітом - форма 4 с\г "Звіт про посівні площі сількогосподарських культур" (копія додається (Додаток 6,7).
Господарство має сезонний характер багатьох робіт у рослинництві. Під час погсівної кампанії закупляються добрива, насіння, паливо та засоби захисту а в осінньо-зимовий період - запчастини дя ремонту сільськогосподарської техніки.
Земля обробляється власними основними засобами (копія оборотно-сальдової Відомості по рахунку 109 додається (Додаток 8).
ФГ «Лемешівка Агро» працює 8 штатних працівників, Додаток 4 ДФ додається (Д.9)
ФГ «Лемешівка Агро» заключило договір купівлі-продажу № 46/21 від 23 грудня 2021 р. з ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИЦІЙНА КОМПАНІЯ "САН ВЕЙ" код ЄДРПОУ 36472920 (Додаток 10), згідно договору був виписаний рахунок на оплату №14 від 23.12.2021 р, (Додаток 11). На розрахунковий рахунок ФГ «Лемешівка Агро» (Додаток 12) 24.12.2021р. був отриманий авансовий платіж за майбутнє відвантаження соняшнику згідно платіжного доручення №233221853 від 24.12.2021 р. (Додаток 13), виписана податкова накладна № 3 від 24.12.2021р. (Додаток 14) та був вигружений соняшник і виписані видаткові накладні № 4 від 24.01.2022Р., №3 від 23.01.2022р., №2 від 22.01.2022р., №1 від 21.01.2022р. (додаток 15) та товаротранспортні накладні №25 від 24.01.22р, №6 від 23.01.22р, №5 від 22.01.22р, №125 від 21.01.22р„ №4 від21.01.22р. (додаток 16).
Після здійснення господарської операції була складена податкова накладна № 1 від 24.01ю2022р. та відправлена на реєстрацію у ДПС України (Додаток 17), але реєстрація була зупинена Квитанція №1, реєстраційний номер документа: 9010136339 (Додаток №18).
Для підтвердження співпраці з TOB ТЕК «САН ВЕЙ» та здійснення господарських операцій бухгалтерського обліку надаємо копію Акту звірки взаємних розрахунків від 31.01.2021 р. (Додаток 19)
З ТОВ «Лемешівка Агро Плюс» код ЄДРПОУ 39978332 заключено договір про надання послуг сільськогосподарською технікою №2-2010/2021 від 20 жовтня 2021 р. для обмолоту соняшнику (Додаток№20), акт виконаних робіт №47 від 29.10.2021 р. (Додаток 21), податкова накладна №9 від 29.10.2021 р. (додаток 22)...".
В подальшому із урахуванням цих пояснень, комісією прийнято рішення від 02.02.2022 року №3745745/38309199 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 24.01.2022 р. з підстав не надання документів. Зокрема вказано, що первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортуванння, навантаження , розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні не надано.
Надаючи оцінку спірному рішенню, суд вказує наступне.
Як встановлено судом, 24.12.2021 р. TOB ТЕК «САН ВЕЙ» проведено попередню оплату ТОВ «Лемешівка Агро Плюс» за поставку соняшника на суму 1 852 632, 10 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 24.12.2021 р. (що є першою подією).
За наслідком проведеної оплати позивачем сформовано подакову накладну №3 від 24.12.2021 р., в якій вказано про поставку соняшника в кількості 96, 491228 т на суму 1852632, 10 грн.
В подальшому господарством виписано податкову накладну №1 від 24.01.2022 р. (за першою подією), по відвантаженню товару та в підтвердження цієї події позивач подав наступні видаткові накладні:
- №1 від 21 .01.2022 р. щодо поставки соняшника в кількості 34, 32 т, ціною 16 842, 11 грн. на суму 658 944, 19 грн.;
- №2 від 22 .01.2022 р. щодо поставки соняшника в кількості 22,8 т, ціною 16 842, 11 грн. на суму 437 760, 13 грн.;
- №3 від 23.01.2022 р. щодо поставки соняшника в кількості 22,7 т, ціною 16 894, 74 грн. на суму 437 202 , 08 грн.;
- №4 від 24 .01.2022 р. щодо поставки соняшника в кількості 21,3 т, ціною 16 763, 16 грн. на суму 407 043, 05 грн.
Отже, в період з 21.01.2022 р. по 24.01.2022 р. згідно вищевказаних видаткових накладних господарством поставлено соняшник в кількості 101, 12 т. на загальну суму - 1940949,45 грн.
Разом з тим суд звертає увагу на те, що в податковій накладній №3 від 24.12.2021 р. вказано щодо поставки соняшника в кількості 96, 491228 т на суму 1 852 632,10 грн., а в податковій накладній №1 від 24.01.2022 р. - в кількості 4,621525 т на суму 88317,35 грн. Відтак, сумарна кількість соняшника поставленого господарством згідно податкових накладних, які позивач просить зареєструвати складає 101,112753 т., в той час, як згідно видаткових накладних поставлено соняшника 101, 12 т. Отже, наявні розбіжності в кількості поставленого товару згідно видаткових накладних та в податкових накладних, в тому числі й тій, яку просить зареєструвати позивач.
Також наявні розбіжності у цифрових значеннях вартості товару, зокрема в податковій накладній №3 від 24.12.2021 р. зазначено, що вартість товару за одну тону 16 842 ,11 грн., в той час, як у видаткових накладних від 23.01.2022 р. вартість тони склала 16 894, 74 грн. , а ВН від 24.01.2022 р. така вартість складає 16 763, 16 грн.
Відтак, подані позивачем первинні документи до податкового органу не підтверджують факт поставки соняшника саме в кількості 4,621525 т.
Окремо суд вказує й на те, що в наданих позивачем податковому органу письмових поясненнях відсутні відомості щодо відвантаження 24.01.2022 р. соняшника в кількості 4,621525 т та не наведено аргументів і розрахунків , згідно яких можливо підтвердити поставку соняшника в кількості, яка зазначена в податковій накладній від 24.01.2022 р.
Відтак, суд погоджується із тим, що позивачем не надано первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортуванння, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні, які б підтверджували факт поставки 24.01.2022 р соняшника в кількості 4,621525 т.
А отже, оскаржуване рішення є правомірним та не підлягає скасуванню.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності оскаржуваної відповіді та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини не підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а відтак, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, що не є суб`єктом владних повноважень у разі відмови у задоволені позову судовий збір не відшкодовуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
в задоволенні позову відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Фермерське господарство Лемешівка -Агро (вул.Академічна, 16, с.Агрономічне, Вінницька область, код ЄДРПОУ 38309199).
Відповідач 1: Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м.Київ, код 43005393).
Відповідач 2: Головне управління Державної податкової служби у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, буд 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 44069150).
Відповідач 3: комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (вул. Хмельницьке шосе, буд 7, м. Вінниця).
Повний текст рішення сформовано : 06.12.22 р.
Суддя Воробйова Інна Анатоліївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2022 |
Оприлюднено | 08.12.2022 |
Номер документу | 107695285 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні