ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/10909/22
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без розгляду
05 грудня 2022 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кузана Р.І. розглянувши у письмовому провадженні заяву представника відповідача про залишення позову без розгляду у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КОПМАНІЯ ФАЙНО» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «КОПМАНІЯ ФАЙНО» (місцезнаходження: 79012, Львівська область, м. Львів, вул. Сахарова, буд. 42, оф. 210, код ЄДРПОУ 41085431) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, вул.Стрийська, 35, м.Львів, код ЄДРПОУ ВП 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області (Ідентифікаційний код ВП: 43968090), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 3282101/41085431 від 26.10.2021 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України (Ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 102 від 05.07.2021 року, датою її фактичного надходження - 30.07.2021 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області (Ідентифікаційний код ВП: 43968090), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 3282100/41085431 від 26.10.2021 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України (Ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 114 від 15.07.2021 року, датою її фактичного надходження - 30.07.2021 року.
Ухвалою судді від 05.09.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Від відповідача 20.09.2022 надійшов відзив на позовну заяву.
Крім цього відповідачем подано заяву про залишення позову без розгляду.
В судовому засіданні 24.10.2022 суд запропонував представнику позивача до 02.11.2022 подати клопотання про поновлення строку звернення до адміністративного суду з цим позовом та доказів поважності причин його пропуску.
Представником позивача 02.11.2022 подано заперечення на заяву про залишення позовної заяви без розгляду, в яких просив відмовити в задоволенні такої. Вказав, що строк звернення до суду позивачем пропущено у зв`язку запровадженням в Україні воєнного стану через військову агресію російської федерації проти України та ракетними обстрілами території м. Львова та м. Києва.
Ухвалою судді від 14.11.2022 позовна заява залишена без руху та встановлено позивачу строк для усунення зазначених у ній недоліків позовної заяви, який не може перевищувати п`ять днів з дня вручення вказаної ухвали.
Позивачу повідомлено про необхідність протягом десяти днів з дня вручення даної ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом подання в канцелярію Львівського окружного адміністративного суду (вул.Чоловського, 2, м.Львів, 79018) заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду з цим позовом та докази поважності причин його пропуску.
На виконання встановлених судом ухвалою від 14.11.2022 вимог представник позивача 05.12.2022 подав до суду заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду з цим позовом. В обґрунтування заяви, представник позивача вказує, що у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 року введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. 22 травня 2022 року Верховна Рада прийняла Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 22.05.2022 № 2263-ІХ, за яким воєнний стан в Україні продовжують з 05:30 25 травня 2022 року строком на 90 діб, до 23 серпня 2022 року. Більше того з 24.02.2022 на території міста Львова та Львівської області відбуваються активні фази ракетних обстрілів і загрози бойових дій. Додатково звертає увагу суду, що фактична адреса адвоката знаходиться в місті Київ вул. В.Васильківська, 143/2, оф. 24, що додатково вплинуло на довготривалий збір інформації та отримання адвокатом копій документів у зв`язку з окупацією Київської області та критичною ситуацією в місті Київ. Вище викладене унеможливило подання позовної заяви в межах строків встановлених ч. 4 статті 122 КАС України. Зважаючи на викладене, просить поновити пропущений строк звернення до суду.
Аналізуючи наведені позивачем доводи щодо поважності причин пропуску строку звернення з цим позовом суд враховує таке.
Згідно з п.п.5 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Відповідно до статті 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до частини 3 статті 122 КАС України, для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Дотримання строків звернення до адміністративного суду є однією з умов дисциплінування учасників цих відносин у випадку, якщо вони стали спірними, а також однією із гарантій дотримання у суспільних відносинах принципу правової визначеності, як складової принципу верховенства права. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними та після завершення таких строків, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.
Судом встановлено, що предметом оскарження є два рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.10.2021 № 3282101/41085431 та № 3282100/41085431.
Докази оскарження в адміністративному порядку цих рішень в матеріалах справи відсутні.
Вказане зумовлює висновок суду про застосування загального строку звернення, який передбачений частиною другою статті 122 КАС України (шестимісячний строк).
Водночас, позов поданий до суду 10.08.2022, тобто з пропуском строку звернення до суду.
Суд зазначає, що поважними причинами пропуску процесуального строку звернення до суду визнаються лише ті, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належними доказами.
Отже, тільки наявність об`єктивних перешкод для своєчасної реалізації прав щодо подання позовної заяви у строк, встановлений процесуальним законом, може бути підставою для висновку про пропуск строку з поважних причин.
Суд також зазначає, що дійсно у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/202 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Надалі згідно Указів Президента України воєнний стан в Україні продовжено і на даний час.
Однак, сам лише факт введення воєнного стану на території України не може слугувати безумовною та достатньою підставою для визнання поважними причин пропуску процесуального строку на звернення до суду, за відсутності відповідних обґрунтувань та доказів того, як саме введення воєнного стану, вплинуло на роботу відповідного підприємства, установи, організації.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в ухвалі від 22.06.2022 по справі № 600/5928/21-а, у постанові від 03.11.2022 по справі № 560/15534/21.
На переконання суду, питання поновлення строку на оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень у випадку його пропуску з причин, пов`язаних із запровадженням воєнного стану в Україні, вирішується в кожному окремому випадку, виходячи з конкретних доводів, наведених у заяві про поновлення такого строку.
Посилання представника ТзОВ «КОПМАНІЯ ФАЙНО», як на підставу поважності причини пропуску строку звернення до суду, на запровадження в Україні воєнного стану судом не беруться до уваги, оскільки ним не надано належних та допустимих доказів того, як саме введення воєнного стану вплинуло на роботу підприємства, його працівників та що перешкоджало останньому звернутись з даним позовом до суду в період з 26.10.2021 по дату звернення.
Також, суди Львівської області, в тому числі Львівський окружний адміністративний суд, у відповідності до вимог статей 12-2 та 26 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII (далі - Закон №389-VIII) не припиняли, не призупиняли своєї діяльності та продовжували здійснювати правосуддя під час запровадження в Україні з 24.02.2022 воєнного стану.
Крім цього, суд відхиляє доводи представника позивача, що ухвалою від 05.09.20222 суд поновив строк на звернення до суду, оскільки питання про поновлення позивачу строку звернення до суду не вирішувалось та оцінка поважності причин пропуску строку звернення до суду в цій ухвалі судом не надавалась.
Таким чином, ТзОВ «КОПМАНІЯ ФАЙНО» не надано жодних належних та допустимих доказів, які б свідчили про існування об`єктивних та поважних причин, які зумовили несвоєчасне звернення до суду, а тому у задоволенні клопотання про поновлення строку звернення до суду слід відмовити.
Відповідно до ч.2 ст.123 КАС України, якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Згідно з п. 8 ч.1 ст.240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.
Зважаючи на викладене суд дійшов висновку, що вказані позивачем у заяві про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду підстави слід визнати неповажними, у зв`язку з чим клопотання відповідача суд вважає обґрунтованим та таким, що необхідно задовольнити, а позовну заяву ТзОВ «Компанія Файно» залишити без розгляду.
Частиною 5 статті 240 КАС України передбачено, що в ухвалі про залишення позову без розгляду можуть бути вирішені питання про розподіл між сторонами судових витрат, про повернення судового збору з бюджету.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.7 Закону України «Про судовий збір» сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі залишення заяви або скарги без розгляду (крім випадків, якщо такі заяви або скарги залишені без розгляду у зв`язку з повторним неприбуттям або залишенням позивачем судового засідання без поважних причин та неподання заяви про розгляд справи за його відсутності, або неподання позивачем витребуваних судом матеріалів, або за його заявою (клопотанням).
Суд встановив, що при зверненні до суду з позовною заявою позивач сплатив судовий збір в розмірі 4962,00 грн. Вказане підтверджується наявним у матеріалах справи платіжним дорученням №1591 від 23.08.2022.
Враховуючи наведене суд вважає, що позивачу слід повернути сплачений згідно з платіжним дорученням №1591 від 23.08.2022 судовий збір в сумі 4962,00 грн.
Керуючись ст.ст. 122, 123, 169, 171, 240, 243, 248, 250, 256, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -
п о с т а н о в и в :
у задоволенні клопотання представника позивача про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду відмовити.
Клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду - задовольнити.
Залишити без розгляду позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «КОПМАНІЯ ФАЙНО» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
Повернути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КОПМАНІЯ ФАЙНО» (місцезнаходження: 79012, Львівська область, м. Львів, вул. Сахарова, буд. 42, оф. 210, код ЄДРПОУ 41085431) судовий збір в сумі 4962 (чотири тисячі шістдесят дві) грн. 00 коп.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Р.І. Кузан
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2022 |
Оприлюднено | 08.12.2022 |
Номер документу | 107696978 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні