Рішення
від 06.12.2022 по справі 300/3958/22
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" грудня 2022 р. справа № 300/3958/22

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Фермерського господарства «Еталон Агро Плюс» про стягнення податкового боргу в сумі 19323,58 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (далі позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Фермерського господарства «Еталон Агро Плюс» в якому просить суд стягнути з відповідача податковий борг в розмірі 19323,58 грн.

Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем добровільно не погашено грошові зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб на загальну суму 19323,58 грн., а саме: штрафні санкції, нараховані податковим повідомленням-рішенням № 0005825104 від 23.01.2020 на суму 257,47 грн., штрафні санкції, нараховані податковим повідомленням-рішенням № 0005765104 від 23.01.2020 на суму 7724,77 грн., штрафні санкції, нараховані податковим повідомленням-рішенням № 0076895104 від 13.03.2020 на суму 10755,25 грн., та пеню на суму 586,09 грн.

Ухвалою від 05.10.2022 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження в даній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).

Ухвалу про відкриття провадження від 05.10.2022 направлено за адресою місцезнаходження, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: вулиця Петра Шеремети, 48, місто Рогатин, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 77000. Однак ухвала повернулася на адресу суду з відміткою установи поштового зв`язку: адресат відсутній за вказаною адресою.

Відповідно до частини четвертої статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

Згідно з частиною шостою 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За таких обставин, суд вважає, що відповідача повідомлено належним чином про розгляд справи в суді, а справа підлягає вирішенню за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, дослідивши письмові докази, судом встановлено таке:

24.06.2015 проведено державну реєстрацію Фермерського господарства «Еталон Агро Плюс», код 39856563, яке перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області як платник податків, зокрема й з орендної плати з юридичних осіб, місцевий бюджет, код бюджетної класифікації 18010600.

23.01.2020 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку відповідача своєчасності сплати грошових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб, що сплачуються за результатами річного декларування, за результатами якої складено акт № 311/09-19-51-04/39856563, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб, що сплачуються юридичними особами за результатами річного декларування (а.с. 11).

Відповідно до висновку акту перевірки № 311/09-19-51-04/39856563 від 23.01.2020, Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області 23.01.2020 прийнято податкові повідомлення-рішення форми Ш: № 0005765104 та № 0005825104, якими відповідачу визначено грошові зобов`язання за платежем: орендна плата з юридичних осіб на суму 77724,77 грн. - 20% штрафних санкцій за порушення строків сплати грошового зобов`язання, та 257,47 грн. - 10% штрафних санкцій за порушення строків сплати грошових зобов`язань відповідно (а.с. 10-11).

13.03.2020 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку відповідача своєчасності сплати грошових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб, що сплачуються за результатами річного декларування, за результатами якої складено акт № 929/09-19-51-04/39856563, яким встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб, що сплачуються юридичними особами за результатами річного декларування (а.с. 9).

На підставі зафіксованих в акті перевірки № 929/09-19-51-04/39856563 від 13.03.2020 порушень, Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області 13.03.2020 прийнято податкове повідомлення-рішення форми Ш № 0076895104, яким відповідачу визначено грошове зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 10755,25 грн., що становить 20% штрафу за порушення строку сплати грошового зобов`язання (а.с. 10-11).

Згідно довідки Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 27.09.2021 сума заборгованості відповідача з платежу: «орендна плата з юридичних осіб» становить 19323,58 грн., з яких: 18737,49 грн. штраф та 586,09 грн. - пеня (а.с. 5).

13.02.2017 Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області виставлено податкову вимогу форми Ю за № 259-17 на суму 2010,25 грн., яка вручена представнику відповідача 08.04.2017 (а.с. 6).

Вирішуючи даний спір суд виходив з таких мотивів та норм права:

Згідно з частиною першою статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 1 Податкового кодексу України, Податковий кодекс України (надалі ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з статтею 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (підпункт 54.3.5. пункту 54.3. статті 54 Податкового кодексу України).

Пунктом 14.1.39 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов`язання платника податків сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

В пункті 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України зазначено, що податковий борг сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Приписами пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків.

За визначенням підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Пунктами 42.1, 42.2 статті 42 Податкового кодексу України передбачено, що податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

У разі якщо вручити податкове повідомлення - рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення - рішення вважається таким, що не вручено платнику податків.

Відповідно до пункту 288.7 статті 288 Податкового кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Так, згідно з пунктами 285.1 та 285.2 статті 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України (в редакції закону на час подання податкової звітності за спірний податковий період) встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов`язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (пункт 286.3 статті 286 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 287.1 статті 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (пункт 287.3 статті 287 Податкового кодексу України).

Суд звертає увагу на те, що податкові повідомлення-рішення № 0005765104 та № 0005825104 від 23.01.2020, на підставі яких виник податковий борг, направлено відповідачу на його податкову адресу, однак повернулися на адресу позивача з відміткою установи поштового зв`язку: за закінченням терміну зберігання. Отже, відповідно до статті 42 ПК України, такі податкові повідомлення-рішення вважається врученим відповідачу. Податкове повідомлення-рішення № 0076895104 від 13.03.2020 вручене відповідачу 19.02.2020. Вказані податкові повідомлення-рішення відповідач не оскаржив. Доказів протилежного суду не подано. Отже, суми грошових зобов`язань, визначені цими податковими повідомленнями-рішеннями, є узгодженими. Суду не подано доказів сплати вказаних сум у визначений податковим законом строк.

За змістом статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається:

129.1.3. при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується:

129.3.1. у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення.

Так, відповідачу нараховано пеню з орендної плати на суму 586,09 грн.

Відповідно до норми підпункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В силу вимог пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Як вбачається з матеріалів справи контролюючим органом надіслано відповідачу за його податковою адресою податкову вимогу форми Ю за № 259-17 на суму 2010,25 грн., яка вручена представнику відповідача 08.04.2017 (а.с. 6).

Оскільки відповідачем не подано суду доказів виконання вказаної податкової вимоги в повному обсязі, погашення заборгованості станом на день подання цього позову, то податкова вимога № 259-17 від 08.04.2017 відповідно до статті 60 Податкового кодексу України не є відкликаною. Отже, у позивача нема обов`язку щодо винесення нової податкової вимоги.

Заборгованість відповідача підтверджується довідкою про борг станом на 25.08.2022 (а.с. 5), витягами з карток платника податку з орендної плати по Рогатинській міській ТГ, по Потіцькій сільській раді, Черченській сільській раді.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Враховуючи те, що відповідачем не сплачено самостійно податковий борг з орендної плати, то суд вважає підставним звернення контролюючого органу до суду із позовом про його стягнення у спосіб, визначений пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 Податкового кодексу України, зокрема в дохід відповідного місцевого бюджету за кодом бюджетної класифікації 18010600.

Таким чином, адміністративний позов Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Фермерського господарства «Еталон Агро Плюс» про стягнення податкового боргу в сумі 19323,58 грн. є обґрунтованим, а тому його належить задовольнити.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по сплаті судового збору позивачу не відшкодовуються. Суду не подано доказів понесення позивачем інших судових витрат у справі.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 25, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Фермерського господарства «Еталон Агро Плюс» (ідентифікаційний код 39856563, вулиця Петра Шеремети, 48, місто Рогатин, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 77000) відкритих у банківських установах, які його обслуговують, та за рахунок належної йому готівки, в дохід відповідного місцевого бюджету Івано-Франківської області за кодом бюджетної класифікації 18010600, податковий борг в розмірі 19323 (дев`ятнадцять тисяч триста двадцять три) гривні 58 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, ідентифікаційний код 43968084, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018.

Відповідач: Фермерське господарство «Еталон Агро Плюс», ідентифікаційний код 39856563, вулиця Петра Шеремети, 48, місто Рогатин, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 77000.

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2022
Оприлюднено08.12.2022
Номер документу107696686
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —300/3958/22

Рішення від 06.12.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні