Ухвала
від 30.11.2022 по справі 380/2553/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/2553/22

У Х В А Л А

про призначення судової експертизи та зупинення провадження у справі

30 листопада 2022 року м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Коморний О.І.,

секретар судового засіданняМарець В.В.

з участю:

представника позивачаГалушка Г.М.

представника відповідачаКельбас Р.А.

розглянув у підготовчому судовому засіданні клопотання позивача про призначення судово-економічної експертизи у справі за позовом ТзОВ "Ферозіт-Альфа" про визнання протиправними та скасування рішень Головного управління ДПС у Львівській області, та зобов`язання вчинити дії.

Встановив :

До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ТзОВ "Ферозіт-Альфа", в якій містяться вимоги, з урахуванням уточнених позовних вимог:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 05.08.2021 року № 18941/13-01-07-03 (Форма «Р») Головного управління Державної податкової служби України у Львівській області;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.12.2021 року № 28587/15010703 (Форма «Р») Головного управління Державної податкової служби України у Львівській області.

Ухвалою суду від 07 лютого 2022 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.

Представник позивача подав клопотання про призначення експертизи та просить суд призначити судово-економічну експертизу з питань :

- Чи підтверджується документально висновок податкового органу, викладений в акті документальної планової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 09.07.2021 р. № 14235/13-01-07-03/30543304 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «Ферозіт-Альфа» код ЄДРПОУ 30543304) з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукції на користь ТОВ «Ферозіт» за звітні періоди з 01.07.2017 р. по 31.03.2021 р. та з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукції в частині порушення ТОВ «Ферозіт-Альфа» вимог пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п.п. 135.1 - 135.2, пп. 135.5.11 п. 135.5 ст. 135, п. 153.2 ст. 153 та пп. 39.3.3.7 пп. 39.3.7 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України, у редакції чинній на момент здійснення операцій у результаті чого завищене від`ємне значення об`єкта оподаткування податком на прибуток в періоді, що перевірявся, про що зазначено у податковому повідомленні-рішенні від 05.08.2021 року № 18941/13-01-07-03;

- Чи підтверджується документально висновок податкового органу, викладений в акті документальної планової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 09.07.2021 р. № 14235/13-01-07-03/30543304 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «Ферозіт-Альфа» код ЄДРПОУ 30543304) з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукці на користь ТОВ «Ферозіт» за звітні періоди та з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукції на користь ТОВ «Ферозіт» за звітні періоди в частині порушення ТОВ «Ферозіт-Альфа» вимог пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, пп. 140.5.1 п. 140.5 ст. 140, пп. 39.1.3 п. 39.1 ст. 39 та абзацу 3 пп. 39.3.2.3 пп. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України, у редакції, чинній на момент проведення операцій, у результаті чого занижений податок на прибуток у періоді, що перевірявся, про що зазначено у податковому повідомленні-рішенні 05.08.2021 року № 18941/13-01-07-03.

Проведення експертизи доручити експертам Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз (79024, м. Львів, вул. Липинського, 54).

У підготовчому судовому засіданні судом поставлено на обговорення клопотання про призначення судово-економічної експертизи.

Представник позивача в судовому засіданні клопотання підтримав.

Представник відповідача заперечив щодо заявленого клопотання.

При вирішенні заявленого клопотання суд зазначає, що згідно з ч.1 ст. 102 Кодексу адміністративного судочинства України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини, суди при розгляді справ застосовують Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Відповідно до позиції Європейського суду з прав людини, висловленій, зокрема, у п. 45 рішення в справі Бочаров проти України, п. 53 рішення в справі Федорченко та Лозенко проти України, п. 43 рішення в справі Кобець проти України, при оцінці доказів і вирішенні спору суду слід керуватися критерієм доведення поза розумним сумнівом. Тобто, встановлюючи істину в справі слід базуватися передусім на доказах, які належно, достовірно й достатньо підтверджують ті чи інші обставини таким чином, щоби не залишалося щодо них жодного обґрунтованого сумніву.

З огляду на докази, що містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо.

Згідно з ч.4 ст.102 Кодексу адміністративного судочинства України питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Відповідно до п.п.3.3 п.3 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 08 жовтня 1998 року №53/5, у постанові (ухвалі) про призначення експертизи вказуються питання, які виносяться на вирішення експертові, які мають значення для проведення експертизи.

Орієнтовний перелік питань, що можуть бути поставлені при проведенні відповідного виду експертизи, наведено в Науково-методичних рекомендаціях з питань підготовки і призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08 жовтня 1998 року №53/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03 листопада 1998 року за № 705/3145 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26 грудня 2012 року №1950/5).

Судом встановлено, що пропозиції позивача щодо питань, які необхідно постановити перед експертом, частково відповідають орієнтовному переліку питань, що можуть бути поставлені при проведенні відповідного виду експертизи, наведених в Науково-методичних рекомендаціях з питань підготовки і призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08 жовтня 1998 року №53/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03 листопада 1998 року за № 705/3145 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26 грудня 2012 року №1950/5).

Оскільки між сторонами виник спір, предметом дослідження якого у даній справі є правовідносини, які потребують спеціальних знань, суд дійшов висновку про необхідність призначення у справі судово-економічної експертизи, з урахуванням орієнтовного переліку питань, що можуть бути поставлені при проведенні відповідного виду експертизи, наведених в Науково-методичних рекомендаціях з питань підготовки і призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08 жовтня 1998 року №53/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03 листопада 1998 року за № 705/3145 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26 грудня 2012 року №1950/5), з визначенням таких питань:

- Чи підтверджується документально висновок податкового органу, викладений в акті документальної планової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 09.07.2021 р. № 14235/13-01-07-03/30543304 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «Ферозіт-Альфа» код ЄДРПОУ 30543304) з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукції на користь ТОВ «Ферозіт» за звітні періоди з 01.07.2017 р. по 31.03.2021 р. та з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукції в частині порушення ТОВ «Ферозіт-Альфа» вимог пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п.п. 135.1 - 135.2, пп. 135.5.11 п. 135.5 ст. 135, п. 153.2 ст. 153 та пп. 39.3.3.7 пп. 39.3.7 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України, у редакції чинній на момент здійснення операцій у результаті чого завищене від`ємне значення об`єкта оподаткування податком на прибуток в періоді, що перевірявся, про що зазначено у податковому повідомленні-рішенні від 05.08.2021 року № 18941/13-01-07-03;

- Чи підтверджується документально висновок податкового органу, викладений в акті документальної планової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 09.07.2021 р. № 14235/13-01-07-03/30543304 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «Ферозіт-Альфа» код ЄДРПОУ 30543304) з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукці на користь ТОВ «Ферозіт» за звітні періоди та з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукції на користь ТОВ «Ферозіт» за звітні періоди в частині порушення ТОВ «Ферозіт-Альфа» вимог пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, пп. 140.5.1 п. 140.5 ст. 140, пп. 39.1.3 п. 39.1 ст. 39 та абзацу 3 пп. 39.3.2.3 пп. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України, у редакції, чинній на момент проведення операцій, у результаті чого занижений податок на прибуток у періоді, що перевірявся, про що зазначено у податковому повідомленні-рішенні 05.08.2021 року № 18941/13-01-07-03.

Відповідно до частини 3 статті 102 Кодексу адміністративного судочинства України, при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Суд дійшов висновку, що експертизу в обсязі, необхідному для розгляду справи може бути проведено Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз (вул. Липинського, 54, м. Львів, 79024).

У відповідності до пункту 4 частини 2 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зупиняє провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.

На підставі викладеного, на час проведення судово-економічної експертизи необхідно зупинити провадження у справі до одержання результатів експертизи.

Керуючись ст.ст. 102, 105, 236, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

постановив:

1. Клопотання представника позивача задовольнити.

2. Призначити у справі № 380/2553/22 за позовом ТзОВ "Ферозіт-Альфа" про визнання протиправними та скасування рішень Головного управління ДПС у Львівській області, та зобов`язання вчинити дії - судово-економічну експертизу, доручивши її проведення Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз (79024, м. Львів, вул. Липинського, 54).

3. На розгляд та вирішення експерта винести наступне питання:

3.1. Чи підтверджується документально висновок податкового органу, викладений в акті документальної планової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 09.07.2021 р. № 14235/13-01-07-03/30543304 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «Ферозіт-Альфа» код ЄДРПОУ 30543304) з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукції на користь ТОВ «Ферозіт» за звітні періоди з 01.07.2017 р. по 31.03.2021 р. та з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукції в частині порушення ТОВ «Ферозіт-Альфа» вимог пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п.п. 135.1 - 135.2, пп. 135.5.11 п. 135.5 ст. 135, п. 153.2 ст. 153 та пп. 39.3.3.7 пп. 39.3.7 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України, у редакції чинній на момент здійснення операцій у результаті чого завищене від`ємне значення об`єкта оподаткування податком на прибуток в періоді, що перевірявся, про що зазначено у податковому повідомленні-рішенні від 05.08.2021 року № 18941/13-01-07-03;

3.2. Чи підтверджується документально висновок податкового органу, викладений в акті документальної планової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 09.07.2021 р. № 14235/13-01-07-03/30543304 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТзОВ «Ферозіт-Альфа» код ЄДРПОУ 30543304) з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукці на користь ТОВ «Ферозіт» за звітні періоди та з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» під час здійснення контрольованих операцій з реалізації продукції на користь ТОВ «Ферозіт» за звітні періоди в частині порушення ТОВ «Ферозіт-Альфа» вимог пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, пп. 140.5.1 п. 140.5 ст. 140, пп. 39.1.3 п. 39.1 ст. 39 та абзацу 3 пп. 39.3.2.3 пп. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України, у редакції, чинній на момент проведення операцій, у результаті чого занижений податок на прибуток у періоді, що перевірявся, про що зазначено у податковому повідомленні-рішенні 05.08.2021 року № 18941/13-01-07-03.

4. Витрати за проведення експертизи покласти на позивача - ТзОВ "Ферозіт-Альфа" (вул. Підкови, 15, с. Рясне-Руське, Яворівський район, Львівська область, 81085).

5. Попередити експерта про кримінальну відповідальність за надання завідомо неправдивого висновку та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.

6. Провадження у справі зупинити до одержання результатів експертизи.

7. Матеріали адміністративної справи № 380/2553/22 направити у Львівський науково-дослідний інститут судових експертиз (79024, м. Львів, вул. Липинського, 54).

Згідно ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Ухвала суду набирає законної сили у порядку та строки згідно ст. 256 КАС України.

Повний текст ухвали складений 05.12.2022

Суддя Коморний О.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2022
Оприлюднено08.12.2022
Номер документу107696952
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на прибуток підприємств

Судовий реєстр по справі —380/2553/22

Ухвала від 12.04.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні