Ухвала
від 30.11.2022 по справі 640/11948/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1У Х В А Л А

30 листопада 2022 року м. Київ №640/11948/19

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Келеберда В.І., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника позивача про заміну сторони правонаступником у виконавчих листах від 18.05.2021 по справі за позовом Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-західна залізниця» до Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області та до Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської РДА Житомирської області про визнання протиправної бездіяльності,-

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.11.2020 задоволено позов Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-Західна залізниця» до Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області, Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.

18.05.2021 судом видано виконавчі листи №640/11948/19, в частині: «Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» 11 849,42 грн. шкоди, заподіяної протиправною бездіяльністю, у сумі витрат, які понесла залізниця на перевезення пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року.» та в частині: «Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Південно-західна залізниця» за рахунок бюджетних асигнувань Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області та Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області сплачений позивачем судовий збір у розмірі 5 763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три грн.) 00 коп. в рівних частинах з кожного, тобто по 2 881,50 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одній грн.) 50 коп.», в яких боржником зазначено: Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області, адреса: 13400, Житомирська область, м. Андрушівка, вул. Зозулінського, 5, код ЄДРПОУ 03192784.

До канцелярії Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла заява представника Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-західна залізниця» від 15.08.2022 про заміну сторони - боржника: Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області (13400, Житомирська область, м. Андрушівка, вул. Зозулінського, 5, код ЄДРПОУ 03192784) правонаступником - Управлінням соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області (13312, Житомирська обл., м. Бердичів, вул. Садова, 3, код ЄДРПОУ 03192804).

Вказана заява мотивована тим, що управлінням Державної казначейської служби України в Андрушівському районі Житомирської області листами від 18.05.2021 №640/11948/19 та від 27.07.2021 №03-10/416 повернуто виконавчі листи від 18.05.2021 №640/11948/19 без виконання, оскільки відповідно до розпорядження Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області від 30.12.2020 №317 «Про реорганізацію структурних підрозділів районної державної адміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права», Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області реорганізовано, шляхом приєднання до Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області, у зв`язку з чим, рахунки боржника - Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області - закрито.

Вказане, на думку представника позивача, є підставою для заміни боржника за виконавчими листами від 18.05.2021 №640/11948/19 з Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області (13400, Житомирська область, м. Андрушівка, вул. Зозулінського, 5, код ЄДРПОУ 03192784) на правонаступника - Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області (13312, Житомирська обл., м. Бердичів, вул. Садова, 3, код ЄДРПОУ 03192804).

Судове засідання для розгляду вказаної заяви призначено на 06.09.2022.

У призначене судове засідання сторони не з`явились, повідомлені належним чином про дату, час і місце судового засідання.

Згідно ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Отже, судом вирішено продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

У відповідності до ч. 1 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Від начальника Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області надійшла заява від 19.09.2022, у якій останній просив зупинити провадження щодо розгляду заяви про заміну відповідача у виконавчих листах від 18.05.2021 №640/11948/19, до постановлення остаточного рішення у адміністративній справі №826/10150/18.

Так, начальник Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області свою заяву від 19.09.2022 мотивує тим, що процедуру приєднання не завершено, а відтак Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області перебуває у стані припинення, а відтак така заміна буде передчасною.

Суд відмічає, що відповідно до постанови КМУ від 16.12.2020 №1321 «Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються» та розпорядження Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області від 30.12.2020 №317 «Про реорганізацію структурних підрозділів районної державної адміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права», Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області реорганізовано, шляхом приєднання до Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області.

Згідно листа Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області від 10.06.2022 №474/12 фактичним правонаступником реорганізованого структурного підрозділу Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області (13400, Житомирська область, м. Андрушівка, вул. Зозулінського, 5, код ЄДРПОУ 03192784) є Управлінням соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області.

Верховний Суд у постанові від 30 грудня 2020 року у справі №805/4361/17-а з приводу правонаступництва органів державної влади зокрема зазначив, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Вказане спростовує доводи начальника Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області від 10.06.2022 №474/12 про передчасність заміни боржника у виконавчих листах, враховуючи відсутність запису в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про повне припинення юридичної особи.

Частина четверта статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення заяви представника Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-західна залізниця» від 15.08.2022 про заміну сторони правонаступником у виконавчих листах від 18.05.2021 №640/11948/19 в частині: «Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» 11 849,42 грн. шкоди, заподіяної протиправною бездіяльністю, у сумі витрат, які понесла залізниця на перевезення пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року.» та в частині: «Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Південно-західна залізниця» за рахунок бюджетних асигнувань Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області та Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області сплачений позивачем судовий збір у розмірі 5 763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три грн.) 00 коп. в рівних частинах з кожного, тобто по 2 881,50 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одній грн.) 50 коп.», шляхом заміни боржника: Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області (13400, Житомирська область, м. Андрушівка, вул. Зозулінського, 5, код ЄДРПОУ 03192784) на правонаступника - Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області (13312, Житомирська обл., м. Бердичів, вул. Садова, 3, код ЄДРПОУ 03192804).

Керуючись статтями 241, 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Задовольнити заяву представника Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-західна залізниця» від 15.08.2022 про заміну сторони правонаступником.

Замінити у виконавчих листах від 18.05.2021 №640/11948/19 в частині: «Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» 11 849,42 грн. шкоди, заподіяної протиправною бездіяльністю, у сумі витрат, які понесла залізниця на перевезення пасажирів, які користуються пільгами з оплати проїзду у приміських поїздах за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року.» та в частині: «Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Південно-західна залізниця» за рахунок бюджетних асигнувань Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області та Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області сплачений позивачем судовий збір у розмірі 5 763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три грн.) 00 коп. в рівних частинах з кожного, тобто по 2 881,50 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одній грн.) 50 коп.», боржника: Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області (13400, Житомирська область, м. Андрушівка, вул. Зозулінського, 5, код ЄДРПОУ 03192784) на правонаступника - Управління соціального захисту населення Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області (поштова адреса: 13312, Житомирська обл., м. Бердичів, вул. Садова, 3, код ЄДРПОУ 03192804).

Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції порядку та в строки, передбачені ст.ст. 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Келеберда В.І.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.11.2022
Оприлюднено07.12.2022
Номер документу107698731
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —640/11948/19

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Постанова від 07.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 12.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 31.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 31.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 31.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 31.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Рішення від 17.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні